Wat is dit voor spin?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 21:51

Muronia schreef:
Ik heb heel iets anders.. een wespennest onder mn overkapping, vlakbij de achterdeur. Ik heb erover nagedacht om een verdelger te bellen, maar.. ze maken mn huis niet kapot en ze doen ook maar wat ze horen te doen, dus moeten ze daarom dood? Ik krijg dat niet over mn hart. Dus ben ik momenteel tussen de 10 en 20 wespen per dag uit huis aan het vangen en weer buiten aan het brengen. Ben ik gek? Ja vast, maar over een paar weken zijn ze weg en gaat het leven weer verder. En ja ik ben ook al een keer gestoken.

Oh maar dat doe ik ook, voor elk dier, elk insect, alles wat leeft... Alleen een spin lukt me dus niet :brr:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 21:56

Afbeelding

Is het dadelijk na de sex klaar? En zijn ze dan weg :') tenminste ik ga uit van grootste is vrouw kleinste man?

Of is het een familie reünie? :x

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 22:00

Dit zijn 2 mannen ~~}>

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 22:28

Muronia schreef:
Ik heb heel iets anders.. een wespennest onder mn overkapping, vlakbij de achterdeur. Ik heb erover nagedacht om een verdelger te bellen, maar.. ze maken mn huis niet kapot en ze doen ook maar wat ze horen te doen, dus moeten ze daarom dood? Ik krijg dat niet over mn hart. Dus ben ik momenteel tussen de 10 en 20 wespen per dag uit huis aan het vangen en weer buiten aan het brengen. Ben ik gek? Ja vast, maar over een paar weken zijn ze weg en gaat het leven weer verder. En ja ik ben ook al een keer gestoken.

Fantastisch!

Ik zou waarschijnlijk hetzelfde doen :')

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 22:29

karuna schreef:
[ Afbeelding ]

Is het dadelijk na de sex klaar? En zijn ze dan weg :') tenminste ik ga uit van grootste is vrouw kleinste man?

Of is het een familie reünie? :x

Ze starten een brothel... }> :+

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 22:30

Een paar posts eerder is het mooie voorbeeld dat een trilspin moeiteloos grotere spinnen doodt en eet!

Over de huisspin, n.a.v. het plaatje op facebook:

Ze variëren van gewoon bruin tot zwart en alle tinten tussenin.

Alledrie de soorten zijn hoe dan ook groot, een stuk groter dan de typische buitenspinnen.

De grijze huisspin is de kleinste van de 3, en volgens mij in dit topic nog niet op foto geweest.

De gewone huisspin komt naar mijn gevoel net wat vaker voor dan de grote huisspin.

Een foto van een (jonge) gewone huisspin die ik eerder deelde:

Afbeelding

Het is moeilijk uit te leggen, maar een gewone huisspin zit op de een of andere manier strakker in de poten.

Dit is eentje van het type 'grote huisspin', wat ik eerder deelde:

Afbeelding

Zij hebben langere poten, eerder stelten. Ze zijn doorgaans ook lelijker... en lijken recht uit de onderwereld te komen (wat deels ook gewoon zo is :+ )

De gewone en grote huisspin kunnen ook worden onderscheiden o.b.v. tekening op de rug, maar ik vind de poten makkelijker.

Waarom een huisspin deze maand steeds op dezelfde plek opduikt? Ze volgen de geur van het vrouwtje. Daarom heeft het weinig zin ze steeds te verplaatsen, hun instinct brengt ze toch weer naar dezelfde plek.

Binnen ongeveer een week gaan we een stuk minder huisspinnen zien als het goed is. Behalve als je in een écht spinnenhuis woont, dan tref je ze het hele jaar.

Sanitaire ruimtes vinden ze geweldig als tijdelijke schuilplaats omdat het er wat vochtiger is. Ze zullen zich er echter niet snel blijvend vestigen omdat het veel te open en bloot is. Een huisspin wil liefst goed verstopt zitten, in een donker hoekje / kiertje waar mensen, vogels, katten, ... ze niet zien.

Beemsterkaas

Re: Wat is dit voor spin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 22:31

Karuna ik ben trouwens wel benieuwd hoe dit afloopt!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 22:49

Ik ook. Liefst met en zo snel als kan de wc verlaten. :evaw: Klein hok met als enige schuilplaats de wc rol. -O-

Maar dit zijn twee mannen? Hoe zie je dat?

Enige dat ik kan bedenken is dat de spin pas in mijn broek een vrouwtje was die met een poot minder achter buiten is beland nadat ik haar dood waande na paniek van mijn kant.

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 08:34

Deze wandelde net vrolijk over onze vloer :\
Afbeelding

Ons zoontje van 3 is nu de spin overal aan het volgen :roll:

Ik lees al even mee, en met de joekels gaan mijn nekharen toch wel overeind staan.
En van de week zat er een achter de voerbak van de hond %)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 11:26

karuna schreef:
Even beter geinstalleerd. Ik durf het echt niet aan %)

[ Afbeelding ]

Klaar voor de aanval _O- _O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 11:29

Ja zoiets. -O- Vanmorgen zat alleen de grootste er nog op nagenoeg dezelfde plek. Die is voorzichtig in een enorme bak gevangen en een heel eind van huis losgelaten. Ik red het gewoon niet lang zonder een bruikbaar toilet. Alles daarna hermetisch dichtgedaan na een heel grondige speurtocht naar een onvindbare nummer twee.

Hopelijk is de toilet komende dagen alleen voor mij en niet voor8 voeters :+

Jintex schattig beestje of is deze groter dan zo lijkt. Zoontje ook wat te doen vandaag :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 11:55

Beemsterkaas schreef:
Een paar posts eerder is het mooie voorbeeld dat een trilspin moeiteloos grotere spinnen doodt en eet!

Over de huisspin, n.a.v. het plaatje op facebook:

Ze variëren van gewoon bruin tot zwart en alle tinten tussenin.

Alledrie de soorten zijn hoe dan ook groot, een stuk groter dan de typische buitenspinnen.

De grijze huisspin is de kleinste van de 3, en volgens mij in dit topic nog niet op foto geweest.

De gewone huisspin komt naar mijn gevoel net wat vaker voor dan de grote huisspin.

Een foto van een (jonge) gewone huisspin die ik eerder deelde:

[ Afbeelding ]

Het is moeilijk uit te leggen, maar een gewone huisspin zit op de een of andere manier strakker in de poten.

Dit is eentje van het type 'grote huisspin', wat ik eerder deelde:

[ Afbeelding ]

Zij hebben langere poten, eerder stelten. Ze zijn doorgaans ook lelijker... en lijken recht uit de onderwereld te komen (wat deels ook gewoon zo is :+ )

De gewone en grote huisspin kunnen ook worden onderscheiden o.b.v. tekening op de rug, maar ik vind de poten makkelijker.

Waarom een huisspin deze maand steeds op dezelfde plek opduikt? Ze volgen de geur van het vrouwtje. Daarom heeft het weinig zin ze steeds te verplaatsen, hun instinct brengt ze toch weer naar dezelfde plek.

Binnen ongeveer een week gaan we een stuk minder huisspinnen zien als het goed is. Behalve als je in een écht spinnenhuis woont, dan tref je ze het hele jaar.

Sanitaire ruimtes vinden ze geweldig als tijdelijke schuilplaats omdat het er wat vochtiger is. Ze zullen zich er echter niet snel blijvend vestigen omdat het veel te open en bloot is. Een huisspin wil liefst goed verstopt zitten, in een donker hoekje / kiertje waar mensen, vogels, katten, ... ze niet zien.

En dan is er inmiddels ook in NL dus de Australische huisspinvariant. *\%/* Ben benieuwd wanneer iemand in dit topic er eentje tegenkomt.

Overigens helpt t wel om je spin een naam te geven Karuna. Dan krijg je er toch een andere band mee :D

Zo las ik over een ander spinnetje in Australie. Haar naam is Charlotte. Een naar zeggen heel rustige spin die geen vlieg kwaad doet (althans niet letterlijk)

Afbeelding

Maar de echt allergrootste spin ter wereld leeft in Azie, de Heteropoda Maxima ofwel de Reuzenjachtspin.

Afbeelding

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 11:59

Wat een monsters zeg %)
Ik fik echt mijn huis af en anders mijn man wel :wave:

Karuna ze konden van mij echt ergens anders gaan seksen hoor, gadverdamme :r

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 12:13

Jammer dat spinnen zonder pardon doodgemept worden omdat je er angst voor hebt of ze goor vind.

Diep triest vind ik dat....
Het is gewoon niet nodig een dier dood te meppen...

Muggen valt over te discussiëren...maar als je die spin laat leven, heb je ook minder muggen :))

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 12:32

karuna schreef:
Ja zoiets. -O- Vanmorgen zat alleen de grootste er nog op nagenoeg dezelfde plek. Die is voorzichtig in een enorme bak gevangen en een heel eind van huis losgelaten. Ik red het gewoon niet lang zonder een bruikbaar toilet. Alles daarna hermetisch dichtgedaan na een heel grondige speurtocht naar een onvindbare nummer twee.

Jintex schattig beestje of is deze groter dan zo lijkt. Zoontje ook wat te doen vandaag :D

Schattig??? Geen enkele spin is schattig en als ik het goed zie, is dit een rode celspin... Die is één van de weinige spinnen die echt agressief is -O-

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 12:33

chanicha schreef:
Wat een monsters zeg %)
Ik fik echt mijn huis af en anders mijn man wel :wave:

Karuna ze konden van mij echt ergens anders gaan seksen hoor, gadverdamme :r

Waarom fik je je man af als je zo'n monster in huis ziet? Arme man :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 13:44

Neuu daar is hij veel te lief voor Little_Gift :j

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 20:43

c_alsemgeest schreef:
eva1969 schreef:
Ik lees net dat de geur van kastanjes een afschrikwekkend effect zou hebben op spinnen? Iemand dat al geprobeerd?

Achter ons huis een rij kastanjes en ons huis zit vol spinnen... dus gok het niet :')

Ja daarom zitten ze dus nu bij jou binnen ipv buiten :')

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 20:45

_O-

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 21:52

Little_Gift schreef:
karuna schreef:

Schattig??? Geen enkele spin is schattig en als ik het goed zie, is dit een rode celspin... Die is één van de weinige spinnen die echt agressief is -O-

Moet zeggen dat ik de kerkzesogen ook agressief vind :') die laat ik ook met rust zo lang ze diep in de kelder blijven.

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 13:21

c_alsemgeest schreef:
eva1969 schreef:
Ik lees net dat de geur van kastanjes een afschrikwekkend effect zou hebben op spinnen? Iemand dat al geprobeerd?

Achter ons huis een rij kastanjes en ons huis zit vol spinnen... dus gok het niet :')

Ja duh die spinnen zijn jouw huis ingevlucht om aan die geur te ontkomen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 13:28

:') _O-

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 23:04

Laatst dit hele topic doorgelezen. Vanavond ging de bewegingsdetectie van de babyfoon. Die stond alleen in de speelkamer ipv in de slaapkamer van de kindjes. Ik durfde niet zo goed te gaan kijken, maar het viel mee :=

De melding
Afbeelding

De dader
Afbeelding

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 23:17

Een spin met humor :+ }>

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 00:09

Spider from hell.Geweldig.