Echte liefde, bestaat dat nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 19:52

...en zo zijn we van sexclusieve liefde tot sexclusieve prostitutie geraakt _O- _O-

Hierbij mgen we niet vergeten trowens dat het huwelijk van oorsprong HELEMAAL NÍETS met liefde van doen heeft; het een wettelijke overeenkomst mbt materiële belangen betrof.

Dat dít weer inhield dat zekerheid nodig was over vaderschap = opsluiting -, besnijding - of (in onze culuur) psychologische castratie van de sexuele beleving van de vrouw.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 02-11-20 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 19:52

Nou ik ken een aantal voorbeelden van hele rijke mensen waarbij de vrouw toch echt weg ging toen de man vreemd ging. En dat waren allemaal vrouwen die van hun leven nog geen dag gewerkt hadden. En waarvan de man miljoenen bezit. Een van die vrouwen was zelfs al vanaf haar 14e bij haar ex-man. Scheelt dat ze een omhooggevallen kreng was trouwens, snapte hem wel. Hoewel het zelf ook echt een rotvent is. Hij heeft nu een 25 jaar jonger exemplaar trouwens. :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 19:56

Uiteraard is daar geen universele waarheid in, dat lijkt me helder. Een ieder maakt zo zijn eigen afwegingen.
Ik heb ook een kollega waarbij de man nagenoeg de hele dag lego zit te bouwen (nee geen kinderen) en geen inkomen heeft en zij de buit binnensleept.
Een andere collega heeft net met haar man stuivertje gewisseld, eerst heeft hij een aantal jaar FT gewerkt en zij bij de kinderen, nu andersom is hij thuis en werkt zij FT.

Wat het meest belangrijk is, is om jezelf regelmatig de vraag te stellen: ben ik gelukkig met mijn leven

Urbanus

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 19:57

Zo doen wij het ook, ongeveer. Hij werkt hard nu van promotie naar promotie, extra studie erbij zodat hij straks minder kan werken als ik werk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 19:59

MarlindeRooz schreef:
Nou ik ken een aantal voorbeelden van hele rijke mensen waarbij de vrouw toch echt weg ging toen de man vreemd ging. En dat waren allemaal vrouwen die van hun leven nog geen dag gewerkt hadden. En waarvan de man miljoenen bezit. Een van die vrouwen was zelfs al vanaf haar 14e bij haar ex-man. Scheelt dat ze een omhooggevallen kreng was trouwens, snapte hem wel. Hoewel het zelf ook echt een rotvent is. Hij heeft nu een 25 jaar jonger exemplaar trouwens. :')

Dus geef je nu van beide kanten voorbeelden? ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:01

Nee dit was 1 voorbeeld. Twee andere mannen gingen er met hun secretaresse vandoor. En het andere voorbeeld ging de vrouw heel vaak vreemd terwijl de man dik geld verdiende. Ik kom uit een dorp daar is ongemerkt vreemdgaan niet zo makkelijk. :P

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:06

MarlindeRooz schreef:
Nee dit was 1 voorbeeld.

De rotvent heeft nu een 25 jaar jongere.... euhhh. Ok uit liefde kán ;)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:54

Zo kent iedereen wel wat van dat soort verhalen, een dame die tijdens een vakantie met vriendinnen haar trouwring af doet bijvoorbeeld. Gewoon even ontkennen dat je een partner thuis hebt zitten, heel bijzonder.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:58

Ik heb altijd tegen mijn dochters gezegd dat ze moeten zorgen dat ze zichzelf in de spiegel aan kunnen kijken.
Ik vind het min om je, misschien wel jarenlange, partner in de maling te nemen!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 21:08

Jis_ schreef:
Zo kent iedereen wel wat van dat soort verhalen, een dame die tijdens een vakantie met vriendinnen haar trouwring af doet bijvoorbeeld. Gewoon even ontkennen dat je een partner thuis hebt zitten, heel bijzonder.

Niets mis mee als dat de afspraak thuis is. Bewijs van echte liefde; compersie.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 21:16

MarcoBorsato schreef:
Zo doen wij het ook, ongeveer. Hij werkt hard nu van promotie naar promotie, extra studie erbij zodat hij straks minder kan werken als ik werk.

Klinkt als een plan :)

Wij zijn oude ouders, dus dat deel met carriere hadden we al aardig op de rit. We hebben wel beide resoluut de wetenschap vaarwel gezegd.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 02-11-20 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

present

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 21:17

justdiesel schreef:
MarlindeRooz schreef:
Dan zal ik maar niet vertellen wat voor gemene eerste gedachte ik had toen ik hem zag. _O-

Ik vond die van mij maar een eikel...

Maar hoe werkt dat dan? Ik wil het begrijpen, maar ik kan me er echt niets bij voorstellen. Die keren dat ik gelijk zo'n uitgesproken gevoel bij iemand heb durf ik daar wel op te vertrouwen. Dit doet me denken aan wat je zo vaak hoort dat vrouwen vallen op 'foute mannen'. Kan iemand mij dat uitleggen? Ik snap daar helemaal niets van.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 21:23

Weer een nieuw account?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 21:24

Suzanne F. schreef:
Weer een nieuw account?

_O- hoeveel zijn het er nu?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 21:29

Huertecilla schreef:
Jis_ schreef:

Niets mis mee als dat de afspraak thuis is. Bewijs van echte liefde; compersie.

Zeker als dat de afspraak is maar dan hoef je die ring toch niet af te doen?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 21:32

Jis_ schreef:
Zeker als dat de afspraak is maar dan hoef je die ring toch niet af te doen?

Klopt, hoéft niet; recreatieve sex is zeker mogelijk met een trouwring om, doorgaans makkelijker zonder.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 21:34

MarcoBorsato schreef:
Suzanne F. schreef:
Weer een nieuw account?

_O- hoeveel zijn het er nu?

Ben de tel kwijt

present

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 21:39

Wolfwomen schreef:
Open communiceren doe ik juist graag in een relatie. Ook in vriendschapsrelaties trouwens. Er is niks ongemakkelijker dan een vriendin die zegt dat ze je jurk mooi vind terwijl ze die in feite afschuwelijk vind.

Dat noem ik gewoon liegen en dat is verkeerd, maar niet ongemakkelijk. Tot het uitkomt natuurlijk, dán is het ongemakkelijk. Openheid is vaak pas echt ongemakkelijk en gaat in mijn ogen een stuk verder dan niet liegen. Ik vind dat soms best ingewikkeld. Het vergt een bepaalde mate van volwassenheid en mentale weerbaarheid aan beide zijden. Tegen mijn man bijvoorbeeld ben ik wel eerlijk, maar niet altijd zo open als ik wel zou willen zijn. Dan zouden we geen gesprek meer hebben.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 21:42

present schreef:
Wolfwomen schreef:
Open communiceren doe ik juist graag in een relatie. Ook in vriendschapsrelaties trouwens. Er is niks ongemakkelijker dan een vriendin die zegt dat ze je jurk mooi vind terwijl ze die in feite afschuwelijk vind.

Dat noem ik gewoon liegen en dat is verkeerd, maar niet ongemakkelijk. Tot het uitkomt natuurlijk, dán is het ongemakkelijk. Openheid is vaak pas echt ongemakkelijk en gaat in mijn ogen een stuk verder dan niet liegen. Ik vind dat soms best ingewikkeld. Het vergt een bepaalde mate van volwassenheid en mentale weerbaarheid aan beide zijden. Tegen mijn man bijvoorbeeld ben ik wel eerlijk, maar niet altijd zo open als ik wel zou willen zijn. Dan zouden we geen gesprek meer hebben.

Ik ben in mijn tienerjaren eens vreemd gegaan, en ik vond het erover liegen, of het eigenlijk niet zeggen veel erger dan het uiteindelijk vertellen. En ik vond het gewoon echt helemaal niet tof van mezelf. Ik weet van mezelf dat ik het nooit meer zal doen, omdat ik ook de ander die pijn nit meer aan wil doen.

present

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 21:52

Earth schreef:
present schreef:

Ik ben in mijn tienerjaren eens vreemd gegaan, en ik vond het erover liegen, of het eigenlijk niet zeggen veel erger dan het uiteindelijk vertellen. En ik vond het gewoon echt helemaal niet tof van mezelf. Ik weet van mezelf dat ik het nooit meer zal doen, omdat ik ook de ander die pijn nit meer aan wil doen.

Goed dat je het uiteindelijk toch verteld hebt en dat je ervan hebt geleerd. Bedrogen worden is ontzettend pijnlijk, maar de waarheid is ook niet altijd alles. Mijn man weet bijvoorbeeld dat ik verliefd ben op een ander, maar hij weet niet precies wat dat voor mij betekent. Ik zou hem dat gerust willen vertellen, maar hij wil dat niet weten en dat kan ik hem niet kwalijk nemen.

present

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 22:16

M_D_H schreef:
Ik weet niet of het door de liefde komt...
Maar mijn vriend maakt van mij wel een beter persoon.
Ik ben gegroeid naar een niveau wat ik zonder hem nooit gehaald had en vice versa

Dat vind ik prachtig!

Sizzle schreef:
Ik geloof ook niet dat ik extrovert genoeg ben voor een liefde op het eerste gezicht. Bij mij moet alles eerst van alle kanten bekeken en overwogen worden voordat ik iemand een kijkje in mijn ziel geef _O-

Bij liefde op het eerste gezicht ben je weerloos, introvert of niet. Zo zie ik dat tenminste.

Suzanne F. schreef:
Weer een nieuw account?

Heb ik een gevoelige snaar bij je geraakt? Ongemak veroorzaakt? Ik hoop dat je er je voordeel mee doet. :)

Wolfwomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-20 22:16

Goed dat je ervan geleerd hebt Earth. Mooi uitgelegd ook. Ik snap je helemaal.

Zelf heb ik ooit een x in een relatie de gedachte gehad vreemd te willen gaan.Hier schrok ik zo van dat ik ben na gaan denken wat hierachter zou kunnen zitten. Het antwoord hierop heeft mij doen beslissen de relatie te beëindigen. Dat wat ik miste was geen tijdelijke zaak waar je overeen kunt komen. Zodoende heb ik niemand onnodig gekwetst op dat moment en ben ik trouw gebleven aan hoe ik wil zijn in een relatie voor mijn lief.

Wolfwomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-20 22:18

present schreef:
M_D_H schreef:
Ik weet niet of het door de liefde komt...
Maar mijn vriend maakt van mij wel een beter persoon.
Ik ben gegroeid naar een niveau wat ik zonder hem nooit gehaald had en vice versa

Dat vind ik prachtig!

Sizzle schreef:
Ik geloof ook niet dat ik extrovert genoeg ben voor een liefde op het eerste gezicht. Bij mij moet alles eerst van alle kanten bekeken en overwogen worden voordat ik iemand een kijkje in mijn ziel geef _O-

Bij liefde op het eerste gezicht ben je weerloos, introvert of niet. Zo zie ik dat tenminste.

Suzanne F. schreef:
Weer een nieuw account?

Heb ik een gevoelige snaar bij je geraakt? Ongemak veroorzaakt? Ik hoop dat je er je voordeel mee doet. :)

Wel knap v die persoon met meerdere accounts _O-

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 22:22

Zou kunnen Present, dat het je overkomt, maar tot nu toe heb ik nog nooit knikkende knieen van iemand gekregen op de eerste (of 2e) blik. Ik was ook tot mijn 26e hardnekkig vrijgezel.
Tot nu toe was mijn huidige man de enige waar het fonkte en daar hebben we 5 jaar lang, 50/60 uur per week in dezelfde ruimte voor doorgebracht tot het zo ver was dat ik dat in zag. Het fonkje werkt nog steeds :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 22:26

Sizzle schreef:
Zou kunnen Present, dat het je overkomt, maar tot nu toe heb ik nog nooit knikkende knieen van iemand gekregen op de eerste (of 2e) blik. Ik was ook tot mijn 26e hardnekkig vrijgezel.
Tot nu toe was mijn huidige man de enige waar het fonkte en daar hebben we 5 jaar lang, 50/60 uur per week in dezelfde ruimte voor doorgebracht tot het zo ver was dat ik dat in zag. Het fonkje werkt nog steeds :j

Op Lowlands <3

Oh ik had echt wel knikkende knieën bij mijn partner. Nog steeds af en toe :=