wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Danielle_1

Re: wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 17:21

slimmerik schreef:
Danielle_1 schreef:
*steekt er nog een op* Clown

Prima, je mag achter je computer zoveel roken als je maar wilt hoor. Haha!

Goh dank je zeg,alles mag in mijn eigen huis,alleen niet-rokers zijn hier niet welkom.(helemaal de zeurende exemplaren mogen direct de deur uit Haha! )
*steekt er 2 op* Clown

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 00:42

Tja maar niet iedereen rookt nou eenmaal..

Voor de mensen die het niet doen is het wel gruwelijk smerig (en dat niet alleen maar ook nog eens kankerverwekend, ja net als sla ik weet het Clown)

Maar goed ik als niet roker ben er wel gruwelijk blij mee en kan niet wachten tot het ingevoerd wordt! Ik werk namelijk in de horeca en vind het nou niet echt prettig dat ik in een rookwalm een bestelling op moet nemen. Niet prettig is nog zacht uitgedrukt aangezien ik daarna meteen naar de wc moet om mijn lenzen weer vloeistof toe te dienen Haha! Maar goed in het kader van 'gun iedereen zijn rookvrije werkomgeving' ben ik het er zeker mee eens Ja

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 01:04

in restaurants vind ik het oke
in cafes belachelijk.

en nee ik rook niet.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 07:54

ik vind het in cafe's niet zo heel belachelijk,want je valt toch mensen lastig met je rook.

nu moet ik als niet roker toegeven dat ik het in een kroeg of cafe minder erg vind dan in een restaurant,maar ik heb geen long aandoening,en die mensen mag je ook niet vergeten.

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 09:52

Geweldig! Misschien lukt het me nu om te stoppen, want ik bezwijk altijd als ik in de kroeg sta en iedereen zie roken.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 02:19

mensen met long aandoening..
Mijn broer heeft al een aantal keer in het ziekenhuis gelegen en moet achterlijk veel medicijn geruiken voor zijn astma.
Maar hij heeft daar vrij weinig last van hoor..
als er rokers en niet rokers is gaat hij altijd naar het rokers gedeelte..

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 04:09

Ik snap al die comotie niet in nederland. Verward
In het buitenland zijn al een aantal jaar horeca gelegenheden rookvrij en geen mens die er minder om rookt hoor? daarnaast blijven mensen gewoon de horeca gelegenheden opzoeken. Dus echt geen mindere klandizie!

Ik ben zelf ex-roker. Een vriendin van mij heeft in dublin gewoond, daar is het al een paar jaar rookvrij. nou de ieren gaan hierdoor niet minder naar de Pub hoor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 04:34

Mork schreef:
Ik ben zelf ex-roker. Een vriendin van mij heeft in dublin gewoond, daar is het al een paar jaar rookvrij. nou de ieren gaan hierdoor niet minder naar de Pub hoor?

Vreemd! Zijn toch ruim 900 pubs failliet gegaan dat weet haast iedereen zou ze de verkeerde bril op hebben Clown

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 04:37

Ik heb het zelf gezien in Ierland, bomvolle pubs. Mensen gaan gewoon buiten roken.........
Waarom zoveel problemen maken, als je gewoon buiten zou kunnen roken?
Je zou als horeca gelegenheid een stukje kunnen maken waar mensen dus zouden kunnen roken. Met asbakken, anders vind je de oude peuken weer voor je zaak terug, ook niet erg flateus lijkt mij.
Nee kan niet wachten totdat alles rookvrij is. Ben vaak genoeg in Ierland geweest en dat was een verademing. De ieren zelf maken er nu allang geen probleem meer van!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 08:16

Chiqa schreef:
Mork schreef:

Vreemd! Zijn toch ruim 900 pubs failliet gegaan dat weet haast iedereen zou ze de verkeerde bril op hebben Clown

Dat waren voornamelijk pubs die toch al geen bestaan hadden en onder het mom van rookverbod gesloten zijn. Net als die Duitse cafébaas die zelfmoord pleegde vanwege het rookverbod. Bleek later dat ie al jaren in de schulden zat. Maar je moet nu eenmaal naar de buitenwereld een goed excuus maken.

Maak mij niet wijs dat die rokers (die te beroerd zijn om zich aan te passen) het geld in het laatje brengen. Naar mijn idee zijn dat de eeuwige trammelantschoppers die de horeca toch al liever kwijt dan rijk is. Ja

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 08:33

Sanniejj schreef:
in restaurants vind ik het oke
in cafes belachelijk.

en nee ik rook niet.

Mag ik de dagspecialiteit aanbevelen bij de sigaretten rook van uw buurman? Nu gratis met brandende ogen, vermindert smaak palet en niet te vergeten een lading teer en kankerverwekkende stoffen Clown

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 08:51

Ik kijk er toch echt naar uit hoor, dat je ' sochtends wakker wordt en je haar niet naar de rook stinkt, geen sigaretten meer tegen je arm/kleding en geen brandende ogen en gehoest meer Lachen

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 09:07

Op Koninginnedag kan ik me wel ergeren aan de mensen die in de nauwe ruimte die je met anderen deelt met een sigaret in de hand lopen te zwieren en niet uit kijken! Zo heeft mijn zoontje in zijn jas een brandgaatje van iemands sigaret ter hoogte van zijn schouder! Kennis van mij die stond op een fair met zijn aangestoken sigaret in zijn hand en maakte een voorbeeldige zwaai en stak bijna zijn sigaret in iemand die langs liep.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 09:41

orri schreef:
Op Koninginnedag kan ik me wel ergeren aan de mensen die in de nauwe ruimte die je met anderen deelt met een sigaret in de hand lopen te zwieren en niet uit kijken! Zo heeft mijn zoontje in zijn jas een brandgaatje van iemands sigaret ter hoogte van zijn schouder! Kennis van mij die stond op een fair met zijn aangestoken sigaret in zijn hand en maakte een voorbeeldige zwaai en stak bijna zijn sigaret in iemand die langs liep.

Tja en dan zijn de niet rokers egoisten Clown

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 09:57

MISTRAL94 schreef:
orri schreef:

Tja en dan zijn de niet rokers egoisten Clown

Negen van de tien keer kunnen de mensen zelf ook kijken waar ze lopen..
Hoe vaak mensen wel niet tegen sigaretten aanlopen..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 09:59

Olle schreef:

Gelukkig gebeurt dat na 1 juli niet meer in de horeca, dat wij als niet rokers met een grote boog om de rokers heen moeten.... tjonge de voordelen blijven zich opstapelen. ROFL
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 01-05-08 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 09:59

Dat zeg ik toch de niet rokers zijn egoisten, die hebben alles gedaan Vork

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 10:28

*LOL*
Gelukkig is het over 2 maanden over.
En wie weet, is het dan weer gezellig druk in plaats van overvol!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 10:45

Olle schreef:

Ja uiteraard dient iedereen die niet rookt en geen brandende sigaret in de handen heeft continu om laag kijkend rond te lopen zodat men de sigaretten kan ontwijken Tong uitsteken
Toen mijn kinderen in de kinderwagen nog zaten heb ik me ook zo vaak geergerd aan rokende mensen in een drukte die gewoon al lopend de sigaret af tikken en de as daarvan valt dus op kinderwagen hoogte... laat staan als er een beetje wind staat. Maar goed, uiteraard kunnen mensen met kinderen dan maar beter de kinderen af schermen met brandvrije schermen zodat de rokers niet hoeven op te letten wanneer ze de wereld als asbak willen gebruiken.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 11:33

Of net naast je de rook uitademen zodat je een hoestbui ervan krijgt.
Uit het autoraampje een peuk gooien die bij jou naar binnen waait
Asbakjes van de auto legen op allerlei onmogelijke plekken.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 11:43

Nu nog net als in Singapore: dat je geen peuken op straat mag gooien.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 13:12

daar krijg je dus ook een dikke straf als je t wel flikt(ook met andere troep op straat gooien,overigens)

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 14:45

Hehehe... daarnet, "mevrouw heeft u een vuurtje" werd ik gevraagd door een meneer met een sigaret midden in zijn smoelwerk pontificaal vooruitstekend, mijn antwoord "Nee sorry, ik rook niet". Verbouwereerd kwam er nog een "... ik rook niet" uit de meneer, *LOL* terwijl ik genieten van het zonnetje door naar huis liep Tong uitsteken (ik weet niet wat de andere niet-rokers standaard op zak hebben, maar vuur is dat dus niet in mijn geval).

Wellicht omdat ik in mijn jaszak aan het zoeken was naar mijn sleutel met één hand al lopend, ging er bij meneer de roker een "ze zoekt vast een sigaret" lampje branden ofzo Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 14:55

orri schreef:
Hehehe... daarnet, "mevrouw heeft u een vuurtje" werd ik gevraagd door een meneer met een sigaret midden in zijn smoelwerk pontificaal vooruitstekend, mijn antwoord "Nee sorry, ik rook niet". Verbouwereerd kwam er nog een "... ik rook niet" uit de meneer, *LOL* terwijl ik genieten van het zonnetje door naar huis liep Tong uitsteken (ik weet niet wat de andere niet-rokers standaard op zak hebben, maar vuur is dat dus niet in mijn geval).

Triest Huilen van het lachen Meneer vraagt gewoon om een vuurtje, zoals jij mss een keer om een kopje suiker zou vragen waar gaat dit heen, is toch een hele normale vraag Verward

orri schreef:
Toen mijn kinderen in de kinderwagen nog zaten heb ik me ook zo vaak geergerd aan rokende mensen in een drukte die gewoon al lopend de sigaret af tikken en de as daarvan valt dus op kinderwagen hoogte...

Dan blijf je toch lekker binnen met je kind, of die je d'r zo'n zijltje op?

Hoe doen jullie angstige rokers het nu straks op de terassen van de zomer, neem aan dat de de deur niet meer uitdurft? Blijven jullie dan binnen zitten? En hoe gaan jullie om met het fenomeen 'rookgordijn?'

Overigens, mij hebben ze dr niet mee, ik ga al jaren niet meer uit ben ik te oud voor ROFL Ik heb jarenlang kunnen genieten van een zeur vrij uitgaan gelukkig.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 14:57

tja moeilijk om rekening met een ander te houden,dat blijkt maar weer.

dat mensen buiten roken maakt mij niets uit,maar alleen liever niet in mn gezicht.