Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 22:04

Gefeliciteerd Amado!

Urielle

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 11:58

Gefeliciteerd!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 13:24

Fijn Amado!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 14:32

Amado gefeliciteerd!

Ik zou het niet durven om de huur op te zeggen voordat je het nieuwe contract hebt, maar ik snap je dilemma wel. €1600 is veel geld.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 15:35

Ik snap het ook. Heb één keer gehad dat een woning toch niet doorging en toen was ik erg blij dat ik de woning waar ik woonde nog niet had opgezegd.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 14:08

mavantos schreef:
Raineri schreef:
Zouden jullie het aandurven je oude huurhuis op te zeggen alvorens je een nieuw contract hebt? We zijn door de inkomenseis al heen en zaken zoals strafblad, spaargeld etc worden gecontroleerd nu. We betalen momenteel 1600EU per maand dus als we niet opzeggen per maandag betalen we dubbele huur voor augustus.. het wordt me echt wel wat veel voor een huis waar we dan praktisch niet meer inwonen die augustus maand. Nieuwe huis staat leeg dus zij willen ons het liefste er eind juli in hebben. Wat overlap is niet erg. Maar dit is me echt wat teveel. Er is voor ons oude complex een wachtlijst en ze doen niet aan halve maanden : heeft iemand hier een goede tip?

Het is allemaal heel snel gegaan (2/3 dagen tijd) en vrij veel geluk gehad.

Ik zou maandag even bellen en vragen of het mogelijk is twee dagen extra de tijd te krijgen. Mochten ze dat niet willen zou ik je nieuwe verhuurder bellen met de vraag wanneer ze het contract kunnen sturen en bij voorkeur nog dezelfde dag. Gewoon even de situatie uitleggen.

Die verhuurders zijn ook nog steeds mensen natuurlijk en soms willen ze zelfs meedenken met je :')

Pfff zou je denken! Heel wat heen en weer gebeld met oude verhuurder. MVGM wilt door dat merk je duidelijk, nieuwe huis staat leeg dus ik snap het wel. Ik verwacht echt elk moment het contract, super fijn hoe snel het gaat. Maar oude verhuurder is zo star! Zelfs 24 uur verlenging van de deadline doen ze niet aan. Ik snap het wel hoor, want nieuwe verhuurders hebben ook 1 maand opzegtermijn en je wilt aansluiting. maar het is niet alsof ze per 1 augustus een nieuwe verhuurder hebben als ik afgelopen weekend had opgezegd. Die 24 uur maakt dan ook geen klap meer uit. Maar goed, misschien zie ik wel iets over het hoofd in vastgoed land.

Ik heb opgezegd, maar heb per mail bevestiging gekregen dat het teruggetrokken mag worden deze week. Maar ging niet vanzelf hoor. Heb moeten banketstaaf als Brugman! Heb geregeld dat wij er eerder uitgaan zodat de nieuwe verhuurder dan al eerder de sleutels krijgt en kan verhuizen.

Ben echt nog super misselijk van de spanning rondom contracten dus ben blij als de krabbel staat en ik weer door kan met m’n leven :+

Ook even internet afgestruind. Ik zag een vloeren outlet in Waalwijk met leuke prijzen! Misschien leuke aanrader. En studentverhuizer is een leuk geprijsde hulp tijdens het verhuizen van meubels oid.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 13:35

ik meld mij hier, omdat mijn dochter dringend op zoek is naar een huurwoning. Den Bosch en omgeving. Ik zal zo even een stuk teruglezen, maar alle tips zijn welkom. Ze is alleenstaand (met kat).

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 14:28

Dringend is altijd lastig in de huidige woningmarkt, zoekt ze sociale huur of vrijesector?

Als ze sociaal zoekt, staat ze al langer ingeschreven?
Soms heb je meer geluk in omliggende dorpen dan in grote steden.
Mijn zoon woont hierdoor in een slaperig dorpje op een kwartier van de grote stad, was even wennen maar nu wil hij er niet meer weg.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 14:33

Gefeliciteerd met de huisvinders.

Hoewel ik onder de pannen ben blijf ik wel ingeschreven voor het geval dat en moet soms ook reageren. Maar ik heb niet het idee dat ik vooruit kom op de wachtlijst :n maar eerder steeds verder achterop raak. . De laagste twee woningen was op plek 385 en 271. En dat na 9 jaar ingeschreven staan. Terwijl ik de eerste 3 jaar nog wel eens bij de eerste 15 zat is dat sinds die tijd alleen maar lager geworden

Ik mag alleen maar hopen dat ik nooit hier weg moet en een huurhuis moet gaan zoeken. Een andere regio kan ik wel reageren maar dat zijn kansloos hoge huren van 745 euro per maand of zo. Dat kan ik domweg niet betalen ook niet met huursubsidie. Ik mag niet goedkoper omdat ik alleen in een huis zou gaan zitten.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 12:11

tiwi1969 schreef:
Dringend is altijd lastig in de huidige woningmarkt, zoekt ze sociale huur of vrijesector?

Als ze sociaal zoekt, staat ze al langer ingeschreven?
Soms heb je meer geluk in omliggende dorpen dan in grote steden.
Mijn zoon woont hierdoor in een slaperig dorpje op een kwartier van de grote stad, was even wennen maar nu wil hij er niet meer weg.

ja, het is een lastige situatie. Wel dringend vanwege relatiebreuk. Ze staat wel een paar jaar ingeschreven, maar is pas 21, dus nog niet heel lang. Sociaal of vrije sector maakt niet uit, maar budget is beperkt. Ik zal de zoekoptie wat verruimen.

zijn sites als huurstunt of rentslam of integerhuren oid betrouwbaar?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 12:20

Ah wat sneu, sterkte :knuffel:
Is ze student wellicht dat ze via die weg kan kijken of er tijdelijk iets is waar ze kan zitten?
Vriend van mij heeft recentelijk een woning gevonden in Sint Michielsgestel. Maar dat was wel via-via.
Kan ze eventueel samen met iemand zoeken? Woning delen wordt niet veel gedaan, moet je even doen alsof je een lesbisch stel bent oid wil wel eens helpen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 12:22

Kijk ook op marktplaats of funda. Je kunt bij beiden een zoekopdracht invullen, dan hoef je niet continu op de sites te klikken en krijgt geschikte panden in de mail.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 12:27

Op marktplaats krijg je veel van die sites waar je eerst moet betalen voir je verder kan kijken. Ik twijfel of dat betrouwbaar is.

Ze is bet klaar met studie en heeft wel een vaste baan.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 14:19

Klopt hoor Juval, die sites zijn er meer voor zichzelf dan voor de huurder.
Wat hier wel goed werkt is Nederwoon maar dat is geloof ik wel verschillend per regio

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 14:36

Ik heb het huis waar ik nu in woon via pararius gevonden. Misschien is het de moeite waard.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 20:32

Een aantal van mijn buren (ik niet, vermoedelijk woon ik hier nog niet lang genoeg) heeft vorige week bericht gekregen over een huurverhoging die per deze maand, eergisteren dus, ingaat.

Dat is nogal kort dag. Eigenlijk dacht ik dat de termijn hiervoor een maand was?

En nou vraag ik mij af. Als je de huur overmaakt, of een automatische incasso niet storneert, of je dan daarmee, dus door het doen van die betaling, met de verhoging akkoord gaat?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 20:36

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 20:38

Laatst bijgewerkt door Marcella op 03-07-24 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 20:39

Dank jullie wel _/-\o_

Het klinkt mij inderdaad heel logisch om de oude huurprijs te betalen zo lang je wacht op reactie op je bezwaar.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 10:28

Pff ik had ook weer wat, wilde maandag inloggen bij de belasting om mijn toeslagen aan te vragen, stond de vorige bewoonster nog op het adres ingeschreven dus tja toeslagen kon ik niet aanvragen. Gemeente gebeld, die zeiden heel leuk dat ik dan een adres onderzoek op moest starten en dat kon dan wel weken gaan duren. Dus kreeg t er wel erg benauwd van. Woonbedrijf gebeld, die vonden het bijzonder en gingen wel informeren hoe dat dan kon. De volgende dag weer gemeente gebeld want dat mensje heeft haar huurcontract toch opgezegd, dus dan moet ze toch ook uitgeschreven zijn? Ja dat bleek dus ook zo. Weer de belasting gebeld want die doen niets als de gemeente hun administratie niet op orde hebben, 22 minuten in de wacht gehangen tussen al het door verbinden door, maar het is gelukt. Zat echt wel even met geknepen billetjes....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 19:56

Oeh, daar ben ik ooit na een vakantie in Turkije op de luchthaven voor tegengehouden. De gemeente was vergeten mijn uitschrijving te verwerken en daardoor was mijn inschrijving bij een andere gemeente er ook niet door (stond op een digitaal zijspoor on hold). Het interessante was dat ik WEL de EU uit mocht maar bijna niet meer in. De luchthavenpolitie heeft naar de gemeente gebeld en ik was gewoon uitgeschreven daar… Stond ik gewoon een paar jaar internationaal geseind zonder dat ik ergens van wist }:0

Maar fijn dat het opgelost is nu zeg!

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 09:44

Urielle schreef:
Oeh, daar ben ik ooit na een vakantie in Turkije op de luchthaven voor tegengehouden. De gemeente was vergeten mijn uitschrijving te verwerken en daardoor was mijn inschrijving bij een andere gemeente er ook niet door (stond op een digitaal zijspoor on hold). Het interessante was dat ik WEL de EU uit mocht maar bijna niet meer in. De luchthavenpolitie heeft naar de gemeente gebeld en ik was gewoon uitgeschreven daar… Stond ik gewoon een paar jaar internationaal geseind zonder dat ik ergens van wist }:0

Maar fijn dat het opgelost is nu zeg!

Zo, dan sta je ook vreemd te kijken inderdaad!

Nou ik ben al een heel eind, hopelijk kunnen we snel over. Ex loopt te pushen dat hij ons t huis uit wil hebben want hij gaat maandag op vakantie en wil niet dat wij nog in huis komen dan. Heel bijzonder weer, t is ook zijn kind...dus vindt het niet heel gepast om alles heel erg overhaast te doen met onze dochter er bij...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 18:26

Nee inderdaad, en je blijft toch de moeder van zijn kind, levenslang

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 11:31

Ik vindt het trouwens wel echt een ding dat als je je huurwoning niet op de eerste van de maand krijgt, dat je voor die maand gewoon geen toeslagen krijgt, heel bijzonder weer

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 14:27

Toch wel voor de woning waar je uit weg verhuist?