Hoe nu verder met een verrasingsbaby.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:30

BaileyMix schreef:
DuoPenotti schreef:
Ik vind het er meer op lijken dat hij wel denkt de vader te zijn en als je dan geen test doet bestaat het niet. Heb je geen verantwoording, hoef je niet te handelen.
Meer zoiets als vrouwen die geen zwangerschapstest doen, al voelen ze zowat de baby schoppen want als je het niet weet is het er niet.

Die 2 (ex en vriend) lijken eigenlijk wel bij elkaar te passen, beide net kleine kinderen die de verantwoording niet nemen. Jammer genoeg is er nu een kind.

Ga inderdaad op je strepen staan, jij wilt zekerheid en dat lijkt me geen rare eis.

Dit, slaat natuurlijk helemaal nergens op. Juist als je denkt niet de vader te zijn wil je die test. Ze nemen echt een loopje met je, TS.

Ja precies, maar hij wil die test niet meer. Dus denkt hij wel de vader te zijn en zonder het zeker te weten denkt hij geen verantwoordelijkheden te hebben.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:32

Napie schreef:
Ik zou zeggen: rennen. Wat een raar verhaal. Een ex die al zeker een maand zwanger was bij het verbreken van een relatie, man onder bewind, medicijnen die hem onvruchtbaar maakte ( welke zijn dat dan) en eerst wel een test en nu niet? Klopt van geen kanten.

Dat gevoel heb ik er ook bij eerlijk gezegd :(

Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe, TS, deze onzekerheid is een situatie die je geen goed doet.

Wat iemand hier ook schrijft, proberen of iemand in de familie- of vriendenkring evt. het geld van de test wil voorstrekken, blijkt dat je vriend de vader is betaalt hij, en blijkt uit de test dat hij dat niet is, betaalt moeder de test.
Laatst bijgewerkt door Sansevieria op 22-02-21 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:36

Goede tijden, slechte tijden is er niks bij.

Als de baby toch niet van hem blijkt, dan speelt zijn ex een heel vies spelletje. Maar jouw vriend is ook wel laks hierin hoor. Je gaat toch niet 5 maanden wachten?

Ik zou hem in zijn sop laten gaarkoken met alle ellende die er speelt. Ga eerst je zooitje maar oplossen, dan zien we wel verder. TS wordt hier gewoon door gekwetst straks. Kan je het een hele leuke vent vinden, maar wat heeft hij je nou te bieden behalve een hel bak ellende en onduidelijkheid?

Als er geen 185 euro beschikbaar is voor zo iets, hoe ga je dan in hemelsnaam voor een kindje zorgen?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:38

Roosch schreef:
Je bent meegaand en flexibel TS, dat zou ik ook zijn tot op zekere hoogte. Maar pas op dat dit niet ten koste gaat van jezelf.

Dit.

TS, ik heb ik een vergelijkbare situatie gezeten. Hij is uiteindelijk naar haar teruggegaan en zij stalkt mij 1,5 jaar later nog steeds op instagram :') . Heb hem gesteund in alles en dat heeft mij uiteindelijk ontzettend veel gekost. Tip van de dag: Bewaak je eigen grenzen. Dit ga je geen 5 maanden volhouden.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:02

DuoPenotti schreef:
Ik vind het er meer op lijken dat hij wel denkt de vader te zijn en als je dan geen test doet bestaat het niet. Heb je geen verantwoording, hoef je niet te handelen.
Meer zoiets als vrouwen die geen zwangerschapstest doen, al voelen ze zowat de baby schoppen want als je het niet weet is het er niet.

Die 2 (ex en vriend) lijken eigenlijk wel bij elkaar te passen, beide net kleine kinderen die de verantwoording niet nemen. Jammer genoeg is er nu een kind.

Ga inderdaad op je strepen staan, jij wilt zekerheid en dat lijkt me geen rare eis.

Dit. Ik zou jullie relatie even 'on hold' zetten zolang er geen test is gedaan. Je gaat toch niet 5 maanden in onzekerheid zitten voor 185 euro? Kan me niet voorstellen dat daar geen ruimte voor is, als dat bewind echt zo vrijwillig is als je vriend beweert.

Hoe dan ook heb ik ontzettend veel medelijden met het kind.

Shaggy09

Re: Hoe nu verder met een verrasingsbaby.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:03

Ik zou het ook voor gezien hebben, geen recept voor een langdurige, harmonieuze relatie.

TS, Om wat voor medicijnen gaat het die je vriend heeft gebruikt?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:19

Gaat het niet een beetje ver om als buitenstaander te gaan vragen wat voor medicijnen hij gebruikt? Ik vind dat er al best veel gedeeld is. Dat gaat ons verder toch niet aan?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:21

nou ik denk niet dat er veel medicijnen zijn waar je echt tijdelijk volledig onvruchtbaar van wordt

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:23

capopjekop schreef:
Gaat het niet een beetje ver om als buitenstaander te gaan vragen wat voor medicijnen hij gebruikt? Ik vind dat er al best veel gedeeld is. Dat gaat ons verder toch niet aan?

Vroeg me meer af of hij ook met TS communiceert hierover want het is zo'n vaag verhaal.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:30

anjali schreef:
Ik zou dan afspreken dat de vriend van ts de test betaalt als hij blijkt de vader te zijn. Als hij niet de vader is,dan moet de moeder van de baby de test betalen en dat geld dan zien te verhalen op degene die wel de vader is.Want dan moet er toch elders een vader rondlopen en dan kan het drama zich daarheen verplaatsen.Wel erg allemaal. En kennelijk wil niemand van de betrokkenen nu even geld voorschieten voor die test om zekerheid te krijgen.

Kom nou, het is toch geen keuring van een paard? :')

Als je kunt ketsen, weet je dat er kinderen van kunnen komen als je bepaalde dingen doet of niet doet.
Neem dan ook de verantwoordelijkheid als het zo misgaat als nu. Hij moet gewoon die test betalen want het is niet dat ZIJ wil weten of hij de vader is.

Als zij maar met een persoon het bed gedeeld heeft dan weet zij zeker dat hij de vader is. Dat geld kan ze dan beter stoppen in luiers of ander babygedoe.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:30

Je hebt (sterke) ontstekingsremmers die gebruikt worden bij reuma/darm- en huid ontstekingen.
De bijwerkingen zijn dat minder 1% van de mannen daar tijdelijk (verminderd)onvruchtbaar door zijn.
Alleen bij chemo is de kans zeer groot dat een man volledig onvruchtbaar wordt.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:51

Lynn_Nikita schreef:
Dat zij niet wil betalen, kan ook komen omdat zij 100% zeker weet dat het zijn kind is en niet gaat betalen omdat hij zekerheid wil
oe dan ook zorgde ik dat er een test kwam als ik hem was, je gaat toch niet maanden in onzekerheid zitten en of een band opbouwen met een kindje wat misschien niet van hem is, of andersom, een kind niet zien of voorzichtig zijn met het contact terwijl het wel zijn kind blijkt te zijn.
Lijkt ij toch dat een bewindvoerder hier niet moeilijk om doet zeker als die geen schulden heeft maar puur om met geld om te gaan geeft

Hier zat ik ook aan te denken dat de ex meer weet dan ze laat weten, zeker ook omdat de ex direct al aan gaf geen geld te willen hebben, vreemd want binnen een paar weken blijkt dat ze een test niet kan betalen, hoe wil je een baby dan opvoeden, van de lucht?
De test is een hele belangrijke factor, ook als blijkt dat zij vol blijft houden dat het van hem ( met de mogelijkheid dat het niet zo is) en er straks een uitkeringsinstantie bij hem aan gaat kloppen om mee te betalen in een uitkering van de moeder. Door nu mee te gaan in haar verhaal en van de eventuele papa kan hele nare verrassingen geven, er kan in een korte tijd veel veranderen. Dus daarom daar waar je zekerheid kunt vinden moet je die pakken. Ben je de vader dan kan je de kleine ook zien zonder een stemmetje in je achterhoofd die je zegt dat het wellicht niet de jouwe is.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 13:02

Sjonge jonge de volwassenen bekvechten en het kind wordt de dupe..

Van alle partijen zeer kinderachtig.

Wees volwassen, denk aan het kind en creëer duidelijkheid! Dat heeft het kleintje toch verdient?

Oh en ik wil me best aansluiten bij de crowd fundings actie..

Maar denk stiekem dat Ts haar vriend vooral graag zijn kop in het zand steekt en daar totaal geen belang bij heeft..
Laatst bijgewerkt door troi op 22-02-21 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 13:06

TS Als er nu ineens iemand hier op de stoep staat die zegt het kind van mijn man te zijn, dan is het eerste wat er komt een vaderschapstest.
Of wij het geld wel of niet hebben, mijn man twijfelt of het wel zijn kind kan zijn enz.
200E is best veel geld, helemaal als je het niet hebt, maar ik zou net zolang rondbellen om het te kunnen lenen (en anders maar bij 4 mensen 50E) om maar die test te kunnen doen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 13:08

Voor zover ik weet moet een baby aangegeven worden bij de burgerlijke stand en vragen ze dan ook wie de vader is.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 13:18

anjali schreef:
Voor zover ik weet moet een baby aangegeven worden bij de burgerlijke stand en vragen ze dan ook wie de vader is.

Dat kan alleen als de vader het kind heeft erkend.
Is er geen vader die het kind heeft erkend zal er geen naam van de vader worden opgenomen.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:15

troi schreef:

Wees volwassen, denk aan het kind en creëer duidelijkheid! Dat heeft het kleintje toch verdient?

Maar denk stiekem dat Ts haar vriend vooral graag zijn kop in het zand steekt en daar totaal geen belang bij heeft..

Ik snap het crowd funding idee niet helemaal. Vriend heeft spaargeld en voldoende inkomen, dus het gaat puur om het principe of ze allebei moeten betalen of zij niets betaalt.
Waarom zou een vreemde dan moeten meebetalen?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:23

pinto_1 schreef:
troi schreef:

Ik snap het crowd funding idee niet helemaal. Vriend heeft spaargeld en voldoende inkomen, dus het gaat puur om het principe of ze allebei moeten betalen of zij niets betaalt.
Waarom zou een vreemde dan moeten meebetalen?

Heel simpel, dit gaat om het kind niet om suffe volwassenen die vooral denken aan hun eigen belang. Als ik het kind iets kan helpen door zo een eigenwijze volwassene over de streep te trekken dan doe ik het graag :)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:32

Om die volwassene te leren dat als je je als kleuter gedraagt de ander wel voor je betaalt.
Hij heeft volgens ts geld genoeg, maar staat onder bewind omdat hij dat zelf wil.
Goed zal wel denk ik dan, maar als dat zo is kan hij makkelijk dat geld van de bewindvoerder krijgen.
Lijkt me belangrijk genoeg daarvoor.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 15:13

troi schreef:
Heel simpel, dit gaat om het kind niet om suffe volwassenen die vooral denken aan hun eigen belang. Als ik het kind iets kan helpen door zo een eigenwijze volwassene over de streep te trekken dan doe ik het graag :)
Ik niet. Vriend van TS was mans genoeg om te kunnen ringsteken. Nu krijgt hij bericht dat hij de hoofdprijs heeft gewonnen en nu is hij niet thuis.

TS, lees onderstaande link eens aandachtig door. Nu de kop in het zand steken laat het probleem niet vanzelf verdwijnen. Het kan er wel voor zorgen dat later de boel een stuk onverkwikkelijker wordt.
https://stellicher.nl/vader-betalen-bij-niet-erkenning

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 15:28

Het is toch te gek voor woorden dat hier gesuggereerd wordt dat TS of Bokt even geld kan ophoesten voor die test? Wordt er dan gelijk voor de komende 18 jaar ingelegd? Want als zo’n test al zoveel gezeik oplevert zullen kleren, schoolreisjes en kerstcadeautjes ook wel lastig worden 8)7

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 17:21

Uhh even voor de duidelijkheid ik vraag volgens mij helemaal niet om geld.
Enigste wat ik wil is gewoon even mijn ei hier kwijt.
Er zijn in mijn kring echt maar 2 mensen die ik erover verteld heb.
En dat is 1 vriendin en mijn moeder.
Het is gewoon fijn de mening te horen en ervaring van mensen die er verder af staan.
Niets meer en niet minder.
Kunnen we het daar aub bij houden

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 17:22

Eens hoor, jij was het niet die daar over begon :j

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 17:27

Klopt, maar ik vind het ook achterlijk dat mensen opperen dat jij dat geld voorschiet TS. Het kind is (waarschijnlijk) van je vriend en zijn ex, dat zijn dus de mensen die die test moeten regelen. Niet jij of iemand anders. Dat bedoelde ik te zeggen, was geen verwijt naar jou toe.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 17:29

Dat is het rotte ook in dit hele verhaal, dat ts het op het bordje krijgt terwijl ze er eigenlijk buiten staat.
Haar vriend moet actie ondernemen, ook naar ts toe, wel zo eerlijk voor haar.