Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Leliex schreef:Daarnaast snap ik niet waarom zuid Korea op oranje staat terwijl het misschien 20 nieuwe gevallen per dag heeft en andere Europese landen met meer Corona gevallen op geel?
Magrathea schreef:Als ik het goed begrijp mogen er nu dus helemaal geen activiteiten van studentenverenigingen? Volkomen belachelijk, wij waren al ingericht op een digitale info-week met livestreams enzo maar volgens mij mag zelfs dat niet..
Maar we mogen wel naar een oranje land op vakantie en niemand die ons tegenhoudt om daarna niet in thuisisolatie te gaan.
safina schreef:Magrathea schreef:Als ik het goed begrijp mogen er nu dus helemaal geen activiteiten van studentenverenigingen? Volkomen belachelijk, wij waren al ingericht op een digitale info-week met livestreams enzo maar volgens mij mag zelfs dat niet..
Maar we mogen wel naar een oranje land op vakantie en niemand die ons tegenhoudt om daarna niet in thuisisolatie te gaan.
War zou jij digitaal willen organiseren wat nu niet mag dan?
Hier staat het simpel uitgelegd:
https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... udige-taal
"Voor het nieuwe schooljaar begint, zijn er veel activiteiten.
Bijvoorbeeld een kennismaking met de school, universiteit of studentenvereniging.
De kennismaking gebeurt online.
Is het toch nodig om informatie te geven aan een groep? Dan mag samenkomen alleen in een kleine groep.
Studentenverenigingen mogen geen bijeenkomsten organiseren.
Studieverenigingen en studentensportverenigingen mogen een bijeenkomst organiseren als dit echt nodig is.
De bijeenkomst is voor een kleine groep studenten.
De bijeenkomst duurt tot uiterlijk 22.00 uur.
De bijeenkomst is zonder alcohol"
Leliex schreef:Ik woon op dit moment nog in zuid Korea maar ga volgende week terug naar Nederland.
Moet zeggen dat ik wel schrik van de aantallen nieuwe Corona gevallen in Nederland en het anti mondkapjes sentiment.
Daarnaast snap ik niet waarom zuid Korea op oranje staat terwijl het misschien 20 nieuwe gevallen per dag heeft en andere Europese landen met meer Corona gevallen op geel?
Ik ben wel blij dat ik mij kan laten testen als ik terug kom op Schiphol.
Magrathea schreef:Waar wij dus mee zitten is het stukje "bijeenkomsten zijn niet toegestaan". Nog afgezien van dat we dus niet in ons eigen pand mogen bijeenkomen maar wel bij het café van de buren zóú je ook een bijeenkomst voor een livestream als zodanig kunnen defineren. Dan kan je dus niks doen![]()
De reden dat het me frustreert is dat het echt een buitenproportionele maatregel is imo. Wij moeten ook gewoon onze huur betalen.
Magrathea schreef:Waar wij dus mee zitten is het stukje "bijeenkomsten zijn niet toegestaan". Nog afgezien van dat we dus niet in ons eigen pand mogen bijeenkomen maar wel bij het café van de buren zóú je ook een bijeenkomst voor een livestream als zodanig kunnen defineren. Dan kan je dus niks doen![]()
De reden dat het me frustreert is dat het echt een buitenproportionele maatregel is imo. Wij moeten ook gewoon onze huur betalen.
purny schreef:rien10 schreef:Bovendien krijg je aan het begin van het jaar veel info die je nodig hebt.
Zoom of mailcontact...
Magrathea schreef:purny schreef:Er is nu al bewezen dat het overgrote deel van de besmettingen onder studenten vallen... dus ik snap echt niet waarom dit dan perse door moet gaan.
O ja? Volgens mij gaat het om een leeftijdscategorie, het is helemaal niet gezegd dat al die mensen bij een hogeschool of universiteit ingeschreven staan.
Als ik het goed begrijp mogen er nu dus helemaal geen activiteiten van studentenverenigingen? Volkomen belachelijk, wij waren al ingericht op een digitale info-week met livestreams enzo maar volgens mij mag zelfs dat niet..
juval schreef:Het is inderdaad heel zuur.
mijn dochter heeft afgelopen jaar eindexamen havo moeten doen, ze stond er goed voor en had er gewoon zin in. Galajurk hing al klaar, in december al ingeschreven voor een hbo studie waar ze veel zin in heeft. kamer is al geregeld.... en toen kwam corona.
geen gala, geen eindexamen, geen feesten, geen normaal afscheid van school, leerlingen en docenten.. geen normale vakantie waar ze op had gehoopt. En nu dus ook geen normaal begin van haar nieuwe studie.. Ze wil nu haar kamer opzeggen en een tussenjaar gaan nemen (maar ja, werkt in de horeca, hoe lang kan dat nog doorgaan)... ik begrijp heel goed waarom zij op dit moment even niet zo lekker in haar vel zit.
En ja, we houden ons aan de regels, en begrijpen waarom. Corona is zeker een ernstige situatie, zeker voor de mensen die het persoonlijk raakt door ziekte of overlijden...
maar ook voor een meisje van net 18 die vol plannen zit/zat is het gewoon heel erg zuur
mijn dochter heeft afgelopen jaar eindexamen havo moeten doen, ze stond er goed voor en had er gewoon zin in. Galajurk hing al klaar, in december al ingeschreven voor een hbo studie waar ze veel zin in heeft. kamer is al geregeld.... en toen kwam corona.
geen gala, geen eindexamen, geen feesten, geen normaal afscheid van school, leerlingen en docenten.. geen normale vakantie waar ze op had gehoopt. En nu dus ook geen normaal begin van haar nieuwe studie.. Ze wil nu haar kamer opzeggen en een tussenjaar gaan nemen (maar ja, werkt in de horeca, hoe lang kan dat nog doorgaan)... ik begrijp heel goed waarom zij op dit moment even niet zo lekker in haar vel zit.
En ja, we houden ons aan de regels, en begrijpen waarom. Corona is zeker een ernstige situatie, zeker voor de mensen die het persoonlijk raakt door ziekte of overlijden...
maar ook voor een meisje van net 18 die vol plannen zit/zat is het gewoon heel erg zuur
Sizzle schreef:Heb je het naar je zin gehad?
Heb je ondanks de corona gewoon je lessen kunnen volgen? Hoe heb je de koreaanse maatregelen ervaren tegen besmettingen?
Eleeke schreef:Denk dat het voor alle kinderen leerzaam is , maar ook wel heel moeilijk. 5 maanden niemand anders zien dan je ouders en geen enkel contact met een kind op je eigen level, ik merkte dat dat vooral heel moeilijk was.
En uiteraard nergens heen behalve in je eigen huis of eigen tuin.
Eleeke schreef:Ja, wij.( Maart April mei Juni en Juli ) .
Ok hij is in juni 2x naar school geweest, maar dat waren alleen proefwerken, brengen en halen en weer naar huis.
Al mag hij sinds kort wat contact hebben met anderen. Dus sinds twee weken spreekt hij af en toe af met een vaste vriend.
Wij wonen in Amsterdam...
SusanH schreef:Ik ben dan wel benieuwd naar de reden van zo lang in isolement. Zodra wij wisten dat het risico op besmetting bij kinderen veel lager was mocht ze van ons weer buiten spelen met andere kinderen.