Frustratie als winkelmedewerker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Frustratie als winkelmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 16:34

Mag jij mensen weigeren?

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 18:29

Het is ook een beetje hoe je het brengt, ik zie het niet als mijn taak om de mensen in de winkel als een kudde schapen te beheren. We zeggen bij de deur dat we het fijn vinden als je een mondkapje draagt, vaak hoeft dat niet meer want veel mensen dragen hem al.

Sommige mensen willen dan een hele discussie aangaan of ze draaien zich direct beledigd om om weg te gaan, terwijl ze gewoon mogen shoppen zonder, ik moet mensen er alleen aan herinneren. :')

Ik heb geen behoefte aan een discussie erover dus mensen mogen hun complot theorien lekker ergens anders ventileren, daar heb ik helemaal geen tijd voor. Schiet je ook niks mee op want ik heb weinig te zeggen over de regels in de winkel.

Wat ik trouwens vervelender vind, is dat zo veel mensen zo weinig empathie hebben voor winkelmedewerkers en in deze tijden nog meer moeite lijken te doen om ons leven zo moeilijk mogelijk te maken. Alle producten oppakken en ergens anders neerpleuren, alle kleding op de grond gooien, 30 stuks kleding passen en die zonder hangers en binnenstebuiten op een bult bij me deponeren, alle schoenen in alle maten passen en die terugzetten waar ze niet horen of op de grond laten liggen, mandjes overal in de winkel laten staan, etenswaren en drinken overal achterlaten en ga zo maar door.

Wat ze zich niet realiseren is dat we minder medewerkers op de vloer hebben omdat er iemand service bij de deur levert en iemand continu de hele winkel aan het schoonmaken is. En daarbij zijn we sommige dagen met veel minder omdat een aantal mensen thuis op een test aan het wachten is. We hebben nogal veel studenten.

Oh en dan zijn er ook nog de extreem panische mensen die zelf nog graag het mandje schoon willen maken omdat ze je schoonmaakkunsten niet vertrouwen en dan handgel over alle mandjes gaan sprayen waardoor alles extra ranzig wordt. :') Of ze jatten zonder het te vragen handschoenen, handgel, doekjes en andere dingen van je werkstation als je 3 seconden aan het praten bent met een klant. Vreemd genoeg vinden die mensen het meestal geen probleem om vervolgens alle producten in de winkel uitgebreid aan te raken en open te maken. :+

Top tip trouwens: we zijn gewoon mensen en je kunt met ons praten. Als het je niet duidelijk is wat er moet gebeuren bij de deur kun je gewoon iemand aanspreken, ik bijt in ieder geval niet. We zijn er om jou te helpen (en ook om alle zooi die mensen achterlaten weer op te ruimen maar dat terzijde) dus je hoeft ons niet te negeren of bang te zijn vragen te stellen. :(:) Ik vind het echt fijn als mensen gewoon tegen me praten alsof ik een intelligent levend wezen ben en door alle verschillende regels bij winkels begrijp ik het volledig als het je niet duidelijk is wat de bedoeling is.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:18

Een vrouw die tegen mij gaat zeggen dat ze in de winkel gaat plassen als ze niet naar de wc mag, is ook super leuk.

Mijn oren klapperen als n malle :')

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:03

maralyn schreef:
Een vrouw die tegen mij gaat zeggen dat ze in de winkel gaat plassen als ze niet naar de wc mag, is ook super leuk.

Ik had echt gezegd, veel succes ermee :')

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:11

maralyn schreef:

Die had ik veel succes gewenst, en was alvast een sopje voor haar gaan maken. Kan ze t zelf schoonmaken

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:11

maralyn schreef:

Wat :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:13

Maar met horeca dicht zijn ook veel openbare toiletten dicht natuurlijk. Nou ja openbaar... Meestal is het 50 cent betalen of iets consumeren, maar die optie is nu hoe dan ook weg.

Veel opticiens werken bij ons uitsluitend nog op afspraak en max. 2 personen/bezoek.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:18

Maar als je niet de deur uit gaat zolang dit niet noodzakelijk is hoef je toch ook niet vaak buitenshuis te plassen?

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:21

Hele bijzondere reactie van deze dame :+ , maar van mij mogen winkels ook wel toiletbezoek aanbieden. Weet niet of het toilet nu vanwege corona niet bezocht mag worden, dat is idd een ding, momenteel wil ik ook niet naar een openbaar toilet en kan me voorstellen dat winkeliers dat op dit moment niet aanbieden. Maar goed, ik winkel op het moment ook niet als het niet nodig is. Maar voor corona, vond ik het altijd wel een ding geen wc tijdens het winkelen. En echt bij veel winkeliers mag je niet. Openbare toiletten zijn er niet altijd of in de buurt.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:57

Im onze gemeente staan sinds de horeca weer dicht is openbare toiletten. Worden door een bedrijf schoon gehouden en blijven iig staan zolang de horeca dicht is. Weet niet of t geld kost om er gebruik van te maken maar vind t wel een heel goede oplossing

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:09

Jolliegirl schreef:
Mag jij mensen weigeren?

[quote=“Kvk”]
Mondkapjes: het kabinet adviseert klanten in heel Nederland die te dragen. Maar mondkapjes zijn (nog) niet verplicht. ... Winkeliers mogen zelf bepalen of zij klanten zonder mondkapje weigeren.
[/quote]

Winkels mogen gewoon mensen weigeren, dus dan zullen er ook wel winkels zijn die hun personeel de keuze geven.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:16

Vind het wel een kromme regel. Beter controleren ze of iedereen 1,5 meter afstand houdt. Maar dat lijkt me weer niet haalbaar.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:47

maralyn schreef:

Er is bij ons al 3 keer in de paskamer geplast en een tijdje geleden heeft een jongetje de hele lift onder de stront gesmeerd. :+

Volgens een klant zat de lift onder de 'chocola'. Na het bekijken van de camerabeelden bleek het dus iets anders te zijn. ;(

Veel winkels bieden trouwens geen toilet aan omdat mensen daar uitgebreid de gelegenheid krijgen om spullen te 'lenen'. En dat doen ze ook.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 15:11

Lepeltje schreef:
maralyn schreef:

Er is bij ons al 3 keer in de paskamer geplast en een tijdje geleden heeft een jongetje de hele lift onder de stront gesmeerd. :+

Volgens een klant zat de lift onder de 'chocola'. Na het bekijken van de camerabeelden bleek het dus iets anders te zijn. ;(

Veel winkels bieden trouwens geen toilet aan omdat mensen daar uitgebreid de gelegenheid krijgen om spullen te 'lenen'. En dat doen ze ook.

Echt jakkes. Hoe kun je zo zijn...

Wij hebben instructies gekregen om het wel toe te laten, maar erbij te zeggen dat het een hoge uitzondering is en het eigenlijk niet de bedoeling is. Maar we laten het eigenlijk altijd wel toe, omdat er ook veel klanten van buitenaf komen en er hier amper openbare toiletten zijm..

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 15:42

Lepeltje schreef:
maralyn schreef:

Iiieeelll! Gettebah!

Dat laatste herken ik inderdaad ja.
Hier staat het ook gewoon in de huisregels. Dat wij geen toiletbezoeken aanbieden als t ware.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 15:57

Van mij mogen er wel meer openbare toiletten komen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 16:00

Van die toiletten vind ik wel lastig hoor. Toen mijn kind net zindelijk was, was dat wel heel lastig. Kinderen kunnen het dan nog niet goed ophouden tot ze thuis zijn. Ik vind het dan ook niet zo sociaal en klantvriendelijk om kinderen niet te mogen laten gaan. En natuurlijk moet je je kind eigenlijk thuishouden en niet mee boodschappen doen, maar dat is niet altijd mogelijk. Ik ga zeg maar niet voor m’n lol naar de winkel met kinderen mee.
En daarnaast zijn er ook nog mensen met blaas- of darmproblematiek waarbij je echt a la minute bij een wc moet zijn en niet nog 5-10 minuten naar huis kan fietsen.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 16:01

Ik heb eens een moeder gezien die haar kind midden in winkel liet plassen. Personeel keek er niet van op. Gebeurde zo vaak ;(

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 16:03

Oh, zo asociaal ben ik dan weer niet. Maar mijn kind moest plassen op de parkeerplaats achter de auto. Het was dat of kind en auto nat.
Maar ik snap dus echt niet waarom ze niet hun toilet ter beschikking stellen. Had het ook best zelf willen schoonmaken daarna met chloor hoor, ben de moeilijkste niet.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 16:06

Idd verootjoo, ik kamp daar helaas mee en houd daar met een uitje (en dan heb ik het niet over uren shoppen :o ) al rekening mee. Zeker niet cool wanneer je zo'n viespeuk naar het toilet laat gaan als hierboven :( , maar ik vind als je een openbare ruimte hebt dat er ook wel een toilet mag zijn. Of dan meer openbare toiletten buiten de winkels. Zijn ze in Dl dacht ik wel erg mee bezig, ik vind dat hier nog best wel een gemis. Ik voel me vaak al opgelaten als ik hier de deur uit ga, in de hoop dat ik niet naar een wc op zoek hoef :o Ik sla dan vaak ook winkelen in het centrum over. Winkels als Divoza, EJ en Intratuin vind ik dan ook verademing, omdat ik weet dat als het nodig is, ik daar naar het toilet kan.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 16:07

Meen je niet Nabster :(

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 19:47

Nabster schreef:
Ik heb eens een moeder gezien die haar kind midden in winkel liet plassen. Personeel keek er niet van op. Gebeurde zo vaak ;(

Ehh bahh!!

Onze toiletten zijn eigenlijk niet openbaar, maar voor personeel bedoeld en voor chauffeurs.
Hij zit letterlijk achter slot en grendel. Dus als klant kun je er niet zomaar bij. Dit moet letterlijk onder toezicht van personeel. (Slot op de kantine deur, daarachter zijn de toiletten)

Deze vrouw was al bezig, om door de eerste deur te gaan, maar toen ze mij zag, twijfelde ze.

"Ik mag van jou geen gebruik maken van het toilet neem ik aan?"

Euhm gezien de regels en omstandigheden liever niet nee.

Loopt naar mij toe.

"Dan plas ik toch lekker in een hoekje van je winkel?"

Eeuuh sorry?

"Kies jij maar lekker voor mij uit in welk hoekje ik mag plassen dan"

Met grote ogen heb ik haar aangestaard.

"Mevrouw, oprecht, met normaal overleg is er veel mogelijk, maar dit kan echt niet."

Loopt naar haar man.
"Laat maar, zij is toch een rotwijf" en wees naar mij.

Ik kreeg er geen woord meer uit.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 19:58

Onze lieve heer heeft rare kostgangers...

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 21:08

@maralyn: dit zegt meer over mevrouw dan over jou, die voelde zich overduidelijk betrapt. Rare lui...

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:15

Toiletbezoek blijft een lastige. Alleen als ik de mogelijkheid heb om op kantoor erbij te blijven, klanten laat ik niet alleen in het magazijn zonder toezicht.
Al gehad dat die tussen de spullen gingen zoeken toen ze wat leuks zagen. Of uitgebreid het kantoor en de camera's willen bekijken.

Kinderen is dan een lastige, snap dat die het niet kunnen ophouden, maar ik ga niet een klein kind meenemen wat hulp nodig heeft op het toilet. Snap ook niet ouders die dat doen. Je laat een vreemde toch niet je kind helpen.
Indien ik tijd heb laat ik mensen gebruik maken van het toilet. Van de week nog een kind met moeder en een zwangere vrouw.

Ook wel een plassend kind in de winkel gehad maar die had het niet aangegeven. Moeders bood ook niet aan het op te ruimen en liet haar kind daarna nog met natte broek in de kiddyrider zitten.

Ergste vond ik wel de verstopte poepluiers waarvan 1 in een knuffel met rugzakje zat. Gelukkig kwamen we hem tegen tijdens spiegelen, hij zou maar verkocht zijn en een kindje vind dat. Vond dat wel de ergste, hoe kan je een vieze luier in een winkel verstoppen en dan nog eens in kinderspeelgoed.