Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
komone schreef:Stille meelezer hier. Vind het erg leuk om je zoektocht te volgen. Ik probeer mee te denken.
Het is natuurlijk altijd afwegen wat je het belangrijkste vindt. En wat je nodig hebt om fijn te kunnen leven. Met de Canta ben je in 10 min in Jubbega. Dus die boodschappen is niet zo’n punt denk ik.
Het ligt er aan hoe vaak je naar een grote stad moet en hoeveel tijd je daar aan kwijt wil zijn.
Naar Drachten is binnendoor met de Canta ook goed te doen. En dan ben je met de trein met een half uur in Groningen. Maar de randstad is natuurlijk een ander verhaal. Dat is vanaf Drachten nog wel 2,5 uur met de trein. En ik weet niet hoe fijn het rijden met een Canta in de winter is. Want als je hem dan niet kan gebruiken ben je wel echt afgesneden van de voorzieningen.
AdemoJoey schreef:Ik gun het je heel erg, maar heb je ook gekeken naar de duur van de reis van Hemrik naar Jubbega? Dat is bijna 2 uren enkele reis... Dan kun je beter je boodschappen in Drachten halen misschien. Al is enkele reis dan ook 37-45 minuten. Bus gaat 1x per uur.
BeFunny schreef:AdemoJoey schreef:Ik gun het je heel erg, maar heb je ook gekeken naar de duur van de reis van Hemrik naar Jubbega? Dat is bijna 2 uren enkele reis... Dan kun je beter je boodschappen in Drachten halen misschien. Al is enkele reis dan ook 37-45 minuten. Bus gaat 1x per uur.
Nee joh 20 min fietsen
De Canta kan ik ook in de winter rijden, ligt wel aan de paden natuurlijk. Maar afhankelijk van de paden/weg zou ik ook een andere brommobiel kunnen kopen in de toekomst. Die rijden wat sneller er zijn kwa uhm wat ze aankunnen net als een auto. Uiteraard mag je sneller dan 45 maar mijn Canta haalt met moeite de 40 en de moet ik hem flink intrappen zeg maar.
Naar de supermarkt in Jubbega is met Canta of fiets goed te doen.
Het Station dat is een lastige. Ik ben gewend om dichtbij (max 8 km) van een station te wonen. Nu woon ik er 2,5 km vanaf. En het fijne van een station in de buurt is dat je echt wel overal (M.u.v) uithoeken zoals Hemrik dus kunt komen
Het gaat echt om de afstand naar Heerenveen en naar Assen dat zijn de twee stations waarvandaan de treinen rijden en Heerenveen ligt op 42km afstand en dat is gewoon te ver om even snel met de Canta naar toe te rijden, dat is een reis opzich zeg maar.
Maar ik probeer te denken in mogelijkheden en niet in problemen maar dit is wel echt een ding wat waarschijnlijk niet werkt.
Ik heb de grote stad verder niet echt nodig. Maar het Station wel.
MarJon schreef:komone schreef:Stille meelezer hier. Vind het erg leuk om je zoektocht te volgen. Ik probeer mee te denken.
Het is natuurlijk altijd afwegen wat je het belangrijkste vindt. En wat je nodig hebt om fijn te kunnen leven. Met de Canta ben je in 10 min in Jubbega. Dus die boodschappen is niet zo’n punt denk ik.
Het ligt er aan hoe vaak je naar een grote stad moet en hoeveel tijd je daar aan kwijt wil zijn.
Naar Drachten is binnendoor met de Canta ook goed te doen. En dan ben je met de trein met een half uur in Groningen. Maar de randstad is natuurlijk een ander verhaal. Dat is vanaf Drachten nog wel 2,5 uur met de trein. En ik weet niet hoe fijn het rijden met een Canta in de winter is. Want als je hem dan niet kan gebruiken ben je wel echt afgesneden van de voorzieningen.
Alleen heeft Drachten geen treinstation. Dus met een half uur in Groningen met de trein gaat niet op. Voordat je in Groningen bent, waar wel een trein gaat, ben je ook 45 minuten verder met de bus.
Het is wel echt een hele mooie omgeving daar!