Ninja Creami

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 09:50

Mag ik jullie vragen om het allerlekkerste en feestelijkste recept voor de creami? Sinds Sinterklaas trotste bezitter, maar ik raak de weg een beetje kwijt in de recepten. Aangezien het feestelijk mag zijn, zijn calorieën geen probleem. :D

Tazzey

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 19:44

Ik vind de chocolade met Tony's caramel zeezout echt heel erg lekker. Die staat deze kerst weer op het menu.
Ik weet niet welke Creami je hebt maar onderstaand recept is voor de DeLuxe de andere Creami heeft kleinere bekers dus een ander recept.

- 27 gr roomkaas
- 30 gr cacao poeder
- 82,5 g basterd suiker
- 1,5 theelepel vanille extract
- 225 ml slagroom
- 345 ml volle melk
- Tony Chocolonely caramel zeezout (naar smaak)

Als je het ijsmengsel door de Creami hebt gehaald voeg je de fijn gesneden Tony reep toe en laat je dat er nog doorheen mengen.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 20:49

Ik heb de gewone, maar ik kan het recept halveren of ‘tweederderen’. Of ik maak er twee potten van. Het klinkt als een lekker basisrecept.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 20:55

Ja, volgens mij is dat inderdaad wel de verhouding. Het is echt een heerlijk basisrecept. Ik heb hem voor verschillende mensen gemaakt en iedereen was erg enthousiast. Lekker romig en vol van smaak. Ik heb ook nog wel een lekker recept voor vanille en koffie ijs als je wilt.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 21:56

Graag! :j

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 22:13

Ik heb net mijn computer afgesloten ik zet ze er morgen even op voor je.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 13:11

Vanille
- 27 gr roomkaas
- 82,5 gr kristalsuiker
- 1 vanille peul
- 225 ml slagroom
- 345 ml volle melk

Koffie
- 27 gr roomkaas
- 82,5 gr kristalsuiker
- 6 gr oploskoffie
- 225 ml slagroom
- 345 ml volle melk

en een lekker frisse citroen sorbet voor in de zomer
- 144 gr kristalsuiker
- 180 ml citroensap
- aanvullen met water

Bij het roomijs kun je een suikervervanger zoals Sukrin gebruiken, bij sorbet ijs werkt dat totaal niet. Je krijgt een soort van smakeloze sneeuwballen met een ranzige textuur.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 13:57

Onwijs bedankt! En zeker ook de tip om geen suikervervanger te gebruiken bij het sorbetijs!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 14:20

Ik heb dat afgelopen zomer geprobeerd maar het was echt geen succes en wat zoeken op internet gaf het antwoord. Dus dan maar gewone suiker erin.

Het vanille ijs kun je overigens ook aanvullen met lekkere dingen. Mijn neefje heeft er van de zomer Oreo’s doorheen gedraaid en dat was verrassend lekker.

Overigens kan ik de frozen espresso martini’s ook aanraden. Dat is een sneaky devil want hij drinkt/eet weg als een soort heerlijke slushy maar hij hakt er wel flink in hihi.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 17:35

Met het basisrecept heb ik nu drie smaken gemaakt: koffie (en daar gaat nog speculoos doorheen), caramel (had nog Dulce de leche in huis en mononi caramel) en cacao met hazelnoot (mononi hazelnoot en daar ga ik nog geroosterde hazelnoten doorheen doen)
Ben heel benieuwd.
Wat is de functie van de roomkaas eigenlijk?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 11:22

De functie van de roomkaas is best belangrijk voor de textuur van het ijs. Het voorkomt o.a. dat er ijskristallen kunnen ontstaan. Het is wel belangrijk dat je een wat vettere roomkaas neemt. Het is ook een bindmiddel.
Als je een warme bereiding maakt kun je ook eidooiers gebruiken die hebben hetzelfde effect.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 13:37

Kan nog steeds niet omgaan met dat ding. Ik krijg er nog steeds zanderige substantie uit. En ik volg toch echt alle regeltjes op. Dus staat ie ongebruikt in de kast.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 14:05

Heb mijn vriezer te vol. -O-

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 14:31

Babootje schreef:
Kan nog steeds niet omgaan met dat ding. Ik krijg er nog steeds zanderige substantie uit. En ik volg toch echt alle regeltjes op. Dus staat ie ongebruikt in de kast.

Wat gebruik je voor zoetstof? Gewoon suiker of een vervanger? Suiker vervangers kunnen voor een rare substantie zorgen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 14:42

Tazzey schreef:
Babootje schreef:

Wat gebruik je voor zoetstof? Gewoon suiker of een vervanger? Suiker vervangers kunnen voor een rare substantie zorgen.

Wel een vervanger. Druppeltjes stevia. Heel weinig maar want ik houd niet van zoet. Maar hier heb ik inderdaad niet aan gedacht. Ik zal t eens uitproberen.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 17:09

Babootje schreef:

Verdraag je melk of joghurt? Na het mixen een scheutje melk of joghurt er bovenop en dan remixen. Dan is de structuur vaak wel cremig genoeg.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 17:51

Dank voor de tip! Toch maar weer eens even proberen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 18:17

Babootje schreef:
Tazzey schreef:

Wel een vervanger. Druppeltjes stevia. Heel weinig maar want ik houd niet van zoet. Maar hier heb ik inderdaad niet aan gedacht. Ik zal t eens uitproberen.

Ik denk dat daar je probleem wel eens kan zitten. Ik had afgelopen zomer bekers gemaakt met een suiker vervanger maar die konden allemaal wel want veel meer dan sneeuw was het niet.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 19:13

Afbeelding
Drie soorten ijs uit de Ninja creami: chocolade met hazelnoten, koffie met speculoos en caramel met pure chocolade en zeezout. We hebben het apparaat nu echt officieel goedgekeurd!
Het recept met de roomkaas 1 1/2 keer gemaakt en aan die basis drie verschillende smaken toegevoegd. Beetje twijfel over de mononi siropen, maar aangezien dat bij 100% suiker is gewoon opgeteld bij de basterdsuiker. Vooraf even geproefd en alleen de chocolade iets meer suiker gegeven. Als het bevroren is wordt de zoete smaak iets minder. Alleen de chocolade moesten we een keer respinnen met wat melk, de andere twee meteen goed. Gemaakt met halfvolle melk (want volle vergeten te kopen) en dat ging prima. De drie potten heb ik weer terug in de diepvries, want erg veel ijs. Ik heb de bovenkant weer een soort van recht gemaakt. Is dat nodig?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 20:04

Oh dat ziet er goed uit! Ja, de bovenkant moet wel echt recht zijn anders sloop je je messen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 16:17

Schop je omhoog.
Sinds vandaag ook in het bezit en de eerste 3 bakken staan in de vriezer. Erg benieuwd!
Heb een mango/kokos, kwark met yoghurt/kers flavor powder van ESN en een basis recept om later Oreo’s aan toe te voegen.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-25 16:43

Klinkt goed!

Ben benieuwd naar het resultaat.

Voel je vrij om die dan te showen :D

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 17:02

MelanieB schreef:
Schop je omhoog.
Sinds vandaag ook in het bezit en de eerste 3 bakken staan in de vriezer. Erg benieuwd!
Heb een mango/kokos, kwark met yoghurt/kers flavor powder van ESN en een basis recept om later Oreo’s aan toe te voegen.

Die 2de is hier ook favoriet.
Basis heb ik altijd wel tegenwoordig een bak blanke magere kwark in de vriezer :o

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 23:01

Vergeten foto te maken maar zal ik bij de volgende doen :))
Leuk speelgoed is het zeker.

De magere kwark met de flavor powder kers/yoghurt was echt heerlijk.1x op lite ice cream en dan nog keer respin met klein scheutje slagroom erbij in.
Was echt heerlijk romig en smaakt echt als yoghurt ijs.
Die gaat vast en zeker op repeat, beide zeer tevreden met het resultaat. :9

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 08:42

Mag ik vragen wat voor poeder dat is? Want je recept klinkt heel erg goed en niet zo rijk (lees vet :9 ) als mijn basisrecept.