Wie gaat er trouwen in 2024?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 16:10

Ik heb aan jullie een vraag:
Ik wil graag wat kilo s afvallen heb het dan over 5-10 kilo.
Altijd veel gefietst en paardgereden echter sinds 3 jaar is dit niet meer en nu mijn bruiloft er aan komt wil ik er wat aan doen.
Sportschool is het voor mij gewoon niet.

Ik zoek een oplossing qua supplementen of vitamine die eraan bij kunnen dragen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 16:17

Is (dagelijks) wandelen een optie? En als je daar wat conditie mee hebt opgebouwd, met bijvoorbeeld de app Evi hardlopen?
Laatst bijgewerkt door Leo op 15-01-24 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 16:19

Is intermittent fasting een optie? Daar ben ik vorig jaar stevig wat kilo's mee kwijt geraakt.
Met gewoon vaak gaan wandelen is ook al wel wat winst te behalen.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 16:47

Leo schreef:
Is (dagelijks) wandelen een optie? En als je daar wat conditie mee hebt opgebouwd, met bijvoorbeeld de app Evi hardlopen?

Wandelen doe ik zoveel mogelijk ook op mijn werk.
Echter hardlopen gaat niet door blessure aan mij been in het verleden

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 16:47

Xanthippe schreef:
Is intermittent fasting een optie? Daar ben ik vorig jaar stevig wat kilo's mee kwijt geraakt.
Met gewoon vaak gaan wandelen is ook al wel wat winst te behalen.

Hier ga ik eens naar kijken!

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 16:48

Intermitting fasten doe ik ook sinds een jaar en dat heeft me zeker -5 kilo geholpen! Daarnaast vind ik regelmatig een eind fietsen denk ik nog t fijnste werken voor een enigszins mooi model, moet ik ook zeker weer gaan oppakken voor wij trouwen! We willen in september dus ik heb nog even tijd haha :)

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 17:40

Ik merkte ook dat toen ik ging fietsen het verliezen van centimeters makkelijk ging.
Maar ik ben wel een relatief mooi weer fietser, dus met al die regen ging ik niet fietsen.

Ik heb gisteren mijn vrijgezellenfeest gehad. Echt totaal onverwachts! We hadden nog geklust in de ochtend en ik wilde gaan douchen, had baggervet haar ook. Maar dacht doe dat lekker in de avond. En toen stond de groep voor de deur. Ik mocht gelukkig nog even douchen. Erna zijn we in de buurt bij een vrouw geweest om servies te beschilderen. Het was ontzettend leuk. Tussendoor kregen we allemaal lekkere dingen. Beetje High tea achtig.

En in de avond bij het lokale café wezen eten. Ik heb genoten. Ze hadden zich netjes gehouden aan mijn verzoek om niet te gek te doen. Dus ik had enkel een sluier en sjerp.

Verder was de trouwambtenaar er zaterdag. Die is 2,5 uur geweest. Heeft ons leren kennen en ondertussen ook rustig uitgelegd hoe de ceremonie verloopt. Met allemaal tips erbij. Dat vond ik ook wel erg fijn. Ze vond onze muziek keuze ook echt leuk.

We hebben ook het boeket zaterdag besteld en ik ben zo enorm benieuwd. eucalyptus, eustoma, Anthena roos en gipskruid. Ik heb een voorbeeld foto met haar gedeeld en ben echt zo enorm benieuwd.

En vrijdag zijn we begonnen met de openingsdans. We maken er heel wat van en zijn nu elke dag aan het oefenen. En we hebben enorm veel lol. Gewoon een dans kan natuurlijk maar wij vonden het erg leuk om er echt iets van te maken samen.
Dat van jullie klinkt ook echt leuk November108, gewoon doen waar je je goed bij voelt toch.

Hanneke137

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 17:59

Oh Tucktuck, wat komt het dan dichtbij zeg! Echt de puntjes op de i aan het zetten zo!!

En fijn dat je een leuke dag gehad hebt! Wist je vriend er van dat ze zouden komen?

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 18:48

Het komt zeker dicht bij!

En ja hij wist het. Maar wilde echt niks weggeven :')

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 09:29

Tucktuck, zo leuk, die onverwachte vrijgezellen! En fijn dat ze zich aan je verzoek gehouden hebben :)
Ook fijn van die dans. Ik had ook graag zoiets gedaan, maar daar is mijn vriend niet zo voor te vinden. En ik wil hem zeker niet dwingen op wat ook evengoed zijn grote dag is.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 09:36

Wat heerlijk Tuktuk! Ben heel benieuwd naar het boeket!

Afvallen ging hier een aantal jaren geleden heel goed met IF en elke dag een uur bewegen, dus gewoon een stuk wandelen of fietsen. Moet ik nu nodig weer gaan doen, de weegschaal tikte 2 weken terug 70 kilo aan bij een lengte van 1.64 :')

Hier zijn de kennismakingen met bruidsparen weer in volle gang, zo leuk om iedereen te spreken en hun plannen te horen!!
Heb ook gisteren foto's ingestuurd voor een prestigieuze wedstrijd voor trouwfotografen: de bruidsfotoaward. Zooooo spannend! Alleen een nominatie zou ik al onwijs blij mee zijn :o

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 09:43

Oh spannend, Liselot.
Wil / kan / mag je de foto's delen die je ingestuurd hebt?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 09:45

Dat mag ik!
Heb ze wel even met de boktupload gedaan, dus de kwaliteit is niet fantastisch

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 10:15

Wat fijn dat je zo'n leuk vrijgezellenfeest hebt gehad Tucktuck! Dat ze rekening met je hebben gehouden is hartstikke fijn. En nu heb je mooi servies om je aan de leuke dag te herinneren dus :D
Ook leuk om te lezen hoe je al zo lekker bezig bent met de laatste loodjes. Voor mij ook een extra check wat er allemaal nog te doen staat, hahaha. Heb jij een speciale bruilofts-bloemist? Het is de enige leverancier die ik nog niet rond heb volgens mij, dus ik mag wel eens gaan zoeken denk ik :')... Met de bloemiste die ik had gezien op een open dag heb ik geen contact meer gekregen, dus dat laat ik maar gaan.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 10:35

Tucktuck - 2 februari
Jojoleinee - 1 mei
Leo - 2 mei
Hanneke137 - 3 mei
Nardxash - 7 mei
Xanthippe - 8 mei
November108 - 25 mei
Delaja - 24 juni
Denise_Storm - 5 juli
Marjo1996 - 6 juli
emilyslaluna - 14 juli
Eilinora - 26 juli
Angelaa2 - 30 aug

Ik denk pak de lijst er even bij. Tucktuck, nog 2 en een halve week *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Ben je nog kalm?

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 11:13

Hele mooie foto's, Liselot!

Hopelijk komt er een nominatie uit de bus.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 12:58

Hee Liselot volg ik op insta, nu valt het kwartje pas haha := De fotograaf die bij ons komt heeft volgens mij bij jouw een workshop voor bruiloften gedaan. Wat een kleine wereld is het toch haha :D

Leuk een vrijgezellenfeest! Klinkt als een geslaagde dag *\o/*

Qua afvallen, ik volg nu de 30 dagen BBB banden van Newborn Fit mama. Hele fijne workouts! Gewoon lekker thuis en elke dag maximaal een half uur. Ik mag maximaal 5 kilo afvallen voor m’n jurk, dus dat probeer ik nu te bereiken voor de eerste pasafspraak 4 maart :D

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 13:39

Haai Denise!! That’s me :D
Wat leuk! Wie gaat jullie dag vastleggen?

Ooooh TuckTuck, nog 2 weken!!! Word je al zenuwachtig?

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 13:57

Ja erg blij dat er rekening met mijn wensen gehouden is. Nu ben ik ook wel dusdanig eigenwijs dat ik het gewoon niet gedaan had anders.

Verder ben ik verbazingwekkend kalm momenteel. Ik voel mij goed voorbereid en zet nu ook echt alle afspraken op papier. Dat geeft ook rust.

November108 schreef:
Wat fijn dat je zo'n leuk vrijgezellenfeest hebt gehad Tucktuck! Dat ze rekening met je hebben gehouden is hartstikke fijn. En nu heb je mooi servies om je aan de leuke dag te herinneren dus :D
Ook leuk om te lezen hoe je al zo lekker bezig bent met de laatste loodjes. Voor mij ook een extra check wat er allemaal nog te doen staat, hahaha. Heb jij een speciale bruilofts-bloemist? Het is de enige leverancier die ik nog niet rond heb volgens mij, dus ik mag wel eens gaan zoeken denk ik :')... Met de bloemiste die ik had gezien op een open dag heb ik geen contact meer gekregen, dus dat laat ik maar gaan.

Bij ons zit een gewone bloemist in de straat, daar ben ik heen gelopen en zij kon het voor mij regelen. Dacht goed mee ook dus helemaal tof.
Ik ben ook echt heel blij met de professionals om mij heen. Die geven tips en dingen waar ik over na moet denken. Nu ook een lijstje van de fotograaf binnen gehad. Weer wat puntjes om over na te denken.

Wie er niet uit komt met een draaiboek, na afloop wil ik best de mijne delen met wie wilt. Dat vond ik echt het meest lastige punt. Tot nu toe is de trouwambtenaar en fotograaf het eens met de planning. Zondag zitten we met de locatie van overdag dus daar ook bij checken en dan alle laatste puntjes erin doorvoeren.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 14:11

Ik weet even niet meer of ik al eerder in dit topic had gereageerd of niet, dus ik stel mij nogmaals voor :')

Ik kom hier graag meelezen en meepraten! Wij gaan wel pas in 2025 trouwen maar ik kon daar nog geen topic voor vinden dus ik hoop dat ik hier welkom ben :) We zijn op 31 maart 7 jaar samen en vorig jaar heeft mijn vriend me op onze datum ten huwelijk gevraagd. Ik wilde expres redelijk wat tijd tussen de verloving en het trouwen omdat ik geen zin had om me te stressen over de organisatie :') En daarnaast is extra tijd om te sparen ook handig :+
We gaan trouwen op 12 juli 2025. De locatie ligt al vast en mijn jurk heb ik ook al gekocht :D

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 14:36

Tucktuck; dat van het draaiboek geloof ik graag! Ik maak zelf altijd een planning tijdens het kennismakingsgesprek en “mijn” bruidsparen gebruiken die doorgaans als basis voor het draaiboek. Scheelt toch weer een stuk gemier.

Welkom Esmee!

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 14:39

Proficiat en welkom, Esmee!
Dat is ruim op tijd, dat je je jurk al hebt :D

Tucktuck, ik ben zeker wel geïnteresseerd in je draaiboek! :o

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 14:40

Klinkt als een leuk vrijgezellenfeest Tucktuck!
Spannend hoor nog twee weken *\o/*

Welkom Esmee en wat super fijn dat je je jurk al hebt! Bewust al zo vroeg op pad gegaan of bij toeval er tegenaan gelopen?

En wat een mooie foto’s Liselot! Hele fijne stijl <3 ik zit alleen echt al een paar minuten te kijken hoe foto 3 in elkaar steekt? _O-

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 15:19

Autumnn schreef:
En wat een mooie foto’s Liselot! Hele fijne stijl <3 ik zit alleen echt al een paar minuten te kijken hoe foto 3 in elkaar steekt? _O-

Tnx!!
Die foto is tijdens de first look gemaakt, het broertje van de bruid had de trouwjurk van zijn moeder aangetrokken om zo een grap uit te halen met de bruidegom :D

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 15:23

Nou, ik wist echt totaal niet wat ik wilde. Op Pinterest is alles mooi maar ik vond het heel moeilijk om te bepalen wat ik zelf nou mooi zou vinden. Dus eind december ben ik met wat vriendinnen wezen passen en de insteek was dat het puur oriënterend was. En toen was daar opeens dè jurk :') Vind hem echt fantastisch en wist dat er geen enkele jurk was die me beter ging staan dus ik hoefde er niet over na te denken :D