Uitspraken van kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bakstertje

Re: Uitspraken van kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 19:57

Mijn neefje (4) en nichtje (3) bleven maand geleden hier logeren. En mijn nichtje was naar speelzaal geweest, en had ze een traktatie gekregen van een jongetje, en daar zat een tarzan-memory spel bij. Dus ik kom thuis van werk en zag dat spel liggen.
Dus ik vroeg aan haar: Van wie heb je dat gekregen?
Zij: twietwie?
Ik: nee, dat is geen tweety maar tarzan! Hoe kom je aan spelletje dan?
Zij heel boos: van twietwie!!

Heette dat jongetje dus Dimitri..

En mijn neefje tegen mijn zus.
Mam, als ik geen snoepje krijg, ben je ontslagen!!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 20:08

Mijn nichtje van 4 met een heel serieus hoofd: Ik heb geen kont, jij wel? Dus ik: Nee ik ook niet. Even later fluisterd ze: Wij hebben wel een kont maar dat mag niemand weten!

En mijn neefje vroeger een keer was ie nog heel klein ik weet niet hoe oud maar die had trekkertjes en mijn vader is boer dus die mannetjes op die trekkertjes heetten altijd Jakob. Was er zo'n mannetje los gegaan van de stoeltje en die zat vast met zo'n plastic dingetje in een gaatje op die stoel. Zegt ie: Mamaa.. oom Jakob's piemo past niet meer in het gaatje. Huilen van het lachen

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 20:11

Een paar jongetjes uit mijn klas (ben juf) zaten te praten over de dood.
Een vroeg: "Als jij dood bent, ga je dan naar de hemel of naar de hel?"
"Wat is dat?" vroeg de ander.
"Nou, in de hemel is het leuk en mooi en zijn veel bloemen, maar in de hel heb je alleen maar vuur!"
"Oh, dan ga ik naar de hel, want ik word verbrand als ik doodga."

Ik stelde de vraag: "Hoe zou het op de maan zijn?"
"Erg koud, juf, want ze hebben altijd hele dikke pakken aan!"

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 20:24

haha, geweldig Huilen van het lachen

Vertelde een vriendin van ons laatst, ze was in de etos aan het shoppen, gebeurd het volgende:
Kindje(ong 6) en moeder staan voor de kassa in de rij te wachten..
Vlak bij de kassa is een hoek met allemaal dildo's, condooms enz enz..
Kindje: Maaaaam, (Wijst naar een vibo) die heb jij toch ook in de badkamer staan?
Moeder: Bloos Bloos

Ik lag echt dubbel toen ik het hoorde Huilen van het lachen

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 01:30

Ik was een tijdje terug de hond aan het uitlaten (onze Dalmatier) en had een lange jas aan met een bontkraag.
Komt er een meisje voorbij van een jaar of 4 met haar moeder, ik zeg 'hallo'. Kind kijkt mij met grote ogen aan.
Hoor ik achter me: 'Mama, zag je wie dat was? Cruella DeVille'

ROFL

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 09:19

Ik steek net buiten een sigaretje op, zegt mijn dochter van net 2. Ga je een kaarsje aansteken??

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 13:02

Mijn dochter van 3, met haar grote blauwe onschuldige ogen, tegen de oppasmoeder wanneer deze vraagt aan haar oudste dochter of ze de sigaretten meeneemt: "Ze is je hondje niet hoor! "

Weet niet waar dát vandaan komt Bloos

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 13:05

Ik ben nu 38 weken zwanger en mijn zoontje legde van de week zijn hand over mijn navel mijn dochtertje van bijna 5 schrok en zei: "Niet doen, zo kan de baby niet ademen".....

Echt helemaal geweldig en zo worden er ontzettend veel leuke dingen gezegd. Alleen vergeet ik ze meestal weer zo snel... Haha!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 13:05

Ik was laatst aan het wielrennen met mijn vader, even rustig wat warm fietsen, zegt een klein meisje: Kijk mam!! Dat zijn hard fietsers.
Huilen van het lachen

Linda1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 13:17

nikiet schreef:
haha echt leuke uitspraken zitten er tussen

mijn broertje is nu 6 dus heb ook nog wel een waslijst van uitspraken, 1tje die ik uit mijn hoofd weet:

we vroegen altijd het tegenovergestelde aan hem:
groot en...................
hoog en ..............
dik en..................
arm en............................................................been! zei hij heel zelfverzekerd!! hahahah hebben echt vlak gelegen en dan dat hoofd erbij!!! erg leuk!

haha dat zei ik ook altijd! En als we nu aan tafel zitten voor het avondeten dan vraagt me vader ook die dingen en dan komt die bij arm en dan zeg ik nog altijd been!

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:06

_June schreef:
Ik was een tijdje terug de hond aan het uitlaten (onze Dalmatier) en had een lange jas aan met een bontkraag.
Komt er een meisje voorbij van een jaar of 4 met haar moeder, ik zeg 'hallo'. Kind kijkt mij met grote ogen aan.

ROFL

ROFL ROFL ROFL Dat is echt briljant!

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:11

_June schreef:

ROFL

Hahaha geweldig! Huilen van het lachen.

Ik heb wel iets maar dat is niet zo 'grappig' en dan krijg ik heel gelovig bokt over me heen. Slapen

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:26

Nou maak je me nieuwsgierig LisaLuna Knipoog

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:29

Marjo_x schreef:
Nou maak je me nieuwsgierig LisaLuna Knipoog

Ik waarschuw je dat hij niet erg interessant is ofzo Tong uitsteken.
Nou vooruit, ik vroeg er zelf ook wel om met die opmerking natuurlijk maargoed , sorry. Lips are sealed
Maar ik zet hem neer en ik wil geen gezeur van bokkers dat ik een hypocriet ben of iets want daar heb ik gewoon geen zin in.
Ik respecteer gelovigen en als ze mij als niet gelovigen respecteren vind ik het goed maar als dat niet gedaan word krijg je het net zo hard terug Lips are sealed (is overigens bij alles zo niet bij gelovigen alleen hoor).

Mijn kat Bogus overleed toen ik 3/4 jaar was en ik was dól op hem, me moeder kwam naar me toe en ging me dat vertellen en toen zei Lisa;

"Als god had bestaan had hij Bogus laten leven" .

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:11

'Oooooooh Rachel! Je moet je paard wel heeeeeeeel veel wortels geven, anders wordt hij nooooooooooit beter! Huilen '

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:31

Dochtertje van de staleigenaar heeft altijd wel dr kleppie los en zo ook laatst toen ik mn paard ging voeren. Ze vroeg mij of ze mn merrie een snoepje mocht geven. Omdat ik er geen zin in heb dat ik dr dan iedere dag achter me aan heb lopen om een snoepje te geven zei ik maar dat het beter was van niet "mn paard krijgt niet zoveel snoepjes, anders wordt ze veels te dik". Ja zegt ze, net als mamma die eet ook veels te veel snoepjes die is ook veels te dik.
Stiekem moest ik lachen maar heb het in kunnen houden. Moeders is ook veel en veel te zwaar, dus op zich heeft ze gelijk, maar ja ik hoorde dr in de toekomst al tegen dr moeder zeggen "mam je mag niet te veel snoepjes eten, daar wordt je dik van, dat zegt ook een meisje op stal".
Heb dr maar even toegesproken dat dat niet echt lief is om te zeggen, maar ondertussen vond ik hem wel erg gevat.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 20:56

In het vliegtuig een meisje van een jaar of 6 in de rij naast ons. Vlak voor het landen op Schiphol.

Meisje: "Oh pap, nu zijn we bijna bij Rotterdam!"
Vader: "Nee, kindje, bij Amsterdam."
Meisje: "Rotterdam ligt toch vlak naast Amsterdam, joh."

Huilen van het lachen

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 21:05

geweldig topic haha

mijn dochter van 5 kan er ook wat van .

Zat laatst op de wc en werd ongesteld dus,ik scheeuw naar man pak even maand verband ofzo voor me.
Komt me dochter eraan en zegt , mama kan je daar een maand mee doen en hoef je dan een maand geen schone onderbroek aan Haha!

heb echt blauw gelegen

en ze sliep laatst bij me moeder ,komt ze thuis zegt ze mama
wat krijg ik later net zulke borsten als jij of ,losse tieten ( hang borsten dus ) als oma echt geweldig zoiets.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:39

Aangezien mijn ventje last heeft van hooikoorts kan hij vreselijk niesen. Als dan de deur open staat van het balkon dan hoor je dat ook gebeuren.

Buurjongetje een jaar of 3...

Buurvrouw: Hoe heet zij.... (wijst naar mij)
Jongetje: emmeeee (kon mijn naam nog niet uitspreken)

Buurvrouw: en hoe heet hij... (wijst naar mijn vriend)
Jongetje: Hatjoeeeeeeee.....

Dacht even dat je me kon wegdragen. En dan dat koppie erbij...

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 14:27

ik heb een zoontje van 3 en die heeft ook de meest geweldige uitspraken..
Zo was hij altijd opzoek naar een mep... En inees was het KIJK MAMA EEN MEP!!!!
Was het dus een vlieg waarschijnlijk van vliegenmepper.

Zo kwam ie pas onder de douche vandaan en zijn vader vroeg of hij vast zijn hemd en onderbroek aan kon doen, en hij was dus druk bezig, waarop zijn vader zegt joh pascal kleed je nou eens aan!! Hoor ik bij de kast vandaan met zo'n piepstem... HEB JE STROND IN JE OGEN OFZO?!?!?!? nou ik had hem echt niet meer ROFL

Cheeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:02

Het zoontje van mijn vriendin kan ook heel droog zijn, zat van de week met haar aan de telefoon, hoor ik op de achtergrond;"Christophers moeder " Nee Christopher ik heet mama. Hij weer heel droog; "Mama moeder". Clown

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:12

Ik doe de opleiding pabo, dus kom geregeld kinderen tegen met de meest briljante uitspraken. Zelfs zo veel, dat ik er echt een hoop al vergeten ben.

Maar weet nog wel dat een Spaans jongentje (dat net een paar maanden in Nederland was) uit mijn vorige stageklas mij spaanse woordjes wilde leren, waarop ik heel vrolijk zei dat 'El Torro' stier betekende. Maar volgens dat jongentje niet. Vervolgens werd het een hele discussie over dat het nu wel of niet zo was en uiteindelijk vroeg ik, wat hij dan dacht dat het betenkende. Hierop antwoordde het ventje dat El Torro een mannetjes koe is. Clown Kon er erg om lachen, het woordje 'stier' had hij nog niet in het Nederlands geleerd. Vork

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 22:58

Mijn moeder vertelde laatst over het neefje van een collega, die moest op zwemles. Hij is een jaar of 6/7 en had heel stellig gezegd: "Dat doe ik niet hoor, want ik verdrink!" *LOL*

San_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 01:00

Ik was afgelopen week op Vlieland, bij mijn vriendin die bij het circus werkt. Met de zoon en de dochter van de eigenaar van het circus waren we naar het strand geweest. We waren net op tijd terug, want in de verte zagen we een donkere onweerslucht aankomen.

Ik: "Nou, volgens mij wordt het straks slecht weer hoor..."
Gustavo: "Ja, het onweer staat al klaar!"

Huilen van het lachen

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 01:08

Een vriendin van mij ging haar dochtertje (6) in bad doen. Ik moest mee de badkamer in want dat vond ze (dochtertje) wel gezellig. Plotseling doet ze haar armen omhoog en zegt: "Kijk, nog helemaal geen haartjes" Waarop ik zeg: "Dat komt nog wel" Krijg ik als antwoord: "Nou, dat weet ik niet, want mama heeft ook helemaal nergens haartjes" Het resultaat was dus een mama met erg rood hoofd. Tja, zo kom je nog eens wat te weten over je vrienden.