SuperPepeijn schreef:makkelijk praten vanaf je luie stoel terwijl de cv ketel achter je kont pruttelt. ik vraag me dan weer af welk produktieproces geen dierenleed kent.
Helemaal mee eens!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
kimmie261 schreef:het rijden met hulpteugels oid,staat bij mij in het niet in vergelijk bij het bewust pijnigen van dieren,zodanig dat ze gewond raken,.
sherwood schreef:nee meestal niet nee. Meestal hebben ze er geen benul van dat ze het verkeerd doen. En weten ze dit pas nadat ze er op gewezen zijn. Maar de mensen die dat bewust doen, en ik vraag me af of er werkelijk mensen zijn die het puur om het pijnigen van hun paard doen, die zijn net zo slecht als de stierenvechters.
Brechtje schreef:Pferdtje, écht neit boos bedoelt maar heb je meschien paar redenen waarom je het niet zielig vind? De paarden hebben pijn, de stieren ook + worden vaak mishandelt.. Ik vind dat eigelijk geen prettig vermaak..
pferdtje schreef:Dus het rijden met een hulpteugel terwijl je er niet van bewust bent dat je het verkeerd doet of een mond kapot maakt dat kan dan wel maar het uitoefenen van een traditie, en het in stand houden van cultuur en mooie rijkunst dat is verkeerd???

Lusitana schreef:En waar heb jij naar de africhting van paarden gekeken, want nu wordt ik wel even HEEL boos. de africhting van stierenvechterspaarden in het byzonder gaat tot hoge school niveau, zonder rare hulpteugels of wat dan ook. Zere monden van de bitten krijgen ze niet de ruiters rijden in de meeste gevallen met losse teugel eentje zelf met losse handen. De paarden zijn door langdurige training voorbereid op hun werk en zijn nooit bang of in verzet, wat je in de rest van de paardensport niet altijd kan zeggen. Bovendien hebben ze het in aanleg in zich om dit werk te doen.Mensen die beweren dat de Portugese ruiters die in de arena komen slecht zijn voor hun paarden, hebben er nog nooit een van dichtbij gezien. TS wel, dus die weet waar ze over praat.
en dat is nou d efabel die ik graag uit de weg wil helpen. Dat de paarden het zielig hebben. Kijk van die stieren, natuurlijk is dat zielig maar 15 minuten leed op een lang leven, ik denk dat heel wat dieren in Nederland met ze zouden willen ruilen! Verder is er bewustwording en het zal wel uitsterven, maar daarbij gaat het Lusitano paard ook ten onder!
niet best, van mij mogen die stieren die stiervechters hartstikke dood maken!!!! maar als ik dan die foto's zie van die stier die die lusitano dood steekt.... dit kan toch niet? ik snap het sowieso niet die paarden zijn toch ook heel duur en dan ga je daar toch niet mee in de ring? dan ga je toch dapper zondar paard en laten zien dat je ook zonder die stier dood te maken het aan kunt? wat zo'n dier heeft pijn!!! probeer het maar eens zonder een speer, dan wil ik wel eens zien of ze er nog lang mee door gaan kimmie261 schreef:1 woord ,belachelijk, gruwelijk!!!!
echt dit is pure dierenmishandeling,cultuur of niet......

En Lusitana, ga een eigen topic openen ! Kan je daar verder zeuren, of ga naar een forum in Portugal, daar zullen ze vast allemaal dezelfde mening als jou hebben!