Wonen in een chalet-Tiny house?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 19:04

Nahh jammer dat het zo loopt! Ik had het je erg gegund, bloedmooi plekje. Maar het moet wel in verhouding blijven en jij gaat er gelukkig niet blind in. Jouw plekje komt nog!

BeFunny

Re: Wonen in een chalet-Tiny house?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-25 20:29

Laat ik het hopen want ben echt wel toe aan mijn eigen plekkie.
Maar het moet idd in verhouding blijven. Ik heb vandaag alweer wat rondgeneusd op funda en makelaar kijkt ook en heeft in zijn netwerk laten weten wat ik ongeveer zoek, misschien hebben die al iets wat nog niet online staat enz.

Ik ben ook in contact met een tiny house bouwer (Belgisch bedrijf) maar bouwen ook in NL. Ze zoeken dan grond waar ze mogen bouwen. Die heb ik nu ook opdracht gegeven om te zoeken.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-25 19:27

Ik heb zo'n leuk huisje gezien maar op zo'n ongunstige plek voor mij als je kijkt naar waar het dichtsbijzijnde station is en de supermarkt. En het is erfpacht grond. Met dubbel bestemming.
Maar misschien zijn er anderen die zoeken dus ik deel de link wel.

https://www.funda.nl/detail/43833122?ut ... ting-modal

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 19:36

De Hemrik is mooi wonen (wel wolven in de buurt), maar inderdaad niet heel praktisch qua wat jij zoekt inderdaad. Wie weet leuk voor iemand anders :j

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 19:40

Het is een mooie plek, maar je hebt wel een auto nodig. Een beetje Fries leren, is ook wel handig.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-25 19:52

Ik deel het ook omdat anderen aangaven dit ook wel leuk te kijken. Nette prijs ook al is het voor de omgeving denk wel aan de prijs. Ik zou er dol gelukkig mee zijn als een station net wat dichterbij was en de supermarkt in het dorp zelf was en niet in Jubbega.

Maar omgeving is mooi, huisje is leuk, tuin kan je wel wat moois van maken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 20:32

Ohhh, ik zou graag op zo'n plek wonen zeg, mooi <3

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-25 09:37

Ik zit toch ook te denken om die naar mijn makelaar te sturen. Er stopt wel een bus waarmee je naar het station kan nouja moet je wel overstappen op nog een bus of maar doe halte met Canta. Met Canta naar Jubbega is wel prima voor boodschappen. Maar het duurt wel een tijd voor je in de randstad bent van daar uit.

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 11:28

Ik gun het je heel erg, maar heb je ook gekeken naar de duur van de reis van Hemrik naar Jubbega? Dat is bijna 2 uren enkele reis... Dan kun je beter je boodschappen in Drachten halen misschien. Al is enkele reis dan ook 37-45 minuten. Bus gaat 1x per uur.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 11:50

Je moet het wel leuk houden voor jezelf en als je geen auto hebt moet je dit niet willen denk ik,.

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 12:05

Stille meelezer hier. Vind het erg leuk om je zoektocht te volgen. Ik probeer mee te denken.
Het is natuurlijk altijd afwegen wat je het belangrijkste vindt. En wat je nodig hebt om fijn te kunnen leven. Met de Canta ben je in 10 min in Jubbega. Dus die boodschappen is niet zo’n punt denk ik.
Het ligt er aan hoe vaak je naar een grote stad moet en hoeveel tijd je daar aan kwijt wil zijn.
Naar Drachten is binnendoor met de Canta ook goed te doen. En dan ben je met de trein met een half uur in Groningen. Maar de randstad is natuurlijk een ander verhaal. Dat is vanaf Drachten nog wel 2,5 uur met de trein. En ik weet niet hoe fijn het rijden met een Canta in de winter is. Want als je hem dan niet kan gebruiken ben je wel echt afgesneden van de voorzieningen.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 12:10

komone schreef:
Stille meelezer hier. Vind het erg leuk om je zoektocht te volgen. Ik probeer mee te denken.
Het is natuurlijk altijd afwegen wat je het belangrijkste vindt. En wat je nodig hebt om fijn te kunnen leven. Met de Canta ben je in 10 min in Jubbega. Dus die boodschappen is niet zo’n punt denk ik.
Het ligt er aan hoe vaak je naar een grote stad moet en hoeveel tijd je daar aan kwijt wil zijn.
Naar Drachten is binnendoor met de Canta ook goed te doen. En dan ben je met de trein met een half uur in Groningen. Maar de randstad is natuurlijk een ander verhaal. Dat is vanaf Drachten nog wel 2,5 uur met de trein. En ik weet niet hoe fijn het rijden met een Canta in de winter is. Want als je hem dan niet kan gebruiken ben je wel echt afgesneden van de voorzieningen.

Alleen heeft Drachten geen treinstation. Dus met een half uur in Groningen met de trein gaat niet op. Voordat je in Groningen bent, waar wel een trein gaat, ben je ook 45 minuten verder met de bus.

Het is wel echt een hele mooie omgeving daar!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-25 12:13

AdemoJoey schreef:
Ik gun het je heel erg, maar heb je ook gekeken naar de duur van de reis van Hemrik naar Jubbega? Dat is bijna 2 uren enkele reis... Dan kun je beter je boodschappen in Drachten halen misschien. Al is enkele reis dan ook 37-45 minuten. Bus gaat 1x per uur.

Nee joh 20 min fietsen

De Canta kan ik ook in de winter rijden, ligt wel aan de paden natuurlijk. Maar afhankelijk van de paden/weg zou ik ook een andere brommobiel kunnen kopen in de toekomst. Die rijden wat sneller er zijn kwa uhm wat ze aankunnen net als een auto. Uiteraard mag je sneller dan 45 maar mijn Canta haalt met moeite de 40 en de moet ik hem flink intrappen zeg maar.

Naar de supermarkt in Jubbega is met Canta of fiets goed te doen.

Het Station dat is een lastige. Ik ben gewend om dichtbij (max 8 km) van een station te wonen. Nu woon ik er 2,5 km vanaf. En het fijne van een station in de buurt is dat je echt wel overal (M.u.v) uithoeken zoals Hemrik dus kunt komen :')

Het gaat echt om de afstand naar Heerenveen en naar Assen dat zijn de twee stations waarvandaan de treinen rijden en Heerenveen ligt op 42km afstand en dat is gewoon te ver om even snel met de Canta naar toe te rijden, dat is een reis opzich zeg maar.

Maar ik probeer te denken in mogelijkheden en niet in problemen maar dit is wel echt een ding wat waarschijnlijk niet werkt.

Ik heb de grote stad verder niet echt nodig. Maar het Station wel.

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 12:27

BeFunny schreef:
AdemoJoey schreef:

Nee joh 20 min fietsen

De Canta kan ik ook in de winter rijden, ligt wel aan de paden natuurlijk. Maar afhankelijk van de paden/weg zou ik ook een andere brommobiel kunnen kopen in de toekomst. Die rijden wat sneller er zijn kwa uhm wat ze aankunnen net als een auto. Uiteraard mag je sneller dan 45 maar mijn Canta haalt met moeite de 40 en de moet ik hem flink intrappen zeg maar.

Naar de supermarkt in Jubbega is met Canta of fiets goed te doen.

Het Station dat is een lastige. Ik ben gewend om dichtbij (max 8 km) van een station te wonen. Nu woon ik er 2,5 km vanaf. En het fijne van een station in de buurt is dat je echt wel overal (M.u.v) uithoeken zoals Hemrik dus kunt komen :')

Het gaat echt om de afstand naar Heerenveen en naar Assen dat zijn de twee stations waarvandaan de treinen rijden en Heerenveen ligt op 42km afstand en dat is gewoon te ver om even snel met de Canta naar toe te rijden, dat is een reis opzich zeg maar.

Maar ik probeer te denken in mogelijkheden en niet in problemen maar dit is wel echt een ding wat waarschijnlijk niet werkt.

Ik heb de grote stad verder niet echt nodig. Maar het Station wel.

Ah, excuses! Ik ging uit van openbaar vervoer (bus) :')

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 12:38

MarJon schreef:
komone schreef:

Alleen heeft Drachten geen treinstation. Dus met een half uur in Groningen met de trein gaat niet op. Voordat je in Groningen bent, waar wel een trein gaat, ben je ook 45 minuten verder met de bus.

Het is wel echt een hele mooie omgeving daar!

Ah excuses. Ik dacht dat Drachten een treinstation had. Maar het is een busstation.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 14:39

Heerenveen ligt toch geen 42 km vanaf de Hemrik, eerder 22 km (plus minus).
Valt best mee als je binnendoor naar heerenveen gaat. Niet om betweterig te zijn maar ik woon in deze omstreken. Wbt boodschappen zou je je in Gorredijk ook heel goed kunnen redden (zitten heel wat winkels).
En de busverbinding vanaf daar naar Heerenveen was vroeger(als het nog dezelfde route is) goed te doen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-25 15:34

Ik had via routenet gekeken vanaf het huis en dan over fietspad waar ik meest rij met mijn Canta en dat gaf echt 42km aan. Ik ga nog een keer kijken misschien heb ik wat fout ingevoerd.

De bus zit op 4 minuten lopen maar er is een overstap op een andere bus en ik weet niet of die bussen per uur rijden of om het kwartier bijvoorbeeld. De treinen rijden meestal om het half uur wel en vanaf heerenveen een directe verbinding naar de randstad.

Het gekke is ik zie nu idd ook 20 km. En de hele route was gister anders. Zou er iets geweest zijn gister omleiding ofzo?

En in Jubbega zit een supermarkt waar ik echt prima boodschappen zou kunnen doen. Dus misschien toch gewoon kijken idd hoe het voelt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-25 17:25

Ik heb toch een mail naar de makelaar gestuurd voor een bezichtiging. Ik vind het toch een leuk object. Met de bus kom je in de omgeving wel overal. Maar daar kom ik ook met het Cantatje wel een 22km is ook met het karretje wel te doen en in de toekomst kan ik altijd kijken voor een andere. In de buurt kan ik natuurlijk ook gewoon lekker op de fiets.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 17:30

Bedoelde ook meer dat in Gorredijk heel veel winkels zitten. Zeeman,kruidvat, action, Hema enzovoort. En dat is ook niet ver van Hemrik af.

Zou best kunnen van die omleiding idd.

Gezien jou wensen denk ik namelijk dat je in die omgeving wel veel vind wat je zoekt. Ruimte en rust en bos. Beetsterzwaag is prachtig en ligt om de hoek.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-25 18:57

Ja Beetsterzwaag had ik gezien.
Het is iets om te bekijken dus dat ga ik doen. Het is ver van al mijn contacten niet dat dat er heel veel zijn maar het is wel dusdanig ver dat dat het ook voor de weinige familie lastig wordt om er te komen enz dus dat is ook wel een ding.

Naar bekijken kan en dan zie ik wel verder.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 19:23

Meppel heeft een project Tiny houses.
Geen idee hoe wat wat waar.
Afbeelding

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 19:33

Hou er wel rekening mee dat in het noorden het ov gewoon niet zo goed is als in de randstad. Veel bussen rijden bijvoorbeeld maar een paar keer per dag of na een bepaalde tijd niet meer.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-25 22:10

Ja maar die komen heel dicht op elkaar (dat is meestal zo) Ik wil niet specifiek in een Tiny house om de tiny house maar ik wil wonen bij de natuur. Een beetje rust om me heen.
Ik vond dat op de Noenes echt geweldig zo iets vind ik niet meer en wat dat betreft echt wel jammer en dat zie ik ineens dat in Friesland. Dus zo nu en dan komt er toch zo iets.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-25 14:45

In principe ligt er een optie om het huisje in Hemrik te bezichtigen.

Maar mijn aankoopmakelaar is ook met iets gekomen waar hij vanmiddag meer over weet.
Dat is in Oirschot op Landgoed Stille Wille. Schijnt een "niet commercieel park te zijn" ruim opgezet ook. Dus daar moet ik e.a over horen en even duiken in de evt regelementen (als dat toch gek gedoe lijkt) dan ga ik het niet eens bezichtigen. Maar mijn aankoop makelaar zegt dat dit wel eens heel ideaal voor mij kan zijn. Het ligt vlakbij Eindhoven. Je loopt zo het bos in. En er zit permanente bewoning op als bestemming . Wel erfpacht maar dat is voor eeuwig vast gelegd en dan zonder commercieel gedoe. Wel is er een bewonerscommissie. Dus iets waar ik meer over moet horen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 15:07

Oeh klinkt goed! Alleen de naam al :+: