Hoe streng zijn jullie met corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sure_lee

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 18:57

Zolang ik geen klachten heb doe ik boodschappen, haal ik dingen die ik op dat moment wil hebben en ga ik naar mijn paarden. Daarnaast ga ik wandelen met mijn vriend en of hond.
Daarbij houd ik voldoende afstand van mensen.
Als ik ergens kom en ik kan die 1,5 meter afstand niet halen dan ga ik weg of spreek ik er iemand op aan die te dicht bij mij in de buurt komt.

Mocht ik onverhoopt milde verkoudheid klachten krijgen dan blijf ik binnen.

Had vandaag op stal op afstand een gesprek met iemand die doodleuk zei: ik hoest me een ongeluk. Toen zei ik: dan moet je thuisblijven... Toen kwam ja maar...blabla
Kon het niet laten en heb gezegd dat ik dat asociaal vind.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 19:43

Hannanas schreef:
Zeggen jullie ook alle afspraken af zoals fysiotherapie? De fysiotherapeut werkt door, dus ik zit ff in dubio.

Ik vind het ook lastig. Ik loop er 2 keer per week, behandeling en onder begeleiding oefeningen. Die oefeningen kunnen niet zonder behandeling, maar als ik een week niet geweest ben heb ik al problemen met slapen, moet ik pijnstilling ophogen en kan ik nog minder dan normaal.

Het oefeningen sla ik sowieso liever over, dat is in een zaal en kan ik na behandeling ook thuis. Maar die behandelingen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 19:46

Ik baal dat ik niet naar de chiropractor kan, m’n rug zit helemaal vast.
Ook hulpverlening ligt op z’n gat.
En ik erger me dood aan mensen die hier overal zo laks mee omgaan.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 19:51

Anoniem schreef:
Ik baal dat ik niet naar de chiropractor kan, m’n rug zit helemaal vast.
Ook hulpverlening ligt op z’n gat.
En ik erger me dood aan mensen die hier overal zo laks mee omgaan.

Fysio hier ook. Door een stomme overbelasting heb ik nu de periformis spier vast zitten en dat is wel al enorm verbeterd na 1 behandeling, zodanig dat ik weer kan hardlopen. Maar ik zou graag willen dat het ook echt weer over is.

Maar ik ken dus ook iemand met het Miller Fisher syndroom en daar is 80% kans op genezing. Echt de revalidatie is nu ook stopgezet en dat betekent dat zijn kans op volledig herstel enorm verminderd is.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:23

Hier is de fysio ook dicht, mijn man mag mij morgen flink masseren.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 22:23

Jis_ schreef:
Maar je bent het er toch wel mee eens dat uitjes naar plekken door het mooie weer die dan vol lopen gewoon niet okay is?

Ja maar wie zegt dat men zich daar gisteren gewokn niet op heeft verkeken? Tuurlijk kan je bij file of weinig parkeerplaats denken: omdraaien. Maar 's je zo'n eind. Hebt gereden kun je ook denken dat bos is groot wie weet valt het mee... Dat het dat niet deed kan. Vandaag hebben mensen er beter rekening mee gehouden gelukkig. Maar niet naar buiten of niet naar het bos hoeft helemaal niet. Het kan. Als je maar afstand hebt.

Ik ben iig blij dat ik ben gegaan. Amper een kip tegen gekomen. En heerlijk genoten.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 23:34

Denk niet dat het punt de uitjes zijn, maar met name het afstand houden van elkaar en eventuele extra maatregelen, zoals mondkapjes dragen. En áls je klachten hebt, hoe licht ook, dan wel gewoon thuis blijven.
Er is namelijk wel een heel verschil tussen hutje mutje met een grote groep mensen op het strand of in het bos lopen, óf in je eentje met je paard een buitenritje doen waarbij je amper iemand tegenkomt. En van je paard houden ze toch wel afstand.
Zelfde met honden, die moeten toch eventjes hun ding kunnen doen, maar ga dan niet naar t bos, als je weet dat het daar druk is. Loop je rondje ergens waar geen mens komt. (Hier in Friesland wellicht makkelijker dan de randstad)
Ik heb de mazzel dat wij een groot erf hebben, dus ik hoef de honden niet perse uit te laten. Als ik wel een rondje doe, gaat iedereen me toch uit de weg, omdat ik met twee husky's loop en dat blijkbaar eng is. (Ik ben ook maar 1.60m dus zie er ook uit alsof ik ze niet aan kan als ze wat willen denk ik, maar ze zijn hartstikke lief. :+ )

En dan heb je nog de mensen die het nog steeds niet snappen, omdat ze gewoon echt niet wijzer zijn. Mijn ouders hebben een pleegdochter in huis die licht verstandelijk beperkt is, die krijg je het ook niet aan het verstand gepeutert.. Als die naar de supermarkt zou gaan, hield zij gegarandeerd geen afstand van mensen en snapt ook de meest simpele dingen niet van hoe zoiets werkt.. die raakt gerust van alles aan en dan dr gezicht bijvoorbeeld.
In mijn directe omgeving hebben we dan ook nog wat mensen die tegen de grens aan zitten van zwak begaafd, die zie ik dus nog allerhande contacten onderhouden en oa gezellig met elkaar afhaal eten halen en bij elkaar thuis met een groepje een leuk avondje doen... :\

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 00:12

suze_ schreef:
Wij hadden al behoorlijk snel besloten contact met risico medemensen te stoppen en sowieso afstand te houden. We zijn afgelopen week alleen buiten geweest naar afgelegen bos met de honden waar niemand was (we kennen gelukkig de niet populaire plekjes waar geen kip komt) en ik heb mijn pony eten moeten geven. Hij staat verder lekker buiten met onbeperkt hooi gelukkig.

Sinds gisteren hebben zl en ik klachten als hoesten en reutelend geluid dus nu helemaal thuis en afwachten hoe het zich ontwikkelt :

Dat had ik afgelopen donderdag snachts veel hoesten en zweten. Heb werk afgebeld, ondanks ik me verder goed voel. Zit nu in de ziektewet. In normale omstandigheden had ik me daar niet ziek voor gemeld. Maar vond het nu niet verantwoord om aan het werk te gaan. Blijf thuis en heb wel met de paarden gerommeld staan bij huis

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 00:41

Hetty van den Tillaart
Gisteren om 12:32
22 maart: vanochtend overleed mijn schoonvader. Hij werd een cijfertje dat het RIVM zojuist meenam in het dagelijkse rapport dat we inmiddels allemaal kennen.
Hij was natuurlijk veel en veel meer dan dat. Dag lieve Jan!

#houdafstand #samentegencorona

21 maart:
Mijn schoonvader is stervende, hij is besmet. In mijn omgeving zijn inmiddels veel mensen die dierbaren verloren hebben aan het Coronavirus. In mijn omgeving is een behoorlijk aantal mensen ziek.
We wonen zo ongeveer in het epicentrum in Brabant. De wereld is hier compleet veranderd.

Wat helpt is zien dat heel veel mensen alles op alles zetten om zieken te helpen, om mensen die eenzaam zijn te troosten, om creatieve oplossingen geboren te zien worden. Dank jullie wel!

Wat NIET helpt is je schouders ophalen, de regels niet in acht nemen, nog steeds chillen met groepen, hamsteren, nepnieuws verspreiden, elkaar becommentariëren, onrust stoken.

Ik heb erg getwijfeld of ik dit bericht moest plaatsen. Maar de mensen die mij kennen zullen het vast begrijpen. Natuurlijk realiseer ik me dat het het zoveelste Corona-bericht tussen vele berichten is. Maar toch...

Het leven hier in huis staat op z'n kop. Afstand houden, emoties die we amper kwijt kunnen, angst en verdriet. Het is surrealistisch en naar. Tegelijk is het mooi om te zien hoe we onze weg (proberen te) vinden en hoeveel we van elkaar houden.

Ik zou willen dat jullie dit bericht zoveel mogelijk delen, zodat het breed verspreid wordt, zodat mensen zien dat er mensen DOOD gaan, zodat mensen hopelijk (gaan) snappen dat ze echt even een stapje terug moeten gaan doen. Voor zichzelf, maar ook voor al die anderen.

Mijn schoonvader is stervende: in de Tweede Wereldoorlog moest hij zich maandenlang schuilhouden voor de Duitsers. Geen sociale contacten, angst voor ontdekking, er waren geen manieren om met de wereld in contact te blijven zoals wij die heden ten dage kennen. Dit moet ons lukken. Jou ook.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 01:57

Margoooo schreef:
Ik denk zelf ook dat sommige grote groepen mensen die je buiten ziet, gezinnen zijn? Dus die zitten thuis al samen op <1.5m, dus kan buitenshuis dan ook prima...

Hmmm 6 oudere mannen bij elkaar? >;) Ik zie genoeg samenstellingen die duidelijk geen gezin zijn hoot.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 07:53

Ik ben afgelopen week nergens geweest, afgezien van 2x naar een losloopgebiedje met de honden, en heb mijn sociale afspraken afgezegd. We doen altijd weekboodschappen en dat doen we nu ook, vandaag moet ik weer naar de supermarkt.

Ons huis is 2 weken geleden opgeleverd dus moet toegeven dat ik wel vorige week flink heb gehamsterd bij de bouwmarkt, zodat we in elk geval vooruit kunnen.

Moet zeggen dat het voor mij wel heel makkelijk is, we wonen vrijaf, met de paarden aan huis en weiland waarop we de honden kunnen laten lopen. Verder dus genoeg werk in het nieuwe huis (op hetzelfde terrein) dus we hoeven ons ook niet te vervelen. Alleen mis ik wel gezelligheid met klussen want dat doe ik nu allemaal in m’n eentje.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 08:27

_Nelleke_ schreef:
Ik ben afgelopen week nergens geweest, afgezien van 2x naar een losloopgebiedje met de honden, en heb mijn sociale afspraken afgezegd. We doen altijd weekboodschappen en dat doen we nu ook, vandaag moet ik weer naar de supermarkt.

Ons huis is 2 weken geleden opgeleverd dus moet toegeven dat ik wel vorige week flink heb gehamsterd bij de bouwmarkt, zodat we in elk geval vooruit kunnen.

Moet zeggen dat het voor mij wel heel makkelijk is, we wonen vrijaf, met de paarden aan huis en weiland waarop we de honden kunnen laten lopen. Verder dus genoeg werk in het nieuwe huis (op hetzelfde terrein) dus we hoeven ons ook niet te vervelen. Alleen mis ik wel gezelligheid met klussen want dat doe ik nu allemaal in m’n eentje.

Spullen voor je huis kopen vind ik geen hamsteren hoor. Tenzij je 1 wc nodig hebt en er 3 koopt. Jij bent die spullen nodig om het werk te kunnen laten doorgaan en het is veel wijzer om veel in in 1 x te kopen dan elke keer voor 1 ding op pad te gaan. Dan ben je veel te vaak in de winkel te vinden. Ik doe ook 1x in de week boodschappen dus heb een hele kar vol dat zouden in principe wel meer mensen kunnen doen ipv elke dag of met 3 dingen in hun kar. Maak een boodschappenlijst gedurende de week en werk die af. Heel simpel een manier om niets te vergeten en vergeet je wel wat dan kun je 9 van de 10 keer ook nog wel zonder.Doe boodschappen in 1 winkel en loop niet alle winkels af voor de aanbiedingen.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 08:47

Rizette: verstandig om zo min mogelijk in winkels en openbare ruimtes te komen en dus niet meer voor een zakkie appels of broodje effe de winkel in te stappen.

Het zit zo ingebrand in onze verwen cultuur, alles is alla minute beschikbaar om je heen, je wilt iets en het is beschikbaar.
Heb de indruk dat dit voor velen van ons een moeilijk ding is en wordt om te veranderen.

Hoe zich dat gaat ontwikkelen weet ik niet, maar kunnen niet zomaar terug naar het oude ikke consumeer nu en meteen leventje over paar weken.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 08:54

Het volk dat normaal achter elkaar aan door de Ikea heen loopt. Liep gisteren achter elkaar aan door het bos heen. Voor de mensen die normaal van de natuur genieten was nu geen plaats meer.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 08:58

Rizette schreef:
Spullen voor je huis kopen vind ik geen hamsteren hoor. Tenzij je 1 wc nodig hebt en er 3 koopt. Jij bent die spullen nodig om het werk te kunnen laten doorgaan en het is veel wijzer om veel in in 1 x te kopen dan elke keer voor 1 ding op pad te gaan. Dan ben je veel te vaak in de winkel te vinden. Ik doe ook 1x in de week boodschappen dus heb een hele kar vol dat zouden in principe wel meer mensen kunnen doen ipv elke dag of met 3 dingen in hun kar. Maak een boodschappenlijst gedurende de week en werk die af. Heel simpel een manier om niets te vergeten en vergeet je wel wat dan kun je 9 van de 10 keer ook nog wel zonder.Doe boodschappen in 1 winkel en loop niet alle winkels af voor de aanbiedingen.

Afbeelding

Zo ziet mijn woonkamer er nu uit :+ Ik dacht, waarom toiletpapier hamsteren als je ook de toiletten zelf kan hamsteren. :D

Nee grapje natuurlijk. Ik heb gewoon ruim ingekocht, teveel latex, teveel afplaktape etc. Je kan het toch altijd weer terugbrengen en ik dacht, beter teveel dan dat ik straks 100x terug moet naar de bouwmarkt voor een extra emmer verf oid.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:25

Ik heb alvast een hoop boodschappen online besteld. Dan hoef ik ook niet naar de supermarkt. Ze komen volgende week. Dus deze week nog even met mijn voorraad verder.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:31

Dat ge ,,Ja Maar,, is voor veel mensen altijd een stop woord om hun eigen goed te praten.

Er loopt bij ons achter een oude spoordijk. Dat is nu een wandelpad. Normaal loopt er geen sterveling, gister leek het wel de vierdaagse

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:19

Loretta schreef:
Ik heb alvast een hoop boodschappen online besteld. Dan hoef ik ook niet naar de supermarkt. Ze komen volgende week. Dus deze week nog even met mijn voorraad verder.

Ik heb een Junbo met Pick up Point. Dus online bestellen en dan bij het loket betalen en afhalen, misschien ook een tip, volgens mij heb je daar ook meer tijden beschikbaar, zeker weten doe ik dat niet.

Mijn pot histor verf is vanochtend bezorgd, dus dat kan ook online. We hebben een tafel onder de carport gezet en daar legt de bezorger het op. Ik probeer zoveel mogelijk online alles binnen te krijgen.

Nu nog op zoek naar een leverancier voor 20 kilozakken duiven-, konijnen- en hondenvoer :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:20

Popstra schreef:
Dat ge ,,Ja Maar,, is voor veel mensen altijd een stop woord om hun eigen goed te praten.

Er loopt bij ons achter een oude spoordijk. Dat is nu een wandelpad. Normaal loopt er geen sterveling, gister leek het wel de vierdaagse

Ik erger me daar dus helemaal de ziekte aan. Ik liep vanochtend om 7 uur al maar met de honden in het bos (ligt praktisch in de achtertuin) om de drukte van straks maar voor te zijn -O-

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:50

Ik vind het erg eng hoe laks mensen met de regels omgaan en vooral ook niet nadenken over de gevolgen van wat ze doen. De vriend van een kennis van mij is volkszanger en die ging gister doodleuk een tuinconcert geven voor een terminaal zieke vrouw. Lief bedoeld ongetwijfeld, maar dan komt er vervolgens een filmpje op Facebook waar je ziet dat die halve tuin volstaat met mensen. Ik snap dat gewoon niet.

Of mensen op stal die het nu hét moment vinden om de crosshindernissen uit te proberen, terwijl ze nooit springen. Dan denk ik, snap je niet dat de artsen nu wel betere dingen te doen hebben dan jouw gebroken arm te gipsen? Het zijn zulke kleine dingen die we kunnen doen die helpen, maar nog is dat blijkbaar voor veel mensen teveel gevraagd.

Ik heb voor mezelf ook besloten geen buitenritten te maken op het moment. Hoewel qua afstand het prima gaat, vind ik het zelf geen goed voorbeeld geven om maar lekker te paard erop uit te trekken. We hebben al mazzel dat we onze hobby nog mogen en kunnen beoefenen, dan vind ik het zelf belangrijk hier verantwoordelijk mee om te gaan.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:48

De net aangekondigde maatregelen op mijn werk zijn strenger als ik zelf prive hanteer... en wij waren er als gezin heel serieus mee bezig.
zit o.a. een contact verbod in verwerkt voor zover mogelijk uitvoerbaar.

Hoofddoel is om ervoor te zorgen dat als er besmetting binnenkomt, niet iedereen ziek tegelijk wordt, en dat we onze cliënten niet gaan besmetten en visa-versa.

Maar zelfs onder de norm: we doen alleen spoed klussen, ontkom je er als td niet aan bij mensen naar binnen.
Denk maar es aan cv ketel stuk, riool verstopt, sloten stuk, dikke lekkage's, etc, etc.
Dit wordt heel lastig en moeilijk te handhaven.

We mogen zelfs niet meer buitenom een bewoonde woning wat doen voorlopig.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:52

mylittlejoy schreef:
Ik vind het erg eng hoe laks mensen met de regels omgaan en vooral ook niet nadenken over de gevolgen van wat ze doen. De vriend van een kennis van mij is volkszanger en die ging gister doodleuk een tuinconcert geven voor een terminaal zieke vrouw. Lief bedoeld ongetwijfeld, maar dan komt er vervolgens een filmpje op Facebook waar je ziet dat die halve tuin volstaat met mensen. Ik snap dat gewoon niet.

Of mensen op stal die het nu hét moment vinden om de crosshindernissen uit te proberen, terwijl ze nooit springen. Dan denk ik, snap je niet dat de artsen nu wel betere dingen te doen hebben dan jouw gebroken arm te gipsen? Het zijn zulke kleine dingen die we kunnen doen die helpen, maar nog is dat blijkbaar voor veel mensen teveel gevraagd.

Ik heb voor mezelf ook besloten geen buitenritten te maken op het moment. Hoewel qua afstand het prima gaat, vind ik het zelf geen goed voorbeeld geven om maar lekker te paard erop uit te trekken. We hebben al mazzel dat we onze hobby nog mogen en kunnen beoefenen, dan vind ik het zelf belangrijk hier verantwoordelijk mee om te gaan.

Voor zover mogelijk , moet je stal genoten nu ook durven wijzen een " aanspreken" op hun gedrag.
Het is lang niet altijd dat ze iets bewust doen, maar het is soms niet even doordenken.
Doe je dat niet , terwijl je het weet of ziet gebeuren , ben je min of meer ook mede verantwoordelijk voor de stommiteiten van een ander.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:56

Peetstap schreef:
Voor zover mogelijk , moet je stal genoten nu ook durven wijzen een " aanspreken" op hun gedrag.
Het is lang niet altijd dat ze iets bewust doen, maar het is soms niet even doordenken.
Doe je dat niet , terwijl je het weet of ziet gebeuren , ben je min of meer ook mede verantwoordelijk voor de stommiteiten van een ander.

Dat doe ik ook zeker, alleen zien mensen de ernst er niet van in. Sommigen denken er niet over na, maar het merendeel vind het overdreven. Tja.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:59

Voorbeeld stellen? Hier in Spanje betaalt geen ziektekostenverzekering nog uit als je nu door een sportblessure aanspraak maakt op medische zorg.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:01

MoniqueT schreef:
Voorbeeld stellen? Hier in Spanje betaalt geen ziektekostenverzekering nog uit als je nu door een sportblessure aanspraak maakt op medische zorg.

Mogen ze dat dat bepalen?
Ik ben benieuwd of dat in Nederland ook zou mogen.