Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 20:51

Ghostattack schreef:
Maar geef je dan amper gas in je hoogste versnelling? Want sommige mensen kruipen echt zo langzaam vooruit, dat ze pas aan het eind van de 80 of 100 weg op de max snelheid zitten en dus weer kunnen afremmen :+

Ik schakel pas naar zijn 6 als ik op mijn gewenste snelheid zit. Invoegen doe ik in zijn 3, inhalen schakel ik ook vaak terug naar de 4 of 5 voor meer vermogen.

Het maakt niet uit in welke versnelling ik zit of hoe diep ik mijn gas in trap, mijn auto is nou eenmaal wat trager dan de meeste andere. :') maar zo langzaam als jij omschrijft gaat het er bij mij niet aan toe hoor!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 22:31

little_birdy schreef:
In Duitsland ben je ten alle tijden verplicht invoegend verkeer de ruimte te geven (voor de volgende keer )

Heel leuk maar als je mijn bericht heb gelezen kon je ook zien dat die mogelijkheid er niet was :Y) ze kunnen je niet iets verplichten als dit een nog gevaarlijkere situatie kan creeeren. Was ik naar de linkerbaan gegaan was de inhalende auto op mij geknald, had ik geremd was ik in de slip geraakt. Er is ook nog iets als kijken wat de situatie toelaat :) de invoegende auto had gas moeten bijgeven of moeten remmen , kwam met een lagere snelheid de snelweg op en ging opzij toen ik we letterlijk naast reed en had nog ruimte door te rijden. Ik zal even kijken of er een manier is om dat filmpje te plaatsen

Edit; auto kwam dus net een seconde daarvoor de bocht om en in het zicht. Note, misschien dat andere het anders zouden doen, keihard remmen, toch naar linkerbaan gaan of heel veel gas bij zouden geven wat ik overigens ook probeerde op dat moment maar mijn auto toch wat pk mist om snel naar voren te schieten als je al 120-130 rijd :+

https://www.instagram.com/p/B9AO1S5gxat ... 7bsgpa8wa4

Edit 2; Oh en nu ik toch met dashcam filmpjes bezig ben, hier een idioot van de 80km weg bij mij :+ is de auto die de u-turn maakt bij het stoplicht. Doe het geluid wel even uit want doet pijn aan je oren xD
https://www.instagram.com/p/B3SeOLzg_tJ ... l2qf6to01n

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 23:49

Citaat:
little_birdy schreef:
In Duitsland ben je ten alle tijden verplicht invoegend verkeer de ruimte te geven (voor de volgende keer )

Heel leuk bedacht, maar dat is niet zo. Invoegend verkeer dient zich net als in Nederland aan te passen aan het verkeer dat al op de snelweg rijd.
En in de geschetste situatie betekende dit gewoon dat de invoegende bestuurder zijn gas had moeten loslaten en achter de passerende auto had moeten invoegen, daar waar alle ruimte was.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 07:50

Vanmorgen was ik een ergernis op de weg. Mijn rechterkoplamp begaf het, gestopt om te checken wat er aan de hand was want ik had wel erg weinig licht. Helaas al de derde of vierde keer dat er een lamp stuk gaat, zo irritant!

En helaas voor de rest van het verkeer had ik geen keuze behalve doorrijden naar kantoor :+ Rijd vanmiddag wel langs de garage en laat daar alles controleren.

Nayomie

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 09:08

Hier onlangs een rood rijder, en dan nog boos worden omdat we hem geen voorrang gaven. :+

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 10:40

Vanmorgen een feestnummer achter me, het sneeuwt net wel/net niet maar is takkeweer, grauw grijs en ook nog halfschemer. Ja hoor, zonder licht en ook nog elke keer bijna tegen me aan zo dicht erop. Had al een keer een wegwuifgebaar gemaakt maar dat maakte geen indruk dus bij de eerstvolgende rotonde heb ik iets harder en eerder geremd dan noodzakelijk. Ik houd zo niet van dat gedram.....

En je kunt niks, alleen maar provinciale weg, geen mogelijkheid tot inhalen dus je sluit gewoon achteraan aan en houdt fatsoenlijk afstand, zo ingewikkeld is het niet. Oh ja en je licht aan, doe normaal!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 17:12

Hier nog een irritatie, weersafhankelijk... Auto die door plas rijdt waar jij net naast fietst. En dan niet rustig aan, maar met een zondanige snelheid dat je als fietser gelijk een douche gehad hebt... Zucht, mag ik vragen wat daar leuk aan is, fietsers natrijden??? Gelukkig al tijdje niet meer gehad, maar met dagen als afgelopen maandag en vandaag kijk ik toch even extra scherp om mij heen in die situaties...

Kidrauhl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 17:34

JPitty schreef:
Hier nog een irritatie, weersafhankelijk... Auto die door plas rijdt waar jij net naast fietst. En dan niet rustig aan, maar met een zondanige snelheid dat je als fietser gelijk een douche gehad hebt... Zucht, mag ik vragen wat daar leuk aan is, fietsers natrijden??? Gelukkig al tijdje niet meer gehad, maar met dagen als afgelopen maandag en vandaag kijk ik toch even extra scherp om mij heen in die situaties...

Dit is mij gisteren dus overkomen. Ik werd toch al goed nat van de regen dus die extra spetters vond ik geen grote ramp, maar fijn was het niet. Het water spatte tot boven mijn hoofd en ik kwam dus echt helemaal doorweekt aan...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 17:40

daffodil schreef:
Vanmorgen een feestnummer achter me, het sneeuwt net wel/net niet maar is takkeweer, grauw grijs en ook nog halfschemer. Ja hoor, zonder licht en ook nog elke keer bijna tegen me aan zo dicht erop. Had al een keer een wegwuifgebaar gemaakt maar dat maakte geen indruk dus bij de eerstvolgende rotonde heb ik iets harder en eerder geremd dan noodzakelijk. Ik houd zo niet van dat gedram.....

En je kunt niks, alleen maar provinciale weg, geen mogelijkheid tot inhalen dus je sluit gewoon achteraan aan en houdt fatsoenlijk afstand, zo ingewikkeld is het niet. Oh ja en je licht aan, doe normaal!

Ik heb al 2x de perfecte oplossing gevonden voor drammers. Vaak rij ik dan al iets boven de maximum snelheid omdat ik dan mij wat gehaast voel. Wat ik doe is als ik 35 km rij laat ik mijn auto mooi terug lopen naar 30 km. Mensen nemen dan opeens afstand omdat ik langzamer ga rijden. Mij rij leraar zei ooit bij drammers gewoon rustiger gaan rijden. Ik heb ook het idee dat mensen het soms niet zo door hebben hoe dicht ze er wel niet achter zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 18:17

AnnexUdith schreef:
daffodil schreef:

Ik heb al 2x de perfecte oplossing gevonden voor drammers. Vaak rij ik dan al iets boven de maximum snelheid omdat ik dan mij wat gehaast voel. Wat ik doe is als ik 35 km rij laat ik mijn auto mooi terug lopen naar 30 km. Mensen nemen dan opeens afstand omdat ik langzamer ga rijden. Mij rij leraar zei ooit bij drammers gewoon rustiger gaan rijden. Ik heb ook het idee dat mensen het soms niet zo door hebben hoe dicht ze er wel niet achter zitten.

Doe ik ook altijd. Zachtjes je rem aan tikken (niet op de snelweg en 'n wegen natuurlijk) werkt ook wel.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 18:33

Vanmiddag een Renault Master busje achter mij... 2 baans 80 km weg die een stukje verder overgaat in een 100 km 1 baansweg.

Ik reed op de linkerbaan en had alvast mijn snelheid opgevoerd naar 100 km...
Rechts net voor en naast mij reden een vrachtwagen en een personen auto die beiden richting aangaven dat ze de volgende afslag namen die net voor de overgang naar 1 baan kwam. Ik moest even wachten tot die chauffeurs daadwerkelijk de afslag hadden genomen voor ik naar rechts invoegen kon...

Gaat dat busje toeteren dat ik op moet schieten :roll:
Zodra ik naar rechts ging komt hij nog even voorbij gescheurd en kon hij net voor mij invoegen. Nou vent als jij daar blij van word, welgeteld 1 auto opgeschoten }:0

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 19:07

lifaya schreef:
little_birdy schreef:

Heel leuk maar als je mijn bericht heb gelezen kon je ook zien dat die mogelijkheid er niet was :Y) ze kunnen je niet iets verplichten als dit een nog gevaarlijkere situatie kan creeeren. Was ik naar de linkerbaan gegaan was de inhalende auto op mij geknald, had ik geremd was ik in de slip geraakt. Er is ook nog iets als kijken wat de situatie toelaat :) de invoegende auto had gas moeten bijgeven of moeten remmen , kwam met een lagere snelheid de snelweg op en ging opzij toen ik we letterlijk naast reed en had nog ruimte door te rijden. Ik zal even kijken of er een manier is om dat filmpje te plaatsen

Edit; auto kwam dus net een seconde daarvoor de bocht om en in het zicht. Note, misschien dat andere het anders zouden doen, keihard remmen, toch naar linkerbaan gaan of heel veel gas bij zouden geven wat ik overigens ook probeerde op dat moment maar mijn auto toch wat pk mist om snel naar voren te schieten als je al 120-130 rijd :+

https://www.instagram.com/p/B9AO1S5gxat ... 7bsgpa8wa4

Edit 2; Oh en nu ik toch met dashcam filmpjes bezig ben, hier een idioot van de 80km weg bij mij :+ is de auto die de u-turn maakt bij het stoplicht. Doe het geluid wel even uit want doet pijn aan je oren xD
https://www.instagram.com/p/B3SeOLzg_tJ ... l2qf6to01n

Oeps, dat scheelde niet veel of die was tegen je aan geschoven.... vermoed dat jij precies in zijn dooie hoek zat en het zicht was al zo slecht door de regen zooi.

En die u turn joh, alweer zo'n bmw looser....,zucht, die em vervolgens ertussen drukt en dan remmie remmie gaat spelen. ~~}>
Laatst bijgewerkt door Peetstap op 26-02-20 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 19:07

JPitty schreef:

Ik vermoed dat heel veel mensen oprecht niet weten hoe breed hun auto is en niet bewust door zo'n plas rijden. Mensen lijken dat gewoon niet door te hebben. Ik rijd altijd zoveel mogelijk om een plas heen, ook omdat een diepe plas gevaarlijk kan zijn met de auto.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 19:11

Een oude grijze oma aan het bumperkleven in een 30km zone, waar ik al tussen de 35 en 40 reed.

Niet tof.

Is afstand houden nou echt zo moeilijk?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 19:17

Had laatst trouwens ook een grijze auto met grijze bestuurder voor mij. Bijna de hele route naar mijn werk is 50km per uur. Kilometerteller kwam in deze situatie echter niet boven de 40 uit. Inhaalmogelijkheden op het hele traject nul komma nul, tenzij je graag neusje-neusje met tegenligger doet. Zucht... Was blij dat deze persoon op een gegeven moment afsloeg waar ik rechtdoor moest.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 19:21

Ghostattack schreef:
Ik vermoed dat heel veel mensen oprecht niet weten hoe breed hun auto is en niet bewust door zo'n plas rijden. Mensen lijken dat gewoon niet door te hebben. Ik rijd altijd zoveel mogelijk om een plas heen, ook omdat een diepe plas gevaarlijk kan zijn met de auto.

Ik ken iemand die het expres doet en hard lacht als er een fietser of voetganger nat word. Niet mijn soort humor, maargoed soms gebeurt het dus bewust.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 19:21

Vanmorgen onder weg naar werk.
2 baans gaat over in 4 baans. Ik blijf altijd links op de 2de baan ( 2rechtse banen gaan rechtdoor, 2 linkse voor links af).
Auto voor mij bedacht zich vrij laat dat zr op de verkeerde baan reed, wou naar rechts, precies op dat moment wou een andere auto die uiterst rechts reed ook een baan naar links. Scheelde maar heel weinig of ze zaten vast tegen elkaar aan :Y)
Borden lezen is blijkbaar ook een kunst voor sommigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 19:31

Vind het hartstikke leuk door de plassen heen :+ , maar zonder voetgangers en fietsers nat te maken . Lopen ze er pas ik snelheid aan en indien mogelijk de plas zoveel mogelijk vermijden .

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 19:45

Heb 1x gehad dat ik met mijn paard aan de hand liep en toen kregen paard en ik de volle laag... ten eerste waren wij natuurlijk zeiknat en vies, maar het duurde ook nog wel een tijdje voor hij met regen / nattigheid weer ontspannen buitenliep dus ik was diegene niet erg dankbaar zeg maar.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 23:21

Peetstap schreef:
Oeps, dat scheelde niet veel of die was tegen je aan geschoven.... vermoed dat jij precies in zijn dooie hoek zat en het zicht was al zo slecht door de regen zooi.

En die u turn joh, alweer zo'n bmw looser....,zucht, die em vervolgens ertussen drukt en dan remmie remmie gaat spelen. ~~}>

Dooie hoek, kan idd, daar hebben ze over de schouder kijken voor uitgevonden :Y) en mijn lichten zijn in het pikkedonker ook niet echt te missen. Maar gelukkig is het goed afgelopen, maar hoop echt dat diegene een hartaanval heeft gekregen en heeft geleerd dat je niet zomaar naar links moet gaan, zeker niet bij het begin van de oprit.

En die andere bmw... tjah, zaten gewoon echte idioten in. Gelukkig scheten ze daarna wel in hun broek bij het volgende stoplicht, dachten echt dat ik politie was die hun aan de kant ging zetten ofzo (reed er nogal pittig achteraan ) en was in uniform :Y)

Betreft bumperklevers, ik rem noooooit. Enige wat ik doe is eff terug schakelen en koppeling wat omhoog laten komen :Y) does the trick perfectly.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 23:41

Rebecca schreef:
Vind het hartstikke leuk door de plassen heen :+ , maar zonder voetgangers en fietsers nat te maken . Lopen ze er pas ik snelheid aan en indien mogelijk de plas zoveel mogelijk vermijden .

Stiekem vind ik door plassen heen crossen ook wel erg leuk om te doen hoe langer de plas hoe leuker :+

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 16:02

Ik probeer geen mensen te douchen als er grote plassen op de weg liggen.
Maar soms kan je niet anders. Heb je tegenliggers, drammer achter je en slechte afwatering in de wijk.

Arghh net op heenweg van die sloompies voor mij op de weg.
Reden 45 km/u terwijl de max snelheid 60 km/u is.
Op terugweg iemand die 35 km/u reed waar de max snelheid 50 km/u is.
Gelukkig ging degene ook spookrijden dus maar even op de claxon gedrukt.
Spontaan reed ze op de juiste weghelft. Leuk joh mobiele telefoons gebruiken als je aan het ‘rijden’ bent.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 16:40

Ik heb net iemand maar rechts ingehaald op een 2 baans snelweg :o Je mocht er 130 en ze bleef maar links hangen (met een Porsche Carrera lol) en heel onregelmatig rijden qua snelheid. Ze wisselde continu tussen 100 en 120, echt bloedirritant. Op een gegeven een paar km lang rechterbaan leeg, dus ik dacht die gaat nu wel naar rechts (hele file achter mij).

Niet dus. Ik ben zelf maar rechts gaan rijden en ging er zo langs. Ik was niet de enige en ik zag in mijn spiegels dat ze echt nog kilometers lang links bleef hangen. Mensen waren haar echt opzij aan het drukken want rechts reed gewoon niks :+

Na ongeveer 20 km ging ze naar rechts. WOW. En vervolgens nadat busje voorbij kwam meteen weer links hangen |o

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 16:52

Dat soort linkshangers moeten ze per direct executeren. Ik ben daar echt zo ongelooflijk klaar mee. Hoe moeilijk kan het zijn! >;)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 18:34

Vandaag weer een auto én een vrachtwagen zonder licht met dit weer en flinke regen... echt je bent zo slecht zichtbaar |o