Nou ja dat ga ik niet doen, want tis wel handig als je visite hebt je een parkeerplek op de binnenplaats hebt en je bezoek geen betaald parkeren aan doet
Nou ja dat ga ik niet doen, want tis wel handig als je visite hebt je een parkeerplek op de binnenplaats hebt en je bezoek geen betaald parkeren aan doet
Vriendin van mij had ik een parkeerplek maar die heeft ze verhuurd. Jammer dan voor het bezoek
chanicha
Geplaatst: 16-11-21 22:27
Maureen heb je het naar je zin in je nieuwe paleisje?
Mijn beloofde update met foto's laat nog even op zich wachten! Heb de meeste meubels binnen maar wil het even allemaal in elkaar gezet hebben
Maar de verhuizing is soepel verlopen. Zaterdag mijn eigen spullen van mijn studentenkamer naar het nieuwe huis gebracht. Daar waren we rond 2 uur mee klaar. Daarna nog naar de IKEA geweest om een bestelling op te halen en mijn bank. Die hebben we 's avonds in elkaar gezet.
Ik heb een aantal muren in mijn huis die best een likje verf mogen gebruiken. Maar ik ga dit denk ik stap voor stap doen. De 3 muren die vol gaatjes zitten gaan voor nu maar even als 'industriële look' door het leven .
Zondag ben ik met een vriendin naar de IKEA geweest voor alle kleine dingentjes. Moest zo ongeveer alles hebben dus we zijn met 2 karren op pad geweest Daarna nog doorgereden naar de Karwei en daar wat spullen gekocht om de gordijen op te hangen, peertjes voor lampen en een mooie tafellamp.
Nu is het nog wachten op mijn matras. Een heerlijk Emmamatras Deze komt als het goed is morgen of overmorgen binnen. Ik slaap daarom nog niet in mijn nieuwe huisje.
Ik werk wel volledig thuis maar dat was nog wel even een probleem. Gister kwamen ze eindelijk mijn internet installeren. Helaas was de monteur na 5 minuten weg omdat er iets met mijn glasvezelkastje aan de hand was. Hij had beloofd dat er na 3 uur een monteur zou komen om het te fixen maar die was niet op komen dagen Gisteravond maar gebeld en nu heb ik gelukkig een voucher gekregen (zit bij T-mobile) waardoor ik 7 dagen lang unlimited mb's kan gebruiken zonder dat het van mijn eigen MB's afgaat. Dat vond ik wel fijn. Dan kan ik gewoon mijn vergaderingen bijwonen en werken. Nu komt de monteur morgen dus ik hoop dat het dan wel gewoon gefixt is
Verder voel ik me al op mijn plekje Zo heerlijk dat ik nu ook mensen kan uitnodigen. De buurt is ook heerlijk rustig. Moet echt wennen dat mensen hallo tegen je zeggen en ik had net mn eerste collecte alweer voor de deur staan
Ja! Zodra het af is, denk begin december ( moet nog onderdelen van mijn pax kast krijgen) ben je welkom! Eerder ook, maar dan zit je nog een beetje in een kartonput
Ik zit nu weer op de site te kijken en ze hebben blijkbaar nieuwe huurwoningen gemaakt in een oude boerderij. Staan een aantal woningen daarvan op de site en ik sta voor allemaal 1e of 2e. Het is wel 3 kamers maar qua oppervlakte is het kleiner dan waar ik nu zit. En er is alleen een kleine tuin voor. Wel dus allemaal nieuw en met zonnepanelen.
Indeling
Oppervlakte 38,55 m² Aantal kamers (incl. woonkamer) 3 (2 Slaapkamers) Woonkamer 18,8 m² Slaapkamer 8,9 m² Slaapkamer 5,83 m² Keuken 8,94 m² Badkamer 4,6 m² Berging 5,3 m² Zolder 5,02 m²
Maar de huur daarvan zit op €633,25. Geen idee of ik huursubsidie kan krijgen, ik heb per 1 jan weer een baan voor 40 uur. Edit: gebaseerd op mijn nieuwe loon ga ik geen huurtoeslag krijgen.
Er zijn voordelen en nadelen. Voordeel, ik ben van mij gestoorde bovenbuurvrouw af. En er zijn zonnepanelen dus misschien minder kosten daar. Nadelen, het is verder van stal (werk is even ver), meer huur en een kleinere tuin. (kunnen mijn katten daar wel in?)
Ik neig nu gewoon naar hier blijven en eerst een jaar gaan werken en dan nog eens kijken...
En zo te lezen heb je ook geen gas? Dan vind ik dat echt een mooie deal.... Misschien iets meer betalen maar je gaat er qua woonplezier mooi op vooruit.
Ik vind het met name aan de kleine kant voor een driekamerwoning voor dat bedrag, ondanks de zonnepanelen. Zit er een EPV bij en zo ja, zit dat al in bij die € 633 in of komt dat er nog bovenop?
Tis wel een ding idd, het dubbele betalen voor minder ruimte en kleinere tuin. (al zou ik blij zijn met elke tuin, maar ik heb een balkon dus dat is logisch)
Dus je kan ook gaan kijken (?) en dan nagaan of het genoeg is, een bovenbuurvrouw wat botst met jou, doet ook veel natuurlijk. Of het een huur die dubbel zo hoog is, waard is dat kan je natuurlijk alleen zelf bepalen. Een energie zuinige woning is ook wel een voordeel.