Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mavantos schreef:Raineri schreef:Zouden jullie het aandurven je oude huurhuis op te zeggen alvorens je een nieuw contract hebt? We zijn door de inkomenseis al heen en zaken zoals strafblad, spaargeld etc worden gecontroleerd nu. We betalen momenteel 1600EU per maand dus als we niet opzeggen per maandag betalen we dubbele huur voor augustus.. het wordt me echt wel wat veel voor een huis waar we dan praktisch niet meer inwonen die augustus maand. Nieuwe huis staat leeg dus zij willen ons het liefste er eind juli in hebben. Wat overlap is niet erg. Maar dit is me echt wat teveel. Er is voor ons oude complex een wachtlijst en ze doen niet aan halve maandenheeft iemand hier een goede tip?
Het is allemaal heel snel gegaan (2/3 dagen tijd) en vrij veel geluk gehad.
Ik zou maandag even bellen en vragen of het mogelijk is twee dagen extra de tijd te krijgen. Mochten ze dat niet willen zou ik je nieuwe verhuurder bellen met de vraag wanneer ze het contract kunnen sturen en bij voorkeur nog dezelfde dag. Gewoon even de situatie uitleggen.
Die verhuurders zijn ook nog steeds mensen natuurlijk en soms willen ze zelfs meedenken met je
tiwi1969 schreef:Dringend is altijd lastig in de huidige woningmarkt, zoekt ze sociale huur of vrijesector?
Als ze sociaal zoekt, staat ze al langer ingeschreven?
Soms heb je meer geluk in omliggende dorpen dan in grote steden.
Mijn zoon woont hierdoor in een slaperig dorpje op een kwartier van de grote stad, was even wennen maar nu wil hij er niet meer weg.
Urielle schreef:Oeh, daar ben ik ooit na een vakantie in Turkije op de luchthaven voor tegengehouden. De gemeente was vergeten mijn uitschrijving te verwerken en daardoor was mijn inschrijving bij een andere gemeente er ook niet door (stond op een digitaal zijspoor on hold). Het interessante was dat ik WEL de EU uit mocht maar bijna niet meer in. De luchthavenpolitie heeft naar de gemeente gebeld en ik was gewoon uitgeschreven daar… Stond ik gewoon een paar jaar internationaal geseind zonder dat ik ergens van wist![]()
Maar fijn dat het opgelost is nu zeg!