Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Zonnetje81 schreef:Je hebt eisen en wensen. Als een bruidspaard op de kaart zet dat ze wensen dat alle vrouwen in een lange jurk komen en de mannen in een pak dan zou ik daar mijn best voor doen. Neem aan dat je niet zomaar zo'n uitnodiging krijgt, of ik mezelf daar prettig in voel, misschien thuis niet maar in de setting zou je jezelf juist underdressed voelen als je een broek aan doet.
Urbanus schreef:Zonnetje81 schreef:Je hebt eisen en wensen. Als een bruidspaard op de kaart zet dat ze wensen dat alle vrouwen in een lange jurk komen en de mannen in een pak dan zou ik daar mijn best voor doen. Neem aan dat je niet zomaar zo'n uitnodiging krijgt, of ik mezelf daar prettig in voel, misschien thuis niet maar in de setting zou je jezelf juist underdressed voelen als je een broek aan doet.
huhuuu
Urbanus schreef:secricible schreef:Ik snap niet waarom iemand niet in een jurk zou kunnen lopen. Niet willen, oké, prima. Maar dat is een keuze.
Anders dan bij schoenen, waarbij je gewoon mogelijk fysiek niet in staat bent om op specifieke schoensoorten te lopen. Vind ik iets totaal anders.
Als iemand zich daar echt niet fijn in voelt? Een vrouw in een mooi pak is toch net zo goed?
Zonnetje81 schreef:Zonnetje81 schreef:Je hebt eisen en wensen. Als een bruidspaard op de kaart zet dat ze wensen dat alle vrouwen in een lange jurk komen en de mannen in een pak dan zou ik daar mijn best voor doen. Neem aan dat je niet zomaar zo'n uitnodiging krijgt, of ik mezelf daar prettig in voel, misschien thuis niet maar in de setting zou je jezelf juist underdressed voelen als je een broek aan doet.
huhuuu
Cer schreef:Ik vraag me af of dresscodes nog aangepast worden naar de huidige genderfluiditeit.. Want man-broek en vrouw-jurk gaat niet perse meer op, denk ik?
Of is de dresscode niet zo strak?
Earth schreef:Vaak kán iemand wel iets aantrekken, maar willen ze dat gewoon niet omdat het ver buiten hun comfortzone valt. Als je je echt zo verschrikkelijk voelt in een bepaald kledingstuk, doe het dan inderdaad niet. Maar ga dan niet mauwen over dat dresscodes stom zijn, nee, het gaat erom dat jij bepaalde kleiding niet fijn vindt, en je gedwongen voelt om buiten je comfortzone te stappen. De uitnodiger kan daar rekening mee houden, maar waar is de grens? Als iemand droomt van een bruiloft waarin iedereen in gala komt, wordt het dan niet andersom rekening houden met de uitnodiger? Of dan maar weg blijven, want oh weej als je een keer buiten je comfortzone stapt. Tenzij je daar echt zo van in de war raakt dat je jezelf kwijt raakt maar dan is er denk ik meer aan de hand dan enkel discomfort
Urbanus schreef:secricible schreef:Ik snap niet waarom iemand niet in een jurk zou kunnen lopen. Niet willen, oké, prima. Maar dat is een keuze.
Anders dan bij schoenen, waarbij je gewoon mogelijk fysiek niet in staat bent om op specifieke schoensoorten te lopen. Vind ik iets totaal anders.
Als iemand zich daar echt niet fijn in voelt? Een vrouw in een mooi pak is toch net zo goed?
Varekaj schreef:De dag dat je daar op een event mag verschijnen in een doorkijk kanten jurk of galajurk die opzij bij elkaar gehouden wordt met veiligheidsspelden, dan kunnen varkens vliegen