ik en indi op tv

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

Re: ik en indi op tv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 15:14

haha, ja zoiets had ik ook al bedacht... heel dom doen. alsof je niet kan zien of je gemiste gesprekken hebt gehad ofzo (ik heb alleen een mobiel nummer, en dat weet hij natuurlijk ook)...

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 16:18

Dan zeg je toch gewoon dat je een gesprek gemist had maar dat was een afgeschermd nummer, dus of hij dat was misschien?
Of heeft hij inmiddels al gebeld?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 09:22

hij heeft gebeld, maar doet moeilijk. voorlopig heb ik geen verwijzing... ik kan alleen nog proberen de arts te bellen en vragen of hij mijn ha wil bellen, maar daar heb ik dus echt geen zin in. waarom moet alles zo moeilijk zijn? ik zit nu echt te twijfelen wat ik moet doen... afbellen, of er heel veel energie in gaan steken om toch langs te kunnen gaan en misschien teleurgesteld worden...

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 09:27

Jouw huisarts die weigert om jou een kans te gunnen om weer te kunnen lopen?? Is die vent nou helemaal??????

Meisje, ik zou zeker die arts bellen waar je een afspraak mee hebt en vertellen dat je huisarts je niet wil doorverwijzen naar hem. Hij is er toch van overtuigd dat hij iets voor jou kan betekenen? Dan zal hij zeker niet moeilijk doen om jouw huisarts te overtuigen van het feit dat dit voor jou betekent dat er hoop gloort aan de horizon.

Oh, ik kan me hier zo boos over maken!!! Wat zou die huisarts zelf doen als HIJ in die rolstoel zou zitten?? Geef niet op Agnes, je weet het maar nooit!!

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 09:30

Agnes, ik zou me niet laten afwijzen meis, dit is DE kans voor jou!!!

wat denkt die dokter wel niet wie die voor zich heeft?! Vork

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 09:35

ligt ook beetje (boel) aan mezelf. ik wilde hem niet over de telefoon uit gaan leggen hoe of wat... ja, in het kort heb ik dat natuurlijk gedaan, maar hij vond het maar een raar verhaal volgens mij.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 09:43

joh Agnes, wat een gedoe he!
Jij hebt volgens mij gewoon recht om je eigen dossier te krijgen hoor, dat kan iedereen in Nederland, of je nou een heel dik pak hebt, of 1 velletje, dat moet niks uitmaken.
En waarom heb jij een verwijzing van je HA nodig om naar die arts te gaan? Voor de verzekering?
Erg flauw van hem hoor.

als ik jou was zou ik er desnoods nog voor betalen ook, zolang je maar een kans krijgt om uit je rolstoel te komen!

niet opgeven meid!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 09:46

ja voor de verzekering. als ik het mijn moeder zeg betaald zij zo alles zelf. desnoods met lening. als mijn vader het hoort, gaat die eerst eens langs mijn huisarts gok ik Knipoog

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:20

Niet opgeven Agnes, dat vergeef je jezelf uiteindelijk niet... Jij bent het prototype doorzetter!!

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 11:34

Even buiten al het andere om: ik heb net de video bekeken. Het zag er heel gezellig uit, wat ben jij een leuke meid!

Is je huis nog altijd hetzelfde? Haha!.

Vlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:35

Hey Agnes!

Volgens mij heb je niet per definitie een verwijzing nodig hoor. De regeltjes zijn nl. nogal veranderd.
Eerder kon je maar zo niet 'overstappen' naar een ander ziekenhuis, had je idd. eerst een verwijzing voor nodig.
Nu is het zo dat jíj bepaalt in/bij welk ziekenhuis je een behandeling wilt ondergaan danwel voortzetten.
Dus, lekker alvast een afspraak maken en gaan. Tenzij het geen geregistreerde arts is of zijn behandeling blijkt nog
een expirimenteel 'iets' te zijn. Dan klopt het dat je verzekering moeilijk kan/mag doen. Maar goed, bel die arts en
vraag hem zich voor je in te zetten. Bedoel, hij doet je immers een voorstel? Lukt het dan weet ik zeker dat
de tv-makers (misschien wel van JONG) op zijn deurmat zullen liggen en zal zijn kassa rinkelen Knipoog .

Succes meid!!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 21:11

maar ik ben al uitbehandeld verklaard, dus heb geen lopende verwijzing meer... alleen die van `gewone fysiotherapie` van na mijn ongeluk met indi. die is voor mijn knie... (voor dat verhaal moet je maar even in mijn onderschrift kijken bij: het gaat goed met mijn meisje)

zou dat genoeg zijn?

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 21:20

Volgens mij heb je ook geen verwijzing van je HA nodig hoor. Je bent toch vrij om een second opinion te vragen? En in mijn ogen maakt het dan niet uit of jij een arts zoekt of dat een arts contact met jou op neemt.
Ik denk dat je het beste die "nieuwe" arts morgen even kan bellen en het probleem uitleggen. Als hij ervan overtuigd is dat hij jou kan helpen zal hij er alles aan doen om jou in zijn praktijk te krijgen. Als blijkt dat zijn behandeling echt werkt is dat natuurlijk ook super reclame voor hem.
"Uitbehandeld meisje kan weer lopen"

Vlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 09:41

Het is toch een kans Agnes? Jouw huisarts belemmerd een mogelijkheid. Sorry hoor (kun jij niets aan doen), maar ik vind dit
dus veruit schandalig! Maar goed, ik heb even het eea. nagekeken en uitgezocht. Hij móet achter je staan indien jij als zijn patiënt
stappen wilt ondernemen zodra er een nieuwe therapie 'op de markt' gebracht is welke goed onderbouwd en dus door het Europese Hof
is goegekeurd tav. jouw welzijn en verbetering van je huidige gezondheidstoestand. Welnu, dat is deze therapie/behandeling.
Met andere woorden; Hij mag zijn medewerking niet weigeren. Hooguit aangeven dat hij er niet achter staat, dat heeft hij bijdeze dus gedaan.
Prima! Maar jij wilt vooruit en alle kansen pakken! Er is je een behandeling aangeboden door een arts welke geprommoveerd is in deze
behandeling/therapie. Deze behandeling heb je nooit eerder gevolgd/uitgeprobeerd. Derhalve kan je huisarts never nooit niet aankaarten
dat je zgn. uitbehandeld bent. Dát ben je nl. pas indien je werkelijk álle behandelingen die er huidig bestaan hebt uitgeprobeerd.
Sterker nog; komt er een nieuwe methode dan gaat jouw kastje (dossier) weer open en mag jij die nieuwe methode wederom uitproberen.

Daarbij, je kunt je uitkeringsinstantie zelfs van je huisarts' tegenwerking op de hoogte stellen. Iedere instantie staat ervoor om mensen
in meer of mindere mate weer aan het werk te krijgen, op welk niveau dan ook. Jouw huisarts werkt hier dus ook in tegen. Je kunt het heel
hoog opspelen Agnes. Hoe je het ook wend of keert, jij mag gewoon naar deze arts gaan. Ongeacht hoe je huisarts er over denkt.

Echter, en ik denk dat dat er wellicht achter steekt, het kan heel goed zijn dat je huisarts je wil behoeden voor een teleurstelling.....
Heel terecht natuurlijk. Ware het niet dat jij oud en wijs genoeg bent om zulk een beslissing om wel of niet deze geboden kans aan te nemen
prima zelf kunt nemen. Met in je achterhoofd dat het mogelijkerwijs niet aan zal slaan. Weet; niet geschoten is áltijd mis!
En jij weet dat als geen ander meid!

Ik wens je heel veel succes en hoop voor je op een verbetering, hoe gering ook..... Je verdiend het!!

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 09:46

Ik denk dat Vlindie het niet beter onder woorden had kunnen brengen, bravo!! Afgod

Als jij het als een kans ziet, moet je ervoor gaan!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 10:09

ik zal die arts eens bellen en alles voorleggen. vraag wel of hij mijn huisarts belt ofzo...

Vlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 13:20

Overleg is altijd goed! Misschien kan hij iets voor je doen tav. je huisarts, zou fijn zijn.

Toch, even een kleine kanttekening....... Ik neem aan dat je goed erover nagedacht hebt, over deze methode?
Calculeer in dat de kans op slagen ook afhankelijk is van het gegeven hoelang je reeds in dezelfde gezondheidssituatie zit
én vooral in welke mate..... Ik weet dat je zeer sterk bent, zeker qua persoonlijkheid. Eerder schreef ik al; Je weet wat je nu kunt
en hebt. Het kan meer en misschien wel beter worden, evengoed kan de wijzer ook de andere kant uitslaan, al wil ik daar liever
niet aandenken. Het is meer dat ik je dat wil meegeven...... Je gelooft enorm in jezelf en je wil, ik geloof derhalve in jou!

Zet 'm op!!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 16:21

ja, ik heb er wel echt over nagedacht. ik ga ook eerst er heen voor alleen kennismaken, en dan kijk ik dan verder wat ik doe...

ik heb net eindelijk het zh te pakken gekregen. deze zeiden dat ik in principe geen verwijzing nodig had omdat hij ook fysiotherapeut is. en daar heb je geen verwijzing voor nodig...

ik moet maandag om half 9 bellen zodat ik de arts zelf kan spreken... gaat lekker zo. ik weet gelukkig van te voren waar ik aan toer ben: NOT!

Vlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 23:05

Nou, da's inderdaad lekker duidelijk zo....

Maar goed, maandag bellen en dan de volgende stappen. Ben erg benieuwd wat er uit het gesprek zal komen.
Tipje; maak een vragenlijstje. Maar ach, tegen wie zeg ik dit nu?? Je weet zelf heel goed hoe je de dingen moet aanpakken.
Wat dat betreft ben je totaal doorgewinterd in de gezondheidszorg, helaas......

Stel je nou toch es voor dat er een lichtpuntje is....., ik hoop het toch zo voor je!

Succes!

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 00:20

Pollen schreef:
Niet opgeven Agnes, dat vergeef je jezelf uiteindelijk niet... Jij bent het prototype doorzetter!!

idd agnes!!!

zet hem op..

Ach gut Ach gut

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 10:04

vanochtend gebeld, zeggen ze da er vandaag niemand aanwezig is??? raar. ze zeiden vrijdag dat ik vandaag even moest bllen naar die arts, want dan zou hij er zelf zijn... nu zei die vrouw dat ik het dan vanmiddag even moest proberen. al met al weet ik nu nog niets...

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:11

dat schiet niet op zo

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:12

De aanhouder wint....
Hoe gaat het met Indi op de nieuwe plek?

Vlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:30

Sjonge zeg....., nee, dit schiet inderdaad niet op.

Suggestie; Rollen omdraaien? Laat de arts jou bellen?
Andere suggestie; Telefoonnummer aan derden geven, die laten bellen?
Soms is een arts zo druk dat hij aangeeft telefonisch niet gestoord te willen worden.
Maar ja, wanneer er tig mensen bellen, blijven bellen, dan zwicht welhaast iedere arts een keer Haha! .

Succes hoor!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 20:12

was nog steeds niet bereikbaar, maar heb met assistent gesproken uiteindelijk. afspraak morgen gaat DOOR!

indi gaat super Lachen