Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Saar schreef:
Maar dat neemt niet weg, dat ik dit typisch Nederlands vind, zo'n chaos bij slecht weer
de plas was zo groot dat ik hem dus niet zag
gelukkig was het op weg naar huis!
op zich wel erg sfeervol als ik morgen wakker wordt en er ligt sneeuw!
.
.

.Citaat:Strooiwagens vast in file
Vrijdag 25 november 2005, WEERT - Strooiwagens van Rijkswaterstaat (RWS) konden vrijdagochtend in Noord- en Midden-Limburg hun werk op de A2 tussen Kelpen en Weert niet doen omdat ze vastzaten in de file, aldus een woordvoerder van Rijkswaterstaat.
De file was het gevolg van motorpech van een vrachtwagen die op de rechterrijbaan bleef steken. Waar files staan vriest het wegdek op, aldus RWS. Op de A2 tussen Weert en Eindhoven staat al uren een file van achttien kilometer als gevolg van de gladheid. Al om een uur in de nacht van donderdag op vrijdag begonnen strooiwagens zout over de Limburgse snelwegen te verspreiden, maar omdat er te weinig verkeer was, vroor het wegdek toch op.
Om dooiwerking te krijgen, is veel rijdend verkeer nodig. Vrijdagmiddag gaat het hard regenen in Limburg en spoelt al het zout weer weg. Rijkswaterstaat wacht tot na die regenbuien en hoopt voor de vrijdagavond verwachte sneeuwstormen weer zout te kunnen strooien
marjoke schreef:Mijn leerkracht chemie wist me te vertellen dat het volgende maand -20 wordt!![]()
Dan ga ik op zoek naar een stal met binnenbak.
En met die 0 graden zijn de wegen ook al spekglad.... Vanmiddag was alles nog nat, nu is alles besneeuwd! De achterdeur kon niet eens meer open door een lading sneeuw die ervoor lag 
Kelloriejj schreef:achterhoek:
Sneeuwstorm, Wegen dood, 20 cm sneeuw. windkracht 9

Vonnie84 schreef:marjoke schreef:Rond medio sinterklaastijd begint de eerste zeer felle koudegolf met strenge vorst en hier en daar sneeuw.

OemmiejO schreef:@ Aapestaartje
Ik kan me echt niet voorstellen dat jullie zoveel sneeuw hebben.. bij ons blíjft het maar regenen