Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 22:58

Hilary schreef:
Vanaf dinsdag 1 minuut later donker! Het is maar een minuut, maar hé :))

S' avonds inderdaad al.
Om de ochtend moeten we helaas wachten tot januari.
Maar in de avond is alvast een goed begin. :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 23:08

Elke minuut is er één :j

Nyaleti

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 23:13

Brillen besteld (doei geld).
Auto bril werkt precies niks en de gewone bril.. tja misschien (?) dat ik het ietsje beter zie..
Heel fijn weer, valse hoop.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 01:17

Nyaleti schreef:
Ah, dan zal elke dierenarts die ik ooit gesproken heb het wel fout hebben.

Je kan toch zelf logisch nadenken?
Wat bewijst een worm in de ontlasting praktisch gezien? Wat weet je dan zeker?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 08:02

Weer eens te laat uit bed dus ik moet haasten. -O-

Ga elke dag om 7:30 weg en ben 19:30 thuis ofzo. Leuk man een oppashond. _O-

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 09:23

@Nyaleti: ik zou zeker solliciteren aangezien het werkveld is waar je voor geleerd hebt en je er graag verder in wilt. Soms moet je even wat minders doen om verder te geraken

Ik erger me aan die korte dagen. Dit jaar heb ik er echt last van dat ik om 18u al gewoon helemaal afschakel omdat het donker is en de rolluiken naar beneden zijn. Er komt weinig werk uit mijn handen en pfff energieniveau is echt beneden peil.

Ook erger ik me aan de HR van mijn werk. Ik heb een wisseling van arbeidsysteem waardoor ik eind november technisch uit dienst ben gegaan en 1 december terug in dienst. Hier hoort dan ook uitbetaling van vakantiegeld, eindejaarpremie etc bij. Niet ontvangen natuurlijk en mijn collega's wel. Navraag gedaan en oei, foutje bedankt. Nu krijg ik alles pas met het loon van december en daar hoort ook mijn eindejaarspremie bij die ik normaal morgen zou krijgen zoals alle andere werknemers. Ik vind het toch altijd kwalijk als zo een type bij HR dergelijke fouten maakt.
Het is namelijk niet de eerste keer dat ze bij mij codes vergeten in te vullen waardoor ik niet krijg waar ik recht op heb. Hierdoor krijg ik een onzeker gevoel of het allemaal wel klopt en ik voel me een vervelende zeur dat ik dus altijd zit te mailen of het wel juist is. Elke maand zit ik dan maar als een havik mijn loonbrief te analyseren

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 09:31

Geen optreden van het NS Wintercity kerstkoor gewonnen |(

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 10:15

Waarom gaan dingen altijd in drieën stuk

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 10:35

Omdat klagen altijd helpt bij dit soort dingen.

Waarom kom ik nog op tijd voor meetings als anderen altijd te laat komen. :+

Als we over 5 min nog niemand is ga ik eruit en cancel ik de volgende vergadering dan doen ze het maar alleen.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 10:46

Zebrastreep schreef:

Als we over 5 min nog niemand is ga ik eruit en cancel ik de volgende vergadering dan doen ze het maar alleen.

Dit maar dan met lessen. Onze lessen beginnen om 9:15, en mijn opties zijn er om 8:50 zijn, of 9:20. Ik ben er dus altijd braaf om 8:50.
De laatste paar weken komt de halve klas altijd pas rond half 10 binnen gelopen, waardoor ik ook echt zoiets heb van, waarom zou ik dan nog op tijd komen?

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 10:55

fotolijstje schreef:
Ik heb nu al 1 ruim jaar last van mijn chronische bijholteontsteking.
Vandaag is het echt pijnlijk.

Mijn advies van mijn gezin; ritme creëren in mijn leven, beter eten, en niet zo aanstellen.

Maar zelfs ná 3 maanden aan de antibiotica is het nog niet weggegaan. En het komt elke keer weer terug.
Ik vind het zo poedersuiker dat ze zo moeten doen en geen steun geven.
De hele tijd ziek en moe zijn heb ik zelf ook geen zin in.

Krijg je wel de juiste antibiotica? Ik heb als kind een half jaar met een longontsteking rondgelopen, omdat de antibiotica niet aansloeg.

Het is donderdag. Staat bij ons bekend als "het is weer eens zo'n dag" :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 11:25

Polarize schreef:
Zebrastreep schreef:

Dit maar dan met lessen. Onze lessen beginnen om 9:15, en mijn opties zijn er om 8:50 zijn, of 9:20. Ik ben er dus altijd braaf om 8:50.
De laatste paar weken komt de halve klas altijd pas rond half 10 binnen gelopen, waardoor ik ook echt zoiets heb van, waarom zou ik dan nog op tijd komen?

Ja echt vreselijk irritant! Maar het klagen hielp trouwens kort daarna werd de vergadering gestart :')
Lang leve bokt.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 11:38

denisesilver schreef:
fotolijstje schreef:
Ik heb nu al 1 ruim jaar last van mijn chronische bijholteontsteking.
Vandaag is het echt pijnlijk.

Mijn advies van mijn gezin; ritme creëren in mijn leven, beter eten, en niet zo aanstellen.

Maar zelfs ná 3 maanden aan de antibiotica is het nog niet weggegaan. En het komt elke keer weer terug.
Ik vind het zo poedersuiker dat ze zo moeten doen en geen steun geven.
De hele tijd ziek en moe zijn heb ik zelf ook geen zin in.

Krijg je wel de juiste antibiotica? Ik heb als kind een half jaar met een longontsteking rondgelopen, omdat de antibiotica niet aansloeg.

Ja, ik heb meerdere antibiotica geprobeerd. Waaronder vrij sterkere. Sommige sloegen wel aan, maar het komt steeds weer terug.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 13:38

Een van mijn paarden is getrapt... heeft een wondje en loopt toch wat kreupel.

Ik heb een vermoeden wat er is gebeurd maar wil ook niemand aanwijzen. En ik snap dat de nieuwe van zich af bijt maar dit is nu al de tweede met een wond aan het been

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 13:44

.... Tentamen gemaakt en bij 1 vraag had ik de hele tijd het antwoord goed staan.
Op het laatst nog even alles nalopen en pas ik dat antwoord aan...

Na het tentamen gecontroleerd en ik heb het nu dus fout, terwijl het eerst wel goed was!!
Waarom doe ik dat.... Echt.. Als deze gemiste 5 punten mij een onvoldoende bezorgen, ga ik echt huilen ;(
De makkelijkste 5 punten die je kunt krijgen, het antwoord was 0! NUL! En ik schrijf op het eind 'hoger dan 0' Ugh..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 13:46

Schuur_ schreef:
@Nyaleti: ik zou zeker solliciteren aangezien het werkveld is waar je voor geleerd hebt en je er graag verder in wilt. Soms moet je even wat minders doen om verder te geraken

Ik erger me aan die korte dagen. Dit jaar heb ik er echt last van dat ik om 18u al gewoon helemaal afschakel omdat het donker is en de rolluiken naar beneden zijn. Er komt weinig werk uit mijn handen en pfff energieniveau is echt beneden peil.

Ook erger ik me aan de HR van mijn werk. Ik heb een wisseling van arbeidsysteem waardoor ik eind november technisch uit dienst ben gegaan en 1 december terug in dienst. Hier hoort dan ook uitbetaling van vakantiegeld, eindejaarpremie etc bij. Niet ontvangen natuurlijk en mijn collega's wel. Navraag gedaan en oei, foutje bedankt. Nu krijg ik alles pas met het loon van december en daar hoort ook mijn eindejaarspremie bij die ik normaal morgen zou krijgen zoals alle andere werknemers. Ik vind het toch altijd kwalijk als zo een type bij HR dergelijke fouten maakt.
Het is namelijk niet de eerste keer dat ze bij mij codes vergeten in te vullen waardoor ik niet krijg waar ik recht op heb. Hierdoor krijg ik een onzeker gevoel of het allemaal wel klopt en ik voel me een vervelende zeur dat ik dus altijd zit te mailen of het wel juist is. Elke maand zit ik dan maar als een havik mijn loonbrief te analyseren

Het gaat om jouw geld dus vind je geen zeur, maar schandalig dat ze je gewoon zo lang gaan laten wachten in plaats van zorgen dat je het morgen ook gewoon krijg.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 13:54

Ik heb normaal eeuwig geduld.

Maar ik ben chagrijnig, m’n lijf doet pijn, klanten zeuren, telefoon blijft afgaan en we staan onderbezet. -O-

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 15:32

Vanmorgen een ongelukje op het werk gehad. Rolcontainer klapt om naar mij, we gaan allebei om en ik val in een stelling achter mij.
Nu het meeste last van mijn rug, weet even niet hoe te zitten.
Is ook helemaal geschaafd.
Polsen zijn ook gevoelig.
Dus zal morgen niet veel beter zijn

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 15:34

Oh beterschap! :(:)
Ben je nog aan het werk? Nee toch?

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 16:56

colinneke schreef:
Vanmorgen een ongelukje op het werk gehad. Rolcontainer klapt om naar mij, we gaan allebei om en ik val in een stelling achter mij.
Nu het meeste last van mijn rug, weet even niet hoe te zitten.
Is ook helemaal geschaafd.
Polsen zijn ook gevoelig.
Dus zal morgen niet veel beter zijn

Beterschap!
Om je op te vrolijken een (achteraf) grappig verhaal over mijn vader en een rolcontainer met kratten bier. Wij woonden in een dijkwoning. Bovenwoning met op de begane grond een heuse winkel van sinkel van mijn ouders. Achter het huis, onderaan de dijk hadden wij een kleine koelcel voor gekoelde dranken, rauwkost, snijwaren en dergelijke. Mijn vader had een bestelling binnen laten komen. Hij dacht dat hij een rolcontainer met kratten bier wel van de dijk af naar beneden kon rollen. Op zich ging de eerste tweederde van de berg prima. En toen zat er een zonk in de berg. Niet een, maar twee. De eerste zonk was nog op te vangen, maar de tweede werd de container fataal. Twintig jaar later vonden we nog steeds gebroken glas op het pad achter het huis. Maar goed dat het in eigendom was :')

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 18:48

Tijdens de storm was er dakleer bij de buurman afgewaaid. Vorige week 2 auto’s een lekke band, vandaar weer 1 met een klinknagel er in. Vriend heeft geveegd en nog 12 gevonden, en bedankt hè buurman…

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 19:04

Bellatrix schreef:
Oh beterschap! :(:)
Ben je nog aan het werk? Nee toch?

Dank!
Ik was gelukkig om 13 klaar.
Heb een beetje computerwerk gedaan en verder mijn gemak gehouden.

Denise :D we sturen zo vaak van dat soort filmpjes naar elkaar.
Heb ook nog erom gelachen. Een collega liep van de trap (der zit denk zo'n 15 meter tussen) die hoorde een klap en de boel trilde. Die dacht dat de boel instorte :=
De klap was goed te horen en het gekletter. Want de stelling waar ik in klapte daar stonden pannen..die kwamen naar beneden gezeild.
Zat ik daar in de havermelk, container en dozen op mn benen, rondom bezaait met lege pannen en ander keukenspul.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 19:05

Colinneke sterkte.
Doe voorzichtig met jezelf en bel zonodig je huisarts.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 19:57

Blijkbaar worden de arriva bussen in Friesland vanaf volgende week qbuzz en verandert de dienstregeling ook. Ik heb even snel gekeken en ze hebben gewoon de hele 612 collegelijn eruit gehaald. Je hebt wel een aantal bussen die "via Nhl Stenden" gaan, maar ik zie nergens meer de 612 tussen staan

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 20:32

45 km wagentjes op autowegen (waar je 80-100 mag). Ga. Weg.