Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:06

Sorry santa hier komen de gemiste quote's

#SNUFFELSANTA WEEK 36 zondag schreef:
Draagt jouw hond wel eens (al dan niet functioneel) kleding en/of accessoires en zo ja: Wat past bij zijn of haar stijl?

Polly is een echte koukleum als ze moet wachten tijdens trainingen heeft ze jasjes aan van pomppa. Ik ben zelf verknocht aan dat merk en ze zitten super mooi op m'n honden.
Zhena heeft ook een jasje, maar ze wordt er niet perse gelukkig van. Die krijgt hem dus alleen aan als het echt koud is. Daarnaast hebben ze beide een badjas, vooral voor mezelf :Y)

Verder ben ik niet zo van de modejasjes.

Citaat:
#SNUFFELSANTA WEEK 38 Woensdag schreef:
Krijgt jouw hond wel eens groente of fruit als snack? Zo ja, wat is zijn/haar favoriet?

Eigenlijk zijn het niet zulke fruit-eters, maar banaan gaat er goed in. Gekookte groentes vinden ze wel lekker. Al is polly niet echt een goede eter, maar ze is wel jaloers en bezitterig, dus ze neemt het dan om het maar te hebben :+

Citaat:
#snuffelsanta week 38 zondag schreef:
Vind jouw hond bepaalde smaken/structuren snacks of koekjes lekkerder dan anderen? Welke smaak/vorm is favoriet en welke hoeft hij/zij absoluut niet?

Voor zhena kan ik niet echt zeggen dat ik verschil merk in structuur ook niet in met of zonder vacht, qua smaak eet zhena alles.
Polly daarintegen heeft liever wat zachtere dingen of koekjes. Ook vind ze geit en vis niet perse fantastisch.
Die felle, kleine, zachte koekjes die meestal in rood, bruin en geel zijn stinken volgens mij niet hard genoeg. Ze eet ze wel, maar niet van harte.

Volgens mij ben ik nu weer bij! Ik zal morgen ook nog even de maten doorgeven.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:19

OK officieel ben ik nog op tijd toch?

Ik lig ziek op bed en slaap veel dus bedacht me net pas dat het woensdag was :')

Op de valreep

#SNUFFELSANTA week 39 woensdag schreef:
Is jouw hond een apporteer-koning of kijkt 'ie je alleen maar aan met “haal het zelf maar?"

Hoax rapporteerde als deel voor z'n werk. Vaak hoef ik het niet eens meer te vragen als ik spullen laat vallen. Hij geeft ook spullen af als ik commando "Hand" geef
ik kan niet achter hem aan rennen dus gebruiken we ook het commando "ruilen" als hij iets heeft wat snel afgegeven moet worden omdat het linke soep is. Dat commando gebruiken we spaarzaam maar wordt ALTIJD beloond met een jackpot. Zoals m'n naaldenkussen die hij ooit te pakken had. Daarna mocht ie bin de dierenarts op de foto. Hij slikt nooit wat door maar naalden dringen nasty naar binnen en dit was een heel spelden kussen vol.

Ik gooi niet met stokken, maar hij rapporteerde als de beste alles uit het water.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:51

Beterschap VillaNeusjes! Hopelijk voel je je snel beter.

Is jouw hond een apporteer-koning of kijkt 'ie je alleen maar aan met “haal het zelf maar?"

Plucky gaat er sowieso graag achteraan, of ik het dan ook terug krijg is nog een beetje de vraag :D
We zijn dit nog aan het oefenen. Hij vindt het wel een leuk spelletje geloof ik.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 45 min geleden

Ax apporteert wel maar draait daarna eerst een ererondje om je heen :') ook apporteert hij niet als het te ver in het water gegooid is. Dan gaat hij naast je staan en je aanschreeuwen _O-

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 44 min geleden

Even weer een bijleesje:

Damelza schreef:
Fem schreef:
Ik zou in jou geval echt een goede voedingsdeskundige inschakelen Konstantine als je dat niet toevallig al gedaan hebt?

Want ook dierenartsen hebben soms nog een ouderwets beleid op het gebied van voeding.
Een van mijn pupkopers loopt daar toch ook wel tegenaan.
Er wordt meteen medicatie ingepropt en overgestapt op (hun eigen) anti allergie voeding.
Vaak zonder onderzoek (allergie testen etc).
En vaak ook medicatie (zoals apoquel) die in vele gevallen voor nog meer problemen zorgt wanneer daarmee gestopt wordt.

[edit] dit is natuurlijk een andere 'discussie'. Dus ik zal proberen in de Secret Santa sfeer te blijven :')

Nog tips toevallig bij wie je hier goed terecht kan?
'.....'
Jady krijgt nu butternutbox, ook voor het gemak en ik ben zelf vegetarisch dus echt ver vlees bereiden doe ik liever niet. Maar ook daar een beetje zoekende wat nog meer een optie zou zijn.

Je mag geloof ik geen reclame maken, maar ik volg voerkrachtig op Instagram (Leo op bokt).
Zij kan je vast verder helpen, zelf of met adviezen in je eigen regio?

En over Butternut, dit heb ik ook met plezier gegeven aan mijn honden en ook aan de pups in het nest.
Alleen het is voor mij momenteel te prijzig.
Daarbij kreeg Fudge er vaak slappere ontlasting van (Fudge is sowieso gevoeliger op de darmen).
Ik snap jou overigens heel goed. Butternut ruikt zelfs 'lekker' en KVV/raw voeding is toch inderdaad wat minder smakelijk :') , maar ik kan er prima mee overweg.

#SNUFFELSANTA WEEK 38 Woensdag schreef:
Een beetje later maar bij deze

Krijgt jouw hond wel eens groente of fruit als snack? Zo ja, wat is zijn/haar favoriet?

Fruit zijn ze niet zo heel happig op (door hun verse vlees, zowel gedroogd als vers fruit, wil het nog wel eens lukken). Fudge is wel gek op appel. En Ginger heeft een tijdje de frambozen van de struik gejat, maar nu wil ze ze niet meer.

Groente daarentegen zijn ze wel fan van. Maar dan wel gekookt. Vooral wortel, broccoli, boontjes zijn favoriet.

Maaaarije schreef:
Waar is die eerste mand op de foto van Eloya? En hoe groot is hij?

Tipje, die mand is nu in de aanbieding bij de Welkoop zag ik :)*

#snuffelsanta week 38 zondag schreef:
Vind jouw hond bepaalde smaken/structuren snacks of koekjes lekkerder dan anderen? Welke smaak/vorm is favoriet en welke hoeft hij/zij absoluut niet?

Ze hebben niet echt een voorkeur daarin volgens mij.
Wel merk ik dat ik zelf een voorkeur heb voor zachte(re) trainers, niet iets waar ze eerst 5 minuten op moeten kauwen.

Fudge: Wat denk je zelf? Ga zelf maar rennen.

Ginger: Ginger is een apporteer koningin. Alleen het loslaten is nog een dingetje :)) :')

Afgelopen zondag hebben wij (een korte) photoshoot met de meiden.
We hadden helaas behoorlijk wat miezer, precies toen we bij de auto terug waren was het droog :') #) .
Deze wilde ik wel alvast delen: (gemaakt door Absolutely Fotografie, Dustinlover op bokt)

Afbeelding

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 42 min geleden

Beterschap gewenst :knuffel:

Citaat:

Noa vind het super leuk om achter iets aan te rennen, binnenshuis komt ze het terugbrengen; buitenshuis maakt ze er af en toe een spelletje van waar ze eerst nog 4 rondjes moet rennen voordat ze terug komt :j

Bij de gehoorzaamheidscursus moeten we nu ook apporteren. Ze moet dan naast me blijven zitten, over 2 planken springen & de dummy ophalen en terugbrengen. Dat is wel een van de lastigste oefeningen voor ons :')

Bo_Y

Re: Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 29 min geleden

Citaat:

Saar rent op het land overal achteraan, maar terugbrengen niet. Haha. In het water apporteert ze wel. Saar is zowizo gek op zwemmen.
Senna brengt het op het land wel terug, meestal dan. Maar achter iets aan rennen vindt ze super. Met zwemmen haalt ze het wel, maar soms laat ze het een meter voor de kant los en komt dan heel blij naar me toe.

Beide honden zijn gek op Agilitoy’s! Saar loopt er ook graag mee door het bos. Gewoon bal in de bek en kilometers wandelen. Senna is meer van het samen spelen ermee.