Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 18:07

Cchanny schreef:
Avalanche schreef:
Ik heb wit laminaat. Als in wit wit. Staat heel mooi als het proper is.

Helaas heb ik een hond en paarden :+

Heb je een foto? Ben wel nieuwsgierig

Voor of na het dweilen? :+

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 18:47

Afbeelding

Ik heb deze vloer van een plaatje af gekocht en ben er nog steeds blij mee!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 19:05

DuoPenotti schreef:
Foto is ruk, maar dit had ik 25 jaar geleden
Groene Novilon, net een groene bank en groenen gordijnen

Maar de foto maakt alles groen :D

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Oh mijn God, dit doet me denken aan de inrichting van mijn ouderlijk huis <3 geloof dat deze groen tint echt een ding was 30-25 jaar terug

Cer

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 19:42

Even checken of ik niet in t huis inrichtingstopic zit :')
Ohh DP wat geniaal dat groen groen! Ik had ooit hoogpolig groene vloerbedekking (met groen behang) en gele bankjes +:)+ :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 19:50

chanicha <3

Cer, ja het huisinrichtingstopic is misschien wel een idee :D

Echt die keuken en dat groen, zou het zo weer willen hebben, zou daar nu nog niet op uit zijn gekeken.

Hier in de keuken ligt nu nog een foute vloer uit ik denk 63. Vind hem te gaaf om eruit te doen :o

Afbeelding

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 19:58

Oh die had ik er ook niet uitgehaald. Veel te leuk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 20:54

Cer schreef:
Even checken of ik niet in t huis inrichtingstopic zit :')
Ohh DP wat geniaal dat groen groen! Ik had ooit hoogpolig groene vloerbedekking (met groen behang) en gele bankjes +:)+ :D

Ik had als tiener hoogpolig groene vloerbedekking in mijn kamer, zelf uitgezocht. Denk er nog met plezier aan terug :)

Maar smaak is ook zo verandelijk. Als je oude foto‘s terug kijkt denk je toch vaak: what was I thinking :')

Gerardyolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 20:57

Met het risico om compleet gecanceld te worden.

UO:
Ik vind dat je mensen als Meneer/ mevrouw aan moet spreken, tenzij iemand een gender neutrale vorm voor zichzelf prefereert.

Tegenwoordig is het de norm om unisex aangesproken te worden om de lgbtq+ niet te kwetsen. Maar er word geen rekening gehouden met het feit dat ik het als vrouw naar vind om als “object” aangesproken te worden.
Een lijstje van genderneutrale thermen voor vrouwen:
(Dit komt uit een Engelstalige biologie boek)

Geboortegever (ipv moeder)
Baarmoeder hebbend persoon (ipv bio-vrouw)
Persoon vatbaar voor zwangerschap (ipv biovrouw) drager van het kind (ipv moeder)
Laatst bijgewerkt door Gerardyolo op 19-04-23 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 21:05

Alsjeblieft zeg. Ik vind het sowieso al een vervelende aanspreekvorm, maar als vrouw ben je geen object omdat iemand je als persoon vatbaar voor zwangerschap aanspreekt ipv moeder.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 21:06

Vatbaar voor zwangerschap _O-
Het is dus toch een ziekte

Hoe staat het er in het engels?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 21:09

Waar kom je zoiets tegen, want ik word echt overal als vrouw aangesproken :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 21:14

Gerardyolo schreef:
Met het risico om compleet gecanceld te worden.

UO:
Ik vind dat je mensen als Meneer/ mevrouw aan moet spreken, tenzij iemand een gender neutrale vorm voor zichzelf prefereert.

Tegenwoordig is het de norm om unisex aangesproken te worden om de lgbtq+ niet te kwetsen. Maar er word geen rekening gehouden met het feit dat ik het als vrouw naar vind om als “object” aangesproken te worden.
Een lijstje van genderneutrale thermen voor vrouwen:
(Dit komt uit mijn Engelstalige biologie boek)

Geboortegever (ipv moeder)
Baarmoeder hebbend persoon (ipv bio-vrouw)
Persoon vatbaar voor zwangerschap (ipv biovrouw) drager van het kind (ipv moeder)

Ophouden hoor!
Ik ben moeder, heb twee kinderen gebaard en nu ben ik oma en de eerste de beste die mij een baarmoederhebbend persoon noemt krijgt een knal :x
Laatst bijgewerkt door chanicha op 19-04-23 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Gerardyolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 21:23

Sizzle schreef:
Vatbaar voor zwangerschap _O-
Het is dus toch een ziekte
Hoe staat het er in het Engels?

Blijkbaar wel :)
Even denken hoor, heb het niet opgeschreven. Het was iets in de trant van: “person able to (unintentionally) conceive” dacht ik. dat tussen haakjes weet ik zeker.
Citaat:
Waar kom je zoiets tegen, want ik word echt overal als vrouw aangesproken :)

Dit is hoe het hoofdstuk voortplanting in het bio boek van mijn bijles leerling staat, ze doet tto dus het boek is Engels.

Avalanche schreef:
Alsjeblieft zeg. Ik vind het sowieso al een vervelende aanspreekvorm, maar als vrouw ben je geen object omdat iemand je als persoon vatbaar voor zwangerschap aanspreekt ipv moeder.

Met persoon vatbaar voor zwangerschap heb ik nog geen enorme moeite. maar met geboortegever wel. Het doet me heel erg aan de handmaids tale denken. Een moeder geboorte gever noemen, vind ik objectiverend. Alsof kinderen baren je enige nut is.

Ik ben absoluut voor lgbtq+ laat dat duidelijk zijn. En ik respecteer iedereen zijn/haar/hens pronouns.

Ik vind het alleen raar dat de aller grootste moeite word gedaan om het woord (bio) man/vrouw te vermijden.
Laatst bijgewerkt door Gerardyolo op 19-04-23 21:32, in het totaal 4 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 21:26

Blijf gewoon dames en heren en jongens en meisjes zeggen.
En wie zich aangesproken voelt in een van die mag reageren. Ook al dat vandaag misschien anders is dan morgen.
Of bij geboorte anders dan nu.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 21:28

Ik blijf me verbazen dat we ons moeten aanpassen naar een klein gedeelte van de mensheid die het hardst schreeuwt.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 21:29

DuoPenotti schreef:
En wie zich aangesproken voelt in een van die mag reageren. Ook al dat vandaag misschien anders is dan morgen.

Hier nog eentje!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 21:30

DuoPenotti schreef:

Mee eens :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 21:33

Het is ook niet aardig trouwens naar vrouwen die niet zwanger kunnen worden.

In een biologieboek is het sowieso veel eenvoudiger omgewoon te spreken van biologische vrouw/man.
Dat staat namelijk los van je identiteit.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 19-04-23 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 21:34

Captain schreef:
Ik blijf me verbazen dat we ons moeten aanpassen naar een klein gedeelte van de mensheid die het hardst schreeuwt.

Dat is toch van alle tijden: die het hardste schreeuwt, krijgt de meeste aandacht. Dat zit gewoon in onze genen!

Wat doet je baby als ie honger heeft? Juist, een keel opzetten en het wordt nog beloont ook!
Vind je het gek dat dat doorwerkt in het verdere leven....

}>

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 21:54

Ik zag laatst het voorstel om moedermelk te wijzigen naar mensenmelk en dat vond ik toch wel een beetje apart klinken. :o

Daarnaast vind ik het wel belangrijk dat mensen aangesproken worden op de manier waar ze zich prettig bij voelen. Voor mij is dat vrouw en straks moeder. Ik voel me op en top een dametje. Als ik dan in de toekomst een telefoontje zou krijgen van bijv. school en na het opnemen zou ik de vraag krijgen of ik 'de ouder ben van X' dan zou ik dat wel corrigeren naar moeder ja. Geboortegever vind ik ook een nare. Ik denk dat je daar meer mensen ongelukkig mee maakt dan dat je er mensen gelukkig mee maakt. Het is een term die ik voor mijn loeder zou kunnen gebruiken en da's niet bepaald uit liefde. :)

Ik heb sympathie voor mensen die niet content zijn met de tools waar ze mee geboren zijn en anders aangesproken willen worden, maar ik vind niet dat dat betekent dat we moeten vergeten dat de overgrote meerderheid misschien wel net zoveel waarde hecht aan man of vrouw zijn. Ook al zijn zij wel zo geboren.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 21:59

„Ouder van“ vind ik sowieso correcter. Immers groeit niet ieder kind op bij de biologische ouders.
Tevens kan een kind 2 mannen of 2 vrouwen als ouders hebben.

Maar dat staat dan weer los van de identiteitsvraag.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 22:01

Een school die mij in het systeem heeft staan kan mij gerust moeder noemen. :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 22:06

Over het algemeen wordt gewoon gevraagt: spreek ik met (naam)?
Dat is ook het meest logisch voor mij eerlijk gezegd.

Overigens zijn nog altijd een hoop mensen van de leg als je kind niet dezelfde achternaam heeft als de moeder.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 22:27

Cchanny schreef:
Fly_high schreef:

Ik vind dat standaard licht eiken / grijzig laminaat of vinyl echt ellendig lelijk :') (zal ook UO zijn gok ik?) maar kan me voorstellen dat iemand anders het prima ziet zitten. Objectief mooi bestaat nou eenmaal niet ;)

Hier is de vloer iig bijna zwart, ik vind het persoonlijk prachtig maar kom niet veel mensen tegen die deze mening delen :=

Heb nog laminaat in de aanbieding. Wil het ook wel ruilen tegen een warmere kleur.
Het ligt op de boven en beneden verdiening. :') (verkoopfoto's)
[ [url=m/BbwrZm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb je een foto van de vloer? Klinkt heel vet!

Bij deze :) geen idee of het mooi is, maar ik ben iig nog steeds super blij met mijn UO mbt laminaatkeuze :D
Wit lijkt me ook onwijs vet als je daar iets creatiefs mee durft :j

Afbeelding

Afbeelding

Al is het vaker vooral zo :') heerlijk de huisdieren

Afbeelding

Het is allemaal nog work in progress, moet net de juiste spullen op marktplaats treffen ;)

Excuus voor onderbreken van de spannende trans discussie, gelukkig nog nooit als persoon met baarmoeder aangesproken := Wel al paar keer als meneer, not to self blijkbaar is iedereen in mannenkleding tegenwoordig een man ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 22:28

Het is toch niet heel veel moeite om iig te proberen iemand aan te spreken met hoe deze persoon zich identificeert?

Ik had een vriendin die net begonnen is met de traditie naar man. Ik doe echt mijn best, maar het komt nog voor dat ik hem verkeerd aanspreek en ik heb daar bij voorbaat al excuses voor aangeboden. Ook gevraagd of hij mij daarop wil corrigeren, want ik vind het ook vervelend voor hem als ik het verkeerd zeg.

Het is eigenlijk gewoon één woordje waar ik in automatisme de mist in ga. “Hey meis” zo noem ik deze persoon al 3 jaar en nu moet ik dat afleren.

“Hey Mei… Man”