Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 22:55

Wanneer ze echt de zorg willen ontlasten:

Oproep aan oud verpleegkundigen om aub enkele uren per week tijdelijk bij te springen in de wijkverpleging, dan kunnen patiënten naar huis en levert dat weer bedden op.
Voor nu een totale lockdown, alles wat dicht kan dicht voor twee weken zonder allerlei 1,2,3 G , gewoon voor iedereen.
Een gedegen plan presenteren over twee weken hoe te versoepelen om niet weer in dezelfde ellende te komen.
En vol inzetten op de boosters, zorg dat ze in die armen komen, uit onderzoek blijkt de bescherming binnen no time weer zeer hoog te zijn dus dat scheelt gruwelijk veel besmettingen en zieken.

Laten ze eens wat boerenverstand gaan gebruiken ipv een berg uitzonderingen en regels waardoor mensen door de bomen het bos niet meer zien.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 23:00

Cer schreef:
Ik vind wel dat er heel erg kleinerend wordt gedaan over bijv vluchtelingen die in hun thuis land chirurg waren… verpleegkundigen uit Thailand .. er zijn echt meer landen waar artsen goed opgeleid worden (en net alsof we het hier zo lekker doen momenteel)

En winkels sluiten om 1700… in wat voor wereld leven die politici en omt-ers :n

Electra, zo is niet hoe ik mn eerste bericht bedoelde maar er is echt over gesproken in de eerste golf, dat er goede artsen zijn (geen prutsers, echt , de arrogantie zeg, alsof wij de enige zijn die wat kunnen) die nu bij wijze van een krantenwijk hebben, das is toch gênant eigenlijk ?

Ik heb een Griekse vriend die uroloog is en zijn opleiding in Italië en de VS heeft gedaan.
Behalve dat hij nodig is in zijn eigen land, is het ook heel moeilijk om in een andere taal te communiceren.

En zoals ik al eerder zei, een verpleegkundige of arts heeft een BIG-registratie en een bewijs van goed gedrag nodig om hier te kunnen werken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 23:00

bigone schreef:
Wanneer ze echt de zorg willen ontlasten:

Oproep aan oud verpleegkundigen om aub enkele uren per week tijdelijk bij te springen in de wijkverpleging, dan kunnen patiënten naar huis en levert dat weer bedden op.
Voor nu een totale lockdown, alles wat dicht kan dicht voor twee weken zonder allerlei 1,2,3 G , gewoon voor iedereen.
Een gedegen plan presenteren over twee weken hoe te versoepelen om niet weer in dezelfde ellende te komen.
En vol inzetten op de boosters, zorg dat ze in die armen komen, uit onderzoek blijkt de bescherming binnen no time weer zeer hoog te zijn dus dat scheelt gruwelijk veel besmettingen en zieken.

Laten ze eens wat boerenverstand gaan gebruiken ipv een berg uitzonderingen en regels waardoor mensen door de bomen het bos niet meer zien.

Helemaal mee eens!

purny

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 23:08

Mijn zus wil haar derde prik niet halen denkt ze... ze heeft in juni al corona gehad en haar 2 vaccinaties.
Ik weet niet wat ik ervan moet denken...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 23:11

Ik vraag me wel af wanneer het stopt, we zijn nu al bijna 2 jaar bezig, 3 prikken in een jaar of voor sommige nog korter op elkaar. Daarbij voor sommige dingen alsnog ook weer testen ook bij geen klachten. Nu weer een andere variant. Het lijkt zo uitzichtloos...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 23:15

Iemand vertelde hier toch laatst over de action in Staphorst waar een positief iemand rondliep, dat de bedrijfsleider om ging roepen dat iedereen die positief was de winkel moest verlaten en dat er meteen 3 vertrokken? Ik heb hem inmiddels in meerdere varianten gelezen en nu blijkt ie dus al zo oud als wat..

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 23:16

purny schreef:
Mijn zus wil haar derde prik niet halen denkt ze... ze heeft in juni al corona gehad en haar 2 vaccinaties.

Nou snap ik voor nu wel. Over een half jaar misschien nog eens over denken. Dan is de 2e vaccinatie bijna een jaar geleden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 23:18

Ik denk nog steeds dat we er echt wel uit gaan komen, ik had me ons pensioen, dat al dramatisch begon in 2020, ook anders voorgesteld.
Maar we zijn van nature geen mensen die de kont voor de krib gooien of zielig gaan zitten doen, het is niet anders, klaar.
We moeten het er maar mee doen en ik hoop maar één ding, dat de beleidsmakers nu echt de zorg op 1 gaan zetten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 23:18

Suzanne F. schreef:
purny schreef:

Nou snap ik voor nu wel. Over een half jaar misschien nog eens over denken. Dan is de 2e vaccinatie bijna een jaar geleden.

We willen volgend jaar op vakantie en de booster wordt waarschijnlijk verplicht voor de qr code.
Maar voor nu heb ik vooral mixed feelings.
Ze werkt ook nog eens in de zorg…

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 23:19

Relaxed schreef:
Iemand vertelde hier toch laatst over de action in Staphorst waar een positief iemand rondliep, dat de bedrijfsleider om ging roepen dat iedereen die positief was de winkel moest verlaten en dat er meteen 3 vertrokken? Ik heb hem inmiddels in meerdere varianten gelezen en nu blijkt ie dus al zo oud als wat..

[ [url=m/BbsIiQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Altijd leuk die verhalen van de broer van een vriendin van de collega van de buurvrouw van je oma.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 23:29

purny schreef:

Daar hoef jij niets van te denken toch?
Dat ze in de zorg werkt zegt me ook niets. Genoeg mensen in ee zorg die jaarlijks een dodelijke RS of Influenza overdragen aan hun patienten. Het zijn werknemers, geen heiligen.

Haal je zelf netjes om de 10-15 jaar je DKTP booster?

Je kunt je visie delen en daarmee is het gedaan.
Net als met drinken (onder de limiet) en auto rijden.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 25-11-21 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 23:32

Maandag gaan de booster prikken gezet worden binnen de organisatie waar ik werk.
Binnen een week moeten alle bewoners die willen de booster krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 23:34

Ik heb toch wel het idee dat het redelijk vlot gaat. Veel zorgmedewerkers al geprikt en de bewoners komen er dus ook al aan?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 23:36

Sizzle schreef:
purny schreef:

Daar hoef jij niets van te denken toch?
Dat ze in de zorg werkt zegt me ook niets. Genoeg mensen in ee zorg die jaarlijks een dodelijke RS of Influenza overdragen aan hun patienten. Het zijn werknemers, geen heiligen.

Haal je zelf netjes om de 10-15 jaar je DKTP booster?

Je kunt je visie delen en daarmee is het gedaan.
Net als met drinken (onder de limiet) en auto rijden.

Voor zover ik weet is dat helemaal niet aan de orde die DKTP Booster. Wel lang geleden mijn tetanus gehad ivm katten gevecht waar ik in kwam..
Maar ik vind mensen die met kwetsbare mensen omgaan dat zij wel degelijk een verantwoordelijkheid hebben dus in de vorm van een vaccin.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 23:38

In NL wordt het inderdaad amper gedaan met kinkhoest uitbraken onder studenten tot gevolg.
Als er iets ook lange termijn schade kan geven is het wel kinkhoest.
De meeste landen stimuleren wel dktp boosters.
Zo verbaas ik me ook altijd over mensen die rete fanatiek zijn over mazelen maar wel hun kind bij oma op schoot zetten die geen BMR gehad heeft.

Hoe moet dat dadelijk worden als er vaccins tegen 3 verschillende stammen zijn?
Van iedereen in je familie en vrienden gaan scoren wie welke variant wrl of niet geboostered heeft.
Dat is overigens niet persoonlijk bedoeld, maar dat continue anderen willen monitoren vind ik een hele nare bijwerking van de pandemie. Op bokt zie je dat heel goed.
Waaaaat heb jij met meer dan 4 mensen iets sociaals gedaan, jij egoist. Waaaat buiten je regio naar het strand gegaan, jij wappie.
Vaak komt er dan nog zoiets als: ik tref zelf alleen met familie :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 23:44

Naja ik schrok er gewoon van… ik zie haar als een verantwoordelijk persoon.
Maar ze zal wel moeten als we volgend jaar naar Amerika gaan. Dan wordt de booster een verplichting

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 23:44

pffff, nu zit ik er wel een beetje doorheen.
Onze zoon doet Havo en heeft een hekel aan school. Maar zijn hobby/sport houdt hem overeind. Hij danst en repeteert voor musicals ( speelt ook in musicals die het land door gaan ) . Dat doet hij een uur of 8 per week.

Als ze deze avond lockdown gaan invoeren , kan hij nog wel naar school maar niet meer dansen. Kind zit al zo slecht in zijn vel.

wel grappig :
Op z'n musical school zijn all kinderen gevaccineerd : die willen maar 1 ding, trainen en optreden
Op z'n school lopen heel veel ongevaccineerden rond.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 00:04

Eleeke schreef:
pffff, nu zit ik er wel een beetje doorheen.
Onze zoon doet Havo en heeft een hekel aan school. Maar zijn hobby/sport houdt hem overeind. Hij danst en repeteert voor musicals ( speelt ook in musicals die het land door gaan ) . Dat doet hij een uur of 8 per week.

Als ze deze avond lockdown gaan invoeren , kan hij nog wel naar school maar niet meer dansen. Kind zit al zo slecht in zijn vel.

wel grappig :
Op z'n musical school zijn all kinderen gevaccineerd : die willen maar 1 ding, trainen en optreden
Op z'n school lopen heel veel ongevaccineerden rond.

Wel heel sneu voor je zoon , maar ik zie hier ergens wel een creatieve oplossing in althans ik had als idee als ik ooit in quarantaine kom om elke dag een andere gitaarsolo te leren.

Misschien voor je zoon een leuk idee dat hij dan dagelijks thuis een nieuw dansje gaat leren en misschien dan leuk om voor jullie als ouders op te voeren? Ze kunnen vanuit de musical club natuurlijk ook online elke keer wat organiseren dagelijks. Ik denk dat er daarmee wel heel wat te bedenken is om het toch nog leuk en zelfs uitdagend te maken ondanks deze tijden.

Ik denk vooral dat het belangrijk is om dagelijks een klein doel te hebben. Zo kan hij toch dansen elke dag en ik denk dat het zeker belangrijk is om te blijven dansen en zo te kunnen oefenen.

Soms een beetje creatief denken kom je best een heel eind mee

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 00:08

Purny, sorry dat ik het zeg, maar jij begrijpt er geen reet van.
En dan nog beginnen dat ze in de zorg werkt, doe normaal.

Ze is in juni besmet geweest en heeft daarna netjes twee prikken gehad (1 was genoeg geweest.)
Tussen je besmetting en je prik moet minstens zes weken dus ze is in juli/augustus geprikt.

Ze is jong en bij jonge mensen blijft de weerstand langer in het lijf en zij heeft een megashot genomen door ook die tweede te doen.

Ik zou het gek vinden als je nu een booster gaat halen.
Het herstelbewijs wordt niet voor niets een jaar ipv een half jaar.
Ze heeft alles gedaan om zich te beschermen en als ze ergens half 2022 aan de booster gaat is het vroeg zat.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 08:01

bigone schreef:
Ik denk nog steeds dat we er echt wel uit gaan komen, ik had me ons pensioen, dat al dramatisch begon in 2020, ook anders voorgesteld.
Maar we zijn van nature geen mensen die de kont voor de krib gooien of zielig gaan zitten doen, het is niet anders, klaar.
We moeten het er maar mee doen en ik hoop maar één ding, dat de beleidsmakers nu echt de zorg op 1 gaan zetten.

Nou dit dus, leuk pensioen, achter de geraniums hangen :D :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 08:13

Sunnda schreef:
Purny, sorry dat ik het zeg, maar jij begrijpt er geen reet van.
En dan nog beginnen dat ze in de zorg werkt, doe normaal.

Ze is in juni besmet geweest en heeft daarna netjes twee prikken gehad (1 was genoeg geweest.)
Tussen je besmetting en je prik moet minstens zes weken dus ze is in juli/augustus geprikt.

Ze is jong en bij jonge mensen blijft de weerstand langer in het lijf en zij heeft een megashot genomen door ook die tweede te doen.

Ik zou het gek vinden als je nu een booster gaat halen.
Het herstelbewijs wordt niet voor niets een jaar ipv een half jaar.
Ze heeft alles gedaan om zich te beschermen en als ze ergens half 2022 aan de booster gaat is het vroeg zat.

Kan je ook even normaal doen tegen Purny?
Purny maakt zich zorgen en stelt gewoon een vraag. Niet nodig om daar zo hard op te reageren.

Wat jij schrijft schreef ik ook al ergens hierboven. Maar die toon op Purny is nergens voor nodig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 09:36

Zeg Sunnda iets normaler mag ook hoor.
Er liggen plannen klaar bij de Europese Unie om de booster 9 maanden na de laatste vaccinatie verplicht te maken ivm de geldigheid van de coronapas

https://www.ad.nl/buitenland/brussel-adviseert-boosterprik-binnen-9-maanden-voor-geldigheid-coronapas~a4d9989d/

Bovendien had mijn zus eerst haar 2 vaccinaties gekregen en kreeg ze toen corona.

Idd Suzanne ik maak me zorgen... Het gaat wel om de kwetsbare ouderen waar zij mee werkt. En met al die mutaties die er zijn lijkt boosteren me geen slecht idee.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 09:38

Dat hoorde ik gister ook. Dat is je verplicht iedere 9 maanden de booster moet hebben wil je kunnen blijven reizen in de EU
Anders niet vliegen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 09:46

purny schreef:
Zeg Sunnda iets normaler mag ook hoor.
Er liggen plannen klaar bij de Europese Unie om de booster 9 maanden na de laatste vaccinatie verplicht te maken ivm de geldigheid van de coronapas

https://www.ad.nl/buitenland/brussel-adviseert-boosterprik-binnen-9-maanden-voor-geldigheid-coronapas~a4d9989d/

Bovendien had mijn zus eerst haar 2 vaccinaties gekregen en kreeg ze toen corona.

Idd Suzanne ik maak me zorgen... Het gaat wel om de kwetsbare ouderen waar zij mee werkt. En met al die mutaties die er zijn lijkt boosteren me geen slecht idee.

Ze heeft na volledige vaccinatie; de twee basisprikken, corona gekregen. Die booster beschermt (net als de basis vaccinatie) niet tegen besmetting. Ik snap dus goed dat ze niet wil boosteren.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 09:47

We kunnen ons heel druk maken om de boosters, maar de nieuwe variant staat al voor de deur, als die voet aan land zetten kunnen alle vaccins in de prullenbak. Bron. nu.nl