Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
turbotinker schreef:@lies...wie legt hier nu wie woorden in de mond.
Jij bent degene die voor mij bepaalt hoeveel levenervaring ik wel of niet heb.Ik leg je geen woorden in de mond,ik zeg alleen dat ik het niet eens ben met jouw algemene stelling.
En 'continue'...ik gebruik twee keer een roll omdat ik die ook wel van toepassing vindt over sommige uitspraken.
Bovendien zijn de dingen die ik typ echt niet alleen op JOU gericht dus 'wijs mij maar aan,waar ik dat zeg' gaat ook over.
lies schreef:Het zit kennelijk in je hoofd dat 'men' vindt dat tienermoeders slecht zijn, want ik heb er niemand over gehoord in dit topic. Misschien moet je je keuze ook wel vaak verdedigen, maar dat is imo niet omdat mensen vinden dat het een slechte keuze is, maar wel een verrassende. Ik was 23 toen ik zwanger raakte en niemand begreep waarom ik het wilde houden. Op den duur ga je al in de verdediging voordat iemand iets zegt (voor de duidelijkheid, ik ging in de verdediging voor iemand iets zei).
lies schreef:Het zit kennelijk in je hoofd dat 'men' vindt dat tienermoeders slecht zijn, want ik heb er niemand over gehoord in dit topic. Misschien moet je je keuze ook wel vaak verdedigen, maar dat is imo niet omdat mensen vinden dat het een slechte keuze is, maar wel een verrassende. Ik was 23 toen ik zwanger raakte en niemand begreep waarom ik het wilde houden. Op den duur ga je al in de verdediging voordat iemand iets zegt (voor de duidelijkheid, ik ging in de verdediging voor iemand iets zei).
MISTRAL94 schreef:Nou dan moeten die tienermoeders laten zien dat ze het wel kunnen!
MISTRAL94 schreef:AP: Ik heb niet terug kunnen vinden waar Lies, tienermoeders aanvalt hoor![]()
Zeker gezien het feit dat ze zelf ook jong moeder geworden is
AikePeer schreef:MISTRAL94 schreef:Nou dan moeten die tienermoeders laten zien dat ze het wel kunnen!
Nou volgens mij laat bijvoorbeeld joyce toch echt zien dat ze het kan.
Ze maakt haar opleiding af, draagt bij aan het huishouden en voedt haar kind zelf op en toch zijn er veel van mening dat ze in een vreselijke situatie zit?
Er waren er die beweerde dat ze helemaal niet zelf voor haar kindje zorgde enzovoort.. dan vraag ik me af hoe kun je dat beoordelen als je haar niet persoonlijk kent. Dat is dus beoordeeld op leeftijd!
NathalieW schreef:Mijn vriendin is nu 15 en werd op dr 13e zwanger (ongewenst, condoom was gescheurd)... Ze kreeg een jongen. Ze kreeg ruzie met de vader van het kind dus de vader is vertrokken. Ze heeft het kindje afgestaan, bij de geboorte, aan een volwassen familielid.
Ze vertelde me dat ze zelf nooit echt moedergevoelens heeft en ze het kindje ziet als het kindje van haar nicht en niet van haar eigen vlees en bloed. Ze heeft continue achter haar beslissing gestaan om het kindje af te staan. Door het hele proces is ze veel volwassener geworden en let ze nu veel meer op wat ze doet, voor haar is het dus een levensles geweest...
AikePeer schreef:heheh nee ik zei ik niet dat jij dat vond.
Maar jij zegt, als ik het niet verkeerd begrijp, als tienermoeders laten zien dat ze het wel goed voor elkaar hebben heeft niemand commentaar. Nou alles wat joyce vertelde werd door sommige constant in twijfel getrokken.
Sorry als ik het niet goed begrijp..