Waar zou jij heen willen emigreren en waarom?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:30

_Nadia_ schreef:
moonsparkle schreef:

Wat is dan de reden dat je weg zou willen en wat hoop je te vinden?

Ik heb t hier wel weer gezien, we wonen nu in noord oost London en we zijn wel klaar voor iets anders. Waarschijnlijk eerst een aantal jaar nog hier in Engeland maar misschien komt er iets anders op ons pad en grijpen we die kans.

Escape to the country dan maar? :D

Ik heb vanaf mijn 13e echt de droom gehad om naar de UK (en specifiek Noord Devon) te emigreren, maar ik ben nu wel blij dat ik dat nooit heb doorgezet. Misschien ooit nog, als ze beter leiderschap hebben :+ .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:51

Rinske schreef:

Ik heb vanaf mijn 13e echt de droom gehad om naar de UK (en specifiek Noord Devon) te emigreren, maar ik ben nu wel blij dat ik dat nooit heb doorgezet. Misschien ooit nog, als ze beter leiderschap hebben :+ .

Lake District. <3 Beetje jammer dat het weer er zo slecht is.

Zelfs met beter leiderschap is het toch een beetje een derdewereldland, ook wat betreft infrastructuur en voorzieningen, zeker in een "uithoek" als het Zuidwesten. :o Ik wilde om die reden ook niet verder naar het westen verhuizen dan Bristol, ook al werkte ik op nog een uur verder rijden. Alles ten zuiden van, grofweg, de Midlands, is vooral achterland van Londen, en het hele wegen- en spoornetwerk in die regio is alleen maar op Londen gericht en gebouwd. In het begin sta je er niet zo bij stil, maar op den duur wordt het wel vervelend als je ergens heen wilt en alles duurt ongeveer twee keer langer dan nodig omdat de infrastructuur gewoon ruk is. :=

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:52

Mkango schreef:
Rinske schreef:

Lake District. <3 Beetje jammer dat het weer er zo slecht is.

Zelfs met beter leiderschap is het toch een beetje een derdewereldland, ook wat betreft infrastructuur en voorzieningen, zeker in een "uithoek" als het Zuidwesten. :o Ik wilde om die reden ook niet verder naar het westen verhuizen dan Bristol, ook al werkte ik op nog een uur verder rijden. Alles ten zuiden van, grofweg, de Midlands, is vooral achterland van Londen, en het hele wegen- en spoornetwerk in die regio is alleen maar op Londen gericht en gebouwd. In het begin sta je er niet zo bij stil, maar op den duur wordt het wel vervelend als je ergens heen wilt en alles duurt ongeveer twee keer langer dan nodig omdat de infrastructuur gewoon ruk is. :=

Klopt wel ja, qua infrastructuur, zorg etc. lopen ze enorm achter, wij waren op vakantie in de Tamar Valley en wilden een dagje naar onze kennissen in Lynton. Daar hebben we gewoon drie uur over gedaan met de auto _O- .

Maar goed, het is er zoooo mooi, haha <3 . De Cotswolds vind ik ook super tof, maar veel te toeristisch om te wonen :+ . Ik heb mijn hart echt verloren aan de Exmoor, en vooral aan Lynton en Lynmouth. Vorig jaar stond mijn droomhuisje te koop, ik zal even kijken of ik hem nog kan vinden.

[edit] Gevonden! Dat uitzicht <3 .

https://www.rightmove.co.uk/property-fo ... 61185.html

[edit2] Volgens mij doet de link het alleen nog maar mobiel.

tengeltje11

Re: Waar zou jij heen willen emigreren en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:01

hier is emigratie naar canada weer een actueel gespreksonderwerp....

mocht het er komen,zal dit maar binnen 4-5 jaar zijn, dan komt het op heel wat vlakken veel gelegener, maar met dat het weer wat actueler wordt, is huizen kijken nog zo leuk....

zoiets bv:
https://www.realtor.ca/real-estate/2204 ... -sheffield

*droom-droom*

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 22:10

tengeltje11 schreef:
hier is emigratie naar canada weer een actueel gespreksonderwerp....

mocht het er komen,zal dit maar binnen 4-5 jaar zijn, dan komt het op heel wat vlakken veel gelegener, maar met dat het weer wat actueler wordt, is huizen kijken nog zo leuk....

zoiets bv:
https://www.realtor.ca/real-estate/2204 ... -sheffield

*droom-droom*

Heb je er al over nagedacht hoe je Canada in kunt komen? En dan bedoel ik qua verblijfsvergunning. Canada is prachtig, mijn voorkeur zou uitgaan naar vancouver Island want het zuiden daar is ook een beetje het warmste en zonnigste deel en die natuur <3 maar voor wat ik begreep is het niet zo makkelijk om er in te komen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:24

Ja, en als we het zouden doen, zou het ook wel lukken.
Met x-aantal financiële middelen en het starten van een zaak daar, kom je er normaal wel in, maar de wetgeving veranderd ook heel regelmatig.
Vorig jaar moest je bv een aaak starten en min 1 Canadese werknemer in dienst nemen, nu is dat enkel zo in stedelijke gebieden, landelijk is het enkel nog een renderende zaak(geen b&b of real estate)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 22:31

tengeltje11 schreef:
Ja, en als we het zouden doen, zou het ook wel lukken.
Met x-aantal financiële middelen en het starten van een zaak daar, kom je er normaal wel in, maar de wetgeving veranderd ook heel regelmatig.
Vorig jaar moest je bv een aaak starten en min 1 Canadese werknemer in dienst nemen, nu is dat enkel zo in stedelijke gebieden, landelijk is het enkel nog een renderende zaak(geen b&b of real estate)

Hm ik ga er nog even over inlezen, we waren wel bezig met plannen om Canada te bezoeken, is het daar ook leeftijd gebonden dat je weet? Alleen zouden er voor ons dan weinig plekken zijn om uit te kiezen want ik heb echt zon nodig :') en vancouver island is volgens mij alleen per ferry te bereiken dus qua werk kun je niet zomaar terugvallen op werken in de stad Vancouver.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 09:45

Rinske schreef:
Klopt wel ja, qua infrastructuur, zorg etc. lopen ze enorm achter, wij waren op vakantie in de Tamar Valley en wilden een dagje naar onze kennissen in Lynton. Daar hebben we gewoon drie uur over gedaan met de auto _O- .

Maar goed, het is er zoooo mooi, haha <3 . De Cotswolds vind ik ook super tof, maar veel te toeristisch om te wonen :+ . Ik heb mijn hart echt verloren aan de Exmoor, en vooral aan Lynton en Lynmouth. Vorig jaar stond mijn droomhuisje te koop, ik zal even kijken of ik hem nog kan vinden.

[edit] Gevonden! Dat uitzicht <3 .

https://www.rightmove.co.uk/property-fo ... 61185.html

[edit2] Volgens mij doet de link het alleen nog maar mobiel.

Precies, dat zijn dingen die voor een keertje of op vakantie niet zo erg zijn, maar op den duur wel irritant worden. Zo heb ik hier ook in nog geen enkel huis gewoond waar er niet continu gedonder is met de verwarming, de waterleidingen of de riolering, zelfs op plekken die recentelijk nog helemaal gerenoveerd waren, dat komt je op een gegeven moment ook echt je neus uit. Net als de administratieve bende bij de overheid, en als burger heb je geen poot om op te staan, maar kost het je wel klauwen met geld met een beetje pech (en nee, ik ben niet zo'n 'AlLeS iS dE sGuLt vAn RuTtE' anti-overheidmafkees, maar het is hier echt een grote zooi). :x

Dat huis staat wel echt op een prachtige plek inderdaad! <3

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:11

Mkango schreef:
Precies, dat zijn dingen die voor een keertje of op vakantie niet zo erg zijn, maar op den duur wel irritant worden. Zo heb ik hier ook in nog geen enkel huis gewoond waar er niet continu gedonder is met de verwarming, de waterleidingen of de riolering, zelfs op plekken die recentelijk nog helemaal gerenoveerd waren, dat komt je op een gegeven moment ook echt je neus uit. Net als de administratieve bende bij de overheid, en als burger heb je geen poot om op te staan, maar kost het je wel klauwen met geld met een beetje pech (en nee, ik ben niet zo'n 'AlLeS iS dE sGuLt vAn RuTtE' anti-overheidmafkees, maar het is hier echt een grote zooi). :x

Dat huis staat wel echt op een prachtige plek inderdaad! <3

Zo herkenbaar!! En de schimmel in de meeste huizen die je zelfs met iedere dag meerdere uren luchten niet weg houdt.
Zorg is waardeloos. Ik heb ooit 3 uur op een ambulance moeten wachten hier, ze hebben eerst een arts gestuurd die inderdaad vond dat het spoed was en de ambulance had gebeld die pas 3 uur later kwam aankakken. We hebben 2 jaar op de wachtlijst gestaan voor mijn zoon een logepedist kon zien en die was er na 5 keer wel klaar mee omdat hij niet echt mee wilde werken. Toen ik hem streng toesprak en zei dat ie nu toch gewoon moest mee werken kreeg ik een sneer van de logopedist dat we niet gingen werken met kinderen dwingen... wtaf?

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:46

Vraagje over Canada, welk gebied is het beste om daar eventueel te wonen qua weersomstandigheden? Ik heb er geen moeite mee om een paar maanden in de sneeuw te zitten, maar ik heb een gruwelijke hekel aan regen en ik houd van de zon.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 18:40

Marije112 schreef:
Vraagje over Canada, welk gebied is het beste om daar eventueel te wonen qua weersomstandigheden? Ik heb er geen moeite mee om een paar maanden in de sneeuw te zitten, maar ik heb een gruwelijke hekel aan regen en ik houd van de zon.

Volgens mij heeft toronto het meest zonnigste klimaat samen met Victoria.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:10

Thunder Bay is het stadje met de meeste zonuren/jaar

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 19:15

tengeltje11 schreef:
Thunder Bay is het stadje met de meeste zonuren/jaar

Maar in de winter is het wel tussen de -8 en - 15 :')

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:30

Ze vroeg achter zonuren.... ook bij -19 kan de zon schijnen natuurlijk

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 19:32

tengeltje11 schreef:
Ze vroeg achter zonuren.... ook bij -19 kan de zon schijnen natuurlijk

Daar heb je gelijk in

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:34

(De smiley van mijn telefoon is niet mee gegaan, stond eentje met zonnebril achter)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:49

Van Nederland naar België gegaan en nu weer terug naar Nederland. Ik vermoed dat ik altijd in dit huis zal blijven maar mijn hart ligt in (Zuid) Italië. Ik heb altijd het gevoel dat ik per ongeluk in het verkeerde land geboren ben.
Helaas is de werkgelegenheid daar toch al een heel lastig punt en ik zou niet weten wat ik toe te voegen heb op de Italiaanse arbeidsmarkt. Daarnaast zegt mijn (Italiaanse) vriend dat ik veel te veel gewend ben om 'even' in Nederland naar een festival, concert, discotheek, museum of evenement te gaan, dus dat ik me in praktijk rot zou vervelen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 14:05

Vanochtend moest ik op stel en sprong naar de gîte. Een wespennest zat te dicht bij het huis in de grond en moest weg. Dus even weggehaald.

Toen denkend aan dit topic dacht ik. Mensen die gaan emigreren (vind ik vaak ook van mensen die paarden hebben), dat is toch wel een speciaal slag volk. Wat ik om me heen zie, zijn het vaak, pittige flexibele mensen die wel tegen een stootje kunnen en o zo hard werken (fysiek). Je moet veerkrachtig zijn. Je moet er tegen kunnen dat je zonder netwerk, want dat ga je op bouwen als je hier aan komt, je weg moet zoeken met allerlei instanties, en je gaat je bestaan hier opbouwen het zij dat je volledig financieel je boterham hier moet verdienen, of zoals wij gedeeltelijk.
Dat is iets wat mensen zich heel goed moeten realiseren. EN als je met zijn tweeën komt, dan moet je relatie echt goed zijn, want die komt onder druk te staan.

Vaak zijn er verbouwingen en soms maak je vieze dingen mee.
Ik weet nog toen wij de 1ste keer als eigenaar de fermette binnen kwamen dat het voor mij niet goed voelde. Te levendig en ik wist dat het stikte van de muizen. Dus iedereen er uit, en met behulp van buuf echt landbouwgif voor muizen overal weggelegd. Ik ben werkelijk overal gekropen en op zijn aanwijzing die pakketjes neergelegd.
Toen zijn we weggegaan en op zijn advies het huis 3 dagen met rust gelaten en toen weer terug gegaan. :r :r Jullie willen niet weten hoeveel muizenlijken ik heb weggehaald in huis. Ze lagen echt overal. Van piepkleintjes tot werkelijk uit de kluiten gewassen muizen. Ik heb een muizenfobie, maar dat heeft natuurlijk geen zin, dus ik heb een doek voor mijn mond geslagen, ramen wagenwijd open gezet, en met handschoenen aan de hele flikkerse boel in plastic zakken gedaan met veger en blik. Verstand op nul en blik op oneindig. Daarna heb ik alle muizenkeutels van alle jaren weggehaald en alles gesopt, gesopt en nog eens gesopt tot grote hilariteit van mijn vriendin die dat flauwekul vond want we moesten toch gaan verbouwen. Later vertelde ze mij, dat ze voortaan altijd voor de verbouwing alles super schoon maakt want dat ze het heerlijk had gevonden om zo te werken.
Of anders gezegd, emigreren (of op het platteland een huis kopen in Nederland := ) haalt je uit je comfort zone. De bureaucratie is vaak groot, het tempo van service verlenen extreem laag en dat is echt vaak niet gemakkelijk en buitengewoon irritant.
Als je een gîte of B&B wil beginnen, dat is echt fantastisch leuk, maar ook heel hard werken en er zijn mensen die je voor iedere scheet op laten draven. Gelukkig maken wij dat niet al te veel mee.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:18

Klopt Pien! Ik zit me hier af en toe echt op te vreten over de werksmentaliteit van mensen! De meesten hebben geen nagel aan om hun reet te krabben, maar ze dagen gewoon een dag te laat op of gewoon niet!

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:34

tuurlijk,en dat is ook een deel van de angst van veel mensen(ik merk het bij mijn man ook).
je gooit je op alle vlak in het onbekende en laat alle zekerheden achter.
hier is dat ook het ding waarom mijn man nog geen 'ja' zegt,al snapt en volgt hij volledig mijn gedachtengang, de angst om alles af te snijden(vooral dan de financiele zekerheid denk ik)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 16:30

Of je moet gewoon een domme waaghals zijn :P
Toen wij vertrokken waren we pas kort samen en zat ik in een halve burn-out. Ook ben ik op de gok zonder geldige vergunning meegegaan _O-

Ik ben meer van het soort: het komt zoals het komt en indien niet dan komt er wel wat anders :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 16:35

Ik lees best veel over dat mensen immigranten naïef vinden omdat ze dan de taal nog niet zo goed beheersen of omdat ze in zee gaan met een makelaar of die dan niet goed blijkt. Maar ja de taal kun je leren, maar ken je niet in een keer, als ik eruit ben waar ik heen wil zal ik wel gelijk beginnen met leren, maar het kan voor sommige wel lastig zijn.

Daarbij ben ik dus ook wel bang dat ik bijvoorbeeld opgelicht of niet goed voorgelicht zou worden, hoe weet je bijvoorbeeld van te voren welke makelaar of aannemer te vertrouwen is en wie zegt dat de tolk als je die zou inhuren voor moeilijke termen niet onder een hoedje speelt?

Ik denk dat dat soort dingen toch wel een beetje een gok blijven? Of hebben jullie meer tips hoe je zoiets kunt voorkomen?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 16:37

Aan mij heb je niets, ik doe de meeste dingen impulsief op basis van onderbuik gevoel en een onrealistische dosis zelfvertrouwen _O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 16:38

Sizzle schreef:
Aan mij heb je niets, ik doe de meeste dingen impulsief op basis van onderbuik gevoel en een onrealistische dosis zelfvertrouwen _O-

Klinkt helemaal niet verkeerd. Nl dat onderbuik gevoel is vaak een belangrijk compas ih leven.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 16:52

Ach dat gaat ook wel eens mis, of kost een berg geld en stress, maar dan denk ik meestal: problemen zijn er om opgelost te worden.
Toen ik op mijn 20e naar Australie vloog voor mijn stage was ik dusdanig slecht voorbereid dat ik nog niet eens wist of ik opgehaald zou worden of zelf naar een voor mij onbekend onderkomen moest zien te komen :o

Dus voor logistiek advies: beter niet bij mij :P