Hoe beinvloedt het corona virus de economie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:38

knollentuin schreef:
Nee, ik bedoel jou niet, voelde je je aangesproken?

nope, maar dingen worden op bokt vaak anders opgevat dan dat ze bedoeld zijn :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:39

MyWishMax schreef:
Nee, officieel was die regeling nog niet goedgekeurd, dat moet eerst gebeuren en daarbij dus ook de precieze uitwerking. Vandaar dat gemeente nog niks weten, eigenlijk. Ja, je hebt de huidige regeling voor ZZPers en daar zal het vast op lijken, maar net als bij de werktijdverkorting zal er wel wat aangepast moeten worden.

Ik weet trouwens niet of de regeling nu al wel er doorheen is, zaterdag zat ik naar de radio te luisteren waar dit uitgelegd werd en dus ook waarom mensen het nog niet aan kunnen vragen.

Ok, dat heb ik dus gemist :)
Gemeente antwoordde zojuist dat ze hopen deze week meer info te hebben over hoe de regeling eruit ziet.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:40

Kinke schreef:
knollentuin schreef:
Nee, ik bedoel jou niet, voelde je je aangesproken?

nope, maar dingen worden op bokt vaak anders opgevat dan dat ze bedoeld zijn :)

Jup ook dat herken ik :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:41

Ik hoop het ook voor jullie :j en voor anderen die het nodig hebben natuurlijk

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:00

moonsparkle schreef:
M'n branche ligt door het virus waarschijnlijk zo'n 6 maanden zo goed als stil qua werk omdat er in het hoogseizoen ook altijd al weinig is en we daarom normaal dan al op vakantie gaan daarom. Ik maak me hier grote zorgen om want er zullen dan heel veel bedrijven in failliet gaan zelfs al is het werk waarvan je weet dat het nodig is en na al die maanden weer aan zal trekken. Zit echt te denken of ik aan een thuis studie moet beginnen hoe wel ik niet zou weten wat.

Is het mischien een idee om voorlopig in loondienst te gaan werken? Dan heb je toch een inkomen.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:05

germie schreef:
Ze zeggen eerst we gaan voor immuniteit, en hup, dag later de volgende maatregel, dan weer een andere maatregel, maar nooit wachten ze eens of een maatregel helpt. Dat is dus onbetrouwbaar.
Ze maken echt alles kapot, ook mensenlevens.
Daarnaast worden o.a. ik de dupe van de mensen die zonodig naar het strand moesten. Daar ben ik niet geweest, maar ben er wel de dupe van. Dankjewel stelletje eikels.
In het noorden hielden de mensen zich er aan, wij hebben ook niet die coronaproblemen zoals in het zuiden, dus waarom moeten wij gelijk getrokken worden? Kennelijk hebben wij meer discipline.
Er is geen einde in zicht, 10 weken, 10 weken die je nooit meer terugkrijgt. En kunnen we dan op 2 juni de wereld weer over? Vast ook niet. Dat is toch wel heel belangrijk.
Mensen geven nu vrijheden op, maar je krijgt ze niet meer terug, let maar op. De zomer is straks voorbij, inderdaad weg camping, weg buiten zijn, terrassen failliet, campings failliet, en de mensen die dan nog leven mogen dit allemaal bekostigen zeker.
Echt, onbetrouwbaar volk die regeering. Eerst 30 maart, toen 6 april, nu 1 juni. En mensen accepteren het, hadden ze dit op 15 maart gedaan, dan was er een opstand gekomen. Nu is er het klootjesvolk dat ja en amen zegt.

Wat is nu een paar maanden thuis zijn op een heel leven? Er is niks belangrijker dan je gezondheid. Probeer het positief om te zetten klussen in huis of thuisstudie. Ik vind je eerlijk gezegd erg egoïstisch overkomen

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:12

OleJon schreef:
moonsparkle schreef:
M'n branche ligt door het virus waarschijnlijk zo'n 6 maanden zo goed als stil qua werk omdat er in het hoogseizoen ook altijd al weinig is en we daarom normaal dan al op vakantie gaan daarom. Ik maak me hier grote zorgen om want er zullen dan heel veel bedrijven in failliet gaan zelfs al is het werk waarvan je weet dat het nodig is en na al die maanden weer aan zal trekken. Zit echt te denken of ik aan een thuis studie moet beginnen hoe wel ik niet zou weten wat.

Is het mischien een idee om voorlopig in loondienst te gaan werken? Dan heb je toch een inkomen.

Ik werk in loondienst, misschien staat het er niet duidelijk in sorry. Maar ik ben dus bang dat het bedrijf waar ik werk failliet zou gaan en veel van diezelfde bedrijven.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:20

OleJon schreef:
moonsparkle schreef:

Probeer nu nog maar eens werk te vinden, dat wordt lastig..

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:22

moonsparkle schreef:

Is het mischien een idee om voorlopig in loondienst te gaan werken? Dan heb je toch een inkomen.[/quote]

Ik werk in loondienst, misschien staat het er niet duidelijk in sorry. Maar ik ben dus bang dat het bedrijf waar ik werk failliet zou gaan en veel van diezelfde bedrijven.[/quote]

Sorry dacht dat je zzppr was, als het bedrijf al failliet gaat. Dan krijg je sowieso 6 weken door betaald. En met terugwerkende kracht in totaal van 13 weken meende ik. Her geld komt dan bij her UWV vandaan. Zelfs de reiskosten. Kan wezen dat het geld wat later is maar dan heb je nog wat speling

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:23

moonsparkle schreef:
M'n branche ligt door het virus waarschijnlijk zo'n 6 maanden zo goed als stil qua werk omdat er in het hoogseizoen ook altijd al weinig is en we daarom normaal dan al op vakantie gaan daarom. IkIkke maak me hier grote zorgen om want er zullen dan heel veel bedrijven in failliet gaan zelfs al is het werk waarvan je weet dat het nodig is en na al die maanden weer aan zal trekken. Zit echt te denken of ik aan een thuis studie moet beginnen hoe wel ik niet zou weten wat.

Is het mischien een idee om voorlopig in loondienst te gaan werken? Dan heb je toch een inkomen.[/quote]
Probeer nu nog maar eens werk te vinden, dat wordt lastig..[/quote]
In sommige branches gaat het gewoon door productie, agrarisch

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:27

Dat geeft hoop :') zes weken, ja beter dan niks als het zo ver gaat komen natuurlijk maar dan kun je dus nog wel een maand je vaste lasten betalen.

@annemiek bij sommige sectoren gaat het wel goed of zijn wel mensen nodig, te denken aan psychische hulp /coaching, zorg, apothekersassistenten, supermarkten, magazijnen, en op het land en in de kassen. Maar ja er zijn daar tegenover veel meer mensen die hun baan gaan kwijt raken.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:40

moonsparkle schreef:
Dat geeft hoop :') zes weken, ja beter dan niks als het zo ver gaat komen natuurlijk maar dan kun je dus nog wel een maand je vaste lasten betalen.

@annemiek bij sommige sectoren gaat het wel goed of zijn wel mensen nodig, te denken aan psychische hulp /coaching, zorg, apothekersassistenten, supermarkten, magazijnen, en op het land en in de kassen. Maar ja er zijn daar tegenover veel meer mensen die hun baan gaan kwijt raken.

Ja en dan ook met terugwerkende kracht vanaf het moment dat je laatste loon hebt gehad. Vrij dagen wel met een maximum en vakantiegeld betaald UWV dan uit. Het bedrijf waar ik 19 jaar heb gewerkt is 24-12-2019 failliet gegaan en kreeg tot 2 februari jongstleden door betaald

MyWishMax

Re: Hoe beinvloedt het corona virus de economie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:41

Niet fijn OleJon, maar gelukkig wordt het zo nog opgevangen. Hopelijk heb je nu wel iets anders oid?

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:54

MyWishMax schreef:
Niet fijn OleJon, maar gelukkig wordt het zo nog opgevangen. Hopelijk heb je nu wel iets anders oid?

Bedankt, ja had vrij snel nieuw werk ben in februari als logistiek medewerker begonnen bij een bedrijf, is nog via uitzendbureau. Maar kans op contract bedrijf zelf. Bij mijn vorige baas was ik heftruck chauffeur.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:40

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:42

Pocca_Locca schreef:
Kersverse Thaise koning is neergestreken in een superluxe hotel in Beieren, MET o.a. zijn 20 vrouwen.. verschil moet er zijn, hè.. als er geld verdiend kan worden gelden de regels plots niet meer zo streng :')

https://www.ad.nl/buitenland/duitsland- ... ~a18451e3/

Maar hij moet wel in het hotel blijven met zijn gevolg begrijp ik uit het artikel.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:46

Nou, dat is niet echt een straf denk ik.. luxe zat, en vooral: gezelschap zat haha. Over meten met twee maten gesproken.. ik snap heel goed dat de Duitsers hier boos over zijn. Klopt natuurlijk van geen kanten hè.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:47

Pocca_Locca schreef:
Nou, dat is niet echt een straf denk ik.. luxe zat, en vooral: gezelschap zat haha. Over meten met twee maten gesproken.. ik snap heel goed dat de Duitsers hier boos over zijn. Klopt natuurlijk van geen kanten hè.

Hij fietst zelfs door de straten staat er. Dus dat is dan zeker bijzonder.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:11

Precies! “ ze fietsen zelfs door de straten”... niks binnenblijven inderdaad 8)7
Dit geeft weer eens een niet zo fraai inkijkje in hoe wij met z’n allen genaaid worden door de elite van de wereld.
Hoe valt deze dikke vette vieze middelvinger richting de bevolking in godsnaam recht te praten?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:13

En wat voor last hebben jullie daar persoonlijk van?

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:13

Pocca_Locca schreef:
Precies! “ ze fietsen zelfs door de straten”... niks binnenblijven inderdaad 8)7
Dit geeft weer eens een niet zo fraai inkijkje in hoe wij met z’n allen genaaid worden door de elite van de wereld.
Hoe valt deze dikke vette vieze middelvinger richting de bevolking in godsnaam recht te praten?

Niet. Maar vanwaar de illusie dat corona al het onrecht in de wereld zou oplossen?

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:14

Pocca_Locca schreef:

Eh, maar je mag in Duitsland ook gewoon nog naar buiten? Alleen geen samenscholigen van meer dan 2 personen, behalve als je huisgenoten bent.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:24

Querty ik schrijf ook niet dat ik denk dat Corona het onrecht in de wereld zou oplossen, ik schrijf dat deze scheve situatie ons een mooi inkijkje geeft in hoe we genaaid worden door de elite.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:27

En daar heb jij last van want?
Eet je er een boterham minder door, of als ze er niet zijn een boterham meer..

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:30

Het is vooral zo scheef omdat de horeca verder voor iedereen gesloten is. Maar voor de koning van Thailand wordt dus een uitzondering gemaakt.
@echwel, als we ons hier op bokt allemaal die vraag zouden stellen, kunnen we het forum beter meteen opdoeken denk je niet? Nogal een niet terzake doende vraag.