jonge moeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AikePeer

Re: jonge moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:04

jullie "tegen" tienermoeders vinden dit en vinden dat maar de tienermoeders zelf mogen niet zeggen hoe ze het zelf ervaren want dan doen ze het rooskleuriger overkomen?!?![/quote]

jij kan zelf ook niet lezen, ik zei niet dat je je mening niet mag geven. Daarvoor is dit topic ook deels gestart maar telkens als een tienermoeder iets positiefs verteld wordt dat door sommige de grond in getrapt en als onwaar beschouwt.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:08

Nee, die Rolleyes continu, dat is volwassen.
Ik heb nooit gezegd dat een tienermoeder slecht is. Wijs mij maar aan, waar ik dat zeg.
Ik zeg dat het, over het algemeen genomen, moeilijker is om als tiener een kind op te voeden dan als volwassene, vanwege gebrek aan inkomen, gebrek aan levenservaring, etc. Dat jij een andere mening hebt, prima. Maar ga mij geen woorden in mijn mond leggen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:11

Er zijn reacties die je idd niet volwassen kunt noemen Knipoog

Het is idd een forum waar iedereen zijn of haar mening mag en kan geven. Dat je het niet altijd met elkaar eens kunt zijn is logisch maar elkaar in hun waarde laten zou niet verkeerd zijn!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:11

AP: Tegen wie heb je het nu? Clown
Die quote heb je zélf getypt zonet,dus zeg je nu tegen jezelf dat je ook niet kan lezen of begrijp ik er weer niks van? Verward

Maar over dat positieve...dat zeg ik.
Als er een 'slecht' ding over tienermoeders wordt tegengesproken,verzinnen ze toch wel weer een nieuw ding waarom 'we' slecht zijn...
Volgens mij is en blijft dit een eindeloze,zinloze en vooral frustrerende discussie.(waar ik me gewoon in móét mengen...)

Het lijkt me een beter idee een topic op te zetten voor tienermoeders,om elkaar te steunen en ervaring uit te wisselen...
(idee misscien...in de [HK] ofzo??)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:15

@lies...wie legt hier nu wie woorden in de mond.
Jij bent degene die voor mij bepaalt hoeveel levenervaring ik wel of niet heb.Ik leg je geen woorden in de mond,ik zeg alleen dat ik het niet eens ben met jouw algemene stelling.
En 'continue'...ik gebruik twee keer een roll omdat ik die ook wel van toepassing vindt over sommige uitspraken.
Bovendien zijn de dingen die ik typ echt niet alleen op JOU gericht dus 'wijs mij maar aan,waar ik dat zeg' gaat ook over.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:16

Het zit kennelijk in je hoofd dat 'men' vindt dat tienermoeders slecht zijn, want ik heb er niemand over gehoord in dit topic. Misschien moet je je keuze ook wel vaak verdedigen, maar dat is imo niet omdat mensen vinden dat het een slechte keuze is, maar wel een verrassende. Ik was 23 toen ik zwanger raakte en niemand begreep waarom ik het wilde houden. Op den duur ga je al in de verdediging voordat iemand iets zegt (voor de duidelijkheid, ik ging in de verdediging voor iemand iets zei).

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:19

Er worden mij n woorden in de mond gelegd!
Ik heb nergens gezegd dat jij dat deed.
Jij schreef Ik vind het alleen een beetje zonde van je jeugd.
Toen zei ik idd, jij vind, en elke keer als een tienermoeder hier iets anders zegt, dat ze het bijvoorbeeld nooit als nadeel gezien hebben om jong moeder te worden, wordt er door SOMMIGE! gelijk beweerd dat ze het rooskleuriger voor doen komen end.

Ik val niemand aan! maar sommige geloven alleen in hun mening, het lijkt hun niks om tienermoeder te zijn en dus is al het positiefs wat een tienermoeder verteld gelijk te rooskleurig verteld. Zoals iemand hier zei dat een tienermoeder in een vreselijk situatie zit, daarna zegt een tienermoeder dat ze dat niet zo ervaart en dat wordt dan niet gelooft..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:22

Ik ben dan wel niet zo jong moeder geworden (was 23) Mensen in mijn omgeving waren ook verrast maar ook verbaasd. Ik ben alleen aan niemand een verantwoording schuldig, als ik dingen niet wil vertellen doe ik het niet. Toen der tijd een "goede" vriendin. Die flipte gewoon toen ik het haar vertelde. De manier waarop was werkelijkwaar niet te geloven Hoe kon ik nou zo stom zijn en bla bla bla! Op dat moment was ik behoorlijk verbaasd, zou me nu weer zoiets overkomen zal ik diegene wel de waarheid vertellen. Het is mijn lichaam, mijn leven enz. Tegenover niemand hoef IK verantwoording af te leggen!

AP: Ik heb niet terug kunnen vinden waar Lies, tienermoeders aanvalt hoor Bloos
Zeker gezien het feit dat ze zelf ook jong moeder geworden is Knipoog

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:24

turbotinker schreef:
@lies...wie legt hier nu wie woorden in de mond.
Jij bent degene die voor mij bepaalt hoeveel levenervaring ik wel of niet heb.Ik leg je geen woorden in de mond,ik zeg alleen dat ik het niet eens ben met jouw algemene stelling.
En 'continue'...ik gebruik twee keer een roll omdat ik die ook wel van toepassing vindt over sommige uitspraken.
Bovendien zijn de dingen die ik typ echt niet alleen op JOU gericht dus 'wijs mij maar aan,waar ik dat zeg' gaat ook over.

Nee, nogmaals ik heb het over in het algemeen. Ik zeg niet dat JIJ te weinig levenservaring hebt. Als dat niet zo is, waarom voel je je in godsnaam zo aangesproken. Als iemand tegen mij zegt; "wat is dat toch, dat iedereen een hekel heeft aan Turken", dan voel ik mij niet aangesproken, want ik heb geen hekel aan Turken. Mss vind je het een dom voorbeeld, maar beter kan ik het niet uitleggen. Ik begrijp werkelijk niet waarom je je zo aangesproken voelt. Ik heb al eerder gezegd dat ik jou een ander geval vind dan bijvoorbeeld Joyce, omdat die veel jonger was, geen opleiding, geen huis en geen baan had. Dan is het toch moeilijker om een kind op te voeden? Maar dan nog heb ik geen oordeel over Joyce, ik ben blij dat ze gelukkig is, vind het dapper dat ze deze keuze gemaakt heeft. Het zou alleen niet de mijne zijn denk ik. Maar dat weet je natuurlijk pas als het je overkomt.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:25

lies schreef:
Het zit kennelijk in je hoofd dat 'men' vindt dat tienermoeders slecht zijn, want ik heb er niemand over gehoord in dit topic. Misschien moet je je keuze ook wel vaak verdedigen, maar dat is imo niet omdat mensen vinden dat het een slechte keuze is, maar wel een verrassende. Ik was 23 toen ik zwanger raakte en niemand begreep waarom ik het wilde houden. Op den duur ga je al in de verdediging voordat iemand iets zegt (voor de duidelijkheid, ik ging in de verdediging voor iemand iets zei).

Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Ik denk wel dat die keuze vaak verdedigd moet worden omdat mensen het een slechte keuze vinden. Er wordt hier al een tijd gezegd tienermoeders kunnen niet zelf voor hun kind zorgen, ze kunnen hun kind geen extra's geven en geen dure hobby's laten beoefenen. Nou dan vinden ze het imo een slechte keuze en geen verassende.
Ik snap in elk geval niet waarom een "oudere" moeder/vader daar wel voor mag kiezen zonder veel commentaar te krijgen en een jong iemand niet mag kiezen om jong vader/ moeder te worden.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:26

Nou dan moeten die tienermoeders laten zien dat ze het wel kunnen!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:28

lies schreef:

Amen.
Ik moet mijn 'keuze' zeer vaak verdedigen.En er zijn zat mensen die een tienermoeder slecht vinden.
Misschien in andere woorden,maar ik bedoel slecht nu gewoon als 'negatief'.
En ik kan nou niet zeggen dat alle mensen in dit topic zo positief reageren op tienermoeders...
En ja,dat mij aardig raken ja,sorry.
Dit is misschien wel mijn enige kans op een kindje,en het doet pijn als mensen daar zo neerbuigend over kunnen doen.(niet per sé in dit topic,maar in het dagelijks leven.)
Ik heb dit jaar namelijk een miskraam gehad,en eigenlijk had ik nog maar weinig kans om kinderen te krijgen.Ik kan mijn geluk niet op dat er nu een gezond kind in mij leeft,en die verdedig ik van harte.
Dit is mijn eerste en waarschijnlijk ook laatste kind door allerlei lichamelijke moeilijkheden,
en het doet pijn als mensen dan zeggen: 'oh,laat je het niet weghalen' Scheve mond

En het is misschien ook niet terrecht dat ik zo uit de hoek kom,maar ik denk niet mensen beseffen hoe zeer zoiets bij een ander kan doen...

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:30

MISTRAL94 schreef:

Nou volgens mij laat bijvoorbeeld joyce toch echt zien dat ze het kan.
Ze maakt haar opleiding af, draagt bij aan het huishouden en voedt haar kind zelf op en toch zijn er veel van mening dat ze in een vreselijke situatie zit?
Er waren er die beweerde dat ze helemaal niet zelf voor haar kindje zorgde enzovoort.. dan vraag ik me af hoe kun je dat beoordelen als je haar niet persoonlijk kent. Dat is dus beoordeeld op leeftijd!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:31

MISTRAL94 schreef:
AP: Ik heb niet terug kunnen vinden waar Lies, tienermoeders aanvalt hoor Bloos
Zeker gezien het feit dat ze zelf ook jong moeder geworden is Knipoog

Ik kan het ook niet vinden hoor Haha!

Aikepeer;
Het gaat er imo niet om of iemand oud of jong is, maar meer of iemand een stabiele situatie kan bieden. Over het algemeen (!!) kunnen mensen die een baan, huis en gezin hebben dat toch beter dan een tienermoeder zonder opleiding, huis en/of baan, toch?

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:34

Daar ben ik het ook wel mee eens lies, maar sommige hier vinden dat het dus nooit meer goed kan komen als je het als tienermoeder gaat proberen.

Ik denk dat er een beetje frustatie overheerst in dit topic, omdat je iemand toch moeilijk iets duidelijk kunt maken via internet..Haha!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:37

Daar ben ik het ook wel mee eens lies,er zit alleen een grote 'maar' aan.

Hoe zit het met 30jarigen in een achterstandswijk,die geen eigen huis hebben,leven van een uitkering en geen goede opleiding hebben genoten?
Ik vindt dat dit niet te maken heeft met leeftijd,je doet nu een beetje overkomen dat (heel grof en letterlijk gezegt,als voorbeeld) 'Alleen mensen met een baan,een huis en een gezin+opleiding goed voor kinderen kunnen zorgen'.
Als dat zo zou zijn,zouden alle lage-inkomst gezinnen geen kinderen hebben.

Tuurlijk heeft iemand van 30 váker een huis,baan enzovoorts,dan iemand van 16,18 of 20,noem maar op.
Maar toch,het klinkt wat hard hier en daar.

Dat ik één van die weinige uitzonderingen ben die wél een huis,baan en weet ik veel wat heeft,betekent niet voor mij dat een kind anders niet gelukkig kan worden. Lachen

(pff...ik kan het niet uitleggen zoals ik het bedoel geloof ik... Verward )

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:38

Mijn vriendin is nu 15 en werd op dr 13e zwanger (ongewenst, condoom was gescheurd)... Ze kreeg een jongen. Ze kreeg ruzie met de vader van het kind dus de vader is vertrokken. Ze heeft het kindje afgestaan, bij de geboorte, aan een volwassen familielid.
Ze vertelde me dat ze zelf nooit echt moedergevoelens heeft en ze het kindje ziet als het kindje van haar nicht en niet van haar eigen vlees en bloed. Ze heeft continue achter haar beslissing gestaan om het kindje af te staan. Door het hele proces is ze veel volwassener geworden en let ze nu veel meer op wat ze doet, voor haar is het dus een levensles geweest...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:40

AikePeer schreef:
MISTRAL94 schreef:

Nou volgens mij laat bijvoorbeeld joyce toch echt zien dat ze het kan.
Ze maakt haar opleiding af, draagt bij aan het huishouden en voedt haar kind zelf op en toch zijn er veel van mening dat ze in een vreselijke situatie zit?
Er waren er die beweerde dat ze helemaal niet zelf voor haar kindje zorgde enzovoort.. dan vraag ik me af hoe kun je dat beoordelen als je haar niet persoonlijk kent. Dat is dus beoordeeld op leeftijd!

Mij hoor je niet zeggen dat Joyce dat niet zelf doet, of dat tienermoeders dat niet zelf kunnen!

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:42

heheh nee ik zei ik niet dat jij dat vond.
Maar jij zegt, als ik het niet verkeerd begrijp, als tienermoeders laten zien dat ze het wel goed voor elkaar hebben heeft niemand commentaar. Nou alles wat joyce vertelde werd door sommige constant in twijfel getrokken.

Sorry als ik het niet goed begrijp..Knipoog

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:44

NathalieW schreef:
Mijn vriendin is nu 15 en werd op dr 13e zwanger (ongewenst, condoom was gescheurd)... Ze kreeg een jongen. Ze kreeg ruzie met de vader van het kind dus de vader is vertrokken. Ze heeft het kindje afgestaan, bij de geboorte, aan een volwassen familielid.
Ze vertelde me dat ze zelf nooit echt moedergevoelens heeft en ze het kindje ziet als het kindje van haar nicht en niet van haar eigen vlees en bloed. Ze heeft continue achter haar beslissing gestaan om het kindje af te staan. Door het hele proces is ze veel volwassener geworden en let ze nu veel meer op wat ze doet, voor haar is het dus een levensles geweest...

Een heel verstandige keuze als ik het zo hoor.
Fijn voor haar dat zij de mogelijkheid had om het zo te regelen,en dat ze er geen spijt van heeft.
Ook deze keuze lijkt me moeilijk te maken voor een dertienjarige,ik denk niet dat ik die keuze had kunnen maken.
Is 'de vader' er nooit op teruggekomen?Dat deed de vader van mijn vriendin haar kind toen wel,
die wou het kind ineens voor zichzelf hebben,en probeerde het weg te halen bij zijn moeder..

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:47

Tja, daar trek ik ook mijn wenkbrauwen bij op (die mensen in die achterstandswijken die helemaal niets hebben).
En nee, het is niet per defenitie zo dat ze slechter voor hun kinderen kunnen zorgen, maar over het algemeen laat de opvoeding daar toch meer te wensen over dan in de 'betere' buurten.

Ik had overigens zelf ook niet zoveel toen ik zwanger raakte (of heb ik dat al gezegd?) en achteraf vind ik mezelf niet zo slim hoe ik het allemaal heb laten lopen. Het is gelukkig goed gekomen Haha!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:51

Wat is jou verhaal erachter dan lies?Of is dat een onbeschofte vraag.Wat is er bij jou gebeurt waardoor je (bij wijze van..)andere tienermoeders afraad jong moeder te worden..?
Kijk,misschien valt er wat van te leren,zie je Lachen
Ja ik had mijn kind ook liever over 4 jaar pas gekregen,zodat we meer tijd voor onszelf hadden e.d,maar ja,het zit er,en ik laat het niet weghalen om vervolgens nooit meer kinderen te kunnen krijgen....

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:54

Ik stuur je een pb Lachen
Momentje, duurt even Haha!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:55

meisje uit me klas is 14 en is nu 3 maand zwanger Boos!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 17:02

AikePeer schreef:
heheh nee ik zei ik niet dat jij dat vond.
Maar jij zegt, als ik het niet verkeerd begrijp, als tienermoeders laten zien dat ze het wel goed voor elkaar hebben heeft niemand commentaar. Nou alles wat joyce vertelde werd door sommige constant in twijfel getrokken.

Sorry als ik het niet goed begrijp..Knipoog

Wat ik ermee probeer te zeggen is als, tienermoeders laten zien dat ze het kunnen. Dat anderen geen commentaar meer kunnen hebben Knipoog