Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:34

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ondanks de regels in de bovenste foto was de supermarkt hier bijna helemaal leeg. Geen wc-papier, geen meel, geen suiker en conserven ook heel weinig. Ik vind het heel triest, want vooral de oudere mensen hebben vaak niet de capaciteiten om zo veel te hamsteren. Een vriend vertelde me dat hij een oudere vrouw in de supermarkt had gezien die haast stond te huilen dat er helemaal geen fruit meer was, want die vitaminen had ze nodig -O-

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:34

The_Cat schreef:
Storm schreef:
Weet iemand wat de plannen met betrekking tot de Olympische spelen zijn?

Tot hiertoe verwachten ze dat die nog doorgaan. Ze hopen dat daartegen het ergste geweest is

Ik hoop ook dat tegen die tijd het ergste voorbij is ook al heb ik totaal niets met de olympische spelen.
Maar die hoop wordt op het moment wel met de dag kleiner.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:35

Hier in de plus echt meer dan genoeg voorraad. Alles netjes aangevuld. Vond het wel bijzonder dat er schalen met schep noten met lepela lagen nog en dat je daar broden zelf uit een vak kon pakken en ze zelf kunt snijden? Zag ook een medewerker hoesten in haar ellenboog. telt hoesten niet ook thuis blijven daar?.:-) overigens hingen er wel plastic platen voor het gezichtsveld van de cassiere. Dat vond ik dan wel weer goed bedacht.

Ik ben stiekem heel benieuwd wat dit voor de woningmarkt gaat doen ook.

Scum

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:37

Je kunt toch ook even een kriebel in je keel hebben en daardoor 1x moeten hoesten? Dat lijkt me geen reden om thuis te blijven. Ik heb nu ook weleens dat ik 1x ergens voor moet hoesten.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:37

IsaCalixa schreef:
Oke.. dus het binnen blijven is puur gebaseerd op mensen die al besmet zijn.

Ja en nee.

Omdat het niet duidelijk is wie er besmet zijn, en omdat je besmet kunt zijn zonder klachten, moet je er eigenlijk vanuit gaan dat íedereen mogelijk besmet is.

Je weet gewoon alleen niet wie.

En daarom contact zo veel mogelijk vermijden.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:38

Scum schreef:
Je kunt toch ook even een kriebel in je keel hebben en daardoor 1x moeten hoesten? Dat lijkt me geen reden om thuis te blijven. Ik heb nu ook weleens dat ik 1x ergens voor moet hoesten.

Het verschil is niet te zien zonder testen.

En daarom moet je er in dat geval voor ieders veiligheid vanuit gaan dat je besmet bent.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:38

Denk dat 100% binnenzitten niet haalbaar en niet wenselijk is.
Frisse lucht is immers altijd goed.
Alleen haal die frisse lucht zoveel mogelijk op je eigen erf/tuin/balkon en vermijd zoveel mogelijk contact met mensen om je heen. Niet voor niks zijn alle sociale bezigheden al vanwege de maatregelen stilgelegd tot 6 april.
Ventileer je huis. En blijf rustig en nuchter nadenken. Bij twijfel thuisblijven.

Ik vraag me trouwens wel af wat er zo met opening campingseizoen gebeurd.
Kan me voorstellen dat de mensen die op een appartement wonen, met gierende banden met de sleurhut naar (voor)seizoensplaats op de camping vertrekken.

Lekker vanuit Brabant naar Friesland of Drenthe bijvoorbeeld.
Krijg je ook weer verplaatsing van stille besmettingen.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:41

In België komen er maatregelen wat betreft aantal klanten per oppervlakte. Goed zo!
Nieuwe maatregels in onze winkels: “1 klant per tien vierkante meter toegelaten”

https://www.hln.be/binnenland/nieuwe-ma ... ~a93abdb2/

De grote Delhaize hier deed dat al soort van: alle klanten verplicht een kar te nemen zodat je die afstand houdt met anderen. Karren werden achteraf ontsmet, waren de karren op dan mocht je niet meer binnen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:43

Femke_Tweety schreef:
Scum schreef:

Het verschil is niet te zien zonder testen.

En daarom moet je er in dat geval voor ieders veiligheid vanuit gaan dat je besmet bent.

Ik vind ook dat er te weinig getest wordt. Maar als je NIKS mankeert, werkt in de supermarkt en 1x een kriebeltje krijgt waardoor je 1x moet hoesten vind ik niet dat je er vanuit moet gaan dat je besmet bent.
Want dan kan er niemand meer in een supermarkt werken. Iedereen moet wel eens 1x hoesten.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:46

tienus63 schreef:
Denk dat 100% binnenzitten niet haalbaar en niet wenselijk is.
Frisse lucht is immers altijd goed.
Alleen haal die frisse lucht zoveel mogelijk op je eigen erf/tuin/balkon en vermijd zoveel mogelijk contact met mensen om je heen. Niet voor niks zijn alle sociale bezigheden al vanwege de maatregelen stilgelegd tot 6 april.
Ventileer je huis. En blijf rustig en nuchter nadenken. Bij twijfel thuisblijven.

Ik vraag me trouwens wel af wat er zo met opening campingseizoen gebeurd.
Kan me voorstellen dat de mensen die op een appartement wonen, met gierende banden met de sleurhut naar (voor)seizoensplaats op de camping vertrekken.

Lekker vanuit Brabant naar Friesland of Drenthe bijvoorbeeld.
Krijg je ook weer verplaatsing van stille besmettingen.

Ja, ik denk dat wandelen of fietsen in een bos/natuurgebied/park ook wel moet kunnen, zo lang je op afstand blijft van andere mensen.

Ik hoop dat het in Nederland niet zo wordt als in Frankrijk, dat je een vergunning nodig hebt om naar buiten te mogen. Ik snap dat strenge maatregelen nodig zijn, maar voor de mentale gezondheid vind ik (voor langere tijd) binnen blijven echt niet goed..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:47

Ik voelde gister op mn werk 1 hoest opkomen, maar ik durfde niet en dacht gelijk dat ik nu een potentiële verspreider was. Heb de hele tijd het gevoel gehad te moeten hoesten. Ik heb thuis totaal geen hoest kriebel.

Ik moet ook altijd niezen wanneer ik buiten kom en de zon in gezicht krijg. Dat durf ik ook haast niet meer als er iemand is.

Mentaal ben je er gewoon erg mee bezig.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 17-03-20 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

bigone schreef:
lifaya schreef:
Maar MOET je je aan die 1,5 m afstand houden want ik zit tijdens mijn werk met mijn handen in iemand haar bilnaad en oksels te tasten etc :+ dus nee, zonder grap, vind het maar raar dat er bij mijn werk dus geen aanpassingen zijn, alleen dat we met handschoenen mogen werken....

Hoeveel word er nu nog onderzocht, vliegen is minimaal, veel landen zitten op slot en van een bilnaad of oksel krijg je geen corona. Hygiëne zoveel mogelijk in acht nemen.

Ik doe personeel op het platform , die zal nauwelijks afnemen ;) ik controleer uiteraard de persoon volledig. Niet alleen daar ;) punt is dat ik en collegas gewoon letterlijk in de persoonlijke ruimte kom van heel veel mensen en je dus een groter risico loopt om iets te verspreiden. Ik snap dat er gefouilleerd moet worden, maar het gaat mij om de random geselecteerde mensen. Die slaan dus geen alarm af en worden gekozen en die moeten wij volledig controleren. Dit is iets wat soms bij 1 op de 5 is, soms vaker of minder vaak, en het kan echt nog steeds retedruk zijn.

Pandora2

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:48

Daarom ga ik ook rond lunchtijd naar de moestuin. Is het rustig over het pad waar ik overheen moet naar moestuin. Is het rustig in de flat waar ik woon. Rond het avondeten ga ik weer naar huis zelfde verhaal. Neem wel brood en extra plastic zakje om mijn brood te eten mee. Wegens geen stromend water op de moestuin.

Hoeveel mensen heb er geen hooikoorts, want de pollen zitten nu ook volop in de lucht.

Ga mij straks weer verbazen over hoe druk het pad naast moestuin complex is. 8)7 Gelukkig hele brede sloot ertussen. En de regels waren voor corona al dat je op iemand anders zijn tuin niks te zoeken heb.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:48

lifaya schreef:
Maar MOET je je aan die 1,5 m afstand houden want ik zit tijdens mijn werk met mijn handen in iemand haar bilnaad en oksels te tasten etc :+ dus nee, zonder grap, vind het maar raar dat er bij mijn werk dus geen aanpassingen zijn, alleen dat we met handschoenen mogen werken....

Bij ons wordt er ook nog 100% gefouilleerd voor toegang tot airside. De beveiligers dragen alleen maar handschoenen en íedereen die SRA-CP op wil wordt gecontroleerd.

Ik vind het sowieso poedersuiker om betast te worden door een vreemde, maar kan me goed voorstellen dat het voor jullie nu ook geen pretje is om te moeten doen.
Laatst bijgewerkt door Dioxide op 17-03-20 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:49

Pandora2 schreef:
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/nation ... spartandhp

De winkels in belgië sluiten massaal.
Straks ook waarschijnlijk nieuwe Nationale Veiligheidsraad.
En dan gaan we op slot vermoed ik.

Niet alle winkels toch? Betreft dat de grotere winkels? Ik ben niet bekend met de Belgische ketens.. :)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:49

Pandora2 schreef:

Niet levensmiddelen winkels worden in dit artikel genoemd.

Niet teveel paniekzaaien ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:50

Dioxide schreef:
lifaya schreef:

Bij ons wordt er ook nog gefouilleerd voor toegang tot airside. De beveiligers dragen alleen maar handschoenen.

Bij ons is alleen de scan aangepast en de poort blijft dus hetzelfde. We mogen inderdaad wel handschoenen dragen xD
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 17-03-20 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:55

tienus63 schreef:
Pandora2 schreef:

Niet levensmiddelen winkels worden in dit artikel genoemd.

Niet teveel paniekzaaien ;)

Sorry :') Ik had er niet-voedings-winkels moeten bijzetten.
Dacht dat iedereen ondertussen al wist dat die altijd zullen openblijven.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:57

Dat is geen paniekzaaien, Volvo Trucks sluit zag ik. Ik zie ook veel restaurants en frituren die nu afhaal deden enkele dagen daar ook mee stoppen: als het niet door de overheid beslist wordt doen ze het dus zelf. Terecht ook.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:01

Boodschappen maak ik me toch wel zorgen over. Hier niet gehamsterd, ja, dan maar een pakje wc papier meer omdat het blijkbaar zo gewild is, maar dacht boodschappen te bestellen. Net ontvangen, maar de helft niet geleverd of iets heel anders.. Ik koop altijd voor een week, dus nu dan ook maar besteld, maar 4 van de 7 dagen het eten nog niet bij elkaar kunnen krijgen. Groente uit conserven dus niet, geen wc papier of keukenrollen. Niet zo verrassend wellicht, maar ook geen aardappels, melk, vlees wat ik besteld had.. Jammer, nu met mijn auto immuunziekte en de kinderen thuis dan toch op pad om te kunnen eten. Hopelijk snel beter als de hamsteraars klaar zijn met hamsteren, dan heeft de risicogroep er nog iets aan wellicht om wel te kunnen bestellen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:02

Is online bestellen geen mogelijkheid? Ik krijg morgen mijn boodschappen van jumbo binnen.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:09

Heb online besteld, weet niet of het om mijn post gaat Lifaya? Maar krijg daar allemaal vervangende artikelen. 250 stampot aardappelen ipv een 5 kilo zak, van die 250 gram kunnen we natuurlijk geen week eten :o Spelt crackers ipv de anderen die ik besteld had (mag ivm met ziekte geen spelt). Geen melk, andere smaak drinken, geen vlees, andere groente dan besteld etc, nogal veel ontbrekend of anders. Leek leuk, maar helaas.. Het is er blijkbaar niet en ze hebben maar wat anders in mijn pakket gedrukt, dus moet ik toch fysiek de winkel in helaas en daar baal ik best van met mijn ziekte.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:10

lifaya schreef:
Is online bestellen geen mogelijkheid? Ik krijg morgen mijn boodschappen van jumbo binnen.

Picnic is bij ons tot en met de eerstvolgende mogelijkheid vol haha (dat is tot en met volgende week dinsdag..)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:11

Had het idd tegen jou ja haha. Maar wat traag dat ze zonder jouw goedkeuring dingen veranderen? Hoop dat ik mijn boodschappen wel binnen krijg...