Nu op Ned 1. Rondom 10 over 'kindervrijen'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:01

faye schreef:
Helemaal met je eens. Ik zeg ook nergens dat jullie niet zielsveel van jullie dieren houden, dat doe ik ook. Nog steeds. Maar ze hebben wel een andere plaats gekregen, ze worden wel wat relatiever op het moment dat je moeder wordt. Daa kunnen jullie niet over meeprate, sterker nog, jullie betrekken het direct weer op jezelf, voelen jullie aangevlle, want jullie zouden niet heel veel van jullie dieren houden. Terwijl niemand dat zegt.

doe me eens een plezier en houd eens op met jullie. Veel kindervrijen hebben alleen gezegd dat voor HEN hun dieren de belangrijkste plaats innemen. Ik snap heel goed dat jouw kinderen voor je dieren gaan (gelukkig wel Knipoog ) maar bij mij geldt dat dus niet.

dat is toch allemaal niet zo moeilijk Verward

Ik hoef me niet aangevallen te voelen dat ik te weinig (of te veel) van mijn dieren houd, die hebben de plaats in mijn leven die ik belangrijk vind en dat geldt voor iedereen zo.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:02

DAt was werkelijk een reactie Isabelle van lek mijn vestje. En op mijn andere opmerkingen heb je helemaal niet eens gereageerd.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:03

isabelle schreef:
pfff laat maar, hou jij lekker van je honden, duhhh, ik hou ook van mijn vogels, blijkbaar willen jullie het niet snappen

Ik denk dat jij 'ons' niet snapt. Jij hebt kinderen en voor jou zijn die belangrijk.Ze zijn jouw alles. Voor Dees en RK en vele anderen zijn hun dieren hun alles en gaat hun liefde net zo diep.

Lielle

isabelle schreef:
pfff laat maar, hou jij lekker van je honden, duhhh, ik hou ook van mijn vogels, blijkbaar willen jullie het niet snappen

jezus, wat een neerbuigende opmerking. Ik zit hier al een uur uit te leggen dat ik het prima begrijp, krijg je weer zo'n kort door de bocht opmerking Frusty

Anoniem

runningkawa schreef:
Moeders, om geen kinderen te willen,
Ooit bedacht dat daar heel diepe dingen achter schuil kunnen gaan?
Dat je daarom je liefde bijna voledig op je dieren hebt gestort?
Dat het niet zomaar is gekomen door wat moeder gevoelens te missen, maar een hele boel meer?

Kawa, ik zeg toch nergens dat je moedergevoelens moet hebben?

Lielle

en ik wil nog steeds citaten zien waarin een bokker hier kinderen etterbakjes noemt Lips are sealed

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:04

ThePast03 schreef:
Misschien wil jij ons gewoon niet snappen? Prima dat jij kinderen hebt en die boven dieren zet maar ik heb geen kinderen die boven mijn dieren staan en dus staan mijn dieren bovenaan.
Kun je het nog volgen?

Erg simpel, zo is het bij mij ook. Ik zie niet wat hier moeilijk aan is....

maja01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:04

isabelle schreef:

Jammer, Isabelle, ik ben totaal niet vijandig geweest t.a.v. moeders...
maar vindt dit wel een vijandige reactie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:06

Nee Lielle voor jou geldt dat niet, prima toch?
Voel je toch niet steeds zo persoonlijk aangesproken, er zijn er meer die hier posten hoor.

Anoniem

faye schreef:

Dat zeg ik toch ook niet
Ik zeg dat er voor mij aan de keuze om geen kinderen te willen,
meer steekt dan het alleen missen van de moedergevoelens

Desiree

faye schreef:

Misschien is het wel te omschrijven als "moedergevoelens", wat wij voor onze dieren voelen, de zorg die we er aan besteden, het haten als de dieren iets mankeert en dan nog liever zelf ziek zijn (is een gevoel wat je als moeder vast niet onbekend is), er mag niets aan ontbreken etc. Er zijn wel wat raakvlakken hoor.
Het is opvallend dat dergelijke dierenliefde bij vrouwen toch meer voorkomt als mannen.

Het wordt altijd een tikkeltje neerbuigend "verzorgend" genoemd. Maar misschien is het wel gewoon inlevingsvermogen gecombineerd met liefde dat i.v.m. kinderen moederliefde genoemd wordt.

Lielle

faye schreef:
Nee Lielle voor jou geldt dat niet, prima toch?
Voel je toch niet steeds zo persoonlijk aangesproken, er zijn er meer die hier posten hoor.

er zijn er wel meer voor wie dat niet geldt nl. Vandaar dat ik het steeds wat algemener probeer te trekken.

Maar de sfeer hier en met name de neerbuigendheid stoort me enorm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:07

Desiree"]
Erg simpel, zo is het bij mij ook. Ik zie niet wat hier moeilijk aan is....
[/quote]

[quote="faye schreef:
Helemaal met je eens. Ik zeg ook nergens dat jullie niet zielsveel van jullie dieren houden, dat doe ik ook. Nog steeds. Maar ze hebben wel een andere plaats gekregen, ze worden wel wat relatiever op het moment dat je moeder wordt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:08

runningkawa schreef:
Dat zeg ik toch ook niet
Ik zeg dat er voor mij aan de keuze om geen kinderen te willen,
meer steekt dan het alleen missen van de moedergevoelens

Dat geldt voor mij ook.
Maar inmiddels ben ik er dankbaar voor dat het zo is gelopen en zoals al gezegd als ik het over moest doen zou ik er weer voor kiezen om geen kinderen te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:11

Kawa, sorry, had je zin anders gelezen.
Dat snap ik overigens best, en ik snap ook als mensen geen kinderen willen. Overigens vind ik ook niet alle kinderen leuk, spaar me.
Zelfs het gevoel nooit kinderen te willen ken ik, alleen zoals jouw omstandighedenje daar gehouden hebben, hebben mijn omstandigheden mijn mening doen veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:12

Dat kan gebeuren in schrift dat het anders gelezen word Lachen

En voor de rest met je berichtje eens.

En ik ga tukkie doen, ben moe geworden van mijn kindjes Tong uitsteken

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:13

faye"]
Helemaal met je eens. Ik zeg ook nergens dat jullie niet zielsveel van jullie dieren houden, dat doe ik ook. Nog steeds. Maar ze hebben wel een andere plaats gekregen, ze worden wel wat relatiever op het moment dat je moeder wordt.
[/quote]

Kijk, da's ook wel een puntje van frustratie

[quote="faye schreef:
Daar kunnen jullie niet over meepraten, sterker nog, jullie betrekken het direct weer op jezelf, voelen jullie aangevallen, want jullie zouden niet heel veel van jullie dieren houden. Terwijl niemand dat zegt.

en da's nummer twee!!

Het gaat er niet om dat jullie zouden beweren dat we niet van dieren houden. Het gaat erom dat jullie 'onze' gevoelens voor dieren bagatelliseren!
[/quote]

maja01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:16

Grappig de discussie is nu een hele andere kant opgedraaid eerst voelden de moeders zich in een hoekje gedreven.. en nu is het omgekeerd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:17

Nee hoor dat doe ik niet, dat WILLEN jullie lezen. Het is eerder andersom. Omdat wij zeggen dat de liefde voor een kind veel dieper gaat, dat vinden jullie onzin.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:18

Bagatelliseren, dat is wel het juiste woord in deze topic! Dat is zo. Dat kom ik vaker tegen, niet alleen in deze topic maar zowiezo als je alles doet voor je honden en mensen met kinderen dat niet snappen. Sterker nog; ze passeren jouw hond (op een zandpad) heel snel met de auto, het riskerend dat je hond onder de auto komt (kan polle niet meer bij me roepen sinds ze doof geworden is) terwijl ze achterin een klein kind hebbern. En dan denk ik "ik moest eens hetzelfde doen bij dat kind". ....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:19

ja, die gaat ook veel dieper, VOOR JULLIE! Niet VOOR ONS, dat proberen we te zeggen. Maar deze welles nietes discussie ben ik beu, veel plezier ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:21

Idd Desiree, daar kan ik me ook aan ergeren. Alleen heeft dat volgens mij niets met kindervrij of moeder te maken, maar gewoon met mentaliteit. Met de kinderwagen moet je ook oppassen als je in het veld wandelt dat je niet van je sokken gereden wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:23

Lielle schreef:
ja, die gaat ook veel dieper, VOOR JULLIE! Niet VOOR ONS, dat proberen we te zeggen. Maar deze welles nietes discussie ben ik beu, veel plezier ermee.

Hahaha we banketstaaf lekker langs elkaar heen, want eigenlijk zeggen we hetzelfde. (Al blijf ik moeite houden om dieren als kinderen te betitelen, een dier is nou eenmaal geen mens).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:24

maja01 schreef:
Grappig de discussie is nu een hele andere kant opgedraaid eerst voelden de moeders zich in een hoekje gedreven.. en nu is het omgekeerd...

Een mooi moment om mijn kanjers lekker in te stoppen en hopen op een beetje nachtrust. Kijk daar kan ik nou jaloers op zijn, een heerlijke lange nacht slapen.
Geniet er maar van vannacht! Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:24

nou, mijn laatste reactie dan, want hierin kan ik me best vinden Faye. Truste dan maar Slapen Dromen

/edit dit had ik gepost, net voor ik jouw bericht zag Haha! Troost je, ik heb van zaterdag op zondag ongeveer 5 uur slaap, eerst bij vrienden eten en dan om vijf uur de deur uit, omdat ik zo nodig op concours wil in Overijssel *LOL*