[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 19:58

noviceh schreef:
Dit vind ik toch ook erg indrukwekkend / luguber. Het vertelt het verhaal van een vrouw die 14 jaar lang is mishandeld door haar moeder die leedt aan het syndroom proxy by münschhausen. Let wel; filmpje kan als schokkend worden ervaren!
https://youtu.be/ts854Ix01e4

En bij onderstaand verhaal neemt het een bizarre wending:
https://www.hln.be/buitenland/dochter-m ... ~a2812c08/

Zij heeft ook gepraat in de podcast van Iris Enthoven, Held in eigen verhaal. Voor de mensen die geen beelden erbij willen is dit een compleet verhaal van 1 uur en 2 minuten. Op spotify te luisteren. Erg heftig en luguber inderdaad!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 19:59

Ceffyl schreef:
Wat ook luguber kan zijn: slaapwandelen. Een vriendin van mij liep wel eens midden in de nacht rond en de eerste keer had ik niet door dat ze gewoon nog sliep. Echt griezelig hoe ze dwars door me heen keek.

Om even te lachen, deze vrouw heeft allemaal shorts op YouTube van haar slaapwandelingen. Ik ging echt helemaal stuk erom, maar die lege blik van haar, brrr :') :
https://youtube.com/shorts/jtisoYteV1M

Ik volg haar op TikTok. Celinespookyboo ofzo. Zij is echt hilarisch. Vooral haar eigen teksten die ze erbij zet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 20:08

noviceh schreef:
Dit vind ik toch ook erg indrukwekkend / luguber. Het vertelt het verhaal van een vrouw die 14 jaar lang is mishandeld door haar moeder die leedt aan het syndroom proxy by münschhausen. Let wel; filmpje kan als schokkend worden ervaren!

Bizar ja. Het is trouwens Münchhausen by proxy.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 20:56

Suzanne F. schreef:
Het is trouwens Münchhausen by proxy.
Wat ik lees is het syndroom proxy by münchhausen of münschhausen by proxy syndroom. Dan zou beide juist moeten zijn.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 21:09

noviceh schreef:
Suzanne F. schreef:
Wat ik lees is het syndroom proxy by münchhausen of münschhausen by proxy syndroom. Dan zou beide juist moeten zijn.

Kan beide idd. Ik heb dit wel eens meegemaakt bij een ander (kan niet in details treden) maar het is echt vreselijk voor het kind dat er slachtoffer van is.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 21:12

noviceh schreef:
Suzanne F. schreef:

Klopt, maar volgens de DSM5 en de official psychological diagnostic is het doorgaand Münschhausen by proxy.
Proxy by münschhausen is qua taal ook verkeerd om.
Het is namelijk de ziekte toegepast door de machthebbende, waarbij de "by proxy" dus vaak een ouder of stiefouder is.
Of iemand die bijvoorbeeld een mentor is van iemand.

Als je het omdraait zou het dus vertaald syndroom toegepast door machthebbende en de ziekte zijn.

Dus als je het ècht goed wil hebben hoort het andersom.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 21:27

c_alsemgeest schreef:
Klopt, maar volgens de DSM5 en de official psychological diagnostic is het doorgaand Münschhausen by proxy.
Proxy by münschhausen is qua taal ook verkeerd om.
Het is namelijk de ziekte toegepast door de machthebbende, waarbij de "by proxy" dus vaak een ouder of stiefouder is.
Of iemand die bijvoorbeeld een mentor is van iemand.

Als je het omdraait zou het dus vertaald syndroom toegepast door machthebbende en de ziekte zijn.

Dus als je het ècht goed wil hebben hoort het andersom.

Mooi omschreven, dank je wel

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 21:44

Ceffyl schreef:
Wat ook luguber kan zijn: slaapwandelen. Een vriendin van mij liep wel eens midden in de nacht rond en de eerste keer had ik niet door dat ze gewoon nog sliep. Echt griezelig hoe ze dwars door me heen keek.

Om even te lachen, deze vrouw heeft allemaal shorts op YouTube van haar slaapwandelingen. Ik ging echt helemaal stuk erom, maar die lege blik van haar, brrr :') :

Bij Philip geubels zijn programma (even titel kwijt) was een jongen die ook op vakantie was gaan slaapwandelen en uit raam/flat was gevallen' gelukkig' beperkte schade maar had echt veel erger kunnen aflopen. Slaapwandelen is heavy

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 21:48

Lauriannnn schreef:
noviceh schreef:

Zij heeft ook gepraat in de podcast van Iris Enthoven, Held in eigen verhaal. Voor de mensen die geen beelden erbij willen is dit een compleet verhaal van 1 uur en 2 minuten. Op spotify te luisteren. Erg heftig en luguber inderdaad!

Ik heb het boek van haar gelezen en heb het een paar keer weg gelegd omdat ik het zo heftig vond...

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 21:49

rockwitch schreef:
Ceffyl schreef:

Ik volg haar op TikTok. Celinespookyboo ofzo. Zij is echt hilarisch. Vooral haar eigen teksten die ze erbij zet.

Ja ik kom niet meer bij van die filmpjes, maar ik weet niet of ik het in het ook zo grappig zou vinden als mijn partner dit zou doen. Ze loopt soms zelfs naar buiten!

c_alsemgeest

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 22:48

Het lijkt mij zo eng om te hebben... dat je zo maar naar buiten kan lopen net je denk beeldige hond :')
Als kind wel veel geslaapwandeld, nu gelukkig niet meer.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 20:56

fotolijstje schreef:
Ah raar maar waar!
Je kan in het conjuring?? huis slapen trouwens volgens mij zit daar een namaak pop van Annabel (de echte pop dan, niet de film pop)

Nope, no, Hell NO! :')
Ik ben daar te gevoelig voor, heb al dikke maand slecht geslapen van de trailer van IT. ^)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 20:58

Daar kan ik dan wel weer goed tegen, ik schrik me soms te pletter als er bijvoorbeeld iets valt in huis in de nacht maar zodra ik weet dat er geen inbreker is dan :z

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:45

Juut schreef:
fotolijstje schreef:
Ah raar maar waar!
Je kan in het conjuring?? huis slapen trouwens volgens mij zit daar een namaak pop van Annabel (de echte pop dan, niet de film pop)

Nope, no, Hell NO! :')
Ik ben daar te gevoelig voor, heb al dikke maand slecht geslapen van de trailer van IT. ^)

IT kan ik wel tegen.
Paranormale dingen niet, heb op mijn 11e? the conjuring dus gekeken en kon tot mijn 14e nog niet normaal slapen :') :')

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:57

Blair Witchroject en de dvd bleef hangen. Keihard OOOOOOHHHH door de dolby surround, samen met een vriendin in een donker huis.

Nooit meer :n

Ik kan beter tegen horrors; SAW, Scream ed dan tegen paranormale films.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 23:36

Same :))

LB_ED

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 23:37

Mijn man slaapwandelt geregeld, het went nooit en blijft altijd even eng :')

Helemaal in het begin toen ik voor de 2e keer bij hem sliep, stond hij opeens midden in de nacht aan mijn kant van het bed en keek mij aan. Verder deed hij niks.. toen ben ik maar omgedraaid en verder gaan slapen :Y) maar het was echt wel eng :').
Gelukkig had hij mij vóór de eerste keer slapen ervoor gewaarschuwd.
Inmiddels kijk ik er niet meer van op als hij weer aan de wandel is geweest. We hebben nu een kleine meid en voor haar een traphekje, dat geeft mij ook rust voor het slaapwandelen :)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 23:40

Slaapwandelen is een raar fenomeen _O-
Mijn ex deed het ook.
Stond hij opeens snachts om 4u de vaatwasser uit te pakken en hij heeft een keer een volle emmer water op het kleed voor de trap leeggekiept >;)

Saw vind ik niet zoveel aan.
IT nooit gezien.
Moet zeggen dat ik qua films niet zo snel iets eng of goor vind.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 23:44

Alles met paranormaal vind ik eng en kijk ik dus niet. No way dat ik The Conjuring ga kijken ofzo.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 00:21

Ik slaapwandel ook soms. Of ik probeer in een droom mijn man te "redden" door hem bijna uit bed te duwen ofzo.

Paranormale dingen vind ik weer niet eng. Ik heb er zelf wel wat ervaring mee, vanaf mijn 7e ongeveer. Mijn dochter nu ook, die heeft contact met mijn overleden vriendin.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 00:27

Daarom vind ik het paranormale zo eng, niet echt kunnen weten wie je in je "aura" ofzo laat.
Ik was vroeger echt als de doods dat er iemand (geest dus) mijn leven zou vervloeken of zou bezeten :')

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 09:56

Ik geloof wel in geesten, maar niet perse in goede en kwade geesten. Daar word het al een stuk minder eng van.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 17:56

Zo heb ik toen ik nog jong was "The Entity" gezien... Heeft lang geduurd voordat ik weer een beetje alleen thuis durfde te blijven.

Mijn oom en tante slaapwandelden ook toen zij nog jong waren. Zo heeft mijn oom een keer het dure servies, wat in de luxe vitrinekast stond bij mijn opa en oma, onder gezeken en stond mijn tante in de voorraadkast 's ochtends. Je kunt je de gil die mijn oma maakte toen ze de kast opendeed vast wel voorstellen :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 18:39

https://www.ad.nl/amsterdam/tientallen- ... ~aac48aa3/

allemaal dode spreeuwen op de snelweg.

Herinneren jullie dat filmpje van laatst nog van die vogels die allemaal ineens naar beneden vielen?
Zou zoiets hier ook zijn gebeurt?
Helaas geen beelden hoe het is gebeurt. Alleen foto's nadien.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 13:36

Hoi, ik volg dit topic normaal niet maar ik kwam dit tegen:
https://youtu.be/HvCzXSjujkE (Let op, kunnen heftige beelden zijn!!)

Een zogenoemd 'Haunted Hause', waar mensen letterlijk heen gaan om gemarteld te worden.. Ik las eerst een artikel over haunted house waarbij ze zeiden dat er een geldprijs was als je X aantal uren bleef, dus ik dacht, nou prima moet kunnen toch. Maar je wordt dus letterlijk gemarteld: nagels uit trekken, tanden verwijderen, botten kunnen worden gebroken, haar afknippen/scheren, proberen te verdrinken.. en in het filmpje zie je ook allemaal bloederige dingen, geen idee wat ze verder nog meer doen..

Ik vraag mij af of zoiets moet zijn toegestaan.. ook al doen die mensen er (blijkbaar?) vrijwillig aan mee, die man die het uitvoert is echt ziek in zijn hoofd.. hij geniet ervan dat mensen gemarteld worden en kijkt de beelden terug met ene lach op zijn gezicht. (dat vind ik al dichtbij psychopatisch komen). Maar nog erger, hij woont daar met zijn 3 kleine kinderen die er ook veel van meekrijgen (en die het heel normaal lijken te vinden dat hun vader dit doet, en bloed/schreeuwende mensen enz normaal vinden).. Wat moet er dan later wel niet van deze kinderen komen??

Ik kan er met mijn hoofd niet bij.. word ook misselijk van de beelden.