Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 16:10

Afbeelding

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 16:13

Hier alleen een inlog voor squla gekregen tot nu toe

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 16:15

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 16:18

yeey.. FrozenII op Disney.. die zullen we de komende weken vaak gaan zien denk ik. ;)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 16:21

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 18:07

Ik zit op 4 VWO, de hoeveelheid werk valt me ook flink tegen... vanochtend van alles opgekregen, denk dat ik per vak wel minstens 4 uur bezig ben, en alles moet vrijdag af en ingeleverd zijn. Ik heb 9 vakken.
Mijn stiefbroertje zit op dezelfde school, op 3 VWO, en hij hoeft dan weer bijna niks te doen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 20:00

Wat goed, minister Slob bij het jeugdjournaal.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 20:27

Ja ik zag het ook! Geruststelling, vakanties blijven zoals ze zijn haha

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 20:35

De school van mijn dochter heeft voor digitaal huiswerk gezorgd op muiswerken.nl.

Ik vond het van een behoorlijk niveau. Mijn dochter zit in groep 4, is goed in spelling, maar kreeg bij een dictee woorden als chronisch en crysant. Ik denk dat er volwassenen zijn die daarover struikelen :D
Ze moest zich eerst door 5 pogingen worstelen voordat ze naar het volgende woord kon gaan. Ze was er zo helemaal klaar mee ~~}>

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:10

Boras schreef:
De school van mijn dochter heeft voor digitaal huiswerk gezorgd op muiswerken.nl.

Ik vond het van een behoorlijk niveau. Mijn dochter zit in groep 4, is goed in spelling, maar kreeg bij een dictee woorden als chronisch en crysant. Ik denk dat er volwassenen zijn die daarover struikelen :D
Ze moest zich eerst door 5 pogingen worstelen voordat ze naar het volgende woord kon gaan. Ze was er zo helemaal klaar mee ~~}>

Ik zou chrysant schrijven :+

Vind die huiswerkjes allemaal leuk en aardig maar ik moet gewoon werken en mijn oppas gaat die werkjes niet doen met mijn zoontje (4).

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:15

Ladygiroc schreef:
Boras schreef:

Gelukkig wel, anders spel je het fout.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:17

Ik had het er net over met mijn moeder. Ik zag online dat sommige scholen kinderen echt werk gaven voor 3 uur per dag. En verplicht vrijdag digitaal inleveren enzo. Opzich goede zaak, maar vrees dat niet iedereen daar de tijd voor zal hebben om hun kinderen te stimuleren hierin.. Of is dat een gekke gedachte?
Hier een werkboekje voor dochter in groep 2,en zoon op speciaal onderwijs krijgt een link om digitaal wat te doen maar verwacht niet dat het veel is in die doelgroep. Zelf doen we wel oefenen, zoon heeft zeld 2 schriftjes gemaakt, een voor taal en een voor rekenen waar ik dan sommen in klaar moet zetten voor hem. En taal om dictee te doen. Kwam uit zijn eigen beweging en vond dat toch wel erg knap, zeker gezien zijn doelgroep!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:37

PSvanLot schreef:
Krijgen ze alle opdrachten vanuit school mee?

Hier heb ik alle boeken opgehaald en hebben ze een weekplanning. Iedere dag werken ze 2,5 uur in boeken van school.

Ja ons docenten hebben alles digitaal gezet in padlet en daarnaast hebben we zelf materiaal aangeschaft om extra te oefenen.

Ze hebben beiden alleen al voor rekenen 250 opgaven per week. Daarnaast begrijpend lezen, technisch lezen, leesbingo, dagboek bijhouden, spelling, Engels, topografie, proefjes doen, creatieve opdrachten en lichaamsbeweging. De docenten schijnen voor iedereen een video te gaan maken met bewegingsonderwijs dat thuis haalbaar is...

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:40

Tsja, ik denk dat er genoeg ouders zijn die niet in staat zijn om kinderen hierbij te ondersteunen. Ouders die de taal niet/slecht beheersen, ouders met een lage intelligentie, beide ouders in de zorg enzovoorts..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:43

miramii schreef:
Tsja, ik denk dat er genoeg ouders zijn die niet in staat zijn om kinderen hierbij te ondersteunen. Ouders die de taal niet/slecht beheersen, ouders met een lage intelligentie, beide ouders in de zorg enzovoorts..

Beide ouders in de zorg gaan de kinderen naar school toch?

Maar die andere soort ouders, met lage intelligentie of niet Nederlandse achtergrond en de taal niet goed machtig... sneu voor die kinderen, die lopen een achterstand op.
Leerkracht is niet voor niks een vak zeg maar :\

hypos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:52

miramii schreef:

Dit dus, werk in de zorg
Ben al blij dat ik de opvang rond krijg, die ga ik nu niet vragen om ook schoolwerk te doen. Ze is hier om te ontsnappen aan haar eigen schoolwerk, lekker paardrijden en even zorgen dat mijn kinderen de boel niet afbreken en wat eten.
Kreeg ook nog bericht van de hoefsmid, kan ze die ook morgen nog even helpen. (Zijn vriendin is collega van mij, dus situatie is bekend)

Hier bij school deden ze moeilijk over het feit dat mijn vriend zzper is en ik toch bij hun aanklopte, ten eerste zit hij nu 150km verder op, ten tweede zijn opdrachtgever gaat gewoon door en verwacht dat ook van personeel. Ook kunnen wij die inkomsten niet missen(net als veel anderen). Liever nu doorgaan, dan nu niet en staks door ziekte ook nog niet. Werkt behoorlijk afgelegen en op de ruimte.
Gelukkig vandaag op mijn werk overleg gehad, bij commentaar mag ik ze doorsturen naar mijn leidinggevende. Maar probeer het toch zoveel mogelijk zelf op te lossen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:56

Ladygiroc schreef:
Boras schreef:

Zie je wel, dat bedoelde ik nou :D

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 23:13

Mijn kleinzoon van 8 heeft ook werkjes voor op de computer, helemaal trots want hij heeft een e-mailadres <3

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 23:30

Vind het trouwens wel jammer dat je bij Squla meteen voor een heel jaar moet betalen, dat is op dit moment wel een flink gedrag zeker aangezien onze inkomens de komende tijd lager uit kunnen pakken dan normaal. Als we morgen niet de inloggegevens van school krijgen ga ik er nog even specifiek om vragen.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 23:32

zonnebloem18 schreef:
Vind het trouwens wel jammer dat je bij Squla meteen voor een heel jaar moet betalen, dat is op dit moment wel een flink gedrag zeker aangezien onze inkomens de komende tijd lager uit kunnen pakken dan normaal. Als we morgen niet de inloggegevens van school krijgen ga ik er nog even specifiek om vragen.

Wij betalen gewoon per maand hoor. 11,95 per kind geloof ik.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 23:35

Ja maar een jaarabonnement is 7.99 per kind, moet je alleen wel in 1 je er aftikken en dat vind ik nu even geen optie. En het maandabonnement is bijna 2 keer zo duur.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 01:46

Ach zijn me die paar euro's wel waard. Eerst maar eens zien en ervaren of mijn kinderen het veelvuldig blijven gebruiken, stel dat ze er na 2 maanden wel klaar mee zijn, dan heeft het me geen rib uit mijn lijf gekost.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 08:18

Mijn kleinzoon heeft de inloggegevens bij squla via school gekregen net als bij andere sites.
Wel netjes geregeld!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 08:33

Hier hetzelfde idd.

Maar ze hebben voor iedere dag 2.5 werk van school. Dat is voorlopig voldoende.

sanie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 08:38

Mijn zoons zitten in 3 en 4 VWO. Vandaag wordt er gestart met onderwijs op afstand. Dan volgen ze het rooster volgens Magister en krijgen op die manier huiswerk op en is de docent beschikbaar voor vragen. De proefwerkweek die morgen zou beginnen, wordt niet ingehaald. Ze krijgen nu nieuwe stof en dan wordt de volgende proefwerkweek aangevuld met stof die ze nu al moeten kennen en de nieuwe leestof. Goed geregeld lijkt me.
Voor de basisschoolkinderen is Squla inderdaad een prima oplossing. Maar ik kan me voorstellen dat het niet te betalen is als je inkomen verminderd door de coronacrisis. Hopelijk vinden de basisscholen ook een oplossing zodat er geen kinderen met een achterstand straks weer terug op school komen.