De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Electra63

Berichten: 18075
Geregistreerd: 11-11-08

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:07

De analyse van Pien die klopt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:40

pien_2010 schreef:
Electra63 schreef:
Voordeel is dat PVV en FvD flink gedaald zijn in de peilingen :D
Al zal niet iedereen het daar mee eens zijn. ;)

_O- foei jij ~~}>

Voordeel is ook dat mij steeds duidelijker wordt, hoe vervelend de lock down is hier en pittig (Nl mag echt zoveel meer als België en Frankrijk) → dat wij het hier, ongeacht hoe lang het gaat duren, aan blijven kunnen. Zolang we maar niet ernstig ziek worden, dat vooropgesteld. Maar daar doen we dan ook echt alles aan door ons zeer strikt aan de regels te houden.
Financieel wordt het een drama net als bij heel veel anderen, maar gezondheid staat toch echt op nr 1.
De grapjes via de app, de betrokkenheid om ons heen, dat is wel heel erg hart verwarmend. <3

Lynnepinne waarschijnlijk komt dat omdat PVV en FVD een totale lock down iedere keer voorstaan en politiek blijven voeren in de tweede kamer terwijl hun achterban de huidige regels over het algemeen OK vinden en juist niet voor een lock down zijn.
Daarnaast is in NL toch over het algemeen de cultuur dat tijdens crisis, ook al is het niet jouw premier als het gaat om de politieke kleur, dat iedereen zich boven de partijen uit laat stijgen en achter de crisismanagers gaat staan want het is allemaal al pittig genoeg op dit moment.

Of anders gezegd, opschalen van IC bedden, verkrijgen van alle noodzakelijke hulpmiddelen zodat de zorg haar werk goed kan doen en veilig voor hen zelf, dat is op dit moment belangrijker als politiek gewin. PVV en FVD doen nogal stevige debatteren en dat wordt nu juist niet op prijs gesteld.

Vetgedrukte vind ik ook een voordeel trouwens. Ik vind dat wel mooi om te zien. En ik ervaar het zelf ook echt zo. Ik ben normaal niet zo'n fan van VVD en CDA, maar sta nu wel echt achter het kabinet.

pien_2010

Berichten: 44024
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:53

Marie Anne dat geldt ook voor mij. Hier in Frankrijk is het toch vaak regering tegenover het volk en zelfs nu grote boosheid over schaarste en chloroquine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:10

pien_2010 schreef:
Marie Anne dat geldt ook voor mij. Hier in Frankrijk is het toch vaak regering tegenover het volk en zelfs nu grote boosheid over schaarste en chloroquine.

Apart is dat, wat jammer. Ik dacht eigenlijk dat het iets universeels zou zijn, de gelederen sluiten in moeilijke tijden.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:40

Een groot voordeel zijn mijn dieselkosten. Mijn auto is een jaar oud en heeft 40.000km op de teller. Er gaat een ruime tank per week door. Nu zag ik net dat ik op 14 dagen 100 km heb gereden. Dat scheelt aardig wat geld.
Wat wel zuur is dat nu is de diesel betaalbaar mag ik niet rijden :')

Tancreda4

Berichten: 24209
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:23

Oh grappig mizora, ik vind thuis netjes eten juist moeilijker! Ik koop ook te lekkere dingen en die liggen dan te roepen.... Ik moet echt heel. Heeeeeel hard m'n best doen om netjes ontbijt, lunch en avondeten te doen. En niet tussendoor. Ik heb vanavond fruit gehaald... Hopelijk helpt dat. En waterijs als ik echt lekkere trek krijg... Hihi.

fransje23

Berichten: 15463
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-20 22:52

De problemen in Nederland zijn nu terug gebracht tot de essentie. Dat geeft zeker een positieve politieke wending. Je zit welke partijen een degelijk fundament hebben in dit soort tijden.
Dat er een PVDA minister is in dit kabinet is een prachtig voorbeeld. Samen schouders er onder!

pien_2010

Berichten: 44024
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 23:41

Citaat:
Dat er een PVDA minister is in dit kabinet is een prachtig voorbeeld. Samen schouders er onder!


Ook dat is een voordeel vd corona crisis

Gimme_Joy

Berichten: 7771
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 23:47

Tancreda4 schreef:
Oh grappig mizora, ik vind thuis netjes eten juist moeilijker! Ik koop ook te lekkere dingen en die liggen dan te roepen.... Ik moet echt heel. Heeeeeel hard m'n best doen om netjes ontbijt, lunch en avondeten te doen. En niet tussendoor. Ik heb vanavond fruit gehaald... Hopelijk helpt dat. En waterijs als ik echt lekkere trek krijg... Hihi.


Ik heb daar dus totaal geen moeite mee. Ik eet netjes een kom muesli zoals altijd, smiddags twee boterhammen en savonds gewoon avondeten. Tussendoor fruit (en een paaseitje, bon). En toevallig vandaag plasma gegeven, dus een roze koek. Maar ook 45 min gefietst (racefiets), dus het mocht. En er liggen best wat snaaierijen zoals chips etc. Donderdag is bakdag, ik twijfel nog tussen een griesmeelcake of arretjescake. Ik woon alleen, dus doneer mijn baksels aan mijn collega's op vrijdag.

Voordelen voor mij: (al begint het nu iets af te zwakken) ik sport meer _/-\o_

Mag iets later naar bed van mezelf (normaal lig ik allang op één oor. En ik neem de tijd om memsen te bellen. Ow en ik bespaar een hoop benzine. Alhoewel ik dat weer weg kan kruisen tegen de kachel diw overdag aan staat...

fransje23

Berichten: 15463
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-20 10:20


CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:50

Moeder aarde heeft idd zeker een gigantisch voordeel aan Corona.

Gisteren ben ik gaan joggen, echt zalig hoe stil het was en ik kon in het midden van de straat lopen zonder maar 1 auto tegen te komen, en dat in het centrum van de stad.

Wat ook zalig is nu is dat ik eindelijk alles qua schoolwerk op een rijtje heb. Het is zo zalig om het gevoel te hebben dat ik 'klaar' ben met iets en mijn opdrachten heb kunnen afronden.

Pandora2
Berichten: 19901
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:58

pien_2010 schreef:
Citaat:
Dat er een PVDA minister is in dit kabinet is een prachtig voorbeeld. Samen schouders er onder!


Ook dat is een voordeel vd corona crisis


Zelfs in België hebben we nu op 2 weken tijd een regering ! :D
Oké, het is dan wel een noodregering, maar toch... :')

pien_2010

Berichten: 44024
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:22

*\o/* :)F sorry dat er geen Belgische vlag is.

Pandora2
Berichten: 19901
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 16:06

pien_2010 schreef:
*\o/* :)F sorry dat er geen Belgische vlag is.


Ja inderdaad jammer. Nu we toch een regering hebben, moet er ook een belgische vlag komen ! :Y)

F_Orumster

Berichten: 15343
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 14:52

:D

Een voordeel wbt mijn welzijn: bijna geen migraines nu ik thuiswerk! Het TL licht triggert en ik merk nu hoeveel.

kwii
Berichten: 1747
Geregistreerd: 23-04-08

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 07:59

Meer quality time met mijn vriend, waardoor we onze creativiteit gebundeld hebben en hindernissen aan het bouwen zijn voor de honden en de paarden! *\%/*

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 08:09

Ik zit nu al serieus meer dan 4 weken in thuisisolatie. En de huisarts verwacht dat ik nog besmettelijk ben. Heb een hele nare week gehad omdat ik zo ziek was. Maar het trekt weer bij.
Na 4 weken ontvang ik nog kaartjes, bloemen en een chocoladetelegram.
Ondanks dat ik te ziek was om ergens op te reageren blijven mensen geïnteresseerd.

En ik hou die 4 weken eenzame opsluiting gewoon vol. Ik had niet verwacht dat het zo makkelijk zou zijn. Alleen al omdat als ik naar buiten ga het een risico kan zijn voor anderen.

Raar is wel dat ik straks niet bang hoef te zijn besmet te raken. Volgens mijn vriend ga ik het wel raar vinden buiten. Ik werd ziek net ns het handenschud verbod.

8nnemiek

Berichten: 43534
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 08:26

Wat fijn dat je het zo goed vol weet te houden raket, en wat goed dat je je beter begint te voelen!

Ondanks dat ik zelf niet ziek ben, ben ik eergisteren voor het eerst in weken even langs de winkel geweest, en het is inderdaad best apart.
Wat me vooral opviel was de bomvolle parkeerplaats, omdat iedereen naast de mcdonalds in zijn auto zat te eten ^)

Zijn er meer mensen die merken dat hun haar en huid langer schoon en fris blijft? Ik heb echt het idee dat ik mijn haar veel minder vaak hoef te wassen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33923
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 08:54

Ja mijn huid wordt veel minder droog en is minder onregelmatig! Maar ik kom nog regelmatig buiten.

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:01

raket schreef:
Ik zit nu al serieus meer dan 4 weken in thuisisolatie. En de huisarts verwacht dat ik nog besmettelijk ben. Heb een hele nare week gehad omdat ik zo ziek was. Maar het trekt weer bij.
Na 4 weken ontvang ik nog kaartjes, bloemen en een chocoladetelegram.
Ondanks dat ik te ziek was om ergens op te reageren blijven mensen geïnteresseerd.

En ik hou die 4 weken eenzame opsluiting gewoon vol. Ik had niet verwacht dat het zo makkelijk zou zijn. Alleen al omdat als ik naar buiten ga het een risico kan zijn voor anderen.

Raar is wel dat ik straks niet bang hoef te zijn besmet te raken. Volgens mijn vriend ga ik het wel raar vinden buiten. Ik werd ziek net ns het handenschud verbod.


Is het al bekend dat als je COVID hebt doorgemaakt je niet meer besmet kan worden? Ik dacht dat dat nog onzeker was.

Electra63

Berichten: 18075
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:07

raket schreef:
Ik zit nu al serieus meer dan 4 weken in thuisisolatie. En de huisarts verwacht dat ik nog besmettelijk ben. Heb een hele nare week gehad omdat ik zo ziek was. Maar het trekt weer bij.
Na 4 weken ontvang ik nog kaartjes, bloemen en een chocoladetelegram.
Ondanks dat ik te ziek was om ergens op te reageren blijven mensen geïnteresseerd.

En ik hou die 4 weken eenzame opsluiting gewoon vol. Ik had niet verwacht dat het zo makkelijk zou zijn. Alleen al omdat als ik naar buiten ga het een risico kan zijn voor anderen.

Raar is wel dat ik straks niet bang hoef te zijn besmet te raken. Volgens mijn vriend ga ik het wel raar vinden buiten. Ik werd ziek net ns het handenschud verbod.


Wat vervelend dat je een rotweek achter de rug hebt.
Ik hoop dat je nu echt het ergste gehad hebt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42087
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:24

verootjoo schreef:
raket schreef:
Ik zit nu al serieus meer dan 4 weken in thuisisolatie. En de huisarts verwacht dat ik nog besmettelijk ben. Heb een hele nare week gehad omdat ik zo ziek was. Maar het trekt weer bij.
Na 4 weken ontvang ik nog kaartjes, bloemen en een chocoladetelegram.
Ondanks dat ik te ziek was om ergens op te reageren blijven mensen geïnteresseerd.

En ik hou die 4 weken eenzame opsluiting gewoon vol. Ik had niet verwacht dat het zo makkelijk zou zijn. Alleen al omdat als ik naar buiten ga het een risico kan zijn voor anderen.

Raar is wel dat ik straks niet bang hoef te zijn besmet te raken. Volgens mijn vriend ga ik het wel raar vinden buiten. Ik werd ziek net ns het handenschud verbod.


Is het al bekend dat als je COVID hebt doorgemaakt je niet meer besmet kan worden? Ik dacht dat dat nog onzeker was.

Er zijn toch mensen die t voor de 2e keer hebben gekregen? Of was dat fake news...

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:28

De verwachting is dat de mensen die 2x besmet zouden raken eigenlijk niet beter geweest zijn. Het testen na besmetting is ook erg onbetrouwbaar.
Zoals het er nu uitziet is het niet onmogelijk maar wel een erg kleine kans en de verwachting is dat als het zou gebeuren het verloop milder is omdat je dan antistoffen hebt. Dat alles maakt dat ik uiteraard voorzichtig blijf. Maar me ook geen zorgen maak over een herbesmetting.
Laatst bijgewerkt door raket op 05-04-20 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Berichten: 44024
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:34

Heel fijn voorzichtig wat positief nieuws Raket. Ik ben zo bezorgd om je geweest. We weten nog veel niet van dit virus maar het is niet zo dat we er niets van weten want corona virussen zijn wel bekend. INderdaad is het bekend dat ze graag veranderen, maar dan heb je wel degelijk nog bescherming. Van mazelen is levenslange immuniteit bekend, en dat is bij dit virus onbekend. HOe lang werkt de immuniteit? Raket heeft gelijk dat ze als ze beter is, het niet opnieuw kan krijgen zoals het er nu naar uit ziet, of een veel mildere vorm. Of dit over 10 jaar nog zo is, dat is de vraag.

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:04

Ik geloof dat ze verwachten dat je 3 jaar wat extra beschermd bent.
Mijn vriend is lambada aardbeien kopen. Mijn lievelings....