We worden oud...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: We worden oud...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 13:28

En moeders die er met haar volle gewicht aan moest gaan hangen om ze weer uit te krijgen :') Vreselijk, die rubber laarzen!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 13:35

Ik had zo'n plankje met een uitsparing waar ik alleen mee stond te zwoegen om mijn rubberen rijlaarzen uit te krijgen. Zo vaak verschrikkelijke kramp door gekregen :D

Tegenwoordig trouwens opnieuw vaak last van kramp, bij koude voeten. Dat past op een andere manier bij "We worden oud...." :(:)
Laatst bijgewerkt door Boras op 07-01-24 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 13:37

Ja, een laarzenknecht, ik heb er hier zelfs twee nog ergens liggen. Ook best handig voor andere laarzen trouwens. Zeker ook als ze onder de modder zitten :D

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 13:41

Ibbel schreef:
Ja, een laarzenknecht, ik heb er hier zelfs twee nog ergens liggen. Ook best handig voor andere laarzen trouwens. Zeker ook als ze onder de modder zitten :D

Zijn ook handig. Maar die rubberen rijlaarzen leken zich, vooral bij warm en zweterig weer, wel vast te zuigen.

Ik was blij dat ik op een gegeven moment zelf leren rijlaarzen kon betalen.

Mijn moeder vond die rubberen krengen wel praktisch. En goedkoop zolang je voeten nog niet waren uitgegroeid.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 13:46

8nnemiek schreef:
En moeders die er met haar volle gewicht aan moest gaan hangen om ze weer uit te krijgen :') Vreselijk, die rubber laarzen!

Haha oja _O-

Kan me dit soort taferelen ook herinneren inderdaad, ondanks de laarzenknecht.

Ik heb echt vrij lang met die rubberen laarzen rond gereden, wel op een gegeven moment steeds kwaliteitsvollere varianten. Koude voeten kreeg je er altijd in brr...voering in laarzen bestond volgens mij ook nog niet. :+

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 13:49

Er was hier op bokt jaren geleden anders een héél hilarisch topic over iemand die met haar nieuwe leren rijlaarzen naar bed is gegaan omdat ze ze niet uitkreeg :))

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 13:59

_O- _O- _O-

Wat een hobby he :+

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 14:03

Ik rij al jaren niet meer met laarzen :D

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 14:38

Ik deed ze tussen het balkonrek om ze uit te trekken, ging makkelijker als met de laarzenknecht!
In de winter lagen mijn tenen er los in :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 14:44

Laarzenknecht heb ik nog staan boven. Laarzen zonder ritsen wil ik eigenlijk nooit meer. Wat een ellende. Mijn kuiten konden van dag tot dag behoorlijk verschillen in omvang dus dat was feest. Ik weet nog wel dat ik helemaal naar werd van het afklemmen van mijn te strakke laarzen. Die trok je aan met plastic zakken inderdaad. Vervolgens bijna geen gevoel meer in je benen. Heel naar was dat.
En die plastrons die je moest vouwen in een mooie rozet. Was ook een hele kunst. En dan die speld er nog recht opkrijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 15:14

Ik heb twee laarzenknechten
Een bij de voordeur en een bij de achterdeur.
Vooral de laatste heeft afgelopen weken erg goed dienst gedaan voor mijn Wellies.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 15:52

Hier ook nog een laarzenknecht, voor mijn rubberlaarzen van Ariat, die kwamen goed van pas met de nattigheid van de afgelopen weken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 17:30

Ik heb alleen rubber nu voor mijn jachtlaarzen. Maar die hebben neopreen en zijn dus lang zo koud niet als die goedkope rubber laarzen die ik vroeger had (en lopen heerlijk). Afstappen van je paard in de wintermaanden en dan iets te hard op je voeten landen := . Toen ik een verzorgpony kreeg heb ik snel chaps gekocht. Ik rij nog steeds het liefst met chaps en jodphurs nu.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 17:44

Ik rijd alleen nog in westernlaarzen. Ik heb een paar echt degelijke leren laarzen waar ik ook mee door de blubber kan.. Maar laatst kwam ik bij de Scapino een paar heerlijk soepele, comfortable suede westernlaarzen tegen, in de aanbieding voor €19.. dus dat worden mijn goed-weer laarzen voor de zomer.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 17:47

prompter schreef:
Oh die trollies vond ik zo eng := :D

Die vond ik zo leuk <3

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 17:58

Ibbel schreef:
Ik rij al jaren niet meer met laarzen :D

Ik zeg: Leve de jodhpurs! *\o/* *\o/*

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 18:02

Ibbel schreef:
Er was hier op bokt jaren geleden anders een héél hilarisch topic over iemand die met haar nieuwe leren rijlaarzen naar bed is gegaan omdat ze ze niet uitkreeg :))

Ja, dat weet ik nog. :')

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 20:52

Zoolgangster schreef:
Ibbel schreef:

Ja, dat weet ik nog. :')

Volgens mij zelfs inclusief foto's.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 22:33

Nou, ik zoek nog de echte Aigle Ecuyer XL met jachtkap. Die laarzen draag ik dus nog in de blubber in de winter en ze zijn echt aan het verslijten nu.
Dat waren vroeger de beste rubberen laarzen, daarna ging je dan naar de Petrie Perfect, of de, grrr kom niet op het merk 'start', dat waren ook leren laarzen van venetoleer. Iets er tussenin was er niet.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 02:41

Elisa2 schreef:
Annemarie Koekoek ken ik zeker nog! Rennen en als degene omdraaide stokstijf stilstaan..zoiets was het toch?

Tamagotchi oja...ook gehad haha, was ik alweer helemaal vergeten.

Die eerste mobiele telefoons ook..kan me ook herinneren er voornamelijk Snake op te spelen.

Daarvoor reed ik gewoon als kind/ tiener met paard/ pony alleen zonder cap in het bos..zonder telefoon dus.
Waren echt hele andere tijden... :+

Met zo een mooie fluwelen cap ook, met zo een strikje aan de achterkant :D

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 02:47

En vergeet t rubberen kin bakje niet wat opeens aan iedere cap met elastiek zat. Alsof dat iets ging helpen als je er af viel.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 02:56

_Nadia_ schreef:
En vergeet t rubberen kin bakje niet wat opeens aan iedere cap met elastiek zat. Alsof dat iets ging helpen als je er af viel.

Haha, die had ik nog niet, wel zo een brede zwarte elastiek, de rode striemen zag je een paar uur later nog zitten :D
Ik ben nog op mijn hoofd beland met zo een ding op, behalve een erg zware hersenschudding deed ie verder toch wel zijn werk :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 03:17

Mijn eerste cap had wel een kinnebakje en een strikje achterop maar geen elastiek, wel van die verstelbare nylon(?) banden met een kliksluiting.
Eind 1998 was dat geloof ik, mss begin 1999.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 10:35

Dat is de luxe variant. Ik had ook dat elastiek, als dat te slap werd legde je moeder er gewoon een knoop in :+

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 10:42

De meesten hadden dat elastiek sowieso óp hun cap zitten, ipv onder de kin. Bij ons tenminste.
Ik heb zelf wel eens een hersenschudding overgehouden dankzij de kap := Cap lag voor mij op de grond en ik ben er met mijn hoofd op gevallen :+

En die klittebandchaps met franjes :=