roken??zonde?lekker?vervelend??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

roken??

doodzonde
321 (39%)
waarom??
165 (20%)
ik rook..
191 (23%)
heb gerookt
61 (7%)
geprobeerd
31 (3%)
word mij verboden
19 (2%)
iets anders??laat het mij weten
21 (2%)

Totaal aantal stemmen: 809

Nannes

Re: roken??zonde?lekker?vervelend??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 16:21

ik rook niet, nooit geprobeerd ook. Zonde van m'n gezondheid en m'n geld.
Heb er altijd een hekel aan als je in een kantine oid wat zit te eten en iemand z'n rook waait precies in jouw gezicht. als je dan met je handen wappert om die rook uit je gezicht 'te slaan' en meteen de opmerking krijg dat ik dan maar buiten moet gaan zitten, nou dan begint je bloed wel te koken hoor. laat hun lekker buiten staan, dat zij nou hun longen willen vergallen, hoeven de mijne niet onder te lijden.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 18:37

Chiqa schreef:
fiekhe schreef:
Ten eerste van de gezondheid van anderen, ten 2e van de gezondheid van jezelf, ten 3e van je geld en ten 4e lijdt ook de maatschappij eronder (ziekenhuiskosten

O heb je even....Die ziektenkosten zijn niet alleen hoog omdat er mensen zijn die roken hoor, de laatste jaren zijn er minder mensen gaan roken, dus die vlieger gaat al niet op.
Maar die premie wordt ook opgekrikt omdat jij een patatje wil eten, of een drankje wil drinken,
of omdat jij mss een chronische ziekte ontwikkeld waar een ander niets aan kan doen...
Of wat dacht je van die risicovolle sporten die mensen allemaal zonodig willen uitoefenen?
Dus please....draaf niet door, die premie is hoog door alles bijelkaar.

fiekhe schreef:
Zeker als ze in huis roken, op de duur raak je zelf toch ook verslaafd aan die geur?

Heb jij zelf wel eens gerookt? Ik vind namelijk sommige opmerkingen van jou zo onlogisch klinken Lachen

*Edit taalfouten verwijderd.
Ten eerste: dat je chronisch ziek wordt beslis jij zelf niet, dat je aan de sigaretten gaat wel. Ik heb het over dat de maatschappij daar geld kwijt aan is, door mensen die ziek worden van sigaretten. Niet over te hoge ziekenhuiskosten, maar over de (gedeeltelijke) terugbetaling van die ziekenhuiskosten. Het is echter wel waar dat er de laaste jaren veel minder wordt gerookt en dat vind ik dan weer een enorme vooruitgang Lachen.

Neen ik heb nog nooit gerookt (dat wil ik ook graag zo houden) maar van sigarettenrook kan je wel degelijk verslaafd raken. In de rook zit nicotine (+ natuurlijk teer, koolstofmonoxide etc), het verslavende bestanddeel van sigaretten. Dus wat dacht je nu? Als je de hele tijd in de sigarettenrook zit dat je niet verslaafd kan raken? I don't think so.

Geloof je mij niet dat er ook in de rook nicotine zit -lees enkele bestanddelen van indirecte rook-: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... rt_id=2464 (trouwens de rest van de pagina is ook erg interessant).

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 18:37

Nannes schreef:
ik rook niet, nooit geprobeerd ook. Zonde van m'n gezondheid en m'n geld.
Heb er altijd een hekel aan als je in een kantine oid wat zit te eten en iemand z'n rook waait precies in jouw gezicht. als je dan met je handen wappert om die rook uit je gezicht 'te slaan' en meteen de opmerking krijg dat ik dan maar buiten moet gaan zitten, nou dan begint je bloed wel te koken hoor. laat hun lekker buiten staan, dat zij nou hun longen willen vergallen, hoeven de mijne niet onder te lijden.
Precies! Dat vind ik nu ook Lachen.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 18:45

naadje24 schreef:
fiekhe schreef:
leven mee: mij goed, doe wat je niet laten kunt!

idd laat die mensen dan ook! jij jouw mening wij de onze Vork
Je rukt mijn zin wel uit haar context Lachen. Er stond nl. nog een zinnetje achter:
Citaat:
Maar iemands anders leven er ook aan doen lijden vind ik te ver gaan.
En dat is nu net wat er gebeurd. Passieve rokers die kanker krijgen, of een andere ziekte. Als je wilt roken doe het dan waar andere mensen geen last van je hebben net zoals Nannes al zei. Dan: ga absoluut je gang! Ik zeg niet dat jij dat doet, kan best zijn dat jij er wel rekening mee houdt. Dit is niet persoonlijk oid Knipoog. Ja 'tuurlijk ieder zijn mening, maar in een 'discussie' mag ik die van mij ook laten horen en ik veroordeel niemand omdat ie een andere mening heeft, ik ga er gewoon op in Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 19:13

fiekhe schreef:
Passieve rokers die kanker krijgen, of een andere ziekte.

Ha je toch lekker ergens anders staan? Probleem opgelost Lachen We mogen nergens meer ongevraagd
een peuk opsteken, dus als je het dan tohch nodig vidn om dr bij te gaan staan, ja dan is het toch echt jou probleem Ja

Pasamba schreef:
Iedereen altijd met zijn l.l smoesjes van Dood gaan we toch wel..
word daar zo strond ziek van!

ik wist niet dat je van niet roken stontziek kon worden? En daar betaal ik dan premie voor? ROFL
fiekhe schreef:
Ik heb het over dat de maatschappij daar geld kwijt aan is, door mensen die ziek worden van sigaretten.

ja ik heb het over mensen die een risicovolel sport uitoefenen, en zondig vet eten willen eten,
Alcohol drinken, water uit de kraan drinken, op de weg zitten....
Kortom tegen alles wat leeft.

Leven brengt nu eenmaal risico met zich mee. Tong uitsteken

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 19:35

Chiqa schreef:
Ha je toch lekker ergens anders staan? Probleem opgelost Lachen We mogen nergens meer ongevraagd
een peuk opsteken, dus als je het dan tohch nodig vidn om dr bij te gaan staan, ja dan is het toch echt jou probleem Ja
Hier zijn er wel nog plaatsen waar je mag roken. En neen, ik ga niet bij rokers staan. Soms is het gewoon onvermijdelijk. Ik zeg nu maar wat: bij een festival. Dan sta je in zo'n dichte drommen opeengepakt dat je gewoon nergens een plek kan vinden waar niemand rookt.
Chiqa schreef:
ja ik heb het over mensen die een risicovolel sport uitoefenen, en zondig vet eten willen eten,
Sinds wanneer wordt je ziek van water? Heeft de maatschappij daar ziekenhuiskosten aan? Ik dacht dat er bij erg risicovolle sporten andere regels gelden voor terugbetaling. Maar mijn punt is niet dat er niets meer hoeft terug betaald te worden. Mijn punt is dat roken kosten meebrengen. Te veel kosten. Niet alleen door de hoge aankoopprijs maar ook door de ziekenhuiskosten. Waarom denk je dat men de sigaretten zo duur heeft gemaakt? Omdat de maatschappij er te veel kosten aan heeft en dus wil men voor de gezondheid van de mensen zorgen. Neen, de maatschappij wint hier geen miljoenen bij omdat de producent ook een hoger bedrag wil voor zijn sigaretten, aangezien er minder wordt verkocht.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 19:37

Ik heb gerookt.. Ik ben gestopt. Oke een sigaretje kan ik soms echt niet weigeren Bloos

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:24

fiekhe schreef:
Waarom denk je dat men de sigaretten zo duur heeft gemaakt? Omdat de maatschappij er te veel kosten aan heeft en dus wil men voor de gezondheid van de mensen zorgen. Neen, de maatschappij wint hier geen miljoenen bij omdat de producent ook een hoger bedrag wil voor zijn sigaretten, aangezien er minder wordt verkocht.

De overheid verdient genoeg aan sigaretten hoor Knipoog Waarom denk je dat het nog niet verboden is? Nee, we verbieden het overal in het openbaar en raden het iedereen af om te gaan roken maar we blijven sigaretten verkopen, beetje krom vind je niet?

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:32

Ik vind roken dus doodzonde voor je gezondheid en voor je geld.
Tuurlijk heb ik wel eens een sigaret geprobeerd, want mijn hele vriendenkring rookte toen. Maar ik bleef het vies vinden en wist al gauw dat roken nooit mijn ding zou worden.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:50

Heb doodzonde geselecteerd.
Het waarom lijkt mij wel duidelijk Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 14:27

fiekhe schreef:
Hier zijn er wel nog plaatsen waar je mag roken. En neen, ik ga niet bij rokers staan. Soms is het gewoon onvermijdelijk. Ik zeg nu maar wat: bij een festival.

Ik snap je probleem niet zo, dan ga je toch niet naar een concert? Over een half jaar is het overal
verboden, dus ik snap je probleem echt niet.
Alleen één ding, ik vrees dat het bezoeken van een cencert nog steeds een bron van irritatie voor jullie zal zijn, want de artiesten mogen wel roken Knipoog

fiekhe schreef:
Waarom denk je dat men de sigaretten zo duur heeft gemaakt? Omdat de maatschappij er te veel kosten aan heeft en dus wil men voor de gezondheid van de mensen zorgen.

Gestudeerd voor econoom? Ah nee gezien deze uitspraak, nope... Scheve mond
Belastingcenten gaan naar de staatspot, dat weet zelf nog een klein kind.

En wat betreft je ziektenkosten; dat was bij wijze van spreken he, jammer dat je niet nader dr op ingaat dat ik me ook scheel betaal aan jou fricandel.

Echt, niet roken, echt een ziekte!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 14:31

ik rook ook, niet veel maar wel elke dag.
waarom? tjs..daarom denk ik. Maar ik kan ook dagen niet roken. Waarom ik dan niet stop? ik vind het niet erg en vervelend.

Ooit stop ik helemaal, als het in de horeca niet meer mag is er voor mij niet echt meer iets aan en zal het wel tot een minumum komen.

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 18:04

Ik rook niet, ik vind het stinken, het kost te veel geld en het is ongezond.

De overheid verdient inderdaad wel flink aan sigaretten. Soms is het een beetje dubbel wat de overheid doet. Grote anti-rook campagnes, ondertussen wel tabakboeren in spanje financieren (europa) en lekker cashen met die hoge accijns (of hoe je dat ook schrijft)

Ieder moet het zelf weten, maar blaas a.u.b. niet in mijn gezicht, en zet een raampje open of nog liever: rook buiten Haha!

Ben het wel eens dat roken niet het enige 'ongezonde/gevaarlijke' is. Veel uit de frituur eten is ook behoorlijk ongezond, paardrijden is ook gevaarlijk (als je naar de cijfers kijkt qua ongelukken en blijvend (zwaar) letsel), etc.

Later als ik zo gelukkig mag zijn een eigen huis te hebben dan wordt er binnen niet gerookt door visite etc.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 18:52

Chiqa schreef:
Ik snap je probleem niet zo, dan ga je toch niet naar een concert? Over een half jaar is het overal
verboden, dus ik snap je probleem echt niet.
Alleen één ding, ik vrees dat het bezoeken van een cencert nog steeds een bron van irritatie voor jullie zal zijn, want de artiesten mogen wel roken Knipoog
Ten eerste is een festival en een concert totaal wat anders. Da's een andere discussie. Voor mij staat een festival echt niet gelijk aan een concert . Als je per se wilt weten waarom niet moet je me maar even PB'en want dat heeft hier niets mee te maken. Ten tweede was het maar een voorbeeld. En is dat zo dat het dan overal verboden wordt? Daar weet ik niets van, in Nederland misschien. Ik ben wel een Belg. Of anders heb ik het toevallig gemist Knipoog.
Chiqa schreef:
Gestudeerd voor econoom? Ah nee gezien deze uitspraak, nope... Scheve mond
Belastingcenten gaan naar de staatspot, dat weet zelf nog een klein kind.
Ik snap niet dat alle rokers denken dat het een zo'n vreselijke geldklopperij is van de maatschappij. Ze winnen of verliezen er hetzelfde aan als vroeger: er roken minder mensen maar de kostprijs is verhoogt. Dat compenseert. Goed, waarschijnlijk winnen ze er wel meer aan dan vroeger omdat ook minder mensen ziek kunnen worden van sigaretten.
Chiqa schreef:
En wat betreft je ziektenkosten; dat was bij wijze van spreken he, jammer dat je niet nader dr op ingaat dat ik me ook scheel betaal aan jou fricandel.
Hoef ik dan op alles in te gaan? Moet ik even iets aanhalen waar jij niet op bent ingegaan?
Chiqua schreef:
Dan ben ik maar ziek volgens jou. Man zeg, als je iedereen ziek vindt die er een andere mening op na houdt dan jij Scheve mond . Dit was daarmee ook mijn laatste bericht in dit topic aangezien zieke mensen hier waarschijnlijk niet welkom zijn Knipoog.

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 19:05

Never nooit ga ik het doen, word van de geur al onwel Lips are sealed

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 19:44

Chiqa schreef:

ik weet niet precies wat je hier mee bedoelt?
bedoel je dat mensen die niet roken een ziekte zijn???
want als dat zo is vind ik dat je die woorden terug moet nemen.
Ik rook niet en vind het smerig, maar als iemand graag wil roken moeten ze dat lekker zelf weten. Maar ik vind deze zin dan niet echt leuk om te lezen, begrijp je.
graag meer uitleg over deze zin dus als je het niet zo bedoelt

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 20:48

Als dat zo is vind ik dat inderdaad belachelijk.

Ik als roker rook alleen waar het mag, naast rookpalen, niet bij kinderen of anderen die niet roken en zeur er ook niet over.

Ik vind eerder dat mensen die zo denken zieke gedachtes hebben...

lovelymoon0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 20:50

Ik rook beter gezegt op dit moment haalt mijn zus net een pakje voor me op! Bloos Vork

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:12

fiekhe schreef:
Chiqa schreef:
Hier zijn er wel nog plaatsen waar je mag roken. En neen, ik ga niet bij rokers staan. Soms is het gewoon onvermijdelijk. Ik zeg nu maar wat: bij een festival. Dan sta je in zo'n dichte drommen opeengepakt dat je gewoon nergens een plek kan vinden waar niemand rookt.
Chiqa schreef:
Sinds wanneer wordt je ziek van water? Heeft de maatschappij daar ziekenhuiskosten aan? Ik dacht dat er bij erg risicovolle sporten andere regels gelden voor terugbetaling. Maar mijn punt is niet dat er niets meer hoeft terug betaald te worden. Mijn punt is dat roken kosten meebrengen. Te veel kosten. Niet alleen door de hoge aankoopprijs maar ook door de ziekenhuiskosten. Waarom denk je dat men de sigaretten zo duur heeft gemaakt? Omdat de maatschappij er te veel kosten aan heeft en dus wil men voor de gezondheid van de mensen zorgen. Neen, de maatschappij wint hier geen miljoenen bij omdat de producent ook een hoger bedrag wil voor zijn sigaretten, aangezien er minder wordt verkocht.

De kosten van sigaretten zijn zo hoog gemaakt omdat de regering een melkkoetje nodig heeft, naast de auto.
Dat rokers duurder zijn is onzin, 1 ze leven korter bezuiniging op de aow, waar ze overgens wel hun hele leven voor betaald hebbeb en waar dus de niet rokers van profiteren.
2 de extra aczijns die ze al die jaren betaald hebben, en in de pot van de overheid verdwenen is.
3 ziekhuiskosten ook rokers betalen ziektekostenverzekering, veel verzekeringen zijn voor rokers zelfs duurder.
Eigenlijk zijn niet rokers duurder voor de maatschappij als rokers, ze worden ouder meer en langer aow.
Dragen minder bij aan aczijns e.d
Eigelijk zijn rokers verrekte sociaal Haha!

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:19

_Charlotte_ schreef:
ik heb er neergezet : iets anders..
en ik moest het je laaten weten dus ik zal het even zegge:

de meeste mensen die roken of beginnen met roken zijn als ze rond de 15 zijn ofzo dus tieners.. als je rond de 12/18 bent en je dan gaat roken dan vindt ik je ZIELIG echt zielig gewoon!!!

waarom? die mensen roken om mee te doen en om stoer ted oen.. je kunt wel zeggen dat het niet zo is maarh et is wel zo`!! waarom doe je het anders? is het lekker? nee...althans de eerste 10 zoiezo niet daarna raak je er aan gewend maar echt lekker is het niet! maar dat heet ook het is verslavend!
ruikt het lekker? NEE het STINKT
is het stoer? nee het is zielig!
is het gezond? nee het is ongezond..

wat krijg je.,. van roken?

je stinkt uit je mond! je kleren stinken! je handen stinken en worden geel! je tanden worden geel! het is barre ongezond!je hebt ze hier ook op school bah wordt echt kotsmisselijk van die kinderen en vooral van die eerste klassers! jeetjes echt zo sneu.. dan zie je ze weg fietsen van school en dan even stoppen en dan je sigaret ff aansteken Clown zo sneu!! of op school in de pauze..

ouderen beginnen meestal niet aan roken.. maar zijn al begonnen toen ze jong waren en kunnen er dus niet mee stoppen maar die zijn er ook mee begonnen om stoer te doen.

weeest jezelf! probeer niet stoer te doen want als je je zelf bent ben je stoer genoeg..juist dan hebben mensen zoiets van kijk haar: ik wou dat ik zo was ben.. enz.!

Nee het is zo;
Jij denkt dat die mensen het doen om stoer te zijn, en je vind het zielig
Jij vind het stinken
Jij vind het sneu

Je hoeft je mening niet zo op te dringen hoor!

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:23

Moirsa schreef:
_Charlotte_ schreef:
ik heb er neergezet : iets anders..
en ik moest het je laaten weten dus ik zal het even zegge:

de meeste mensen die roken of beginnen met roken zijn als ze rond de 15 zijn ofzo dus tieners.. als je rond de 12/18 bent en je dan gaat roken dan vindt ik je ZIELIG echt zielig gewoon!!!

waarom? die mensen roken om mee te doen en om stoer ted oen.. je kunt wel zeggen dat het niet zo is maarh et is wel zo`!! waarom doe je het anders? is het lekker? nee...althans de eerste 10 zoiezo niet daarna raak je er aan gewend maar echt lekker is het niet! maar dat heet ook het is verslavend!
ruikt het lekker? NEE het STINKT
is het stoer? nee het is zielig!
is het gezond? nee het is ongezond..

wat krijg je.,. van roken?

je stinkt uit je mond! je kleren stinken! je handen stinken en worden geel! je tanden worden geel! het is barre ongezond!je hebt ze hier ook op school bah wordt echt kotsmisselijk van die kinderen en vooral van die eerste klassers! jeetjes echt zo sneu.. dan zie je ze weg fietsen van school en dan even stoppen en dan je sigaret ff aansteken Clown zo sneu!! of op school in de pauze..

ouderen beginnen meestal niet aan roken.. maar zijn al begonnen toen ze jong waren en kunnen er dus niet mee stoppen maar die zijn er ook mee begonnen om stoer te doen.

weeest jezelf! probeer niet stoer te doen want als je je zelf bent ben je stoer genoeg..juist dan hebben mensen zoiets van kijk haar: ik wou dat ik zo was ben.. enz.!

Nee het is zo;
Jij denkt dat die mensen het doen om stoer te zijn,en je vind het zielig
Jij vind het stinken
Jij vind het sneu

Je hoeft je mening niet zo op te dringen hoor!

wat zou een andere reden kunnen zijn om te beginnen met roken?
ik voel me k u t dus laat ik er ook maar eens eentje opsteken?

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:24

Nannes schreef:
wat zou een andere reden kunnen zijn om te beginnen met roken?
ik voel me k u t dus laat ik er ook maar eens eentje opsteken?

Uit nieuwschierigheid?!

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:26

dan raak je toch niet meteen verslaafd?

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:26

kom op nou zeg. Laat iedereen toch in zijn/haar waarde.
je beslist allemaal zelf wat je met je leven doet. tja, de 1 rookt, de ander drinkt, weer een ander gebruikt helemaal niks.
jullie hoeven toch geen verwijten en ruzie erover te maken???

oke, wanneer ik wel echt tegen roken ben is als je als een schoorsteen door blijft roken als je zwanger bent. DAN heb ik geen respect voor diegene. Maar verder..... laat iedereen doen wat ze niet laten kunnen. het is hun leven. Amen.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:30

blackpegasus schreef:
Chiqa schreef:

ik weet niet precies wat je hier mee bedoelt?
bedoel je dat mensen die niet roken een ziekte zijn???
want als dat zo is vind ik dat je die woorden terug moet nemen.
Ik rook niet en vind het smerig, maar als iemand graag wil roken moeten ze dat lekker zelf weten. Maar ik vind deze zin dan niet echt leuk om te lezen, begrijp je.
graag meer uitleg over deze zin dus als je het niet zo bedoelt

Ik denk dat ze er mee bedoeld dat als je eenmaal rookt en ook echt veel en dagelijks rookt je er gewoon niet meer van af komt. en ik begrijp dat ze dat als een soort ziekte uit drukt.
Of ze bedoeld dat je er uiteindelijk je zelf en een hoop andere mensen ziek van kan maken .? waar ze ook gelijk in !
ze bedoeld het kan ik wel 100 % zeggen niet zoals jij hier uitdrukt Knipoog