Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hannanas schreef:Zeggen jullie ook alle afspraken af zoals fysiotherapie? De fysiotherapeut werkt door, dus ik zit ff in dubio.
Anoniem schreef:Ik baal dat ik niet naar de chiropractor kan, m’n rug zit helemaal vast.
Ook hulpverlening ligt op z’n gat.
En ik erger me dood aan mensen die hier overal zo laks mee omgaan.
Jis_ schreef:Maar je bent het er toch wel mee eens dat uitjes naar plekken door het mooie weer die dan vol lopen gewoon niet okay is?
suze_ schreef:Wij hadden al behoorlijk snel besloten contact met risico medemensen te stoppen en sowieso afstand te houden. We zijn afgelopen week alleen buiten geweest naar afgelegen bos met de honden waar niemand was (we kennen gelukkig de niet populaire plekjes waar geen kip komt) en ik heb mijn pony eten moeten geven. Hij staat verder lekker buiten met onbeperkt hooi gelukkig.
Sinds gisteren hebben zl en ik klachten als hoesten en reutelend geluid dus nu helemaal thuis en afwachten hoe het zich ontwikkelt
_Nelleke_ schreef:Ik ben afgelopen week nergens geweest, afgezien van 2x naar een losloopgebiedje met de honden, en heb mijn sociale afspraken afgezegd. We doen altijd weekboodschappen en dat doen we nu ook, vandaag moet ik weer naar de supermarkt.
Ons huis is 2 weken geleden opgeleverd dus moet toegeven dat ik wel vorige week flink heb gehamsterd bij de bouwmarkt, zodat we in elk geval vooruit kunnen.
Moet zeggen dat het voor mij wel heel makkelijk is, we wonen vrijaf, met de paarden aan huis en weiland waarop we de honden kunnen laten lopen. Verder dus genoeg werk in het nieuwe huis (op hetzelfde terrein) dus we hoeven ons ook niet te vervelen. Alleen mis ik wel gezelligheid met klussen want dat doe ik nu allemaal in m’n eentje.
Rizette schreef:Spullen voor je huis kopen vind ik geen hamsteren hoor. Tenzij je 1 wc nodig hebt en er 3 koopt. Jij bent die spullen nodig om het werk te kunnen laten doorgaan en het is veel wijzer om veel in in 1 x te kopen dan elke keer voor 1 ding op pad te gaan. Dan ben je veel te vaak in de winkel te vinden. Ik doe ook 1x in de week boodschappen dus heb een hele kar vol dat zouden in principe wel meer mensen kunnen doen ipv elke dag of met 3 dingen in hun kar. Maak een boodschappenlijst gedurende de week en werk die af. Heel simpel een manier om niets te vergeten en vergeet je wel wat dan kun je 9 van de 10 keer ook nog wel zonder.Doe boodschappen in 1 winkel en loop niet alle winkels af voor de aanbiedingen.
Loretta schreef:Ik heb alvast een hoop boodschappen online besteld. Dan hoef ik ook niet naar de supermarkt. Ze komen volgende week. Dus deze week nog even met mijn voorraad verder.
Popstra schreef:Dat ge ,,Ja Maar,, is voor veel mensen altijd een stop woord om hun eigen goed te praten.
Er loopt bij ons achter een oude spoordijk. Dat is nu een wandelpad. Normaal loopt er geen sterveling, gister leek het wel de vierdaagse
mylittlejoy schreef:Ik vind het erg eng hoe laks mensen met de regels omgaan en vooral ook niet nadenken over de gevolgen van wat ze doen. De vriend van een kennis van mij is volkszanger en die ging gister doodleuk een tuinconcert geven voor een terminaal zieke vrouw. Lief bedoeld ongetwijfeld, maar dan komt er vervolgens een filmpje op Facebook waar je ziet dat die halve tuin volstaat met mensen. Ik snap dat gewoon niet.
Of mensen op stal die het nu hét moment vinden om de crosshindernissen uit te proberen, terwijl ze nooit springen. Dan denk ik, snap je niet dat de artsen nu wel betere dingen te doen hebben dan jouw gebroken arm te gipsen? Het zijn zulke kleine dingen die we kunnen doen die helpen, maar nog is dat blijkbaar voor veel mensen teveel gevraagd.
Ik heb voor mezelf ook besloten geen buitenritten te maken op het moment. Hoewel qua afstand het prima gaat, vind ik het zelf geen goed voorbeeld geven om maar lekker te paard erop uit te trekken. We hebben al mazzel dat we onze hobby nog mogen en kunnen beoefenen, dan vind ik het zelf belangrijk hier verantwoordelijk mee om te gaan.
Peetstap schreef:Voor zover mogelijk , moet je stal genoten nu ook durven wijzen een " aanspreken" op hun gedrag.
Het is lang niet altijd dat ze iets bewust doen, maar het is soms niet even doordenken.
Doe je dat niet , terwijl je het weet of ziet gebeuren , ben je min of meer ook mede verantwoordelijk voor de stommiteiten van een ander.