Veel chronisch zieke bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Veel chronisch zieke bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:56

idd sronnie...wij allemaal..maar TS snapt niet dat zij keuzes heeft een wij moeten roeien met de riemen die ons lijf heeft...

En ik ga nu offline..hopla voor jou info...ben er moe van Lachen
ook al ben ik er tussen door ook al meerdere malen offline geweest
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-10-07 14:57, in het totaal 2 keer bewerkt

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:57

ja het is zooooooooo leuk om thuis te zitten echt tof joh.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:58

dennisbj schreef:
heb jij dan iets geschreven wat de aanleiding gaf, ik kan het niet terugvinden

litterbox, ik wacht nog steeds op je antwoord met betrekking tot dat ik de ts pfeifer zou hebben toegewenst

Dat kan ook wel iets netter vindt je niet? Want als jij gewoon leest, dan wijs ik jou er op dat iemand anders hopla pfeiffer (en een goede afloop) had toegewenst.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:59

Rashja schreef:
trustHim schreef:
misschien kan hopla een bedrijf beginnen waar we kunnen werken. zonder stress, druk , met ligplaatsen etc. o en we moeten wel elk moment naar huis kunnen natuurlijk. liefst dan ook inc. vervoer en schoonmaakster thuis in mijn geval.

Als dat nu eens zal kunnen Haha!

zo ..echt wel , zal mijn man ook wel erg blij mee zijn Vork

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:59

Of als je nog jong bent en een beroep wat je heel graag wilt doen niet kunt uitvoeren omdat je niet de hele dag op je benen kunt staan en dus gedwongen wordt om een andere opleiding te gaan nemen.

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:00

trustHim schreef:
nou dat ik het laf vind om een topic te openen en dan als je (bijna) geen medestand krijgt weg te gaan. tja..... volgens ts heeft ze heel wat pbtjes gehad van mensen die het met haar eens zijn?

Waar zijn die mensen dan waarom reageren die niet in deze topic.
Of hebben hun het lef niet om het hier te zeggen.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:01

ja ik wil dat ook wel eens weten,

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:02

ongelovelijk hoe dit hier escaleerd
ik kan het niet bij houden ben er blij om ook gezien er ook al pbtjes gestuurd worden !!!

dit komt gewoon weer het zelfde liedje als altijd neer
een die niet voluit kan moet buiten zijn handicap ook nog eens zich dagelijks verandwoorden tegenover jan en alleman

ik pas daar voor
ik heb al genoeg sores om uit te komen en kan daar geen betweters bij gebruiken die beweren dat je het allemaal wel kan

het is weer diezelfde muur

en eh bedankt aan de mensen die die muur optrekken
daar word het makkelijker van

ieder mag zijn eigen mening hebben maar kwets daar geen anderen mee dat werkt gewoon weg niet

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:02

switchx schreef:
Of als je nog jong bent en een beroep wat je heel graag wilt doen niet kunt uitvoeren omdat je niet de hele dag op je benen kunt staan en dus gedwongen wordt om een andere opleiding te gaan nemen.

Dat is gewoon verschrikkelijk, ik denk dat alle mensen die vooroordelen krijgen ze gewoon moeten negeren en denken ik weet beter.
Hoe moeilijk het ook is, maar vaak krijgen mensen die zo een dingen zeggen hun lesje wel. Al is het in slechte nachtrust, of niet goed in de spiegel meer kunnen zien.

Want woede is één van de meest kapotmakende gevoelens, en dan geef je de persoon wat hij of zij wilt.
Oordelen is makkelijk, maar naar jezelf kijken als persoon die wijst minder, degene die de eerste steen gooit is zonder zonde i guess

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:03

Moderatoropmerking:
Het zou prettig zijn als we proberen om respectvol met elkaar om te gaan... Het is niet de bedoeling elkaar aan te vallen of denigrerende opmerkingen te plaatsen. Alvast bedankt voor jullie medewerking

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:03

Pff, heftig topic!
Even een stipje, wil straks even bij gaan lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:04

Hopla, wat was je doel met dit topic? Je boodschap?

Ik kan alleen maar uit jouw berichten opmaken dat je het heel erg getroffen hebt met je leventje. Mooi huisje, diertjes aan huis, parttime werken en na 4 uurtjes al weer lekker thuis om met je diertjes bezig te zijn, kennelijk genoeg centjes om alles draaiende te houden.

Wat was je boodschap? Vind je het ergerlijk dat er dan mensen zijn die net zo leven als jij? Je vergeet wel dat jij energie voor pak hem beet 15 uur per dag hebt en diegenen waarschijnlijk maar voor 4 uurtjes. Maar die 4 uurtjes moeten ze steken in betaald werk, begrijp ik, de rest van de 24 uur mogen ze op de bank of in bed liggen. Onderscheid moet er zijn? Nietwaar??

O ja waar is de rol van de partner?

Trouwens is het niet zo als je jaren en jaren hebt gewerkt en het gaat niet meer dat je dan in dit land recht hebt op een WAO? daar heb je toch immers zelf ook al die jaren voor betaald?

Nog even het zwart werken, het ultieme van zwartwerken is dat er geen wederzijdse verplichtingen zijn. Je idd kan zeggen dat je die dag niet kan komen. Ook is het zo dat je geen vingerkijkers hebt en als je genoeg verantwoordelijkheid hebt, dan doe je die ene dag dat het niet zo gaat half werk en de week erop even wat extra's om het evenwicht te behouden. Moet je doen bij een reguliere baas met collega's naast je. Elk half uur even naar de wc om op adem te komen??

Hopla hoe zou jij het vinden als al jouw collega's nu vervangen werden door die klagende lamlendige bokkers die thuis zitten, zij kunnen elkaar zelfs in deeltijdbanen aanvullen. Haha! Geweldig toch? Jij vangt al het werk op als het effe niet gaat of als ze effe niet aanwezig kunnen zijn. Is dat realiteit??? Nee dus, want de maatschappij heeft ze al buiten geschopt. Tegenwoordig ga je als je 3 weken ziek bent al in een reintegratieproces. Kennis van mij heeft longontsteking en is nu 3 weken thuis, gaat dus maandag in reintegratie, zij is docente Haha! , ben benieuwd.

dennisbj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:04

Litterbox schreef:
dennisbj schreef:
heb jij dan iets geschreven wat de aanleiding gaf, ik kan het niet terugvinden

litterbox, ik wacht nog steeds op je antwoord met betrekking tot dat ik de ts pfeifer zou hebben toegewenst

Dat kan ook wel iets netter vindt je niet? Want als jij gewoon leest, dan wijs ik jou er op dat iemand anders hopla pfeiffer (en een goede afloop) had toegewenst.

wat is er niet netjes aan dan?
na pb contact snapte ik het, ik had wat gemist.
ik vind nu wat jij schrijft, ' als jij gewoon leest' niet netjes, ik had wat over het hoofd gezien, kan gebeuren toch?

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:08

Ik snap de kant van TS ook wel, en er zijn ook idd veel mensen die misbruik maken van hun beperking.

Ik vind trouwens wel dat er veel te weinig gedaan wordt om mensen met een beperking weer aan het werk te krijgen. Ik kon nog kiezen voor een andere opleiding en kan best functioneren op een stoel achter een computer maar zoals je hier in het topic kunt lezen zijn er genoeg mensen die heel veel willen maar niet kunnen. De overheid moet mensen met een beperking helpen om weer aan het werk te komen en moet bedrijven subsidie's o.i.d gaan geven als het mensen in dienst neemt met een beperking Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:09

trustHim schreef:
ja het is zooooooooo leuk om thuis te zitten echt tof joh.

Idd. Nou elk jaar op vakantie is ook leuk hoor, maar dan moet je wel allebei werken om dat te kunnen betalen. Oef..zo ken ik nog wel meer dingen.

Mensen kunnen dan wel denken dat het leuk is, maar extra centjes binnen brengen is ook leuk hoor, lekker stadten en dingetjes kopen, lekker uit gaan, lekker elke dag leuke dingen doen, van alles dus. Maar dat is het niet met lekker thuis zitten. Wat is daar zo lekker aan?? Waarom is lekker thuis zitten geassocieerd met lui, niks doen en lekker?

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:10

switchx schreef:
Ik snap de kant van TS ook wel, en er zijn ook idd veel mensen die misbruik maken van hun beperking.

Ik vind trouwens wel dat er veel te weinig gedaan wordt om mensen met een beperking weer aan het werk te krijgen. Ik kon nog kiezen voor een andere opleiding en kan best functioneren op een stoel achter een computer maar zoals je hier in het topic kunt lezen zijn er genoeg mensen die heel veel willen maar niet kunnen. De overheid moet mensen met een beperking helpen om weer aan het werk te komen en moet bedrijven subsidie's o.i.d gaan geven als het mensen in dienst neemt met een beperking Ja

Ben helemaal met je eens.
Als ze nu eens in ons soort mensen eens geld in gaan steken om aan het werk te komen in plaats van de uitkiringen steeds lager te maken en zo de mensen te dwingen om te gaan werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:10

switchx schreef:

Dat van die subsidies is al heel lang zo, maar een bedrijf moet het ook wel willen en kunnen doen. Maar dat zijn meestal gehandicapten en dat is toch wat anders.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:14

Het zou ook handig zijn als er betere wetten zouden komen om bedrijven het minder makkelijk te maken om mensen met een beperking te weigeren. Tot nu toe komen ze er 9 v/d 10x onderuit. De ander had meer ervaring etc etc

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:14

switchx schreef:

En dat doet de overheid dus niet, ik heb tot 2x toe moeten stoppen met een studie omdat lichamelijk echt niet meer haalbaar was en geld om nog een keer opnieuw te beginnen is er niet
Opleiding niet afgemaakt en geen werkervaring betekend al snel dat het lastig wordt om een baan te vinden, als je dan ook nog eens moet vertellen dat je chronisch ziek bent kun je het 9 v/d 10 keer vergeten. Dat wil niet zeggen dat ik het op geef, en ken ook behoorlijk wat mensen die in hetzelfde schuitje zitten als ik die ook stug door solliciteren, maar het wordt er allemaal niet makkelijker op als er niets voor de bedrijven tegen over staat om mij aan te nemen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:15

Lees hier wat over vakantie. Leuk. Weer iets wat we niet kunnen. Lange busreis?, Autoreis? Vliegreis? nee niet mogelijk. de laatste en de eerste vakantie sinds 10 jaar was een ramp. De autoreis was pijnlijk ondanks een super chaufeur. Kon er niet fatsoenlijk slapen op een luchtbed. (duur hotel kan je niet betalen want je verdient ja niks). We houden alleen van wandelen, na 10 minuten was ik op en konden we weer terug. Zwemmen ging niet want van het te koude water kon ik een paar uur later helemaal niks meer. Hadt het vreselijk koud ondanks tropisch weer.

Lekker op vakantie? Nee laat maar zitten. Blijf liever thuis en geniet van m'n dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:17

Zo iemand in dienst kost ze bijna niks, maar de meesten bedrijven hebben gewoon goede krachten nodig. Nu werk je vaak voor 2, de tijd dat alles nog in een langzaam tempo kon, is voorbij dankzij de techniek. Alle pc's die bloedje snel zijn, printers die pakken tegelijk aan kunnen, internet, email. De wereld is klein geworden en er moet geld verdiend worden.

De overheid is te log en die zal idd eens banen moeten gaan creeeren binnen hun eigen divisies. Maar dat is ook weer cultuur waar je niet snel tussen komt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:21

Ik heb het al gezegd, ik zit nu thuis voor buikgriep, maar haat in bed liggen. Ben nu al drie dagen thuis, en verveel me rond. Wil niet weten wat drie maanden thuis zitten is

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:24

Gut, zoveel pagina's erbij ineens, heb met een half oog er doorheen geroetst.

Wat betreft het ruilen met een gezond persoon, om het van die kant uit eens te kunnen bekijken.
Ik zeg dan altijd maar, vergeet niet dat ik tot 12 jaar geleden gewoon gezond was en dus heel goed weet hoe het van die kant eruit ziet. Knipoog

Hopla, van mij hoef je je niet terug te trekken.
Praten over je ziekte kan voor sommige heel moeilijk zijn.
Een van de reden is bv het zelf nog niet geaccepteerd hebben van de ziekte.
Een andere reden kan zijn dat je niet begrepen word.
Nu denk ik persoonlijk niet dat jij het zo bedoelt, maar je komt enigszins wat over als iemand die het niet gelooft/begrijpt.

RK, is het voor jou verslechterd, heb je dat idee?
Ikzelf heb bij het lezen van jou woorden het idee dat ik er veel minder last van heb dan jij bv.
Ik leef nog steeds zoals ik vroeger deed, kan alleen lang zoveel niet meer.
Mede daarom dat ik ook zei, een ander merkt het niet aan me, maar ik inmiddels ook niet meer.

Ik krijg ook wel eens de vraag, waarom ga je vanavond niet vroeg naar bed dan.
Waarom? Ik ben niet moe in de zin van slaapmoe.
Ik ben moe ik de zin van, ik wil wel doordoen, maar mijn lijf is ermee gekapt.
Zou toch raar zijn als ik een potje groente niet open krijg omdat de kracht in mijn arm is weg gelopen, dat ik dan maar moet gaan slapen. Gut dan kan ik maar beter een winterslaap houden dan Haha!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:33

Wat is chronisch ziek. Ik denk dat er veel mensen ziek zijn maar daar zie/merk je niets aan. Totdat het verteld wordt of zoals hier opgeschreven. Sommigen kunnen met hun ziekte nog wel werken, bij anderen lukt dat ook niet meer. Vind het altijd moeilijk om over ander te oordelen. Iemand kan bijv zeer goede periodes kennen waarbij ze weer echt van het leven en actief van de paarden genieten. Maar er zullen dan ook tijden zijn dat je zit te janken omdat je zo graag wilt maar het niet lukt. Om dan toch enigszins in het paardenwereldje te kunnen verblijven is Bokt natuurlijk ideaal. Ik denk dat zeker dit computertijdperk echt een zeer groot goed is voor vele gehandicapten die bijv moeilijk in contact met anderen kunnen komen. Nu komt de hele wereld in je huiskamer.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:40

Ik ben het daar absoluut mee eens, de één is de ander niet.
Maar is het belangrijk te weten of je wel of niet iets mankeert?
Als dat zo is dan doe ik het helemaal fout.
Gaat het er niet om wie je in je hart bent?