Yellowfish heeft leukemie..[update:Leukemievrij en thuis!]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

Re: Yellowfish heeft leukemie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:28

Heb nog niet gereageerd in dit topic maar wel meegelezen, ook namens mij heel veel sterkte.
Je komt er wel boven op hoor!!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:01

Heb zonet het hele topic doorgelezen, je posts getuigen van een moedige meid en we duimen denk ik allemaal dat je die moed mag houden om zo deze enge ziekte te kunnen overwinnen.

Gelukkig ben je duidelijk ook in erg goede handen daar

veel sterkte en moed !

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:06

Jeej ze is bij Perdy geweest!!
Super!!

Meis, ik blijf bewondering hebben voor zoals jij het zegt, je overlevingsdrang.. super!!

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:21

Nog 1...
Meid, sterkte, sla je er doorheen! Je kan het. Kusje

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:04

Ik zal ook even weer een kaartje sturen!

Ik vind dit kapsel super leuk, wat heb je een mooi gezicht zo! Ben benieuwd naar je pruik!

Heel veel sterkte voor de komende tijd!!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:37

oh wat heerlijk !! ze is weer thuis tussendoor en ze is zelfs bij perdy geweest ! wat moet dat heerlijk geweest zijn Lachen

hoop dat je weer wat meer rust kan nemen en wat energie op kan bouwen !

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:50

Jeetje, Yellowfish, wat moet jij een hoop meemaken op het moment.
Ik ben een tijdje niet op Bokt geweest, dus heb het nieuws over je ziekte vandaag pas gelezen.
Ik wil je enorm veel sterkte wensen en ik hoop dat je zo positief kunt blijven als je nu bent...

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:16

Wat fijn dat je naar Perdy bent geweest Lachen !
Ik wens je nogmaals heel veel sterkte met alles... en heel veel moed en doorzettingsvermogen!

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 00:25

Zo lieve bokkers, het heeft een aantal dagen geduurd maar hier weer even een berichtje van mij Lachen

Sinds het laatste berichtje is er een hoop gebeurd, ik heb veel in het ziekenhuis gelegen omdat ze alles goed in de gaten wilden houden met betrekking tot die epilepsie. Ook ging de verdere behandeling gewoon door, andere chemo's, de nodige puncties enzovoorts. Wat betreft de epilepsie is er gelukkig niets meer gebeurd, ik heb geen aanvallen meer gehad en alle tintelingen zijn ook weg. Ik krijg nu 2 jaar preventief medicijnen tegen epilepsie en heb dus ook de 'epilepsiestempel', wat inhoud dat ik geen gebruik mag maken van mijn scooter enzovoorts, maar dat zijn kleine dingen waar oplossingen voor zijn te verzinnen Lachen helaas is uit de nodige onderzoeken wel gebleken dat ik een stollingsprobleem heb, hoe en wat precies zijn ze nu aan het onderzoeken, ook bij mijn ouders gezien evt erfelijke factoren enzovoorts, maar naast alle medicijnen en de extra medicijnen die ik al krijg moet ik nu ook tweemaaldaags mezelf prikken. Ik heb er bewust voor gekozen dit zelf te leren, ik kan het ook tweemaal per dag door iemand van de trombosedienst laten doen maar ik ben al afhankelijk van zoveel mensen en dit is iets dat ik zelf kon leren dus nouja, dat kon er dan ook nog wel bij en gelukkig ben ik niet bang voor naalden Haha! Het grootste nadeel dat de epilepsie met zich mee heeft gebracht is dat de chemo die het heeft veroorzaakt uit mijn behandeling is gehaald, en dit kán invloed hebben op de risicigroep waar ik in terechtkom. Ik zou 8 maal die chemo krijgen, ik heb er 4 gehad en kreeg toen de epileptische aanval, de laatste 4 zijn er nu uitgehaald. Ik probeer het maar zo te zien; ik heb in ieder geval de helft gehad en voor de rest wachten we maar weer af Lachen

Zoals ik al zei gaat het verdere protocol gewoon door, er is 1 chemo'soort' uitgehaald maar alle overigen gaan gewoon door, met als laatste gisteren weer twee puncties en drie chemo's in mijn merg. Ik mag nu heerlijk thuis bijkomen tot vrijdag, dan moeten we weer in het ziekenhuis zijn en gaat het nieuwe blok beginnen. Ik krijg vrijdag voor het eerst weer een nieuwe chemo, ik moet dan ook een nachtje blijven. Als het meezit mag ik dan zaterdag na het ontbijt weer naar huis en dan wordt het uitrusten geblazen want vanaf zondag gaat het zwaar worden. Dan gaan we een blok in van 4 weken lang aaneensluitend 4 dagen chemo - 3 dagen rust - 4 dagen chemo enzovoorts. Hiervoor hoef ik niet telkens die 4 dagen in het ziekenhuis te blijven, het is iedere dag daarheen voor een uur chemo, 2 uur nacontrole en vervolgens weer naar huis. Ik moet eerlijk toegeven dat ik er wel tegenop zie omdat ik niet weet hoe mijn lichaam erop gaat reageren. Nou is dat natuurlijk iedere keer bij iedere chemo zo maar er is duidelijk gezegd dat dit een zware kuur is, want naast de 4 dagen wel - 3 dagen niet krijg ik ook nog eens de epilepsiemedicijnen waar ik zowiezo al moeier van ben, maar er komt óók nog een chemo-kuur in tabletvorm bij. Ik hoop er het beste van, ik zal mindere dagen hebben maar ik ga er toch wel vanuit dat er ook betere dagen tussen zitten!

Oja, mijn kapsel is inmiddels al niet meer zoals de laatste foto, ik werd gek van de kriebels dus we hebben de tondeuze eroverheen gehaald; wat een opluchting zeg! echt heerlijk Haha! het kriebelt een stuk minder en er liggen niet overal plukken haar! In huis draag ik nu veel mutsjes want het is wel erg koud aan mijn oren *LOL* en buiten zet ik mijn pruik op, daar voel ik me het prettigste bij Lachen niet dat ik er moeite mee heb als mensen me kaal zien, zo was ik vanmorgen even met mijn moeder in de stad (we hebben een rolstoel geregeld omdat ik niet langer dan een minuut of 10 kan lopen maar in de rolstoel ging het prima) in de H&M en toen kriebelde hij en nouja, dan maar even af.. Nagelbijten / Gniffelen het mooiste moment deze week was toch wel 14 januari Lachen toen ben ik, voor het eerst na een maand, weer naar mijn pony geweest.. tjee dat was wel even flink slikken hoor! want naast dat het de eerste keer was dat ik haar na een maand ziekenhuis enzovoorts weer zag, was het tevens de datum dat ze precies een jaar van mij is.. Lachen het was heerlijk om weer even bij haar te zijn, geruststellend ook want ze zag er super uit!

Dingen waar je normaal niet over nadenkt zijn nu ineens zo heerlijk om te doen, doodgewoon 's morgens onder de douche kunnen stappen, in je eigen bed kunnen slapen, met je moeder boodschappen kunnen doen (in de rolstoel weliswaar, maar toch Cool ), heerlijk!

Ik wil trouwens alle bokkers bedanken voor de lieve kaartjes, knuffeltjes enzovoorts, het blijft echt geweldig om in het ziekenhuis te komen, neer te ploffen op bed en dan 's middags een aantal envelopjes te krijgen.. het is echt een uitkijkmoment geworden! Haha! inmiddels heb ik ook thuis weer internet, dat heeft er 3 dagen uitgelegen maar doet het nu dus weer, dus ik hoop dat ik snel weer wat kan plaatsen Lachen

Hier nog een drietal foto's voor de mensen die het leuk vinden Lachen tweemaal met pruik en eenmaal zonder, en jawel, let op de prednisonwangetjes *LOL*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ga nu mijn bed opzoeken, hoop dat iedereen zo weer een beetje op de hoogte is! Haha!

Liefs,
Yellowfish

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 00:39

Sterkte ik vind je heel sterk overkomen met je letters en je pruik is fantastisch .. Jij komt er wel Lachen

weltrusten slaap lekker!!!!

Charlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 00:41

Fijn weer wat te horen van je...
Ik vind het nogmaals heel knap hoe je met dit alles omgaat.
Ik lees dat je het zwaar hebt, maar toch doorgaat met knokken Lachen, blijf dat doen meid!!!
En ik vind dat je een SUPER mooie pruik hebt, het staat je heel goed!!! En leuke foto's, fijn dat je weer bij Perdy bent geweest, zal je ook wel goed gedaan hebben Knipoog!
Van mijn kant gaat ook een kaartje komen, hou vol meis!!!

Knuffel Charlotte.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 00:51

Wat een verhaal weer. Ik vind het super dat je het zo goed kan vertellen. Ik vind je een mooie pruik hebben OK dan! Gelukkig voel je je zonder ook goed (maar wel koud Knipoog )
Ik zal binnenkort oom weer een kaartje sturen. ik maak ze zelf.
Leuke foto's ook met Perdy Lovers
Hou je taai he, Je kunt het. Knipoog

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 00:52

Nogmaals sterkte meis! Enorm rot wel van die epilepsie aanvallen....
Ik ben heel blij dat je nog zo enorm positief kunt posten hier. Tuurlijk breng je nieuws wat niet leuk is, maar ik vind je berichtjes een positieve nadruk hebben en het lijkt me erg belangrijk dat dat ook blijft. Zet hem op meid!

Leuke foto's ook, zeker die met je pony. Lijkt me inderdaad fijn om je pony na zo'n lange tijd weer eens te zien. Hopelijk kun je dat de komende tijd toch nog af en toe eens doen! (zeker misschien nu je een rolstoel hebt)

En je pruik vind ik erg mooi! Je hebt een mooie uitgezocht hoor en hij staat je echt mooi Ja

Sterkte meissie Kusje

Klein oproepje aan de bokkers die hier medeleven tonen:
Ik heb een klein cadeautje-ideetje voor Yellowfish wat we misschien met een man of 5 zouden kunnen doen. Als je dit leuk lijkt kun je me een PBtje sturen. Dan stuur ik je per PB het idee terug. Lachen

Als er meer interesse is dan een paar mensen kan er misschien nog iets anders bij bedacht worden. Lachen

Reageren graag voor 25 januari. Ik wil graag de uiterlijke datum van 25 januari aan houden. Daarna zal ik het opsturen. Dat is dus nog een week de tijd Lachen

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 00:54

Hai,

Ik ken je dan wel niet persoonlijk, maar als trouwe bokker las ik dit topic.......meisje wat heb ik een bewondering voor je doorzettings vermogen en je positieve kijk op de toekomst! Met jou gaat het vast goed komen, ik hoop uit de grond van m'n hart dat die instelling en je leeftijd er voor zorgen dat jij die 'nare' ziekte gaat overwinnen. Ik wens je ontzettend veel sterkte en kracht!!

Van mijn kant komt er ook een kaartje!

Liefs linda_arnold

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 02:05

Meid wat heb je een mooi pruik.
zo dat is niet mis in welke fase je straks gaat komen.
Wat fijn dat je ook weer bij je pony bent geweest

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 02:15

je hebt echt een super mooie pruik uitgekozen,, staat je echt super,,
Pff,, het gaat wel zwaar worden voor je zeg,,
super dat je bij je pony bent geweesd,, en ook precies op de dag dat je haar precies een jaar hebt!!
Heel veel sterkte nogmaal, vooral als je met je nieuwe blok gaat beginnen

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 08:04

wat een goed idee een rolstoel ! zo kun je idd nog even lekker op weg Lachen
ik vind je pruik echt heel erg mooi !!
enne geef je groot gelijk hoor, als het kriebelt dan maar eraf Knipoog niets om je voor te schamen meid.

de foto's met perdy zijn echt super.
zet hem op weer de komende periode!! je kunt het wel!

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 08:59

Fairie schreef:
Nogmaals sterkte meis! Enorm rot wel van die epilepsie aanvallen....
Ik ben heel blij dat je nog zo enorm positief kunt posten hier. Tuurlijk breng je nieuws wat niet leuk is, maar ik vind je berichtjes een positieve nadruk hebben en het lijkt me erg belangrijk dat dat ook blijft. Zet hem op meid!

Leuke foto's ook, zeker die met je pony. Lijkt me inderdaad fijn om je pony na zo'n lange tijd weer eens te zien. Hopelijk kun je dat de komende tijd toch nog af en toe eens doen! (zeker misschien nu je een rolstoel hebt)

En je pruik vind ik erg mooi! Je hebt een mooie uitgezocht hoor en hij staat je echt mooi Ja

Sterkte meissie Kusje

Klein oproepje aan de bokkers die hier medeleven tonen:
Ik heb een klein cadeautje-ideetje voor Yellowfish wat we misschien met een man of 5 zouden kunnen doen. Als je dit leuk lijkt kun je me een PBtje sturen. Dan stuur ik je per PB het idee terug. Lachen

Als er meer interesse is dan een paar mensen kan er misschien nog iets anders bij bedacht worden. Lachen

Reageren graag voor 25 januari. Ik wil graag de uiterlijke datum van 25 januari aan houden. Daarna zal ik het opsturen. Dat is dus nog een week de tijd Lachen

Hoi Ik wil wel graag meedoen met het cadeau of heb je al 5 mensen?
Gr Willemijn

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 10:38

stuur een pm Knipoog

romaan, wat staat die pruik je super geweldig!!

ik vind het echt nog steeds zo knap hoe je er tegenover staat!! super!!
meis, ik denk heel veel aan je, superveel sterkte!!

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 10:51

Yellowfish, het is dat je erbij zegt dat je een pruik op hebt. Want deze pruik lijkt op je echte haar! Mooi hoor!
Fijn dat je naar Perdy bent geweest!

Heel veel sterkte met die zware chemokuur!!! Ach gut

Enne, ik wil ook wel meedoen voor een cadeautje. Ja

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:09

Fijn om weer even een verslagje van jezelf te lezen Lachen Lekker he dat je gewoon even mee op stap kon met je moeder en vooral naar Perdy, gelukkig staat hij er super bij wat ik uit je verhaal begrijp, dus dat is een zorg minder he Knipoog
Die pruik staat je trouwens erg mooi hoor, wist helemala niet dat er van die mooie, echte bestonden..(gek genoeg, kaal stata je ook erg mooi, je hebt het ideale hoofd in feite, alles stata leuk, hihi).
Vind je erg dapper en wens je komende week ontzettend veel sterkte nogmaals, gok dat we je even wat minder zien en dat het best zwaar zal zijn. DOe dus lekker rustig aan, laat je verwennen en sterk goed aan.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:17

Heerlijk om weer een verhaal te lezen van je!
Fijn dat je weer eens even bij je pony kon gaan kijken,
zou fijn zijn als dat een keer vaker kon, maar dat komt wel weer.
Je pruik staat je erg goed, je zou nooit denken dat het een pruik was, als je het niet gezegd had!
Heel veel sterkte meid, ik ben niet zo'n kaartjes mens, maar blijf je volgen in dit topic!

Groetjes Yvonne Lachen

_Juultje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:21

Fijn om weer even wat van je te lezen, wat ben jij sterk! Leuk dat je weer even bij je pony bent geweest, en inderdaad wat staat die pruik je goed! Ik wens je heel veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:36

Die pruik staat je heel mooi! Fijn ook dat je weer bij Perdy bent geweest. En sterkte de komende tijd!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:40

Fijn meis, die foto's met je knappe pony!!
Echt super dat je daar nu weer geweest bent Lachen
En verder nogmaals sterkte!