Meer mensen die stijldansen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:34

Ik heb hem idd al geleerd (dans topklasse 1), maar je moet wel goed spotten, anders kun je snel duizelig worden en probeer je passen klein te houden en goed heup aan heup met je danspartner te blijven. Maar dat je er 5 lessen over moet doen om hem te leren...! Wij hebben de basis van de weense wals gewoon in een normale clubles geleerd, tussen de andere dansen door. Denk dus dat het wel goed komt, ook al mis je 2 lesjes!

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:50

Ik wil dit jaar beginnen met stijldansen met mijn vriend :D Kost me wel 150 euro, maar heb het er voor over :D We beginnen 28 september ;)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:23

joyce2 schreef:
Ik heb hem idd al geleerd (dans topklasse 1), maar je moet wel goed spotten, anders kun je snel duizelig worden en probeer je passen klein te houden en goed heup aan heup met je danspartner te blijven. Maar dat je er 5 lessen over moet doen om hem te leren...! Wij hebben de basis van de weense wals gewoon in een normale clubles geleerd, tussen de andere dansen door. Denk dus dat het wel goed komt, ook al mis je 2 lesjes!

Als dame heb je nog wel meer mogelijkheden dan spotten in het begin :P
- staren (maar daar word je ook een beetje duizelig van)
- ingespannen naar de rechterschouder van de heer turen
- bang in het rond kijken zonder te spotten :P

Naar je voeten kijken moet je zeker niet doen (die kun je niet eens zien) en naar het plafond ook niet (maar dat ziet er ook niet uit). Verder natuurlijk niet zo overdreven spotten als de heer :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:38

haha, toen ik het net een beetje had geleerd werd ik door een vriend van mij (een wedstrijd heer) even een rondje mee de vloer over genomen, nou ik heb me echt vast moeten klampen! Dus dat is ook een optie: Vasthouden en mee laten sleuren ;)

lijntjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:25

Ik moet vrijdag afdansen en heb er heel veel zin in!
Ik zit alleen met 1 dilemma: wat moet ik aan?? Zal ik gewoon het zelfde aandoen als wat ik ongeveer naar les aandoe(dat wordt dan vrijdag een witte broek met jurkje erover) of moet ik echt een rok aan?
klinkt misschien als een beetje stomme vraag, maar het is mijn eerst keer afdansen en ik heb echt geen idee. :o

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:51

Bij ons zijn de meesten in een leuk jurkje of een leuke rok. Dat zwiert leuk :)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 08:09

Ik dans vrijdag ook af en zit met precies hetzelfde dilemma, dus ik heb even in mijn groep rondgevraagd wat zij gaan doen: allemaal wel een jurkje/rok, dus niet al te ''casual'', maar ook geen fancy cocktailjurken ofzo :+
Ik heb een zwart jurkje, ong. tot op de knie, simpel, maar wel een beetje feestelijk en ik laat mn haar wel mooi opsteken. Als ik dat zelf doe wordt het niks :Y)

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 08:55

Bij ons zie je vanalles qua rok of jurk. Broeken zijn voor dames niet toegestaan, ook geen broekrok. Ik heb voor ballroom altijd me lange zwarte jurk aan, en voor latin me korte cocktail jurkje.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 09:15

Ik kleed me ook altijd om tussendoor, maar bij ons mocht dat altijd pas vanaf goud. Voor mn ballroom draag ik een lange zwarte traingsrok met een mooie zwarte top, dus dan lijkt het net een jurk en voor mn latin een leuk kort plisee rokje met een supermaf glittertopje. Staat altijd wel leuk ;)

Ik heb gister te horen gekregen dat mijn danspartner niet met me af wil dansen voor topklasse, maar wel met 4 andere dames gaat afdansen bij wie hij hulpheer is :S

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 09:21

:oo nou daar ben je dan ook mooi klaar mee Joyce!

Bij ons is omkleden pas nodig vanaf goud, omdat je bij brons en zilver appart afdanst voor ballroom en latin. En bij goud is dat op 1 avond.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 09:35

Ik baal er min of meer wel een beetje van, maar aan de andere kant, ik heb voor brons t/m goudster afgedanst en dat vind ik erg leuk. Dan heb ik de hele reeks zeg maar compleet. Voor topklasse zou het ook leuk zijn, omdat het ook leuk is om te zien voor het publiek, maarja, als hij niet wil kan ik moeilijk alleen. En als ik weet dat hij geen zin heeft dans ik nog minder lekker! Misschien kan ik wel een van de wedstrijd hoofdklasse heren regelen, dat zou een giller zijn, haha ;)

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 09:41

Ik zou het gewoon proberen :P niet geschoten is altijd mis!

lijntjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:26

Bedankt voor jullie adviezen allemaal, het wordt denk ik maar een rok met een leuk shirtje erboven.
Ik zou het ook gewoon proberen hoor, joyce!

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:58

Hee!

@ Joyce daar ben je dan inderdaad mooi klaar mee als hij je zo laat zitten. Maar ach misschien kan jij inderdaad de show wel stelen met een van de wedstrijdheren. ;)

Heb spierpijn :+ Doe een cursus Rock&Roll maar je krijgt er spierpijn van. En we leren nu de samba bij de zomercursus maar wat een ontzettend moeilijke dans is dat in het begin zeg. Raak elke keer maar in de war. :P

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:02

Hadden we veel geleerd mvorige les, Rianca?
Ik was namelijk ziek, en ik heb dus alleen die begin sprongetjes meegekregen.

Morgen avond ga ik weer vrijdansen :)

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:03

RUMBA is leuk! Hee arans dans jij ook bij verbiest? :)

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:07

Ja :) Nu in zilver op de zondag avond :)

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:09

Oke wat grappig :P
Ik dans nu weense wals op vrijdag :P moet alleen nog even kijken hoe laat :P vorige week vast ik er niet...

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:23

arans schreef:
Hadden we veel geleerd mvorige les, Rianca?
Ik was namelijk ziek, en ik heb dus alleen die begin sprongetjes meegekregen.

Morgen avond ga ik weer vrijdansen :)

Nee we hebben weer alleen heen en weer gesprongen, en een nieuw stuk rumba geleerd inderdaad.
Gezellig ik ga morgen ook Vrijdansen, en weet je ik zat even in je profiel te spieken maar volgens mij vorig jaar met Ballroomafdansen zat ik bij jullie aan tafel. :+

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:25

Samba is in het begin idd wel lastig. maar als je hem door heb danst ie heerlijk! Ik had dit jaar gewoon een 8,5 voor me samba :oo dat had ik echt niet verwacht, dacht altijd dat ik me pasjes neit heel goed had :P

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:27

Ja dat kan wel!
Ik ben benieuwd hoe moeilijk Samba zondag gaat worden :P
Laatst bijgewerkt door arans op 14-05-09 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:28

Ach Latin is bij mij sowieso een ramp, mijn heupen doen het niet :+

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:29

Samba ga je eerst een hele tijd basis doen hoor :P geloof mij. Basis en dan samba wok-side samba wok- samba wok- side samba wok... en dan draaien en dan weer basis. :P

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:30

Oh jee, ik geloof dat mijn danspartner ook dreigt af te haken, vlak voor het afdansen - hij wil ineens niet meer gaan oefenen vanavond, de laatste oefenavond, ''want dat lijkt hem niet nodig''.

Niet nodig, niet nodig! Hij kan nog stééds de basis van de Engelse Wals niet in één keer goed inzetten (hij begint nog steeds vrolijk in vierkwartsmaat quickstepachtige dingen te doen). En dat zegt dat ie niet meer hoeft te oefenen :')

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:36

volgens mij is het samba Walk, ipv wok ;) Vind de samba overigens wel tof! Lekker rondrennen en draaien, haha