purny schreef:@mvdende: En omdat jij een hekel had aan schoolzwemmen, moet de rest het dan maar niet meer doen? Met gevaar voor eigen leven?
Ik snap heus dat je autistisch bent maar ik ken een aantal mensen met autisme en die zijn een stuk socialer dan jou.
Net zoals jij hebben statushouders recht op geld.
Maar dat is lang niet zoveel als jij met al je toeslagen krijgt.
https://www.vluchtelingenwerk.nl/nl/artikelen/nieuws/hoe-zit-het-nou-echt-krijgen-vluchtelingen-alles-gratis#:~:text=Als%20statushouders%20eenmaal%20een%20woning,gelijk%20aan%20het%20sociaal%20minimum.
Hoeveel geld krijgt een asielzoeker?
De meeste asielzoekers beginnen met helemaal niets. Ze hebben vaak al hun bezittingen verkocht om de reis naar Europa te betalen.
Tijdens hun asielprocedure hebben ze recht op basisvoorzieningen, zoals eten en onderdak. Als ze zelf kunnen koken, krijgen ze eetgeld om boodschappen te doen. Later komt daar ook leefgeld bij. Dat is een kleine 14,50 euro per week.
Over dat recht op onderdak: asielzoekers en statushouders met een eigen inkomen of vermogen moeten zelf aan hun opvang meebetalen.
Je vergeet wel te benoemen dat als ze een huisje krijgen ze gewoon bijstand krijgen totdat ze werk krijgen. Geen vetpot, maar wel gewoon gratis geld, zonder dat ze ooit maar hebben bijgedragen aan de Nederlandse economie etc. En ze krijgen momenteel vaak ook voorrang op de huizenmarkt. Volgens mij hebben ze bij lage inkomsten ook gewoon recht op zorgtoeslag etc. Onderaan de streep krijgen ze best nog wat volgens mij.