Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
lenaa_tje schreef:Blue_Eyes schreef:Bij de buren, bij je ouders, bij vrienden, even op kantoor, noem maar op. Denken in oplossingen ipv in problemen. Er is altijd wel iemand in de buurt die wél even wat kan printen.
En het is de bedoeling dat je die op zoekt? Nee dus. Het hele idee hiervan is beperken van sociaal contact
Verder ken ik dus echt letterlijk niemand met een printer. Ik zou het dus totaal achterlijk vinden als de telefoon niet geaccepteerd zou worden. Je mag (moet in veel gevallen, contant geld kan allemaal niet ) betalen met je telefoon maar een verklaring tonen niet? Heel bijzonder. Dat heeft niet eens meer met handhaven te maken. Ik zie echt geen verschil tussen een papiertje wat ik uitprint of m’n telefoon.

Marije_1997 schreef:Maatje van me is meegenomen naar het bureau vanwege het tonen van de verklaring digitaal (dus digitaal ingevuld) blijkbaar mag dan niet.
Wss vandaag dus hier wel staande houding
Begin het idee te krijgen dat ze heel flauw aan het doen zijn.
Neonlight schreef:Marije_1997 schreef:Maatje van me is meegenomen naar het bureau vanwege het tonen van de verklaring digitaal (dus digitaal ingevuld) blijkbaar mag dan niet.
Wss vandaag dus hier wel staande houding
Begin het idee te krijgen dat ze heel flauw aan het doen zijn.
Ging dus over deze post, geen idee of dit geval in de krant heeft gestaan. Maar zij had het niet over een bekeuring maar dat kan niet met het beleid van wanneer bekeuren en wanneer staande houden.
Rennie89 schreef:Kan mij niet voorstellen dat het puur gaat enkel km een digitale verklaring, want er staat zelf op dat je dit digitaal mag laten zien... zal echt meer gebeurt moeten zijn, zeker met als gevolg van inbeslagname van auto.
Rennie89 schreef:Kan mij niet voorstellen dat het puur gaat enkel km een digitale verklaring, want er staat zelf op dat je dit digitaal mag laten zien... zal echt meer gebeurt moeten zijn, zeker met als gevolg van inbeslagname van auto.
Marije_1997 schreef:Neonlight schreef:
Ging dus over deze post, geen idee of dit geval in de krant heeft gestaan. Maar zij had het niet over een bekeuring maar dat kan niet met het beleid van wanneer bekeuren en wanneer staande houden.
Hij is meegenomen naar het bureau. Omdat ie z'n bek opentrekt en wel weet wat wel en niet mag. Hij toonde alles netjes op de telefoon, wat mag. Volgens de agenten mag dat niet. Dus moest ie mee. Hele discussie geweest etc. Mocht ie terug naar z'n auto is ie daar weer opgepakt + beslag gelegd op de auto. Ik weet alle fijne details niet. Is vast wat gebeurt, maar dat alles om een verklaring die getoond word zoals mag op de telefoon?
Dus ja beter om gedoe te voorkomen alles op papier bij je hebben, eventueel een kopie zodat je die kunt meegeven aan ze mochten ze dat willen om et te checken.
bigone schreef:Rennie89 schreef:Kan mij niet voorstellen dat het puur gaat enkel km een digitale verklaring, want er staat zelf op dat je dit digitaal mag laten zien... zal echt meer gebeurt moeten zijn, zeker met als gevolg van inbeslagname van auto.
Voor de overtreding van de avondklok had hij simpelweg een boete van 95 euro gekregen, misschien zijn bek iets te ver opengetrokken en auto in beslag ?? Dan heb je wel wat meer op je kerfstok buiten het overtreden van de avondklok .
) Maddy_Paola schreef:Moest eerder vanavond even wat uit de auto pakken, na 9 uur dat wel. Wat een stilte op straat, zo raar maar ook wel lekker
(Maar toch wel beetje bijzonder dat dit mocht omdat auto op onze eigen oprit staat oftewel eigen terrein nog is en paar meter verder als ie aan de straat had gestaan was ik illegaal bezig)

Barbet schreef:Wat ik las kreeg diegene een bekeuring omdat die alleen een werkgeversverklaring mee had, maar je moet daarbij ook een eigen verklaring mee hebben.
Maar aankomende dinsdag is er weer een persconferentie, dan horen we hopelijk of de avondklok er vanaf 8 februari afgaat.
Ik neem aan van wel aangezien de besmettingen wel steeds lager worden.
Ibbel schreef:Je hoeft natuurlijk helemaal geen honderden kilometers te rijden om bij je ouders, je werkgever of wie dan ook te gaan printen. Je mailt wat je geprint wilt hebben, en hé, degene die jouw printje gemaakt heeft schuift dat in een envelop, plakt er een postzegel op en loopt even naar de brievenbus.
Voor 40 ct reiskosten (= de postzegel, of wat kosten die dingen tegenwoordig) komt de postbode jouw printje aan huis bezorgen. Duurt een dagje, maar als je op en neer moet rijden ben je meer geld kwijt en ook een hoop tijd.