Je zal er maar naast wonen…..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 14:11

nevica schreef:
Kun je dat soort 'kleine dingen' ook doorgeven voor het dossier of pakken ze dat ook niet op? In de hele context is het gewoon een bedreiging namelijk.

Dat trauma is heel logisch en zal inderdaad met de tijd moeten helen. Hopelijk gaan ze snel weg, ver ver weg. :(:)

Deze twijfel ik eigenlijk een beetje over.
Het kan van alles betekenen immers.
Mijn lijf reageerde wel heel sterk op die opmerking, dus ik vermoed dat ons nog wat te wachten staat. -O-

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:12

nevica schreef:
Kun je dat soort 'kleine dingen' ook doorgeven voor het dossier of pakken ze dat ook niet op? In de hele context is het gewoon een bedreiging namelijk.

Dat trauma is heel logisch en zal inderdaad met de tijd moeten helen. Hopelijk gaan ze snel weg, ver ver weg. :(:)

Dat kan de politie gewoon als melding registreren hoor :j Het zal er helaas van afhangen of ze er zin in hebben... Voor werk vragen we regelmatig politiegegevens op en bij sommige personen (vaak in stalkingsituaties) staan er ook dit soort 'kleine' zaken geregistreerd. Je doet dan geen aangifte, maar ze registreren het wel

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 14:15

Kidde schreef:
nevica schreef:

Dat kan de politie gewoon als melding registreren hoor :j Het zal er helaas van afhangen of ze er zin in hebben... Voor werk vragen we regelmatig politiegegevens op en bij sommige personen (vaak in stalkingsituaties) staan er ook dit soort 'kleine' zaken geregistreerd. Je doet dan geen aangifte, maar ze registreren het wel

Misschien dan toch verstandig om te melden inderdaad.

Soepblik

Re: Je zal er maar naast wonen…..

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:26

Het zou niet moeten hoeven, maar Is het wellicht ook een idee om wanneer je naar buiten gaat je telefoon filmcamera al aandoet? Ook als je hem bijvoorbeeld in je zak hebt zodat hij hem niet ziet? Zo wordt het wellicht makkelijker om dingen die hij roept of doet toch vast te leggen, zelfs als het alleen het geluid is. Als de politie blijft hameren op "er zijn geen getuigen" (vervelend is dat), geeft dit misschien wat houvast en zekerheid.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:31

Test even of de dictafoon het geluid beter opneemt dan filmen, mocht je je telefoon niet zichtbaar willen tonen.

Als ik een vogelgeluid op wil nemen, kan ik beter de dictafoon app gebruiken dan een filmpje te willen maken.
Tenminste als het donker is, doe ik het zo.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 14:34

Soepblik schreef:
Het zou niet moeten hoeven, maar Is het wellicht ook een idee om wanneer je naar buiten gaat je telefoon filmcamera al aandoet? Ook als je hem bijvoorbeeld in je zak hebt zodat hij hem niet ziet? Zo wordt het wellicht makkelijker om dingen die hij roept of doet toch vast te leggen, zelfs als het alleen het geluid is. Als de politie blijft hameren op "er zijn geen getuigen" (vervelend is dat), geeft dit misschien wat houvast en zekerheid.

Ik heb inderdaad op mijn telefoon de dictafoon onder een sneltoets staan, dus zou hij zijn uitgestapt dan had ik deze met één handeling kunnen inschakelen.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:37

Geen dashcam in de auto die registreert/aan slaat op beweging?

Wat een nachtmerrie deze man.

Had ik niet ergens gelezen dat ze je topic ook gelezen hadden? Niet bang dat hij meeleest?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:54

JJ4 schreef:
CrazyCat schreef:

Dat heeft echt even tijd nodig hoor voordat die stress weg is. Mijn vreselijke buren zijn nu 2 maanden weg en ik merk dat ik nu pas een en ander aan trauma kwijt raak. We kwamen de bewuste buurman vorige week in het weekend bij de supermarkt tegen. Mijn zoon (9jaar) zag hem, werd lijkbleek en wilde niet meer achter het rek vandaan komen tot hij weg was uit de winkel.
Ik heb staan janken als een klein kind toen ik me op dat moment realiseerde hoe erg ze mijn kind getraumatiseerd hebben. En hij is directeur van een beroepsschool hier, Onvoorstelbaar toch!
Tranen schieten me meteen in de ogen zodra ik eraan denk.

Ik blijf duimen dat ze snel weg zijn (of gewoon een keer de verkeerde te pakken hebben die het heft in eigen hand neemt).

Wat heftig voor jullie zeg en vooral wat sneu voor je zoontje. :(:)

Ik stond net voor ons hek met de auto en natuuuuuurlijk reden zij net weg met de auto, ik deed het hek open en toen riep hij naar me : we komen elkaar nog wel tegen….
Nja dat kan van alles betekenen natuurlijk, maar ik sta weer helemaal op scherp. :(

Gelukkig is het wel zo met dit soort mensen dat ze je ook weer snel vergeten zijn als ze een nieuw slachtoffer gevonden hebben. Heb je geen camera in de auto? Daar zou ik denk ik wel voor kiezen mocht ie wat doen kan ie tenminste niet ontkennen.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 14:57

Saaams schreef:
Geen dashcam in de auto die registreert/aan slaat op beweging?

Wat een nachtmerrie deze man.

Had ik niet ergens gelezen dat ze je topic ook gelezen hadden? Niet bang dat hij meeleest?

Volgens mij weet hij niet van dit topic af, maar als dat wel het geval is, alles wat door mij geschreven is, is de waarheid en dat weet ie. We hebben ook alle gebeurtenissen vast laten leggen d.m.v. meldingen bij de politie, gemeente en de GGZ.

Ik had dit ook liever onder een schaduw account gedaan, maar dit is helaas afgewezen, (wat ik overigens nog steeds bijzonder vind :? ).

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 15:06

:o
CrazyCat schreef:
JJ4 schreef:

Wat heftig voor jullie zeg en vooral wat sneu voor je zoontje. :(:)

Ik stond net voor ons hek met de auto en natuuuuuurlijk reden zij net weg met de auto, ik deed het hek open en toen riep hij naar me : we komen elkaar nog wel tegen….
Nja dat kan van alles betekenen natuurlijk, maar ik sta weer helemaal op scherp. :(

Gelukkig is het wel zo met dit soort mensen dat ze je ook weer snel vergeten zijn als ze een nieuw slachtoffer gevonden hebben. Heb je geen camera in de auto? Daar zou ik denk ik wel voor kiezen mocht ie wat doen kan ie tenminste niet ontkennen.

Ik denk het ook hoor, als er elders iets voorvalt zal hij waarschijnlijk zijn focus wel weer verleggen.
Dit was gewoon een buitenkansje voor hem omdat we onszelf op geen enkele wijze meer laten zien. We leven aan de andere kant van ons huis omdat hij daar geen zicht op heeft en alle gordijnen aan hun kant zijn gesloten. Als ik met de paarden bezig ben en hij maakt allerlei gebaren of hij roept weer van alles, op zoek naar oogcontact, negeer ik hem compleet.

We hebben inderdaad een dashcam, maarrrrrr helaas net niet in de auto die ik bij me had. :(
Dus dat wordt nog eentje aanschaffen

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:40

Neem vooral een dashcam die ook opneemt als de auto stil staat en afgesloten is. En aan beide kanten opneemt.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:20

Je zou bijna zo'n bodycam of camera bril opzetten zodra je naar buiten gaat.

Ik gun jullie zo een beetje rust, maar ik zou juist wel zo snel mogelijk met de nieuwe buren gaan kennismaken. Des te sneller je weet hoe ze zijn en dan kun je ook sneller je schrik reacties tegen gaan als blijkt dat ze ok zijn.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:44

Zo'n action camera om doen anders? Wel een gedoe door zo een gekke buurman. Hopelijk zijn ze snel opgehoepeld.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 18:00

cissy schreef:
Je zou bijna zo'n bodycam of camera bril opzetten zodra je naar buiten gaat.

Ik gun jullie zo een beetje rust, maar ik zou juist wel zo snel mogelijk met de nieuwe buren gaan kennismaken. Des te sneller je weet hoe ze zijn en dan kun je ook sneller je schrik reacties tegen gaan als blijkt dat ze ok zijn.

Ik neem in ieder geval bij elke stap buiten ons erf mijn telefoon mee.

We gaan zeker ons even netjes voorstellen aan onze nieuwe buren en hopelijk zijn het in ieder geval normale mensen. :j