Sociale uitsluiting collateral damage?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:35

Spenk schreef:
Tja er is altijd een keuze :) dus als je én niet kan prikken en niet testen en geen afstand kan houden dan houdt het natuurlijk ergens op. Ze kunnen niet uitzondering op uitzondering maken.

Wat raar eigenlijk he… sommige mensen zijn zo speciaal daar zou toch een VIP protocol voor gemaakt moeten met een gouden randje en een sticker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:36

Spenk schreef:
Tja er is altijd een keuze :) dus als je én niet kan prikken en niet testen en geen afstand kan houden dan houdt het natuurlijk ergens op. Ze kunnen niet uitzondering op uitzondering maken.

Ik kan uiteraard restaurants enzo vermijden. Prikken en testen is geen keuze.
Sorry dat ik meerdere aandoeningen heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:38

Hoezo is testen geen keuze? Dat je allergisch bent voor prikken is 1. Maar een test doen kan je niet allergisch voor zijn. Iets niet willen is een 2e. En nogmaals dan houdt het op natuurlijk. Ze kunnen niet voor iedereen een uitzondering maken.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:39

[***] schreef:
Spenk schreef:

Het werkt niet om in de slachtofferrol te kruipen. Je bent gewoon 2 keer geprikt dus voorlopig mag je overal gewoon in met je QR-code.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:40

Spenk schreef:
Hoezo is testen geen keuze? Dat je allergisch bent voor prikken is 1. Maar een test doen kan je niet allergisch voor zijn. Iets niet willen is een 2e. En nogmaals dan houdt het op natuurlijk. Ze kunnen niet voor iedereen een uitzondering maken.

Er kunnen medische oorzaken zijn waardoor testen geen optie is. Het is zeer zeldzaam, maar het kan wel degelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:41

Spenk schreef:
Hoezo is testen geen keuze? Dat je allergisch bent voor prikken is 1. Maar een test doen kan je niet allergisch voor zijn. Iets niet willen is een 2e.

Ik heb ptss, als er iets in mijn mond of neus moet raak ik extreem in paniek. Ik ga dan op de vlucht en zie niet veel meer om me heen. Daarna ben ik 3-4 dagen uitgeput, overprikkeld en snel in paniek, dus dan kan ik alsnog nergens naartoe.
Testen is een groot risico voor mijn eigen veiligheid en die van de mensen die in de buurt zijn.

BigOne

[***] schreef:
Spenk schreef:

Je bent twee keer gevaccineerd dus voor nu gewoon beschermd toch? Dan is het toch niet nodig om je nu al zorgen te maken over wat misschien komt, of niet

Avalanche

[***] schreef:
Ik ben gevaccineerd maar een derde vaccinatie mag ik absoluut niet vanwege allergie. De eerste had ik vreselijke jeuk over mijn hele lichaam en kramp en ik werd ziek, bij de tweede werd ik ook benauwd naast dezelfde klachten als de eerste maar dan heftiger.

Bijwerkingen zijn niet gelijk aan een allergische reactie.

Zie: https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7002e1.htm

Je hebt bijwerkingen, die hebben een heleboel andere mensen ook. Dat is dus de reden dat je 15 minuten moet blijven wachten. Ik snap werkelijk je probleem niet.

Jeuk en kramp en benauwdheid zijn rot, maar een heel stuk minder rot dan op de IC aan een ventilator liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:42

Avalanche81 schreef:
[***] schreef:
Ik ben gevaccineerd maar een derde vaccinatie mag ik absoluut niet vanwege allergie. De eerste had ik vreselijke jeuk over mijn hele lichaam en kramp en ik werd ziek, bij de tweede werd ik ook benauwd naast dezelfde klachten als de eerste maar dan heftiger.

Bijwerkingen zijn niet gelijk aan een allergische reactie.

Zie: https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7002e1.htm

Je hebt bijwerkingen, die hebben een heleboel andere mensen ook. Dat is dus de reden dat je 15 minuten moet blijven wachten. Ik snap werkelijk je probleem niet.

Jeuk en kramp en benauwdheid zijn rot, maar een heel stuk minder rot dan op de IC aan een ventilator liggen.

Het zijn geen bijwerkingen, het is een allergie. Dat is door de ggd en huisarts vastgesteld en ik heb medicatie nodig gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:43

En zelfs mensen die een allergische shock reactie kregen en medicatie mogen gewoon weer prikken? Dus als het enige jeuk is en benauwd en jeuk dan zou het mij bijzonder lijken je niet meer prikken kan.

Maargoed als dit écht niet kan ja dan houdt het op. Want ik begrijp je niet kan prikken, niet kan testen en geen mondkapje kan dragen?

De overheid heeft best veel mogelijkheden maar het houdt een keer op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:45

Spenk schreef:
En zelfs mensen die een allergische shock reactie kregen en medicatie mogen gewoon weer prikken? Dus als het enige jeuk is en benauwd en jeuk dan zou het mij bijzonder lijken je niet meer prikken kan.

Moet ik serieus een schriftelijke verklaring gaan vragen zodat de deskundigen op bokt het kunnen nagaan?
Ik mag het echt niet en dat heeft niets te maken met een keuze want ik wil het wel. Een ander merk mocht ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:47

Jij bent de enige die een probleem maakt verder niemand. Je verkondigt alleen wat je alleemaal niet kan en niet wil. En de mensen hier zeggen alleen maar dat de overheid niet voor iedereen een speciale uitzondering maken kan.Dan zal je thuis moeten blijven mocht het ooit zover komen. Voor nu heb je toch gewoon een werkende QR lijkt me.

Anoniem

Re: Sociale uitsluiting collateral damage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:48

Je blijft zeggen dat het te maken heeft met niet willen terwijl dat niet waar is.
Maar goed, ik ga wel wat anders doen en ik volg het topic niet meer. Succes.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:49

Als er bij de tweede vaccinatie een heftigere reactie is geweest, en benauwdheid wijst op een allergische reactie en wordt zeer serieus genomen, kan het advies inderdaad zijn niet nogmaals te vaccineren. Ja, dat wordt echt gegeven. Zeer zelden, want dan moet na een heftige reactie op de tweede vaccinatie een nog heftigere reactie zijn, maar dan kan dit wel degelijk het advies zijn.

@Avalanche81: In jouw link staat ook aangegeven dat er allergische reacties zijn geweest zonder anaphylactische shock.

Citaat:
Of the remaining case reports that were determined not to be anaphylaxis, 86 were judged to be nonanaphylaxis allergic reactions, and 61 were considered nonallergic adverse events.

@Spenk: Nee, je bent aan het doordrammen dat het toch wel kan en dat ze dus eigenlijk liegt.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:49

[***] schreef:
Het zijn geen bijwerkingen, het is een allergie. Dat is door de ggd en huisarts vastgesteld en ik heb medicatie nodig gehad.

reacties op de prikplek
hoofdpijn
vermoeidheid
niet lekker voelen
spierpijn
pijn in de gewrichten
koorts
misselijkheid
koude rillingen
braken
diarree

Dit zijn de meest voorkomende.

Alle binnengekomen meldingen van vermoede bijwerkingen na de Pfizer/BioNTech vaccinatie zijn te vinden op https://www.lareb.nl/coronameldingen.

Uit eerdere onderzoeken blijkt dat de bekende bijwerkingen vaker optreden na de 2e Pfizer/BioNTech vaccinatie dan na de 1ste vaccinatie. Dit is niet gezien in de eerste resultaten van het vragenlijstonderzoek van Lareb.

Een allergische reactie na een ander vaccin, voedingsmiddel of medicijn is geen contra-indicatie voor de coronavaccinatie, maar wel een reden voor extra voorzorgsmaatregelen, zoals een langere observatieperiode na vaccinatie. Overleg altijd met een arts bij een eerdere ernstige allergische reactie of bij een ander vorm van allergie.

*Met ‘ernstig’ worden geobjectiveerde major symptomen bedoeld zoals acute dyspneu (benauwdheid), hypotensie (lage bloeddruk) met snelle pols of gegeneraliseerde huidreactie met urticaria/angio-oedeem. Met ‘onmiddellijk’ wordt binnen 4 uur bedoeld. Ook een acute (niet ernstige) gegeneraliseerde voor allergie verdachte huidreactie (zoals jeukend erytheem) is een contra-indicatie. Zie ook de handreiking Beoordelen van een voor allergie verdachte reactie na COVID-19-vaccinatie.
Laatst bijgewerkt door Avalanche op 03-10-21 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:52

Mizora schreef:
Als er bij de tweede vaccinatie een heftigere reactie is geweest, en benauwdheid wijst op een allergische reactie en wordt zeer serieus genomen, kan het advies inderdaad zijn niet nogmaals te vaccineren. Ja, dat wordt echt gegeven. Zeer zelden, want dan moet na een heftige reactie op de tweede vaccinatie een nog heftigere reactie zijn, maar dan kan dit wel degelijk het advies zijn.

@Avalanche81: In jouw link staat ook aangegeven dat er allergische reacties zijn geweest zonder anaphylactische shock.

Citaat:
Of the remaining case reports that were determined not to be anaphylaxis, 86 were judged to be nonanaphylaxis allergic reactions, and 61 were considered nonallergic adverse events.

@Spenk: Nee, je bent aan het doordrammen dat het toch wel kan en dat ze dus eigenlijk liegt.

Dat maak jij er helemaal zelf van :)

Ze maakt nu een drama van iets dat nog compleet niet aan de orde is. De 3e prik wordt in nederland niet geadviseerd. Dus ze heeft gewoon een QR code. Mocht dat óóit zover zijn dat je een 3e moet omdat je anders je QR niet houdt dan kan je dan altijd nog eens zien. In het ergste geval mag je dan inderdaad nergens meer in als je niet kan testen. Máár heb jij ooit nu iemand horen zeggen dat dit de toekomst is? Dat is compleet niet aan de orde. In de landen waar wel een 3 prik wordt gegeven is het enkel voor de kwetsbaren en ouderen.

Dus ik zie werkelijk niet wat het probleem is. 2 prikken gehad en QR code.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:54

[***] schreef:
Spenk schreef:

Moet ik serieus een schriftelijke verklaring gaan vragen zodat de deskundigen op bokt het kunnen nagaan?
Ik mag het echt niet en dat heeft niets te maken met een keuze want ik wil het wel. Een ander merk mocht ook niet.

Zoals ik al eerder zei
Avalanche81 schreef:
Ok, het gaat te ver om hier op je persoonlijke situatie in te gaan, maar juist voor mensen als jij is het belangrijk dat de vaccinatiegraad hoog genoeg is.

Dus nee, dat hoeft niet. Je kiest er zelf voor om al die dingen hier te vertellen.
Het kan een allergische reactie zijn of een bijwerking, ik kan dat zo niet beoordelen.

Hoe dan ook ben je volledig gevaccineerd en kun je met een QR code gewoon overal heen. Dus ik snap je probleem niet echt.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:55

Avalanche81 schreef:
[***] schreef:

Een allergische reactie na een ander vaccin, voedingsmiddel of medicijn is geen contra-indicatie voor de coronavaccinatie, maar wel een reden voor extra voorzorgsmaatregelen, zoals een langere observatieperiode na vaccinatie. Overleg altijd met een arts bij een eerdere ernstige allergische reactie of bij een ander vorm van allergie.

*Met ‘ernstig’ worden geobjectiveerde major symptomen bedoeld zoals acute dyspneu (benauwdheid), hypotensie (lage bloeddruk) met snelle pols of gegeneraliseerde huidreactie met urticaria/angio-oedeem. Met ‘onmiddellijk’ wordt binnen 4 uur bedoeld. Ook een acute (niet ernstige) gegeneraliseerde voor allergie verdachte huidreactie (zoals jeukend erytheem) is een contra-indicatie. Zie ook de handreiking Beoordelen van een voor allergie verdachte reactie na COVID-19-vaccinatie.

Hier gaat het om reacties op een ander vaccin. Voor haar gaat het om een allergische reactie op hetzelfde vaccin, waarbij haar klachten overeen kwamen met "ernstig" zoals je in je laatste alinea beschrijft. Dat is het grote verschil. Ziek kan in verschillende gradaties en als het met medicatie behandeld is, is het niet dezelfde "ziek" als dat er genoemd wordt in de meest voorkomende bijwerkingen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:58

Mizora schreef:
Hier gaat het om reacties op een ander vaccin. Voor haar gaat het om een allergische reactie op hetzelfde vaccin, waarbij haar klachten overeen kwamen met "ernstig" zoals je in je laatste alinea beschrijft. Dat is het grote verschil. Ziek kan in verschillende gradaties en als het met medicatie behandeld is, is het niet dezelfde "ziek" als dat er genoemd wordt in de meest voorkomende bijwerkingen.

Zoals ik eerder schreef:

Avalanche81 schreef:
Het kan een allergische reactie zijn of een bijwerking, ik kan dat zo niet beoordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:59

Avalanche81 schreef:
Mizora schreef:

Zoals ik eerder schreef:

Avalanche81 schreef:

Je weet het vast beter dan de mensen die me hebben onderzocht.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 21:01

Je kan ook iemand op zijn woord geloven (of in ieder geval je zo gedragen binnen dit topic), in plaats van het lijstje van de meest voorkomende bijwerkingen te plaatsen, waarmee je suggereert dat haar klachten gewoon heel normaal zijn en indirect dat het daarmee onzin is dat ze geen vaccinaties meer mag.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 21:01

Wanneer haar arts geeft gezegd dat ze geen volgende prik mag nemen is het klaar. Inmiddels zijn ze bezig met het kijken of er een antistoffen test gebruikt kan worden die ook recht geeft op een QR code dus nergens voor nodig om je druk te maken over een derde prik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 21:03

bigone schreef:
Wanneer haar arts geeft gezegd dat ze geen volgende prik mag nemen is het klaar. Inmiddels zijn ze bezig met het kijken of er een antistoffen test gebruikt kan worden die ook recht geeft op een QR code dus nergens voor nodig om je druk te maken over een derde prik.

Ook zonder dat is het nergens voor nodig je er druk om te maken want het is hier gewoon niet aan de orde een 3e prik.

Avalanche

Re: Sociale uitsluiting collateral damage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 21:05

Dat is het punt dus. Als je volledig gevaccineerd bent mag je gewoon overal in. Dus ik snap het probleem niet.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 21:21

[***] schreef:
Spenk schreef:

Jouw situatie is heel naar, maar moet je nou echt iedere keer dit topic naar je toetrekken?