Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chiqa schreef:Ten eerste: dat je chronisch ziek wordt beslis jij zelf niet, dat je aan de sigaretten gaat wel. Ik heb het over dat de maatschappij daar geld kwijt aan is, door mensen die ziek worden van sigaretten. Niet over te hoge ziekenhuiskosten, maar over de (gedeeltelijke) terugbetaling van die ziekenhuiskosten. Het is echter wel waar dat er de laaste jaren veel minder wordt gerookt en dat vind ik dan weer een enorme vooruitgangfiekhe schreef:Ten eerste van de gezondheid van anderen, ten 2e van de gezondheid van jezelf, ten 3e van je geld en ten 4e lijdt ook de maatschappij eronder (ziekenhuiskosten
O heb je even....Die ziektenkosten zijn niet alleen hoog omdat er mensen zijn die roken hoor, de laatste jaren zijn er minder mensen gaan roken, dus die vlieger gaat al niet op.
Maar die premie wordt ook opgekrikt omdat jij een patatje wil eten, of een drankje wil drinken,
of omdat jij mss een chronische ziekte ontwikkeld waar een ander niets aan kan doen...
Of wat dacht je van die risicovolle sporten die mensen allemaal zonodig willen uitoefenen?
Dus please....draaf niet door, die premie is hoog door alles bijelkaar.fiekhe schreef:Zeker als ze in huis roken, op de duur raak je zelf toch ook verslaafd aan die geur?
Heb jij zelf wel eens gerookt? Ik vind namelijk sommige opmerkingen van jou zo onlogisch klinken
*Edit taalfouten verwijderd.
Nannes schreef:Precies! Dat vind ik nu ookik rook niet, nooit geprobeerd ook. Zonde van m'n gezondheid en m'n geld.
Heb er altijd een hekel aan als je in een kantine oid wat zit te eten en iemand z'n rook waait precies in jouw gezicht. als je dan met je handen wappert om die rook uit je gezicht 'te slaan' en meteen de opmerking krijg dat ik dan maar buiten moet gaan zitten, nou dan begint je bloed wel te koken hoor. laat hun lekker buiten staan, dat zij nou hun longen willen vergallen, hoeven de mijne niet onder te lijden.
naadje24 schreef:Je rukt mijn zin wel uit haar contextfiekhe schreef:leven mee: mij goed, doe wat je niet laten kunt!
idd laat die mensen dan ook! jij jouw mening wij de onze
En dat is nu net wat er gebeurd. Passieve rokers die kanker krijgen, of een andere ziekte. Als je wilt roken doe het dan waar andere mensen geen last van je hebben net zoals Nannes al zei. Dan: ga absoluut je gang! Ik zeg niet dat jij dat doet, kan best zijn dat jij er wel rekening mee houdt. Dit is niet persoonlijk oidCitaat:Maar iemands anders leven er ook aan doen lijden vind ik te ver gaan.
fiekhe schreef:Passieve rokers die kanker krijgen, of een andere ziekte.
Pasamba schreef:Iedereen altijd met zijn l.l smoesjes van Dood gaan we toch wel..
word daar zo strond ziek van!
fiekhe schreef:Ik heb het over dat de maatschappij daar geld kwijt aan is, door mensen die ziek worden van sigaretten.
Chiqa schreef:Hier zijn er wel nog plaatsen waar je mag roken. En neen, ik ga niet bij rokers staan. Soms is het gewoon onvermijdelijk. Ik zeg nu maar wat: bij een festival. Dan sta je in zo'n dichte drommen opeengepakt dat je gewoon nergens een plek kan vinden waar niemand rookt.Ha je toch lekker ergens anders staan? Probleem opgelostWe mogen nergens meer ongevraagd
een peuk opsteken, dus als je het dan tohch nodig vidn om dr bij te gaan staan, ja dan is het toch echt jou probleem
Chiqa schreef:Sinds wanneer wordt je ziek van water? Heeft de maatschappij daar ziekenhuiskosten aan? Ik dacht dat er bij erg risicovolle sporten andere regels gelden voor terugbetaling. Maar mijn punt is niet dat er niets meer hoeft terug betaald te worden. Mijn punt is dat roken kosten meebrengen. Te veel kosten. Niet alleen door de hoge aankoopprijs maar ook door de ziekenhuiskosten. Waarom denk je dat men de sigaretten zo duur heeft gemaakt? Omdat de maatschappij er te veel kosten aan heeft en dus wil men voor de gezondheid van de mensen zorgen. Neen, de maatschappij wint hier geen miljoenen bij omdat de producent ook een hoger bedrag wil voor zijn sigaretten, aangezien er minder wordt verkocht.ja ik heb het over mensen die een risicovolel sport uitoefenen, en zondig vet eten willen eten,
Alcohol drinken, water uit de kraan drinken, op de weg zitten....
Kortom tegen alles wat leeft.
fiekhe schreef:Waarom denk je dat men de sigaretten zo duur heeft gemaakt? Omdat de maatschappij er te veel kosten aan heeft en dus wil men voor de gezondheid van de mensen zorgen. Neen, de maatschappij wint hier geen miljoenen bij omdat de producent ook een hoger bedrag wil voor zijn sigaretten, aangezien er minder wordt verkocht.
fiekhe schreef:Hier zijn er wel nog plaatsen waar je mag roken. En neen, ik ga niet bij rokers staan. Soms is het gewoon onvermijdelijk. Ik zeg nu maar wat: bij een festival.
fiekhe schreef:Waarom denk je dat men de sigaretten zo duur heeft gemaakt? Omdat de maatschappij er te veel kosten aan heeft en dus wil men voor de gezondheid van de mensen zorgen.
Chiqa schreef:Ten eerste is een festival en een concert totaal wat anders. Da's een andere discussie. Voor mij staat een festival echt niet gelijk aan een concertIk snap je probleem niet zo, dan ga je toch niet naar een concert? Over een half jaar is het overal
verboden, dus ik snap je probleem echt niet.
Alleen één ding, ik vrees dat het bezoeken van een cencert nog steeds een bron van irritatie voor jullie zal zijn, want de artiesten mogen wel roken
Chiqa schreef:Ik snap niet dat alle rokers denken dat het een zo'n vreselijke geldklopperij is van de maatschappij. Ze winnen of verliezen er hetzelfde aan als vroeger: er roken minder mensen maar de kostprijs is verhoogt. Dat compenseert. Goed, waarschijnlijk winnen ze er wel meer aan dan vroeger omdat ook minder mensen ziek kunnen worden van sigaretten.Gestudeerd voor econoom? Ah nee gezien deze uitspraak, nope...![]()
Belastingcenten gaan naar de staatspot, dat weet zelf nog een klein kind.
Chiqa schreef:Hoef ik dan op alles in te gaan? Moet ik even iets aanhalen waar jij niet op bent ingegaan?En wat betreft je ziektenkosten; dat was bij wijze van spreken he, jammer dat je niet nader dr op ingaat dat ik me ook scheel betaal aan jou fricandel.
Chiqua schreef:Dan ben ik maar ziek volgens jou. Man zeg, als je iedereen ziek vindt die er een andere mening op na houdt dan jijEcht, niet roken, echt een ziekte!
Chiqa schreef:Echt, niet roken, echt een ziekte!
fiekhe schreef:Chiqa schreef:Hier zijn er wel nog plaatsen waar je mag roken. En neen, ik ga niet bij rokers staan. Soms is het gewoon onvermijdelijk. Ik zeg nu maar wat: bij een festival. Dan sta je in zo'n dichte drommen opeengepakt dat je gewoon nergens een plek kan vinden waar niemand rookt.Ha je toch lekker ergens anders staan? Probleem opgelostWe mogen nergens meer ongevraagd
een peuk opsteken, dus als je het dan tohch nodig vidn om dr bij te gaan staan, ja dan is het toch echt jou probleemChiqa schreef:Sinds wanneer wordt je ziek van water? Heeft de maatschappij daar ziekenhuiskosten aan? Ik dacht dat er bij erg risicovolle sporten andere regels gelden voor terugbetaling. Maar mijn punt is niet dat er niets meer hoeft terug betaald te worden. Mijn punt is dat roken kosten meebrengen. Te veel kosten. Niet alleen door de hoge aankoopprijs maar ook door de ziekenhuiskosten. Waarom denk je dat men de sigaretten zo duur heeft gemaakt? Omdat de maatschappij er te veel kosten aan heeft en dus wil men voor de gezondheid van de mensen zorgen. Neen, de maatschappij wint hier geen miljoenen bij omdat de producent ook een hoger bedrag wil voor zijn sigaretten, aangezien er minder wordt verkocht.ja ik heb het over mensen die een risicovolel sport uitoefenen, en zondig vet eten willen eten,
Alcohol drinken, water uit de kraan drinken, op de weg zitten....
Kortom tegen alles wat leeft.
_Charlotte_ schreef:ik heb er neergezet : iets anders..
en ik moest het je laaten weten dus ik zal het even zegge:
de meeste mensen die roken of beginnen met roken zijn als ze rond de 15 zijn ofzo dus tieners.. als je rond de 12/18 bent en je dan gaat roken dan vindt ik je ZIELIG echt zielig gewoon!!!
waarom? die mensen roken om mee te doen en om stoer ted oen.. je kunt wel zeggen dat het niet zo is maarh et is wel zo`!! waarom doe je het anders? is het lekker? nee...althans de eerste 10 zoiezo niet daarna raak je er aan gewend maar echt lekker is het niet! maar dat heet ook het is verslavend!
ruikt het lekker? NEE het STINKT
is het stoer? nee het is zielig!
is het gezond? nee het is ongezond..
wat krijg je.,. van roken?
je stinkt uit je mond! je kleren stinken! je handen stinken en worden geel! je tanden worden geel! het is barre ongezond!je hebt ze hier ook op school bah wordt echt kotsmisselijk van die kinderen en vooral van die eerste klassers! jeetjes echt zo sneu.. dan zie je ze weg fietsen van school en dan even stoppen en dan je sigaret ff aanstekenzo sneu!! of op school in de pauze..
ouderen beginnen meestal niet aan roken.. maar zijn al begonnen toen ze jong waren en kunnen er dus niet mee stoppen maar die zijn er ook mee begonnen om stoer te doen.
weeest jezelf! probeer niet stoer te doen want als je je zelf bent ben je stoer genoeg..juist dan hebben mensen zoiets van kijk haar: ik wou dat ik zo was ben.. enz.!
Moirsa schreef:_Charlotte_ schreef:ik heb er neergezet : iets anders..
en ik moest het je laaten weten dus ik zal het even zegge:
de meeste mensen die roken of beginnen met roken zijn als ze rond de 15 zijn ofzo dus tieners.. als je rond de 12/18 bent en je dan gaat roken dan vindt ik je ZIELIG echt zielig gewoon!!!
waarom? die mensen roken om mee te doen en om stoer ted oen.. je kunt wel zeggen dat het niet zo is maarh et is wel zo`!! waarom doe je het anders? is het lekker? nee...althans de eerste 10 zoiezo niet daarna raak je er aan gewend maar echt lekker is het niet! maar dat heet ook het is verslavend!
ruikt het lekker? NEE het STINKT
is het stoer? nee het is zielig!
is het gezond? nee het is ongezond..
wat krijg je.,. van roken?
je stinkt uit je mond! je kleren stinken! je handen stinken en worden geel! je tanden worden geel! het is barre ongezond!je hebt ze hier ook op school bah wordt echt kotsmisselijk van die kinderen en vooral van die eerste klassers! jeetjes echt zo sneu.. dan zie je ze weg fietsen van school en dan even stoppen en dan je sigaret ff aanstekenzo sneu!! of op school in de pauze..
ouderen beginnen meestal niet aan roken.. maar zijn al begonnen toen ze jong waren en kunnen er dus niet mee stoppen maar die zijn er ook mee begonnen om stoer te doen.
weeest jezelf! probeer niet stoer te doen want als je je zelf bent ben je stoer genoeg..juist dan hebben mensen zoiets van kijk haar: ik wou dat ik zo was ben.. enz.!
Nee het is zo;
Jij denkt dat die mensen het doen om stoer te zijn,en je vind het zielig
Jij vind het stinken
Jij vind het sneu
Je hoeft je mening niet zo op te dringen hoor!
Nannes schreef:wat zou een andere reden kunnen zijn om te beginnen met roken?
ik voel me k u t dus laat ik er ook maar eens eentje opsteken?
blackpegasus schreef:Chiqa schreef:Echt, niet roken, echt een ziekte!
ik weet niet precies wat je hier mee bedoelt?
bedoel je dat mensen die niet roken een ziekte zijn???
want als dat zo is vind ik dat je die woorden terug moet nemen.
Ik rook niet en vind het smerig, maar als iemand graag wil roken moeten ze dat lekker zelf weten. Maar ik vind deze zin dan niet echt leuk om te lezen, begrijp je.
graag meer uitleg over deze zin dus als je het niet zo bedoelt