Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 22:47

Ik vind het ook niet fair eigenlijk Shaggy als het dan zo zou gaan dat koper geld terug krijgt...?

Als koper heeft gekocht en je gewoon opstuurt wat er in de omschrijving stond, dan moet je gewoon je geld krijgen vind ik. Jouw schuld toch niet dat die koper niet op komt dagen....

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 23:12

Je krijgt wel uitbetaald, want het pakketje is gearriveerd en als de koper niet binnen bepaalde tijd reageert wordt het bedrag automatisch overgemaakt naar je wallet en krijg je een automatische review. Maar ik ga niet weer naar het depot rijden om dat pakje terug te halen. Kost me weer een halfuur in totaal en ik was blij van het kledingstuk af te zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 23:15

Ah gelukkig! Dus eigenlijk is dan het idee dat je betaald krijgt en ook je pakje terug krijgt?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 23:15

Vanillia schreef:
Nee ze zijn voor mij dan te klein, maar dan ga ik ze gewoon laten liggen bij het afhaalpunt inderdaad. Dankje!

Maar als je ze niet haalt ben je dus je geld kwijt?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 23:18

pmarena schreef:
Ah gelukkig! Dus eigenlijk is dan het idee dat je betaald krijgt en ook je pakje terug krijgt?

In principe wel. Maar ik vind het bij goedkope items alleen maar irritant. Voor die 4 euro.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 23:36

Ja precies.... Maar als je dan ook je geld niet zou krijgen zou het nòg irritanter zijn :=

Maar voor Vanillia lijkt niet ophalen niet de oplossing dan....

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 23:42

Ik zou in dat geval gewoon Vinted contacteren en uitleggen wat de situatie is. Een halve schoenmaat te groot of te klein vind ik meestal nooit zo'n probleem maar dat is persoonlijk natuurlijk.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 07:57

Shaggy09 schreef:
Je krijgt wel uitbetaald, want het pakketje is gearriveerd en als de koper niet binnen bepaalde tijd reageert wordt het bedrag automatisch overgemaakt naar je wallet en krijg je een automatische review. Maar ik ga niet weer naar het depot rijden om dat pakje terug te halen. Kost me weer een halfuur in totaal en ik was blij van het kledingstuk af te zijn.

Dat klopt niet hoor, als koper niet komt opdagen, krijg je je geld niet, enkel als het pakket ingescant wordt voor het aan de koper overhandigd wordt.

Dus komt koper niet opdagen, gaat pakje retour en ga jij het als verkoper weer ophalen en krijg je niets, want je hebt je stuk terug. Koper krijgt dan zijn geld, excl verzending enzo(denk ik toch) terug.

Wat er gebeurd als verkoper het ook niet komt ophalen weet ik niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:20

Ik zou het wel heel oneerlijk vinden als dat zo gaat.... dan ben je voor jan jeweetwel aan het werk gezet door zo'n klootviool die zijn/haar pakje niet komt halen....

Kijk bij webshops gaat het sowieso niet eerlijk wat dat betreft :=

Maar zo bij een stel particulieren moet dat toch anders kunnen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:22

tengeltje11 schreef:
Shaggy09 schreef:

Dat klopt niet hoor, als koper niet komt opdagen, krijg je je geld niet, enkel als het pakket ingescant wordt voor het aan de koper overhandigd wordt.

Dus komt koper niet opdagen, gaat pakje retour en ga jij het als verkoper weer ophalen en krijg je niets, want je hebt je stuk terug. Koper krijgt dan zijn geld, excl verzending enzo(denk ik toch) terug.

Mijn moeder heeft een ketting verkocht die de koper niet op heeft gehaald. Koper was op vakantie dus net pech. Mijn moeder heeft het geld gehad en ketting is ook weer terug. Koper wilde alsnog de ketting dus buiten Vinted om nogmaals verzendkosten betaald, maar goed.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:28

Dan is er ergens toch iets foutgegaan denk ik, want is niet de normale gang van zaken. Hier al 2x iets terug gehad, en dan kreeg ik toch echt het geld niet, enkel pakket terug.

Wel 1 keer gehad dat iemand per ongeluk had bevestigd dat ze het pakket ontvangen had, terwijl het retour aan het komen was, toen dus wel mijn geld gehad, maar het dan ook buiten vinted om geregeld met die dame, want voor haar niet eerlijk en eens de verkoper het geld kreeg, kan vinted het niet meer ongedaan maken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:34

Moraal van het verhaal: het proces is vreemd en onbetrouwbaar, als je je spullen niet afhaalt ben je misschien je geld kwijt.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 11:00

tengeltje11 schreef:
Shaggy09 schreef:

Jawel hoor. Ik heb gewoon mijn geld gekregen. Pakketje is nu volgensmij weggehaald bij het depot, ik heb het niet meer opgehaald.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 11:14

maar dat is wat ik zeg, als je het als verkoper terug gaat ophalen,krijg je je geld dus niet, want je hebt je spul terug....
nooit niet opgehaald, dus geen idee wat er dan gebeurd, blijkbaar krijg je je geld dan wel als verkoper zeg jij.

ik zou het persoonlijk niet durven(alle, voor bv 2 euro wel, maar meestal verkoop ik toch dingen van 10+-20+ euro, en dan zou ik het veel te zonde vinden als iets fout gaat en ik mijn geld niet krijg.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 11:19

Nee dat is niet zo. Ik kreeg mijn geld zodra het pakje was gearriveerd en niet werd opgehaald. Pas één of twee weken later was het teruggestuurd naar mijn depot en kon ik alsnog het pakketje ophalen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 11:26

Op het Vinted forum staat dat hier veel gedoe mee is. Wil je het zekere voor het onzekere dan haal je dat pakket gewoon op. Klaar.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 11:30

@Shaggy, dan is er toch echt iets foutgelopen, want je krijgt altijd je geld pas als het pakje wordt opgehaald, dus dan denk ik dat de koper per ongeluk ergens gemarkeerd heeft dat ze het pakje ontvangen had(heb ik ooit een keer een verkeerd pakje als ontvangen gemarkeerd....dus kan effectief wel gebeuren)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 13:42

Ik heb het ook 1x gehad.
Koper haalde pakje niet op.
Na het verstrijken van tijd heb ik wel mijn geld gekregen.

Pakje kwam terug mijn kant op.. en was kapot gegaan tijdens de reis en kon ik zo in de prullenbak gooien.

Koper reageerde amper op berichten van mijn kant, en was binnen Nederland

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 13:49

Maar alle.... hier dus nog nooit mijn geld gehad als iemand het niet ophaalt....
Is dat lang geleden van jullie?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 14:05

Humm wat ik trouwens wel tricky vind.... ik heb dan wel een bundelkorting aan staan maar ik zet dingen er in principe gewoon op voor de prijs die ik wil hebben. Nu vroeg iemand verzendkosten aan voor 3 dingen die ik er samen voor 48 euro op had staan.

Door het kopen in een bundel werd dat al iets van 43-44 euro. En koper vroeg of het voor 40 euro mocht. Ik zie dan bovenaan staan dat het een bundel is voor zo'n 43-44 euro en dan denk je nou die paar euro dat kan dan wel hoor. Maar stiekem is het dus 8 euro die je korting geeft, 2x zoveel dan het lijkt, dat had ik eigenlijk niet gewild. Wel sneaky dat ze die bundelprijs er boven zetten en niet ook de echte vraagprijs.

Het is geen ramp maar wel beter opletten dus volgende keer :j

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 14:08

tengeltje11 schreef:
Maar alle.... hier dus nog nooit mijn geld gehad als iemand het niet ophaalt....
Is dat lang geleden van jullie?

Nee was vorige week.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 22:17

Nou wel apart die verschillende ervaringen... hopelijk komt het toch nog goed met dat pakje :)

Ik heb ook wat..... een heel aantal wolletjes er op gezet. Dat is altijd gekkenhuis want daar zitten altijd allerlei mensen op te azen := Maarja dan zie je dus een postvak vol met mensen die een bundel aanvragen waarbij ik dan aan moet geven wat de pakketgrootte wordt. En als er dan een artikel verkocht wordt, dan kunnen die bundels niet meer en krijg je allerlei berichtjes van mensen die balen dat hun bundel niet meer compleet is, en dat gebeurt soms meerdere keren weer met een aangepaste bundel dat er dan weer iets verkocht wordt.... -O-

Heel gedoe. Dat is wel onhandig hoor, dat mensen dus niet meteen een bundel kunnen kopen en dan later de verzendkosten betalen ofzo. Nu is er iemand die zo diverse artikelen zag verdwijnen en toen toch maar er voor gekozen heeft om een aantal artikelen los te bestellen. Zodat ze in ieder geval voor haar zouden zijn.

Maarja dan is het natuurlijk niet de bedoeling om meerdere keren verzendkosten + Vintedkosten te betalen en ze wil ook wel graag die bundelkorting die er automatisch af gaat bij meerdere artikelen, die heeft ze zo natuurlijk ook niet.

Maar hoe krijgen we dit nu het beste voor elkaar? Zij heeft Vinted een berichtje gestuurd maar ik betwijfel of die het vlotjes of überhaupt aan willen passen?

Moet ik dan haar bestellingen annuleren, die artikelen offline halen en speciaal voor haar een nieuw pakket er van maken, voor de juiste prijs? Krijg ik daar dan geen gezeur mee vanwege dat annuleren...? Het extra gedoe daar heb ik natuurlijk eigenlijk ook helemaal geen zin in -O-

Kan dit nou niet anders....?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 22:47

Ik doe dat anders:

Stel.. zij wil 5 artikelen.. 4 daarvan verwijder je van vinted.
Je stuurt haar een bericht met: overeengekomen
Artikel 1
2
3 enz.

Je stuurt haar een bod daarvan.. zij accepteer en klaar ben je. :D

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 10:28

Ik meld mezelf hier ook. Heb net mijn eerste artikelen te koop gezet.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 10:35

L_iek schreef:
Ik meld mezelf hier ook. Heb net mijn eerste artikelen te koop gezet.

linkje?