Mondkapjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Re: Mondkapjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 22:27

Die zijn leuk, ik heb ook zoiets met Oost-Indische kers.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 15:33

Zijn er hier van de zelfmakers ook mensen die ze op bestelling zouden maken? Ik ben echt een kneus met naald en draad maar zoek een aantal leuke

Keet die van jou zijn echt prachtig zeg! Moeten je kids ze ook op waar jullie heen gaan of niet?
Jolien ook erg leuk gedaan!

Voor nu heb ik nog het ea staan, en een uit Vietnam die ik eigenlijk altijd draag omdat hij zo fijn is, maar wil graag kunnen wisselen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 15:45

knabbelgirl schreef:
Zijn er hier van de zelfmakers ook mensen die ze op bestelling zouden maken? Ik ben echt een kneus met naald en draad maar zoek een aantal leuke

Keet die van jou zijn echt prachtig zeg! Moeten je kids ze ook op waar jullie heen gaan of niet?
Jolien ook erg leuk gedaan!

Voor nu heb ik nog het ea staan, en een uit Vietnam die ik eigenlijk altijd draag omdat hij zo fijn is, maar wil graag kunnen wisselen

Op Facebook heb je groepen per regio waar ze mondkapjes op bestelling maken.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 15:53

Oh echt? Dan ga ik even zoeken, dank je wel Morrie!

*Edit: Super, heb er een aantal aangeschreven. Was ik echt niet opgekomen

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 16:19

Knabbelgirl, ik maak ze ook op bestelling, zie onderschrift.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 12:31

Misschien doe ik wat fout?
Als ik mijn mondkapje op heb heb ik aan de zijkanten nog een opening. Meer mensen die dit hebben?

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 14:03

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 18:37

Nee Duitsland is vanaf 6 of 7. Kindjes zijn 2 en 5. Anders hadden we masker situaties gemeden want ik vind het niet kunnen om mijn kinderen een masker te laten dragen, gezien hoe oncomfortabel wij ze zelf vinden.
Hebben ook besloten alleen nog het hoognodige te kopen in Duitsland en de rest van het shoppen in Nederland.

Duitsland heeft zijn btw omlaag gedaan tot einde van het jaar

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 17:19

Weet iemand waar je mondkapjes kunt bestellen of een winkel waar ze mondkapjes hebben voor zowel volwassenen als kinderen? Heb ze snel nodig ivm vakantie. Heb wel een doosje wegwerp maar nu ze op steeds meer plaatsen verplicht worden wil ik ook enkele wasbare. Ook voor de kinderen leuker in een leuk printje. Weken geleden via amazon wat besteld maar dat komt maar niet aan...

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 18:06

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 18:09

Ik heb er een heleboel waar ik niks mee doe dus te koop. 50 stuks kostte mij 75 euro. Zit nog dicht in de verpakking.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 18:16

Snurk of bobochoses maken mooie mondkapjes. Bobo heeft in verschillende kindermaten. Snurk heeft dacht ik ook kindermaten.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 18:22

mag schreef:
Weet iemand waar je mondkapjes kunt bestellen of een winkel waar ze mondkapjes hebben voor zowel volwassenen als kinderen? Heb ze snel nodig ivm vakantie. Heb wel een doosje wegwerp maar nu ze op steeds meer plaatsen verplicht worden wil ik ook enkele wasbare. Ook voor de kinderen leuker in een leuk printje. Weken geleden via amazon wat besteld maar dat komt maar niet aan...

Deze heb ik, 2 voor 9,95. Als je ze besteld, heb je ze maandag in huis. Van katoen gemaakt, prima kapjes.

Afbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 18:48

Zonnetje81 schreef:
Ik heb er een heleboel waar ik niks mee doe dus te koop. 50 stuks kostte mij 75 euro. Zit nog dicht in de verpakking.

Inmiddels is de prijs alweer flink gezakt, hoewel nog steeds hoog in vergelijk voor corona...
Vraag me af of je ze nog leuk kunt verkopen zodat je zelf niet tè veel inlevert

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 22:12

Justme_Lisaa schreef:
mag schreef:

Deze heb ik, 2 voor 9,95. Als je ze besteld, heb je ze maandag in huis. Van katoen gemaakt, prima kapjes.

[ [url=m/URXboF.png]Afbeelding[/url] ]

Kan hier een filter in of is het een enkele laag stof?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 22:54

Kan geen filter in en is van 2 lagen katoen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 11:36

Ik kwam deze tegen voor extra afstand :')
Afbeelding

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 09:17

Iemand met een bril die iets kan aanraden?

Wat denken jullie, gaan we hier straks ook verplicht mondkapjes dragen openbaar? Ik kan me zo voorstellen dat als virus weer harder verspreid en ze de winkels ect wel open willen houden dat het verplicht gaat worden.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 09:56

Ja, gewoon je lusjes n keer n kwartslag draaien en dan achter je oren doen. Scheelt.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 10:00

Bedoel je beslagen brilleglazen?
Een neusbeugel kan al een heel eind helpen.
Je kan ook proberen om de glazen in te smeren met handzeep of afwasmiddel en dan alleen afspoelen.

Ik woon in België en de mondmaskerplicht bevalt mij prima.
Voelt toch iets veiliger zo.
Iedereen houdt zich er ook netjes aan, ben benieuwd of we het terug gaan zien in de cijfers.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 10:09

Mwoah, ik zie dan voorbij komen dat Belgen oproepen om óf een mondkapje te dragen, óf afstand te houden. En dat is ook wat je hier in NL in de winkels ziet; Belgen dragen meer mondkapjes maar houden minder afstand en houden zich minder aan de regels.

Plus dat die dingen constant op en af worden gezet. Horecapersoneel dat de bestelling opneemt met mondkapje. Deze afzet achter de balie. De bestelling voorbereidt, overal met de handen aanzitten. Alles op een dienblad. Dienblad even op de balie. Mondkapje op. Bestelling aan de tafel brengen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 10:12

Kanzi schreef:
Bedoel je beslagen brilleglazen?
Een neusbeugel kan al een heel eind helpen.
Je kan ook proberen om de glazen in te smeren met handzeep of afwasmiddel en dan alleen afspoelen.

Ik woon in België en de mondmaskerplicht bevalt mij prima.
Voelt toch iets veiliger zo.
Iedereen houdt zich er ook netjes aan, ben benieuwd of we het terug gaan zien in de cijfers.

Dit bovenste zou ik niet doen als je een beetje dure glazen hebt. Doet de levensduur niet ten goede.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-20 10:17

veerledec schreef:
Mwoah, ik zie dan voorbij komen dat Belgen oproepen om óf een mondkapje te dragen, óf afstand te houden. En dat is ook wat je hier in NL in de winkels ziet; Belgen dragen meer mondkapjes maar houden minder afstand en houden zich minder aan de regels.

Plus dat die dingen constant op en af worden gezet. Horecapersoneel dat de bestelling opneemt met mondkapje. Deze afzet achter de balie. De bestelling voorbereidt, overal met de handen aanzitten. Alles op een dienblad. Dienblad even op de balie. Mondkapje op. Bestelling aan de tafel brengen.

Ik zie véél meer in het 1,5m afstand houden dan in die stomme mondkapjes.

Ja, ik snap dat het vervelend is voor bedrijven die niet gemaakt zijn voor afstand houden. Dat de omzet een stuk lager is.

En natuurlijk is het lastig omdat het afstand houden niet in ons systeem zit. Maar 1000x liever die 1,5m dan continu een mondkapje op.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 10:17

Dat zag ik in Duitsland ook. Wel een mondkapje maar absoluut geen afstand meer en nergens plek om je handen schoon te maken.
En als ze naar Nederland komen doen ze hetzelfde maar dan zonder mondkapje.

Als ze het in nl gaan invoeren dan ga ik nergens meer heen :n ellendige kleredingen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 10:43

Keet schreef:
Als ze het in nl gaan invoeren dan ga ik nergens meer heen :n ellendige kleredingen

ik ook niet, heb het zonder zo'n ding op mn snuit al benauwd genoeg, nu ga ik sowieso al nergens naartoe, behalve een rondje wandelen of fietsen, maar als die dingen verplicht worden, ga ik wel op de hometrainer fietsen