Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:08

Zo kun je het idd ook draaien.. :roll: En zo laat de jeugd zich vaccineren om de discotheek in te kunnen en weer anderen op vakantie te kunnen. Wáárom is dat zo'n probleem voor je? Wáárom is dat chantage? Wáárom is dat anders dan jouw situatie?

Daarbij quote en reageer jij selectief, want je reageert slechts op 1 zin van mijn post, maar neeee, de ander leest altijd selectief bij jou :r

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:15

Relaxed schreef:
Zo kun je het idd ook draaien.. :roll: En zo laat de jeugd zich vaccineren om de discotheek in te kunnen en weer anderen op vakantie te kunnen. Wáárom is dat zo'n probleem voor je? Wáárom is dat chantage? Wáárom is dat anders dan jouw situatie?

In mijn situatie zou er niets feitelijks veranderd zijn als ik me niet had laten vaccineren. ´Alleen maar´ minder ongerustheid.

Jongeren die zich niet laten vaccineren mogen disco/concert/uni niet in.

Zie je dat verschil écht niet?

Wat die jongeren betreft is het een open vraag of het in hun beste belang is, zelfs of het wel het beste belang van de samenleving is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:19

Nee want beide is onder de door jouw zo gehate dwang, kun je hoog of laag op de berg springen maar zo is het. Probeer gewoon anderen eens niet de maat te nemen en accepteer dat ook jouw vaccinatie voor jouw vriendinnen exact hetzelfde is dan die tiener die vaccineert omdat ze geen zin heeft om te testen bij elke stap .
Laatst bijgewerkt door BigOne op 21-07-21 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:19

Relaxed schreef:
Daarbij quote en reageer jij selectief, want je reageert slechts op 1 zin van mijn post, maar neeee, de ander leest altijd selectief bij jou :r

Zie je wederom het verschil niet?

Ik lees jouw hele post.
Zie geen reden om op de rest te reageren.
Geef daar geen andere, eigen, andere draai aan :)*

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:21

Maar mijn hele leven draait niet om concerten en disco's bezoeken :+ Deze student ( nu niet meer sinds vorige week) heeft meer dan alleen dat.

En ach ik ben als 24 jarige ook gevaccineerd. Wij hebben gewoon een keuze op werk als je niet wil is dat helemaal niet erg. Ik denk dat er nu twee van het hele team zijn die geen vaccinatie willen , en niemand dringt elkaar op. Ik heb zoiets het risico om erger ziek te worden is voor jullie.

En voor mij veranderd er ook niks als ik niet was gegaan. Ik ging nog steeds naar school , kon mijn werk volledig uitvoeren en kon gewoon nog naar mijn paarden en lekker fietsen / sporten buiten.

Ik vindt het wel prima zo , heerlijk wat tijd voor mijzelf gehad zo nu en dag. Thuis studeren? Ach mag van mij bij elke opleiding wel. Ik heb de Drive om mijzelf te motiveren en opdrachten te maken , daar ben ik geen aanwezigheid van een docent van nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:22

Hoe kom je erbij dat ze de disco/concert/uni niet in mogen :? En wat voor die jongeren geldt, geldt voor jou toch ook.. Jij mocht zonder je prik ook geen club in? Komt dat ff mooi uit ;)
In Nederland mogen ze er straks gewoon weer in, alleen zullen ze moeten testen.. Is dat chantage? Vind ik niet.. We zijn één maatschappij en iedereen draagt zijn steentje bij aan deze pandemie. Je hebt immers gewoon de keuze.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:23

bigone schreef:
Er want beide is onder de door jouw zo gehate dwang, kun je hoog of laag op de berg springen maar zo is het.

Mijn hemel. Zien jullie het verschil écht niet??!!

Dat vind ik heel triest.

chanteren = iemand iets afdwingen door ergens mee te dreigen

was geen spráke van hier <3
is wel sprake van door de overheid.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:24

Huertecilla schreef:
bigone schreef:
Er want beide is onder de door jouw zo gehate dwang, kun je hoog of laag op de berg springen maar zo is het.

Dat vind ik heel triest.

Tja, je kunt het nog zo volhouden maar komt echt op hetzelfde neer, jij vaccineert om je vriendinnen tevreden te houden en een ander vaccineert om zichzelf tevreden te houden.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:25

Prima.

Uit liefde <3 <3 voor mijzelf heb ik me laten enten.

0 chantage bij...

Uit liefde <3 <3 voor de discotheken laten jongeren zich enten.
Prima toch.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:26

Relaxed schreef:
Hoe kom je erbij dat ze de disco/concert/uni niet in mogen :? En wat voor die jongeren geldt, geldt voor jou toch ook.. Jij mocht zonder je prik ook geen club in? Komt dat ff mooi uit ;)
In Nederland mogen ze er straks gewoon weer in, alleen zullen ze moeten testen.. Is dat chantage? Vind ik niet.. We zijn één maatschappij en iedereen draagt zijn steentje bij aan deze pandemie. Je hebt immers gewoon de keuze.

Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:26

Huertecilla schreef:
bigone schreef:

Dat vind ik heel triest.

Ik vraag mij alleen wel af waarom jij je zo druk maakt hoe wij er hier mee omgaan? Het maakt mij eigenlijk ook geen zak uit wat er in Spanje gebeurd , als ik mij daar ook nog druk om moet maken dan heb je echt geen leven meer.

Ik voel mij totaal niet gedwongen hier om een vaccinatie , en heb dat ook nooit gehad. Vanuit de overheid niet en ook vanuit mijn werk niet. Ik ben trots dat ik één van de eerste was , en daarmee een stap in de goede richting heb kunnen zetten.

( sorry voor de mensen en de foeiknop :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:28

Nou dan heb je een zwaar leven als je zo snel dwang ervaart, stel je aan zeg :n Al die verkeersregels, zoveel dwang.. Op mijn werk, moet gewoon werken voor mijn geld, jeetje wat een dwangarbeid :') Chantage ook, dat ik eerst moet werken en dan pas mijn geld krijg :roll:

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:29

Relaxed schreef:
Nou dan heb je een zwaar leven als je zo snel dwang ervaart, stel je aan zeg :n Al die verkeersregels, zoveel dwang.. Op mijn werk, moet gewoon werken voor mijn geld, jeetje wat een dwangarbeid :') Chantage ook, dat ik eerst moet werken en dan pas mijn geld krijg :roll:

En wéér geef je er een eigen draai met eigen definities aan.

IK ga nu even de afwas doen en fornuis poetsen. Als berglief van siesta beneden komt is de keuken weer spc & span. Wordt ze blij van.
Vast hantage voor jullie ;)
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 21-07-21 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:31

En jij reageert wéér niet op de inhoud 8)7

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:32

Needje schreef:
ingedebruijn schreef:
Lekker kort door de bocht. Dat kun je niet zomaar voor iedereen bepalen. Fijn dat jij het anders kunt zien maar bagatelliseer iemand anders zijn criteria op levensgeluk niet.

Ik vind het zeker niet kort door de bocht.
Als jij ‘luxe’ nodig hebt om gelukkig te zijn is er imo wel degelijk iets mis. Want zo ga je nooit echt gelukkig worden. Want als je die vakantie gehad hebt ben je weer ongelukkig.
Leer genieten van het hier en nu en wat je wel kan. Mensen zijn alleen maar bezig met dingen die al geweest zijn of nog moeten komen. Geeft alleen maar frustratie. Je leeft nu! Op dit moment. Gister en morgen bestaan niet.

Hoewel ik het eens ben dat je positief moet proberen te blijven en te kijken naar wat je wel kunt, vind ik dit toch wel een beetje flauw om zo te stellen.
Ik ben ook gelukkiger als ik feestjes en vakanties zonder restricties heb om naar uit te kijken hoor. Dat is zo ongeacht de rest van mijn "geluk".

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:41

HC, gezien de laatste berichten over Janssen en mochten ze inderdaad kloppen dan krijg je binnenkort de vraag om je tweede vaccin te halen. Door je partners dan zal je dat doen dus, door de overheid zal je het vertikken.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:43

Is het niet verstandiger bepaalde mensen die niks constructiefs bijdragen aan discussies en bij anderen aan de lopende band irritaties opleveren, gewoon te negeren en niet meer te quoten?

Don’t feed the troll…

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 17:24

Just jab him.... :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 17:56

Relaxed schreef:
Och ik zei het ook voor de gein tegen die vrouw hoor. Moest best lang wachten omdat ik als 1 van de laatsten was en ze nog spuiten klaar moesten maken en had het vaccinatiebewijs al gekregen. Maar ik vond het dus sowieso al geen logische werkwijze, hoezo geef je die papieren al voordat er geprikt is? Is vrij simpel om dat systeem gewoon waterdicht te maken.

Ik vind het ook superonlogisch. Ik kreeg het bewijs echt pas toen ie erin zit, er zat in het prikhokje ook iemand met PC en printer.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 18:00

Jij was ook Gouda toch?

Ik weet niet meer wanneer ik het kreeg, maar het zal wel erna zijn in het hokje als jij dat ook kreeg :') kreeg zoveel papier aan het begin haha

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 18:01

Relaxed schreef:

In mijn omgeving laten mensen zich vaccineren zodat de kans dat ze zelf ernstig ziek worden verkleint en omdat ze zo meewerken aan het weer 'openen' van de maatschappij. Ik ook om die redenen trouwens en denk dat dit voor velen geldt.

@mwm: Gouda inderdaad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 18:03

Tiggs schreef:
Relaxed schreef:

In mijn omgeving laten mensen zich vaccineren zodat de kans dat ze zelf ernstig ziek worden verkleint en omdat ze zo meewerken aan het weer 'openen' van de maatschappij. Ik ook om die redenen trouwens en denk dat dit voor velen geldt.

@mwm: Gouda inderdaad!

Uiteraard ook om die redenen :D

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 18:03

Dus uit <3 voor mezelf en de maatschappij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 18:07

Tiggs schreef:
Dus uit <3 voor mezelf en de maatschappij.

En toch is het cHAnTagE :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 18:08

Vind het overigens ook chantage dat je niet door rood mag rijden omdat je anders een boete krijgt. Halloo.
Of dat je geen bank mag beroven omdat Je aNd3Rs De GevAngEniS iN gaAt. Belachelijk!