Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 15:57

Ik heb het drukker op mijn werk, maak extra uren en ben daarnaast aan het verbouwen/klussen in en om huis. Volgens mij heb ik bij een totale lockdown nog genoeg werk voor heel wat maanden en dan heb ik het nog niet eens over de tuin, het erf of de paarden. Als ik al die initiatieven tegen (of ontstaan uit) verveling zie, dan word ik bijna jaloers. :+ Ik zou willen dat ik me een beetje verveelde. Dan denk ik snel aan de mensen die heel graag willen werken, maar dat nu niet kunnen en dan is dat gevoel wel weer weg.

Ik ben 12 jaar niet op vakantie geweest. Sinds 2 jaar wel weer en het voelt alsof ik echt iets in te halen heb. Ik zou daarom heel graag naar het buitenland gaan in de bouwvak, maar we wonen perfect voor een noodgedwongen vakantie in eigen huis en tuin, dus ik mag niet klagen.

mvdende

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 17:52

Als ik kon kiezen had ik dit liever in de winter gehad. Dan zit ik toch al veel binnen en thuis en dan zijn er ook weinig evenementen enzo. Het uurtje met de hond wandelen zou er niet door veranderen, dat deed ik al in de winter en dat zou ik blijven doen.

Nu juist al heel veel dingen gecanceld zien worden en daar wordt ik verdrietig van.

Ook het vooruitzicht dat dit nog wel eens tot november 2021 kan gaan duren BAH! Dan zijn er straks 2 zomers naar de klote.

En ik vermoed dat de horeca en recreatie het niet gaat overleven als ze ruim 1,5 jaar plat liggen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 18:31

November 2021? Hoe kom je daar bij?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 18:31

Ik kan me niet voorstellen dat alles nu nog anderhalf jaar dicht gaat blijven.
Kijk naar hoe het nu in China is, daar pakken ze nu stukje bij beetje het normale leven weer op.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 18:32

Als ik 1,5 jaar dicht moet blijven ga ik weer voor een baas werken -O- (zat stiekem al een beetje rond te kijken)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 18:38

LadyMadonna schreef:
Als ik 1,5 jaar dicht moet blijven ga ik weer voor een baas werken -O- (zat stiekem al een beetje rond te kijken)

Nou idd. Dan zijn er straks een hoop beroepen niet meer, want geen 1,5m. Van beautybranche tot fysio tot noem maar op. :=

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 18:45

Aranel schreef:
Kijk naar hoe het nu in China is, daar pakken ze nu stukje bij beetje het normale leven weer op.

Daarom. Lijkt me sterk dat het tot november 2021 gaat duren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 19:18

Dames, dat zegt toch ook niemand. Het kan nog tot november 2021 duren (volgens iemand in dit topic), maar de maatregelen hoeven toch niet hetzelfde te blijven als nu? Misschien gaat het alleen om handen schudden en 1,5 meter afstand of wat dan ook. Jullie maken je bij voorbaat al druk! Lijkt me niet nodig hoor!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 19:39

Aranel schreef:

Alleen daar de laatste dagen wel weer stijging van het aantal besmette mensen dus wie weet straks weer strenger

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 19:51

Joman schreef:
Dames, dat zegt toch ook niemand. Het kan nog tot november 2021 duren (volgens iemand in dit topic), maar de maatregelen hoeven toch niet hetzelfde te blijven als nu? Misschien gaat het alleen om handen schudden en 1,5 meter afstand of wat dan ook. Jullie maken je bij voorbaat al druk! Lijkt me niet nodig hoor!

Nou ja, parabel kan het zich voorstellen.....
Ik niet hoor, ik ga momenteel van juni uit. Of althans, ik reken erop dat ik tot juni gesloten blijf

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 20:27

Ik heb nog steeds geen bericht gehad van Tui dat mijn vakantie naar Rhodos op 13 mei gecanceld wordt. Tot 10 mei is alles geannuleerd.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 21:24

Electra63 schreef:
Ik heb nog steeds geen bericht gehad van Tui dat mijn vakantie naar Rhodos op 13 mei gecanceld wordt. Tot 10 mei is alles geannuleerd.

Vervelend dat je zo lang in onzekerheid zit :(

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 22:08

Suusjepluus schreef:
Electra63 schreef:

Vervelend dat je zo lang in onzekerheid zit :(

Sorry hoor maar het lijkt me toch logisch dat dat geannuleerd wordt :') in onzekerheid zitten over een vakantie op 13 mei lijkt me nogal overtrokken. Natuurlijk wordt dat geannuleerd. Denk je echt dat dan alles weer normaal is en je lekker vakantie kan vieren? :Y)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 22:21

@Autumnn,
Ik vind jouw reactie op mijn bericht ook wat overtrokken. ;) Dit is een topic over vakantie en Corona.
Ik ga er ook vanuit dat deze vakantie niet doorgaat, maar ik heb deze vakantie al betaald en ook de parkeerkosten van Schiphol. Dus ik zou graag officieel bericht ontvangen van Tui, zodat ik bijv. ook mijn verlofdagen op het werk kan intrekken.
Ik heb ook nog een vakantie staan op 8 juni, deze is voor een deel betaald.
Maar zolang er geen officieel bericht komt, kan ik weinig doen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 22:40

Die onzekerheid is ook niets... Hopelijk krijg je snel duidelijkheid dat je dingen kan regelen.

Wij hebben ook lang in onzekerheid gezeten. We wilden een week van te voren eigenlijk niet meer en het was elke dag hopen dat het reisadvies negetief zou worden zodat we dingen konden regelen. We konden gelukkig wel een voucher aanvragen, ook als de vlucht nog door zou kunnen gaan. Was ook spannend. Want we kregen pas nadat onze vlucht was vertrokken reactie dat we die zouden krijgen :=
We hebben veel gratis kunnen annuleren. 1 acco boeking hebben we omgezet naar oktober, dat was de laaste dag dat het kon anders waren we geld kwijt. Echter, als we het niet hadden gedaan hadden we een dag later gratis kunnen annuleren. Dat werd toen ingeregeld, net een dag te laat haha.

Dus ja. Het is wrl fijn een officeel bericht te hebben dat iets niet door gaat. Ook omdat het, iig bij ons, best wat onrust gaf als we nog wel konden...wat we dan moesten. Aangezien we niet meer wilden door de hele situatie en angst voor een lock down van dat land.
Ennnn veel accomodaties konden tot x aantal dagen van te voren nog gratis worden geannuleerd. Daarna was je geld kwijt. Dan is tijdig weten hoe het er vokr staat ook wel fijn

Paar dagen voor vertrek ging het land op negatief reisadvies. En later werd bekend dat het donderdag in lock down zou gaan. Wij zouden anders dinsdag zijn binnengekomen en gelijk hebben moeten omdraaien :=

De heenvlucht is nooit officieel geannuleerd, maar gelukkig konden we het ticket alsnog omruilen voor een voucher!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 23:08

De vakantie in mei was een cadeau aan mijn zus.
Het zal ons niet meer lukken om dit jaar samen te gaan, dus dat wordt dan mei 2021.
De vakantie in juni is met man en vrienden.
Ook deze zullen we dit jaar niet meer kunnen inhalen.
Mijn man kan pas na oktober weer vrij krijgen, dan wil ik niet naar Griekenland.
En vrienden hebben paarden aan huis,, die kunnen altijd moeilijk weg, omdat zij iemand in huis moeten regelen met verstand van paarden.

Maar ik klaag verder niet, ik ga vrij veel op vakantie, ik ben net verhuisd, dus veel te doen.
Maar ik wil wel graag officieel weten waar ik aan toe ben.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 23:11

Hadden wij ook. Duurde echt een tijd voordat Tui officieel had gemaakt dat alle vluchten naar Spanje werden geannuleerd. Natuurlijk wisten we wel dat het geannuleerd werd, maar je wilt het gewoon op papier hebben staan dat je een voucher krijgt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 23:14

Whale schreef:
Hadden wij ook. Duurde echt een tijd voordat Tui officieel had gemaakt dat alle vluchten naar Spanje werden geannuleerd. Natuurlijk wisten we wel dat het geannuleerd werd, maar je wilt het gewoon op papier hebben staan dat je een voucher krijgt.

Precies !!

Mijn dochter gaat eind juli naar Gran Canaria.
Zij heeft gebeld of ze zelf al kan annuleren, mijn schoonzoon kan nl. alleen maar op vakantie in de bouwvak, dus verzetten is lastig. Kost haar nu bijna 600 als ze zelf annuleert.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 23:17

Ik ben bang dat als ik in juli nergens heen kan ik dan pas over een jaar op reis kan gaan -O-

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 23:20

Waar vinden jullie de actuele informatie over grenzen? Met name die van Canada :o

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 23:25

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:32

moonsparkle schreef:
Ik ben bang dat als ik in juli nergens heen kan ik dan pas over een jaar op reis kan gaan -O-

Ik denk dat dát voor heel veel mensen geld |(

Ik ga ook niet meer echt op vakantie, mocht juli / augustus het niet gaan worden.

Ik kan wel, maar ik ga vanaf eind augustus NIET meer kamperen. Kans op regen is mij dan te groot...

Dus dan is het wachten tot volgend jaar juli/ augustus voordat ik echt op vakantie ga.

Weekendjes weg doe ik meestal in het voorjaar en die gaan nu ook allemaal niet meer door.

Heel misschien boek ik nog een vakantie naar de zon in oktober ofzo. Maar dat hangt dan ook wel weer van de prijzen af. Want ik vermoed dat zodra er weer gevlogen mag worden, de vakanties echt onbetaalbaar gaan zijn.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:40

Ik ga gerust nog in september /oktober kamperen maar ik mag m'n vakantiedagen niet terug trekken, en buitenom het hoogseizoen is het altijd al lastig geweest om weg te mogen. Snap wel dat zodra er weer gewerkt kan worden we dat allemaal moeten. Wil m'n baan ook niet verliezen. Maar ja het leven is zo kort, alles gaat zo snel. -O-

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:44

Als het in september veilig mogelijk is gaan wij ook gewoon kamperen
We gaan eigenlijk standaard een week of twee ergens in de periode laatste week augustus/derde week september en serieus nooit slecht weer gehad op een dag hier en daar na

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:45

Ik hoop in het najaar weg te kunnen maar kamperen vind ik wel zo armoedig.

Oh nee glamcamping houd ik wel van.