geloof en discussie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: geloof en discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 10:35

volgens mij ziet de Islam jezus wel als een profeet maar niet als de Zoon van God.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:34

De Islam ziet in Jezus een profeet net als het Jodendom hem als een profeet zien.
Alleen de christenen zien hem als verlosser.

Het Jodendom, Islam en Christus hebben meerdere overeenkomsten in de zin van natuurlijk Christenen en Joden hebben beiden het oude testament. Ook in Islam komt Abraham voor. En nog meer van zulke voorbeelden.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:36

adoration schreef:
Citaat:
Mis, mag kerk ook Knipoog Haha!

Ja natuurlijk daar is niks mis mee ! Natuurlijk is dat ook heel belangrijk, maar als daar je nou ja Interesse niet ligt, maar je draagt het geloof in je hart en je vertrouwd op je geloof vind ik je net zo een goede Christen als iemand die altijd naar de kerk gaat..

Maar in de bijbel zegt Jezus duidelijk dat je je geloof niet alleen kan onderhouden en ontwikkelen en dat je daar anderen voor nodig hebt... juist de kerk!

maar wat is de definitie van kerk voor de bijbel : plaats waar men in de naam van jezus met meerder mensen samenkomt.

Dat kan dus ook als jij en nog iemand samen komen of een groepje, thuis of waar dan ook, om over het geloven te praten, discussieren, zingen.

Het is niet zo abstract als wij het ervan gemaakt hebben Lachen

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 16:42

Skipper schreef:
Maar in de bijbel zegt Jezus duidelijk dat je je geloof niet alleen kan onderhouden en ontwikkelen en dat je daar anderen voor nodig hebt... juist de kerk!

maar wat is de definitie van kerk voor de bijbel : plaats waar men in de naam van jezus met meerder mensen samenkomt.

Dat kan dus ook als jij en nog iemand samen komen of een groepje, thuis of waar dan ook, om over het geloven te praten, discussieren, zingen.

Het is niet zo abstract als wij het ervan gemaakt hebben :)

Mee eens! Er is een heleboel omheen verzonnen en ik denk dat sommige mensen niet meer goed weten waar het nou om draait ... Soms lijkt het wel belangrijker dat je nette kleren draagt op zondag dan dat je echt gelooft. Ik kan daar zo gek van worden Nagelbijten / Gniffelen