Staleigenaar is al een peer keer erop uit getrokken met de sjofel om ze weer los te krijgen. Tja, er staat niet voor niets dat het tussen november en maart alleen toegankelijk is voor bestemmingsverkeer.. Een deel van een pad is nu zelfs helemaal afgezet omdat dat zo gruwelijk aan gort is gereden. Wat bellende fietsers betreft.. Ik heb liever dat ze even bellen dan dat ze heel stilletjes achterop komen fietsen en dan keihard langs je knallen. Meestal heb ik ze wel in de gaten, maar er zit elke rit wel weer een sluipfietser bij die er ineens is. En dan schrikt je paard, en dan fietsen ze alsnog gewoon keihard door. Man man man. Gelukkig is de 3,5-jarige goed verkeersmak, maar irritant is het wel.

(ze bleven stokstijf staan, ogen op stokjes en schuifelend zijn we er voorbij geraakt). Pas als we ruim 50m verder waren hebben ze hun machines weer gestart om verder te rijden. ook de paar auto's die we tegengekomen zijn onderweg, allemaal netjes rustig kruisen of ons voorbij gaan.
Ik zou juist blij zijn als mensen bellen en dan wachten tot ik aan de kant ben. Hier schieten ze vaak juist zonder te bellen bijna tegen ons aan. Men snapt niet hoe gevaarlijk dat kan zijn, dus ik heb veel liever te voorzichtige mensen en zal altijd uit mezelf aan de kant gaan om ruimte te maken. Tuurlijk wel eens vervelend, maar idd voor jezelf leuk houden en mensen weten vaak niet beter.
Ging verder goed hoor, maar ik heb wel even uitgelegd dat als je heel stil heel hard aangefietst komt, het paard daarvan kan schrikken. En dat je dan dus zomaar 700 kilo over je heen kun krijgen. Denk dat ze in het vervolg zal bellen