Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kairos

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 08:39

Precies, alleen dat moet de regering even inzien denk ik.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 08:55

Dat handhaven door medewerkers werkt niet. Dat was vorige zomer ook een ding.
Los van dat er nu ook weinig handhaving us in het vondelpark.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 08:56

moonsparkle schreef:
En dan is er geen controle of althans bij een terras kan er gezegd worden door het personeel dat mensen niet mogen dansen en zorgen dat ze niet te dicht op elkaar komen.

Alleen is dansen zo leuk, ik zeg hier heel vaak, "een dag niet gedanst is een dag niet geleefd", dus hier wordt elke dag even gedanst en het samen dansen buiten tijdens de dorpsfeesten mis ik zeer. Hopelijk dit jaar weer.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:13

* ziet Pien in de biodanza aflevering van Ik Vertrek voor zich * :=

Ik ben benieuwd wat er nog besloten wordt vandaag door het kabinet.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:15

moonsparkle schreef:
Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat zitten op een terras met veel ruimte tussen de tafels veiliger is dan met z'n alle dansen in het vondelpark. Maar het een sluit het ander niet uit.

Je kan ook stellen dat er in het Vondelpark gehandhaafd moest worden. Hoe zo werd in het voorjaar het park afgesloten (of ingeval bepaalde ingangen) en nu niet.
En ja ik snap dat je mensen ook de mogelijkheid moet geven naar buiten te gaan. Het signaal wat afgegeven wordt is nu best dubbel.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:25

pien_2010 schreef:
moonsparkle schreef:
En dan is er geen controle of althans bij een terras kan er gezegd worden door het personeel dat mensen niet mogen dansen en zorgen dat ze niet te dicht op elkaar komen.

Alleen is dansen zo leuk, ik zeg hier heel vaak, "een dag niet gedanst is een dag niet geleefd", dus hier wordt elke dag even gedanst en het samen dansen buiten tijdens de dorpsfeesten mis ik zeer. Hopelijk dit jaar weer.

Jammer dat je mijn facebooklink dan niet kon openen Pien
Ik werd er spontaan blij van
De echte strikte Corona opvolgers minder :=

Even kijken of ik krantenartikel erover kan terugvinden ,daar staat het filmpje ook in

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:29

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:32

Als door zulke acties de besmettingen oplopen, hebben ze zichzelf en hun sector in de vingers gesneden. :+

Ik begrijp dat mensen er aan toe zijn om weer leuke dingen te kunnen doen, maar mensen lijken geen maat te kunnen houden en gaan helemaal los als ze de kans krijgen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:35

besita schreef:
Hier Pien

Steunactie voor cultuursector mondt uit in dansfeest

https://www.hln.be/binnenland/steunacti ... ~a1c48d56/

Ik vind dit aan de ene kant mooi en aan de andere kant niet.
Voor mij voelt het als straks staat alles stil voor niets, juist omdat de besmettingen dan oplopen.
En wij hebben dat afgelopen weekend op het ijs en vervolgens gezien op school. Ik ben blij met een week vakantie nu.. ook geen garantie met wat ze uitspoken met het lekkere weer maar ik verwacht wel minder drukte.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:40

Ik vind dit 100 x mooier om te zien dan alle demonstraties die er in alle landen zijn geweest met duizenden op elkaar geplakt en alles vernielen en in brand steken ..en die uiteindelijk ook geen besmettingshaarden zijn geworden anders hadden we het zeker in de media vernomen ..nee doe dan maar effe dansen met mm in open lucht

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:44

Besita eens maar het kan dus wel. En ik ben ook heel erg tegen de demonstraties waar er geen afstand wordt gehouden. Zo had ik gehoopt dat het schaatsen niet voor besmettingen zorgde maar dat deed het bij ons op school dus wel. Niet helemaal hoor het was een buiten schaats feestje. Dus het schaatsen op zich natuurlijk niet maar buiten met grote groepen betekend dus niet dat het altijd veilig is want het is toch buiten. En waardoor ook alle kinderen die gewoon op de sloten achter hun huis hadden geschaatst en gewoon tochten hadden geschaatst ook thuis kwamen te zitten.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 23-02-21 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:46

Die mensen staan op afstand van elkaar te dansen, een heel boeltje heeft mondkapjes op..
Ik kan me niet voorstellen dat dit voor extra besmettingen gaat zorgen..
In het begin was ik erg voor de regels en hoe het aangepakt werd, maar ik ga me zo langzaamerhand ook behoorlijk ergeren aan mensen die regelgeil lijken en zelfs nog strengere regels verzinnen dan die er al zijn.. :+

Ik ben benieuwd hoe dat buiten schaatsen dan precies voor die besmetting heeft gezorgd.. Hebben ze dan bij elkaar op schoot gezeten?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:48

Cer schreef:
Die mensen staan op afstand, een heel boeltje heeft mondkapjes op..
Ik kan me niet voorstellen dat dit voor extra besmettingen gaat zorgen..
In het begin was ik erg voor de regels en hoe het aangepakt werd, maar ik ga me zo langzaamerhand ook behoorlijk ergeren aan mensen die regelgeil lijken en zelfs nog strengere regels verzinnen dan die er al zijn.. :+

Ik ben benieuwd hoe dat buiten schaatsen dan precies voor die besmetting heeft gezorgd.. Hebben ze dan bij elkaar op schoot gezeten?

Ze hebben met boxen en bier op het ijs (zoveel mogelijk uit elkaar maar dat vind ik een illusie. 1,5 meter is lang) het gezellig gehad :+
Tel de Britse variant daarbij op en het gaat blijkbaar vlug. Het was dus heel zuur want niemand is bij elkaar over de vloer geweest. Het was echt buiten op de schaatsen.
Collega vertelde het zelfde, ze was uitgenodigd om met een groepje van 6 te schaatsen. 1 was blijkbaar besmettelijk en allemaal Corona. Zij was blij dat ze dus nee had gezegd.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 23-02-21 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:49

Laatst bijgewerkt door Popstra op 23-02-21 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:50

besita schreef:
Ik vind dit 100 x mooier om te zien dan alle demonstraties die er in alle landen zijn geweest met duizenden op elkaar geplakt en alles vernielen en in brand steken ..en die uiteindelijk ook geen besmettingshaarden zijn geworden anders hadden we het zeker in de media vernomen ..nee doe dan maar effe dansen met mm in open lucht

Dat weet je dus niet. Want dit waren over het algemeen geen brave burgers en de meesten jong. Dit lijken me ook geen mensen die braaf gaan testen bij een snotneus dus is er gewoon qua besmettingen niets over te zeggen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:52

Dit waren gewoon mensen zoals jij en ik die lekker even lol hadden buiten.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:53

Popstra schreef:
Dit waren gewoon mensen zoals jij en ik die lekker even lol hadden buiten.

Dat kan wel maar het risico moet je dan dus wel accepteren. Soms gaat het goed en soms niet.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:54

Als je het filmpje van besita helemaal uitkijkt, zijn er andere dansfeesten en samenkomsten waarbij niet voldoende afstand wordt gehouden of mondkapjes worden gedragen. Maar ik ben het op zich met besita eens dat dit een stuk fijner is om naar te kijken dan de rellen van de afgelopen tijd.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:58

Als je op social media de reacties ziet op dit soort filmpjes dan is het overgrote deel het er wel mee eens mensen dit lekker moeten doen. Er zit een enkeling tussen die kwaad reageert dat het not done is
Dat was ook zo met de schaatspret filmpjes.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:01

De huidige corona situatie is natuurlijk nog lang niet stabiel goed, dus verstandig zijn deze 'feestjes' niet. Ik vind daarom ook zeker niet dat mensen dit lekker moeten kunnen doen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:05

Ik zou er zelf ook niet aan mee doen of tussen willen staan maar ik zou ook niet oordelen over wie het wel doen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:06

Popstra schreef:
Als je op social media de reacties ziet op dit soort filmpjes dan is het overgrote deel het er wel mee eens mensen dit lekker moeten doen. Er zit een enkeling tussen die kwaad reageert dat het not done is

Tot het je overkomt. Hier toch wel een aantal reacties dat dit het niet waard was :+
Niet specifiek vanwege het ziek worden maar wel vanwege het het hele gezin thuis zetten

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:09

bigone schreef:
besita schreef:

Dat weet je dus niet. Want dit waren over het algemeen geen brave burgers en de meesten jong. Dit lijken me ook geen mensen die braaf gaan testen bij een snotneus dus is er gewoon qua besmettingen niets over te zeggen.

Toch wel
Brussel heeft afgelopen maanden wekelijks demonstraties en rellen gehad met duizenden schreeuwende jongeren ( en iets ouderen ) en de cijfers zijn in Brussel opmerkelijk laag gebleven ..zo laag dat ik me er vaak over verbaasd heb !

Ik heb echt wel het idee dat er buiten , in open lucht veel meer kan straks

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:12

Het gaat er vooral om of die mensen zich wel laten testen! Dat zegt dus niets over besmettingen, wanneer je niet test loopt het ook niet op. Natuurlijk is het risico buiten minder maar zie het bericht van Lena. Die gingen wel testen en zitten nu binnen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:15

lenaa_tje schreef:
Popstra schreef:

Tot het je overkomt. Hier toch wel een aantal reacties dat dit het niet waard was :+
Niet specifiek vanwege het ziek worden maar wel vanwege het het hele gezin thuis zetten

Maar dat denk ik dus ook. Zal je er een dag later geen knagend gevoel van krijgen of het idd dat wel waard is geweest!?