Nu heb ik een huisarts die eigenlijk altijd stipt is, geen idee hoe ze het voor elkaar krijgt (wel een heul goede assistente ook!), maar heb daar nooit langer dan 5 minuten hoeven wachten en ze heeft me nog nooit het gevoel gegeven dat ze niet of maar half naar me luisterde of me afwimpelde.

Heb een tijdje in een revalidatie achtige kliniek gezeten en daar was de tijd heel stipt. Voor ons als patiënten in elk geval.. Was je een minuut te laat, dan kwam je er gewoon niet meer in. Als een therapeut te laat was, dan moesten we onze mond houden en dankbaar zijn dat ze er was. Daar was ik dus niet zo heel goed in.
Tijdens en na deze tijd ben afhankelijk geweest van zorgtaxi's. Dan is op tijd komen echt een heel gedoe, want ze mogen je een kwartier voor en ná je bestelde tijd op komen halen en de rit mag er 1,5 keer langer over doen dan de routeplanner aangeeft ivm combineren. Afspraken met medici zijn natuurlijk gewoon op een vaste tijd, dus ik heb wat af zitten wachten in de 7 jaar dat ik regelmatig afspraken had. Ik ben daar ook wel wat neurotisch van geworden, merk dat ik nu na 1,5 jaar zonder al dat gedoe weer wat relaxter met het begrip tijd om kan gaan. En dit topic helpt ook wel om alle kanten van te vroeg/te laat/op tijd te zien. Interessant en ook wel verhelderend.
heb wel meerdere vriendinnen die vaak te laat komen, zowel bij afspraken die echt op tijd staan als bij wat meer relaxte afspraken waarbij geen exacte tijd afgesproken is (maar ze dan wel zo laat komen dat het niet meer grappig is). Ik heb daar best moeite mee, ligt ook deels aan mezelf want ook al ben ik gewoon thuis dan zit ik toch niet rustig meer (dat vind ik dan wel weer mijn probleem hoor). Ik hou daarom ook niet van 'rond x uur' afspraken. Verbaas me er ook enorm over hoeveel klanten dat roepen, ik kom wel rond 13 uur, sorry maar ik kan toch niet een hele dag volplannen zo? Als jouw rond 13 uur dan 13:15 wordt maar de klant van rond 14 uur er 13:45 van maakt loopt mijn hele planning in de soep.