Wat is het raarste dat een ex ooit zei of deed?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 12:30

lor1_1984 schreef:
En daarop inhakend:
Ik had een behoorlijke verzameling Afrikaanse reuzenslakken en een kat en mijn toenmalige vriendin besloot me te vertellen dat ik niet verder mocht uitbreiden, alles behalve mijn kat moest wegdoen en dat zij een hond zou nemen waar ik alles mee moest gaan doen maar geen bal over te vertellen had.
We woonden niet eens samen toen ze dat besloot. :+
Ik was bereid om niet verder uit te breiden, evt kweekplannen stop te zetten en door natuurlijk verloop naar een kleiner aantal te downgraden maar het moeten inkrimpen en het geen middenweg willen zoeken stond me zo tegen dat ik de samenwoonplannen op de lange baan geschoven heb en toen het uit ging en ze me terug wilde heeft het beslist een rol gespeeld in mijn besluit dat niet te doen.

Slakken lijken me nooit allergische klachten te kunnen geven en ze blaffen ,bijten en krabben ook niet.Daarom denk ik dat het niet logisch is om bezwaar tegen ze te hebben.

Fly_high

Re: Wat is het raarste dat een ex ooit zei of deed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 12:35

Bij "behoorlijke verzameling" slakken moet ik denken aan een aparte kamer vol terraria :P dat heeft wel degelijk invloed op je woonruimte, en reken nog mee de tijd en energie dat je partner daarin steekt.

Zo heb ik een aparte konijnenkamer in huis, nooit aan gedacht maar dat is voor heel veel mensen waarschijnlijk ook een dealbreaker :+ want zo lief en schattig als konijntjes kunnen zijn, zijn ze IMO in veel opzichten nog vervelender dan katten.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 12:40

Fly_high schreef:
anjali schreef:
De relatie van iemand met een huis vol dieren en iemand die dat niet ook heel leuk vindt heeft zowiezo vrijwel geen toekomst.

Ja dat vooral.

Ik moet zeggen dat ik het benauwd krijg alleen van de gedachte aan zoveel katten in huis :') maar ja, husidieren van je partner met opzet lopen pesten omdat ze bestaan is niet de manier om er mee om te gaan.

Hij had een schuur vol met jonge stieren, die geur is ook niet mijn ding, maar dat reageerde ik niet op de dieren af.

En ik ben vooraf heel eerlijk over het aantal katten dat ik heb, ik zette het feit dat ik ras katten heb op mijn profiel bij online dating, inclusief knuffel foto met katten en de vermelding dat als men een hekel aan katten heeft, vooral geen contact op te nemen , dus het kan geen verassing zijn geweest.

Mijn ex was gewoon in basis van mening dat katten buiten horen en niet binnen, hoewel hij geen hekel had aan katten en begreep waarom ze belangrijk voor mij waren. Hij wist hij zich in het begin gewoon geen raad met het aanhankelijke knuffel karakter van het ras dat ik fok.

Moet wel zeggen dat toen we het later over samenwonen hadden hij ook echt mee dacht in hoe zijn huis aan te passen voor mijn katten, hij wilde ze alleen niet in de slaapkamer (mogen ze bij mij ook niet) en liever niet in de TV kamer. We hadden ook al een compromis tot het maximale aantal katten (exclusief kittens) afgesproken.

Het is er alleen nooit van gekomen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 12:48

anjali schreef:
lor1_1984 schreef:
En daarop inhakend:
Ik had een behoorlijke verzameling Afrikaanse reuzenslakken en een kat en mijn toenmalige vriendin besloot me te vertellen dat ik niet verder mocht uitbreiden, alles behalve mijn kat moest wegdoen en dat zij een hond zou nemen waar ik alles mee moest gaan doen maar geen bal over te vertellen had.
We woonden niet eens samen toen ze dat besloot. :+
Ik was bereid om niet verder uit te breiden, evt kweekplannen stop te zetten en door natuurlijk verloop naar een kleiner aantal te downgraden maar het moeten inkrimpen en het geen middenweg willen zoeken stond me zo tegen dat ik de samenwoonplannen op de lange baan geschoven heb en toen het uit ging en ze me terug wilde heeft het beslist een rol gespeeld in mijn besluit dat niet te doen.

Slakken lijken me nooit allergische klachten te kunnen geven en ze blaffen ,bijten en krabben ook niet.Daarom denk ik dat het niet logisch is om bezwaar tegen ze te hebben.

Ze vond ze vies, dat was haar enige reden om mij te dwingen ze weg te doen. :+
Fly_high schreef:
Bij "behoorlijke verzameling" slakken moet ik denken aan een aparte kamer vol terraria :P dat heeft wel degelijk invloed op je woonruimte, en reken nog mee de tijd en energie dat je partner daarin steekt.

Zo heb ik een aparte konijnenkamer in huis, nooit aan gedacht maar dat is voor heel veel mensen waarschijnlijk ook een dealbreaker :+ want zo lief en schattig als konijntjes kunnen zijn, zijn ze IMO in veel opzichten nog vervelender dan katten.

5 terrariumbakken, vnl omdat ik verschillende soorten had met verschillende behoeften qua temperatuur, luchtvochtigheid maar ook omdat sommige soorten onderling paren en je geen hybrides wilt hebben.
Ik had gerust meerdere soorten in 1 terrarium zolang de behoeften op elkaar afgestemd waren en ze niet onderling kruisten.
Bij kweken een paar opbergbakken erbij om op grootte te scheiden etc.
Ze namen een stellingkast aan ruimte in beslag (dat was inclusief verzorgingsspullen etc) en wat ruimte in de koelkast voor hun groenten&fruit, maar aten samen alsnog minder dan mijn 2 cavia's nu. :+
Qua electriciteit kostten ze ongeveer net zoveel als een aquarium met stevig filterpomp etc erop, slakken hebben geen verlichting nodig ofzo dus er stond alleen een schemerlamp bij om ze 's avonds wanneer ze actief waren beter te kunnen zien. :)
Een kattenkamer had ze trouwens weer absoluut geen probleem mee als we genoeg ruimte zouden hebben wanneer we eenmaal zouden samenwonen.

Oh en qua tijd: ±15 minuten voor de dagelijkse verzorging en 2x per jaar ofzo een paar uurtjes om de bakken geheel te verschonen.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 12:56

lor1_1984 schreef:

5 terrariumbakken, vnl omdat ik verschillende soorten had met verschillende behoeften qua temperatuur, luchtvochtigheid maar ook omdat sommige soorten onderling paren en je geen hybrides wilt hebben.
Ik had gerust meerdere soorten in 1 terrarium zolang de behoeften op elkaar afgestemd waren en ze niet onderling kruisten.
Ze namen een stellingkast aan ruimte in beslag (dat was inclusief verzorgingsspullen etc) en wat ruimte in de koelkast voor hun groenten&fruit, maar aten samen alsnog minder dan mijn 2 cavia's nu. :+
Qua electriciteit kostten ze ongeveer net zoveel als een aquarium met stevig filterpomp etc erop, slakken hebben geen verlichting nodig ofzo dus er stond alleen een schemerlamp bij om ze 's avonds wanneer ze actief waren beter te kunnen zien. :)
Een kattenkamer had ze trouwens weer absoluut geen probleem mee als we genoeg ruimte zouden hebben wanneer we eenmaal zouden samenwonen.

Oh en qua tijd: ±15 minuten voor de dagelijkse verzorging en 2x per jaar ofzo een paar uurtjes om de bakken geheel te verschonen.

Wat zei je? Dat ze gelijk 50% van haar beauty middeltjes dan ook de kliko in kon gaan gooien omdat daar slakkenslijm extract voor gebruikt wordt? :D

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 13:22

Absolem schreef:
lor1_1984 schreef:

Wat zei je? Dat ze gelijk 50% van haar beauty middeltjes dan ook de kliko in kon gaan gooien omdat daar slakkenslijm extract voor gebruikt wordt? :D

Wat krijgen we nu? Slakkenslijm in beautymiddeltjes? Nooit van gehoord,als dat zo is werk ik daar niet aan mee want dat lijkt me niet slakvriendelijk. Welke merken\middeltjes zijn dat? Dan koop ik die niet meer.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 13:25

Absolem schreef:
lor1_1984 schreef:

Nee, ze was nogal naturel dus dat werkte niet. :+
Ik heb gewoon gezegd dat ze helemaal niets te zeggen had over mijn huisdieren zolang we niet samenwoonden en heb van weeromstuit meteen een extra terrarium en slakken gekocht, gewoon omdat het kon. :')

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 13:27

@anjali, dat klopt niet, slakkenslijm zit helemaal niet standaard in verzorgings- en make-upproducten. Het zit alleen in specifieke producten waarbij dat ook vermeld wordt, slakkenslijm zou bepaalde verzorgende en verjongende effecten hebben.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 14:05

Suliko schreef:
@anjali, dat klopt niet, slakkenslijm zit helemaal niet standaard in verzorgings- en make-upproducten. Het zit alleen in specifieke producten waarbij dat ook vermeld wordt, slakkenslijm zou bepaalde verzorgende en verjongende effecten hebben.

Gelukkig maar. Want ik vind slakken lief en wil niet mooi worden ten koste van hun leven en welzijn. Er zijn meer dan genoeg smeerseltjes te koop waar geen dierenleed aankleeft.

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 15:41

Ik heb een ex een keer overal geblokkeerd waar mogelijk (dacht ik...): telefoonnummer, whatsapp, alle social media, etc. Dit omdat hij me op de raarste momenten ging bellen en berichten en hier gewoon maar niet mee ophield, en ik de vreemdste dingen naar mijn hoofd kreeg. Dingen als 'die nieuwe profielfoto is zeker voor Tinder', 'ik zie dat je X hebt toegevoegd op facebook, waar ken je die van', en allerlei rare verwensingen. Na een paar weken wordt dat behoorlijk creepy :+
Maargoed, ik bleek hem dus ergens níet te hebben geblokkeerd; LinkedIn. Ik kreeg om 4u 's nachts een melding dat hij mijn profiel aan het bekijken was :')

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 19:13

Palmboom95 schreef:
Ik heb een ex een keer overal geblokkeerd waar mogelijk (dacht ik...): telefoonnummer, whatsapp, alle social media, etc. Dit omdat hij me op de raarste momenten ging bellen en berichten en hier gewoon maar niet mee ophield, en ik de vreemdste dingen naar mijn hoofd kreeg. Dingen als 'die nieuwe profielfoto is zeker voor Tinder', 'ik zie dat je X hebt toegevoegd op facebook, waar ken je die van', en allerlei rare verwensingen. Na een paar weken wordt dat behoorlijk creepy :+
Maargoed, ik bleek hem dus ergens níet te hebben geblokkeerd; LinkedIn. Ik kreeg om 4u 's nachts een melding dat hij mijn profiel aan het bekijken was :')

Dat noemen we stalken!

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 22:14

Urbanus schreef:
Ik heb echt niks met de katten van mijn man, maar ik krijg zo'n blij hart van hoeveel hij van ze houdt en hoeveel geluk ze hem geven.

Dan tel ik wel weer tot 10 als ik mijn zwarte jas sta af te vegen met een plakroller.

Ik zoek dus jou in manvorm, en ik heb maar 1 kat :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 00:36

Maar ik ben wel high maintenance hoor. Het leven met mij is niet alleen maar leuk.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 06:43

anjali schreef:
De relatie van iemand met een huis vol dieren en iemand die dat niet ook heel leuk vindt heeft zowiezo vrijwel geen toekomst.

Mijn vriend heeft ook echt 0,0 iets met dieren. Toen we net samen waren had ik al een hond en een paard. Ondertussen zijn we 5 jaar samen en hebben we zelfs ooit 3 honden en 3 paarden gehad :')
Hij zal ze verzorgen en dergelijke maar knuffelen doet hij ze niet. Maar het is geen dealbreker :)

Jakkes Palmboom, wat een creep.. Die kon de breuk niet goed verkroppen :D ik checkte ook Facebook enz na een breuk maar dan in mijn tienerjaren

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 07:12

De kont van de honden afvegen na het laatste rondje wandelen met keukenrol.

Ik kwam erachter omdat ik iets sneller klaar was in de badkamer...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 08:53

Als er iets is om af te vegen en hij daarna zijn handen wast voor de zekerheid dan is het op zich geen slechte zaak lijkt me...? :=

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 09:11

pmarena schreef:
Als er iets is om af te vegen en hij daarna zijn handen wast voor de zekerheid dan is het op zich geen slechte zaak lijkt me...? :=

Als er iets is, dan is het idd niet meer dan normaal.
Sterker nog, dan had ik het zelf al gedaan voordat ze los in huis mogen...
Dan gaan ze direct door naar de douche om ff te wassen met water en zeep
Maar er was niets

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 09:34

hagelslag schreef:
pmarena schreef:

Als er iets is, dan is het idd niet meer dan normaal.
Sterker nog, dan had ik het zelf al gedaan voordat ze los in huis mogen...
Dan gaan ze direct door naar de douche om ff te wassen met water en zeep
Maar er was niets

Kwestie van een soort van smetvrees dan?
Keukenrol is wel vrij "grof" papier, er bestaan vast diervriendelijkere alternatieven (ik heb petwipes liggen voor mijn katten) :D

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 10:17

Farjen schreef:
anjali schreef:

Mijn vriend heeft ook echt 0,0 iets met dieren. Toen we net samen waren had ik al een hond en een paard. Ondertussen zijn we 5 jaar samen en hebben we zelfs ooit 3 honden en 3 paarden gehad :')
Hij zal ze verzorgen en dergelijke maar knuffelen doet hij ze niet. Maar het is geen dealbreker :)

Jakkes Palmboom, wat een creep.. Die kon de breuk niet goed verkroppen :D ik checkte ook Facebook enz na een breuk maar dan in mijn tienerjaren

Die dieren mogen dan zeker niet bij jullie op de bank en zeker niet mee in bed slapen? Nou ja,met de paarden gaat dat niet anders zou dat bij mij ook mogen!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 10:20

@lwdaisy
Het zou best kunnen dat hij smetvrees heeft.
Maar zeg dan wat.
Dan is er een andere oplossing mogelijk

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 10:22

Ik houd best van dieren maar ik hoef ze niet in mijn huis. Prima als mijn vriend een huisdier zou hebben maar dan houdt hij lekker zijn huis waar de dieren zitten en ik mijn huis. Maar dat moet je maar net willen natuurlijk.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 10:34

Suzanne F. schreef:
Ik houd best van dieren maar ik hoef ze niet in mijn huis. Prima als mijn vriend een huisdier zou hebben maar dan houdt hij lekker zijn huis waar de dieren zitten en ik mijn huis. Maar dat moet je maar net willen natuurlijk.

Mag ik vragen waarom jij geen dieren in huis wilt @Suzanne? het is iets persoonlijks natuurlijk maar ik wil het nu wel eens horen van iemand waar ik geen "verkering" mee heb.Omdat het in mijn vriendschappen vaker een dealbreker is geweest. Ik ben er van overtuigd dat, als er een topic als dit zou zijn voor mannen, dat een stel ex-vriendjes van mij zich zeer zeker zouden melden met klachten over mij!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 10:37

Nou ik hou van dieren en vind een huis zonder dieren maar saai en leeg, maar soms lijkt het me ook wel heerlijk hoor.... niet die viezigheid en rommel van beesten in je huis. Geen dingen die gesloopt worden. Gewoon eens dat alles netjes en schoon blijft en niet al die puinzooi steeds :=

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 10:45

pmarena schreef:
Nou ik hou van dieren en vind een huis zonder dieren maar saai en leeg, maar soms lijkt het me ook wel heerlijk hoor.... niet die viezigheid en rommel van beesten in je huis. Geen dingen die gesloopt worden. Gewoon eens dat alles netjes en schoon blijft en niet al die puinzooi steeds :=

Nou dit dus Anjali. Ik wil geen dieren in huis omdat ik mijn huis schoon wil houden zonder haren. Dieren ruiken gewoon, daar kunnen ze niks aan doen. Ik wil geen zand, haren of luchtjes in mijn huis.
En zeker geen dingen kapot kunnen maken. Dus meer dan een vis is eigenlijk niet bespreekbaar.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 10:47

Ik snap het wel hoor, ik hou van mijn kat en ik heb vrienden met honden. Ik zou echter nooit meer een hond in huis willen hebben. Ik ken zelfs iemand die met een paar grote honden in bed slaapt. Daar zou ik echt nóóit een relatie mee kunnen hebben. :')

Dieren zijn niet voor iedereen een passie. Sommige mensen hechten gewoon meer waarde aan een huis dat geur- en haarvrij is.