[VOLG] Rust, ruimte en relatietest....?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-26 10:05

Het hek is gearriveerd *\%/* *\%/*

Afbeelding

Had ik toch verwacht dat meneer vanavond bij het nieuwe huis wilde spelen, maar nee hoor... Dinsdag is lasagne dag, dat is belangrijker volgens meneer, dus hij komt morgen pas kijken :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [VOLG] Rust, ruimte en relatietest....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 10:08

Lasagne is ook wel erg lekker :D
Fijn dat het hek er is!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 13:10

Hahahahaha met deze temperaturen zou ik ook kiezen voor lasagna :D

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-26 14:13

Ik maar denken dat we door het tijdelijke hek het gevoel zouden hebben op een bouwplaats te wonen, maar nee hoor.... Ik heb het idee dat ik een dier op de kinderboerderij ben nu :')

We hebben wel een poort gelukkig :D

Het blijft toch allemaal maar een verassing als je zegt "regel maar wat" hé _O-

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-26 18:03

Pffff, over een week zijn we als het goed is over en ik heb geen idee hoe :+

Het badkamermeubel ga ik maken nadat we over zijn, de schilder opgave is groot genoeg blijkbaar _O-

Maar jeetje, wat ben ik toch blij met de schouw <3

Voor;
Afbeelding

Tijdens;
Afbeelding

Na;
Afbeelding

De woonkeuken zit nu dus helemaal in de verf *\o/*

Nu de hal nog, en trap, en ik weet het allemaal niet wat nog meer :')

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 18:09

Komt daar nog een kachel voor?

En waar blijft de foto van de keuken... O:) Die is af toch? Nieuwsgierig! :D

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-26 18:40

Ir111 schreef:
Komt daar nog een kachel voor?

En waar blijft de foto van de keuken... O:) Die is af toch? Nieuwsgierig! :D

Nee. Er stond een oliekachel en we wilden er een houtkachel neerzetten, maar dat zou inspecties betekenen :')
Ik moet zeggen dat die oude radiatoren het tot nu toe warm houden, en dat zal vast nog verbeteren als we de sluitingen van de ramen hebben gefixed zodat die na 50 jaar ook dicht kunnen _O-

Ik heb een foto van de keuken met de verf op de muren, maar ja, dan moet er een foto met vloer komen en dan waarschijnlijk eentje als ik de keuken wéér schoon heb. Dus mijn luie kant dacht dat vrijdag te doen :+

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 19:15

Het ziet er prachtig strak uit, heb je die tegeltjes erachter weg gehaald? En de balken donker geverfd?

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-26 19:23

Nee, voor de "authentieke" sfeer heb ik de tegeltjes laten zitten en geverfd... :+

Afbeelding

Op een foto recht van voren zie je de voegen nog en in het echt alle beschadigingen en dergelijke ook :')

Al het gelakte hout heb ik wat donkerder gelakt idd! Op de foto's leek het nog wel wat maar het ik wilde het graag beter met de eettafel en jaloezieën laten matchen. Nou ja, tot we een nieuwe eettafel kochten dan _O-

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-26 14:37

Ik kan wel doen alsof het ooit netter gaat worden, maar dat is waarschijnlijk wishful thinking :+

Afbeelding

Vandaag gaan de plinten onder de keuken geloof ik en gaan alle gordijnrails aan de muur of het plafond zodat we die hopelijk op kunnen hangen zodra de mega stoffige fase eindelijk voorbij is, ooit :')

Diep respect voor manlief trouwens, die heeft in zn uppie het laminaat in de woonkeuken gelegd terwijl het niet alleen geen kliklaminaat is, maar ook zo krom als een hoepel is allemaal. We snappen de prijs zeg maar :Y)

Het begint echt een heel fijn huis te worden, het woongedeelte dan tenminste... En als je geen al te stroeve zolen hebt dan merk je ook weinig van alle gaten en bulten in de ondervloer. Nou ja, andere mensen voelen zich misschien wat dronken, voor mij voelt lopen altijd al zo _O-
Manlief onthoud zich van een mening over al mijn keuzes tot nu toe, hij laat het nog weten als alles is ingericht :D

Is het al zondag?? Ik kan niet wachten om om te vallen :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 14:46

Zondag duurt nog wel even hoor. := Hopelijk blijf je overeind tot dan. :D

Ik vind de 'kachel' wel mooi geworden hoor.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-26 14:55

Overeind is een groot woord, ik ben vorige week van de steiger gevallen _O-. Gelukkig hadden we daar een verlaagd plafond en stond de steiger een standje lager *\o/*

En misschien ben ik omgevallen toen er een muur mijn kant op viel. Spoiler alert, er gebeurde helemaal niets met die muur maar mijn hersenen waren er wel vol van overtuigd :+

Maar ondertussen was iedereen ervan overtuigd dat ik de woonkeuken niet ging redden voor zondag, maar dat is gewoon gelukt! Nu de hal nog voor woensdagavond -O-

Ik zit eraan te denken om zaterdag in bed te gaan liggen en me gewoon mee te laten verhuizen :o

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 16:26

Oh maar dit is toch heel mooi rustig en neutraal? Of moet het vuurwerk nog komen? :D

Ik had niet door dat de schouw in de keuken zat, zit. Ziet er geweldig uit tot nu toe! Ben benieuwd hoe t is met meubels enzo.

Altijd leuk om te volgen dit soort dingen. Een vorm van ramptoerisme. Maar dan onschudlig. :D

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-26 19:18

Ir111 schreef:
Oh maar dit is toch heel mooi rustig en neutraal? Of moet het vuurwerk nog komen? :D

Ik had niet door dat de schouw in de keuken zat, zit. Ziet er geweldig uit tot nu toe! Ben benieuwd hoe t is met meubels enzo.

Altijd leuk om te volgen dit soort dingen. Een vorm van ramptoerisme. Maar dan onschudlig. :D

De schouw zat ook niet in de keuken, hij zat in de woonkamer. En toen maakten wij van beide een woonkeuken :+

Ik hou van rustig en absoluut niet van wit. Dus ben ik overal heerlijk aan het color drenchen _O-. Alleen het kleed is "wat aparter", verder is alles vrij neutraal. Tenzij niet matchend niet neutraal is want de eetkamer stoelen gaan niet bij de eettafel staan, de eettafel niet bij de vloer en van de gordijnen is alles nog maar de vraag :')

Nou ja, hopelijk nog veel mogelijkheden voor ramptoerisme! :Y)

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 20:59

Haha, jezelf in bed laten verhuizen. Wat een goed idee!

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-26 16:29

Dus, je hebt van die dingen om de radiatorbuizen om het gat in het plafond te dichten? Ik noem ze altijd rozetten maar zo schijnen ze niet te heten en vervolgens ben ik mentaal afgehaakt zodat ik ze stug rozetten kan blijven noemen :+

De ouden pasten voor geen meter, te grote omtrek, vielen naar beneden en als je iets te hard erop drukte dan gingen ze kapot. Dus manlief een zakje nieuwe gehaald, maar uiteraard er niet omheen gedaan :')

Dus ik heb er 4 omheen gewurmd en gedaan en ik denk dat ik er een uur of 2 over heb gedaan want wat een ondingen. Ken je die blik als iemand denkt dat je compleet achterlijk bent? Die kreeg ik van manlief :x

Zie ik net dat er nog 2 moeten, dus ik zeg tegen manlief, doe jij dat ff want dat is hartstikke simpel toch?! Een kwartier later komt ie naar me toe, ik haal morgen wel even nieuwe _O-

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 16:37

Die dingen heten bij mij ook rozetten hoor!
En ja dat soort dingen laat ik de man ook altijd doen. Ik vertel wel hoe het moet en hij voert het uit. Veel sneller en veel minder frustratie

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 17:10

Die dingen noem ik ook rozetten.
En de tip om ze er omheen te krijgen: leg ze een minuut of 10 in warm water

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 17:24

Ze heten ook gewoon rozetten dus dat doe je goed. Moet aan die rozetten liggen hoor, zelfs ik klik ze er zo omheen... :+

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-26 10:15

Nieuwe rozetten zijn gehaald :')

Verder had ik gister toch even een goede én slechte dag tegelijk...
We gaan 1 kamer boven gebruiken als opslag voor paardenspullen, logeerbed en onze nette kleding aangezien we daar beneden nergens plek voor hebben. Nou ja, wel in het achterhuis maar het is daar zo vochtig en lek als een mandje dat ik daar niets kan opslaan :roll:

De trap wilde ik de vloerbedekking af hebben want die was wat, uhhh, viezig... Afgesproken dat ik de trap zo kaal als mogelijk zou maken voor nu, dan zou ik hem later opschuren en wel verder zien.

Komt manlief gister binnen en vraagt of ik geen vloerbedekking op de trap wil. Ja, maar dat kost teveel want dat had ik uitgezocht en met hem besproken :x. Nou ja, bleek dat een vriendje een vloerbedekking vriendje heeft die een klusje voor mijn man heeft en dus wel even hier vloerbedekking wil neergooien :')
Of ik dus even de trapwangen etc kan schilderen _-:(
Ik was zo goed als klaar met de gang! Nog 1 laag muurverf en klaar!

Nee hoor, ik ga de trap schilderen en moet vanmiddag klaar zijn :=
Manlief weet het lastminute wel weer te verzinnen hoor...

Dagen ben ik bezig geweest met die trap, nu hadden alleen de nietjes en spijkers er maar uit gehoeven :+

Maar ook een positief iets....!

Afbeelding

*\%/*

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 12:48

Netjes

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 15:42

hahahaha nou ja je bent wel goed in schilderen natuurlijk dus dit kan er ook wel weer bij :D

Maar mooie shutters voor het raam <3

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-26 21:44

Ik zeg; we zijn verhuis klaar!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou ja, in het nieuwe huis dan :') We gaan dus even een nachtje inpakken _O-

Zijn we 100 punten klaar in het nieuwe huis? Nee, dat dan weer niet... Alle deuren zijn aan 1 kant geschilderd, andere kant moet nog. Nog 4 radiatoren doen en de planken van de ondiepe kasten in de hal. De voordeur is een zomerklus imo O:)

Oh, en natuurlijk het wastafelmeubel en project oude tekening, daar hebben we alles voor behalve de tijd :Y).

Komende week waarschijnlijk vloerbedekking op de trap, heel eerlijk ben ik blij dat dat er nog niet ligt. Het regent en gaat morgen een bende worden natuurlijk. Ik ben kapot, enorm benieuwd en ik kan niet wachten om morgenavond in het nieuwe huis op de bank te liggen!

Spoiler:
Met alles wat aan de muur moet hangen op de grond natuurlijk, maar I don't care :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 22:33

Tsss. Wat loop je nou te mekkeren over deuren, ik moest douchen in een speciekuip omdat de douche nog niet betegeld was en we de huur al opgezegd hadden :')

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-26 23:32

Prairy schreef:
Tsss. Wat loop je nou te mekkeren over deuren, ik moest douchen in een speciekuip omdat de douche nog niet betegeld was en we de huur al opgezegd hadden :')

Ik heb in het oude huis een paar weken in de tuin onder de tuinslang gedouched toen we de badkamer deden _O-
Manlief uiteraard niet, die ging douchen bij mammie :+

Het is gewoon jammer dat ik niet alles af heb, die deuren mis ik niet, maar dat werk kan ik missen als kiespijn :Y)