Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 19:20

Ik vind de reacties van sommige mensen op Amber wel erg heftig hoor. Hoe ik het lees is ze gewoon teleurgesteld, en ookal is het een andere kleur, de verkoper had wat begripvoller kunnen reageren en had makkelijk in de advertentie kunnen vermelden dat de kleur op de foto niet helemaal overeen komt met de kleur in het echt. Mag het de naam oplichting hebben, nee misschien niet maar ze mag er toch wel van balen? Ze heeft betaald voor iets wat ze niet wou en nu zit ze er mee en de verkoper wil het niet netjes oplossen dus ik snap dat dat vervelend is.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 19:26

Ik vind vooral dat het wel heel hoog opgespeeld wordt. Op Facebook wordt de verkoper inclusief adres weggezet als oplichter..

Terwijl ze zelf ook om een foto of kleur had kunnen vragen.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 19:51

Vindt ik wel heel erg om iemand als oplichter weg te zetten.
Er is ook nog een verschil met hoe je monitor is ingesteld, daarover nog de belichting.

Zoals iemand hier het dekje als grijs ziet, die heeft haar monitor niet helemaal goed ingesteld gok ik :D

Vervelende is ook dat mensen de opgelicht facebook minder serieus nemen omdat er van die onzin, zoals wat jij nu meemaakt opstaat.

Misverstand over kleur, jammer, teleurgesteld , ook logisch. Opgelicht, nope

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 19:51

upendo schreef:
Ik vind vooral dat het wel heel hoog opgespeeld wordt. Op Facebook wordt de verkoper inclusief adres weggezet als oplichter..

Terwijl ze zelf ook om een foto of kleur had kunnen vragen.

Maar eerlijk, je gaat er toch van uit dat als iemand foto's bij een artikel heeft staan, dat ze dan het ding laten zien zoals het echt is? Als je opzoek bent naar een shire ga je er toch ook niet van uit dat er een gunstig gefotografeerde shetlander op de foto staat?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 19:54

Maar dan nog vraag je naar de schofthoogte ;)

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 20:04

Ik zie echt bruin en oud roze. Wel vreemd dat de lussen dan weer wel bruin zijn. Oplichting vind ik het niet, eerder een misverstand. Best vreemd dat beide niet over de kleur gesproken hebben.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 20:30

DubbelFun schreef:
Maar dan nog vraag je naar de schofthoogte ;)

Exact. :)

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 22:14

.
Laatst bijgewerkt door janna op 31-08-24 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Dandelion07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 23:07

Het gekke is dat de blauwe streep wel op beide fotos exact hetzelfde is. Maar als het bij verkeerd licht zou zijn gemaakt zou dat ook anders blauw zijn?
Dus misschien idd gewoon een ander dekje?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 23:45

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 23:47

Ja ik zie het. Het is een lichtbruin dekje. En in verschillend licht kan hij donker of licht lijken.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 08:56

Dandelion07 schreef:
Het gekke is dat de blauwe streep wel op beide fotos exact hetzelfde is. Maar als het bij verkeerd licht zou zijn gemaakt zou dat ook anders blauw zijn?
Dus misschien idd gewoon een ander dekje?

Als je goed kijkt zie je ook de vouw in het midden (kreukels) in beide fotos dus ik denk echt dat het hetzelfde dekje is

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 09:17

Maar toch als je zelf foto’s maakt en het dekje er zo anders op uit ziet dan zet je dat er toch gewoon bij? Bedoel, eerlijkheid duurt t langst.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 09:19

Vind ik ook hoor.
Benoem minstens de kleur.
Maar andersom kan men ook vragen komt de kleur van de foto's overeen met in het echt.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 09:20

MarjanB schreef:
Maar toch als je zelf foto’s maakt en het dekje er zo anders op uit ziet dan zet je dat er toch gewoon bij? Bedoel, eerlijkheid duurt t langst.

T kon dr schijnbaar niet genoeg schelen, dat blijkt ook wel uit de reacties naar Amber_anne

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 09:22

Ik heb het ook ooit met een dekje gehad, er stond paars in de advertentie en op de foto's leek dat te kloppen. Toen het dekje kwam, bleek het ding niet paars maar fuchsia te zijn. Zo jammer! Dus wat dat betreft snap ik Amber_Anne heel goed. Heb het dekje doorverkocht aan iemand die specifiek die kleur zocht.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 09:37

Maar paars en fuchsia zitten nog enigszins bij elkaar in de buurt maar een soort van licht roze en donker blauw?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 10:03

En ook niet iedereen kent alle kleuren bij naam :)

Overigens vind ik de blauwe strepen op de dekjes wél verschillend van kleur, zeker de donkere kleur.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 10:31

Ik had ooit een fel turquoise westernplaid te koop.
Met geen mogelijkheid kreeg ik de kleur goed gefotografeerd.
Het leek op de foto's altijd groen.
Verschillende achtergronden, buiten, binnen, verschillende mobieltjes... zelfde resultaat.
Had het dan ook duidelijk in de advertentie aangegeven. Uiteindelijk gelukkig verkocht aan iemand, die het persoonlijk kwam ophalen... maar ook zij was behoorlijk verbaast

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 10:38

Ik heb iets gratis op te halen, ga vandaag naar de stort maar vind het zonde m weg te doen. Zijn 3 kunststof frames met een spiegel erin in een boogvorm.
Duidelijk mijn woonplaats erin vermeld en dat door het buitenstaan de achterkant nat geworden is en dat die dus niet zo op te hangen zijn. Is net als bij een fotolijstje, een kartonnen achterkant die de spiegel tegenhoud en waarin een ophang haakje zit
Wel worden deze frames vaak gebruikt om een tuinposter achter te plakken of mensen moeten iets bedenken aanpassen om het zo met spiegel op te hangen ( nieuw karton of houten plaatje erachter) Vorig jaar waren die ontzetten populair, ook om "om te bouwen"

nr 1, alles doorgesproken, ow je adres is te ver en ik heb geen vervoer
nr 2 ow ik wilde ze zo ophangen
nr 3 wat bedoel je met nat geworden en reageert niet meer
nr 4 ow ik dacht dat die woonplaats je naam was

etc, ik gooi ze dus maar zo op de aanhanger maar zo frustrerend als mensen niet lezen terwijl het er duidelijk in vermeld staat

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 17:13

Ik was de gekke verkoper := ik had een eenmalig gedragen honden tuig van TrePonti te koop gezet van mijn (vorig jaar al) overleden hond. Omtrek opgemeten, op de TrePonti site gekeken welke maat daarbij hoort. Schijnbaar verkeerd opgemeten want ik had een maat groter in de advertentie gezet dus puntje bij paaltje past de koper zijn hond het niet, tuig was te krap. Dus heb gezegd dat ‘ie maar een tikkie moest sturen en het tuig ergens moest doneren. Wel balen want die tuigen zijn bijna €50 nieuw, maar ja ik had er toch nauwelijks reacties op. Hopelijk kan hij er iemand blij mee maken. Heb er wel een 5 sterren review voor gehad :P

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 22:13

Da's wel heel netjes van je, xSCWx! Ik verwacht dat echt niet als ik op MP iets koop, t'is altijd afwachten of iets er zo uitziet als op de foto maar m'n geld terug bij een 'miskoop' (waar de 'schuld' bij de verkoper ligt dan hè..) ga ik zeker niet vanuit. Garantie tot aan de deur, dat idee :')

Ik heb m'n verdwaalde pluche bever vandaag weer op de post gedaan, kreeg zowaar nog een berichtje van de koper dat ze het nog 'ns wou proberen, dus heb hem nu maar naar haar huisadres laten sturen.. :))

En nog een beetje een vreemde ervaring; ik was al een poosje op zoek naar een Air Up fles om te proberen, zag ik een mooie met een paar verschillende pods erbij voor niet al teveel geld, dus VP geboden en akkoord. Verkoper verwijderd per direct de advertentie dus kon ik niet meer checken wat er precies bij zat en wat nou de prijs ook alweer was.. -O- Had er nog geen screenie van gemaakt, niet aan gedacht..
Dus ik stuur "het was toch xx€?" Krijg terug "ja, da's de prijs inclusief verzenden'. Nu zijn die dingen momenteel best in trek dus dan werd 'ie wel heel goedkoop. Ik vraag of ze dat zeker weet zegt ze nee sorry, ik bedoel inclusief. :Y)
Toen kreeg ik een Litouws rekeningnummer wat volgens mijn ING niet bestaat.. Op de vraag of ze niet een betaalverzoek kon sturen heb ik geen antwoord gehad, en het rek.nr klopte volgens haar wel dus ING zal er wel problemen mee hebben, geen idee. Maar goed, ik heb haar gezegd dat mijn bank vond dat het niet bestond en dan wordt het lastig dus ik heb het maar afgezegd. Ik heb geen idee of je betaalverzoeken kan sturen met een buitenlandse rekening, maar ik had er toch een beetje m'n vraagtekens bij...
Nu bij een ander zo'n ding geregeld die direct betaalverzoek stuurde en een verzendlabel aangemaakt heeft *\o/*

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 22:43

MarjanB schreef:
Maar paars en fuchsia zitten nog enigszins bij elkaar in de buurt maar een soort van licht roze en donker blauw?

Licht roze en donker blauw? Ben jij kleurenblind?

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 22:59

pillow schreef:
MarjanB schreef:

Licht roze en donker blauw? Ben jij kleurenblind?

Wrs een Autocorrect op donkerbruin?

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 01:32

Bij mij lijkt de eerste foto meer op grijs. Heb weleens gehad dat een kleur op de telefoon van mijn man net anders leek.
Toen ik mijn motorpak te koop had gezet leken bij sommige de fluor roze strepen meer rood. Terwijl anderen dat niet hadden.

Maar vind het verschil tussen de twee dekjes wel groot. De verkoper had in de advertentie moeten zetten dat de kleur afweek van de foto.